Waar laat ik oude werkkleding?
zondag 4 oktober 2009 om 17:38
Beste allemaal,
Ik zit in ons bedrijf met een stapel oude werkkleding. De kleding is niet kapot ofzo, maar ze zijn zo verkleurd, gekrompen of het logo/de tekst is er half af zodat het niet meer representatief genoeg is voor onze medewerkers.
Het gaat om gewone T-shirt en sweaters, maar wel dus met onze naam en ons logo, en niet geschikt om hier naar de tweedehandszaak te brengen.
Wat kan ik hiermee doen? Iemand een suggestie?
Ik zit in ons bedrijf met een stapel oude werkkleding. De kleding is niet kapot ofzo, maar ze zijn zo verkleurd, gekrompen of het logo/de tekst is er half af zodat het niet meer representatief genoeg is voor onze medewerkers.
Het gaat om gewone T-shirt en sweaters, maar wel dus met onze naam en ons logo, en niet geschikt om hier naar de tweedehandszaak te brengen.
Wat kan ik hiermee doen? Iemand een suggestie?
zondag 4 oktober 2009 om 17:38
quote:Nynke_viva schreef op 04 oktober 2009 @ 17:38:
Beste allemaal,
Wat kan ik hiermee doen? Iemand een suggestie?In de textielbak?
Beste allemaal,
Wat kan ik hiermee doen? Iemand een suggestie?In de textielbak?
zondag 4 oktober 2009 om 17:42
Dorkas is een organisatie die mijns inziens goede dingen doet met oude spullen.
Even googlen of ze bij jou in de buurt een container hebben. (t Maakt je vast niet uit als je bedrijf straks gepromoot wordt in Roemenie )
Even googlen of ze bij jou in de buurt een container hebben. (t Maakt je vast niet uit als je bedrijf straks gepromoot wordt in Roemenie )
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
zondag 4 oktober 2009 om 17:45
Als je het in de textielbak gooit en het is niet goed genoeg om 2e hands verkocht te worden, wordt het verkocht als lompen. Het wordt in stukken geknipt en dient als opvulling van kussens of versteviging van dijken.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat ook hulpinstanties (of hun doelgroepen) niet zitten te wachten op gekrompen en verkleurde kleding, dus dat er niet veel meer over blijft als de lompenboer.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat ook hulpinstanties (of hun doelgroepen) niet zitten te wachten op gekrompen en verkleurde kleding, dus dat er niet veel meer over blijft als de lompenboer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 4 oktober 2009 om 17:47

zondag 4 oktober 2009 om 17:52
Oh, ik heb toen ik in Afrika rondiep heel wat mensen met Nederlandse teksten op t-shirtjes rond zien lopen. "Schildersbedrijf van Amerongen sponsort Voetbalvereniging 'Samen Sterk'" en zo. Maar die waren dan weer niet zo verkleurd. Maar je kan het kennelijk toch wel in zo'n bak doen als het uiteindelijk als lompen verkoch wordt. Altijd beter dan in de gewone prullebak.

zondag 4 oktober 2009 om 20:04
quote:heejhallo schreef op 04 oktober 2009 @ 17:52:
Oh, ik heb toen ik in Afrika rondiep heel wat mensen met Nederlandse teksten op t-shirtjes rond zien lopen. "Schildersbedrijf van Amerongen sponsort Voetbalvereniging 'Samen Sterk'" en zo. Maar die waren dan weer niet zo verkleurd. Maar je kan het kennelijk toch wel in zo'n bak doen als het uiteindelijk als lompen verkoch wordt. Altijd beter dan in de gewone prullebak.Ja in Malawi en Zambia lopen heel veel postbodes rond In die rood met beige gestreepte shirts, broeken en jassen... echt geweldig!!!
Oh, ik heb toen ik in Afrika rondiep heel wat mensen met Nederlandse teksten op t-shirtjes rond zien lopen. "Schildersbedrijf van Amerongen sponsort Voetbalvereniging 'Samen Sterk'" en zo. Maar die waren dan weer niet zo verkleurd. Maar je kan het kennelijk toch wel in zo'n bak doen als het uiteindelijk als lompen verkoch wordt. Altijd beter dan in de gewone prullebak.Ja in Malawi en Zambia lopen heel veel postbodes rond In die rood met beige gestreepte shirts, broeken en jassen... echt geweldig!!!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 5 oktober 2009 om 11:24
Laat je nog weten waar je het uiteindelijk gebracht hebt?
Ik ken ook iemand die in Armenie ontwikkelingswerk doet, maar vermoed dat het logistiek een heel gedoe gaat worden als zij kleding moet gaan vervoeren.
Tenzij je een vrachtwagen vol hebt, daar is ze vast blij mee
Ik ken ook iemand die in Armenie ontwikkelingswerk doet, maar vermoed dat het logistiek een heel gedoe gaat worden als zij kleding moet gaan vervoeren.
Tenzij je een vrachtwagen vol hebt, daar is ze vast blij mee
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain