Gezondheid alle pijlers

Pijn in linker onderrug

06-10-2009 13:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vanochtend op mijn hurken om iets in de dvd-speler te stoppen en in ene schiet het in mijn linker-onderrug. Pijn dat het doet..Het straalt helemaal uit naar mijn bil / linkerbeen en ik kan echt niet bewegen van de pijn.

Nu net maar 2 paracetemols naar binnen gewerkt en hopen dat ik dan daarmee wel kan blijven bewegen..want anders wordt het vaak alleen maar erger.

Maar echt iedere beweging voelt als een dubbele messteek, weet niet meer hoe ik moet gaan staan of zitten..alles doet me pijn!

Iemand die er ervaring mee heeft en bijv. weet wat goed helpt? Koud of juist warm erop leggen? Oefeningen die ik kan doen? etc.

Alvast Bedankt!
Ik denk dat het spit is... Heb ik pas ook gehad. Maarja ik ben geen dokter dus kan geen diagnose stellen. Ik kreeg zelf het advies om veel in beweging te blijven en juist niet te gaan liggen of zitten..

Sterkte!
veel in beweging blijven, zonder het te overdrijven natuurlijk en lekker warm houden evntueel met spierencreme.

Sterkte
Rugpijn is erg vervelend. Heb er zelf ook vrij veel last van. Dokter zegt ook altijd tegen mij, goed in beweging blijven dat is het beste. Eventueel asperines nemen of eventueel Brufen.

En mocht je echt willen weten wat je het beste kunt doen....bel je dokter.
Ja, dokter bellen. Misschien kan-ie je wat sterkers geven dan paracetamol.

En oppas voor je kindje - of zette je daarom de dvd niet aan?

Sterkte!
Hoi Adeline,

Klinkt als een subluxatie in de onderrug. Om de ergste pijn weg te nemen raad ik je aan om een ijspak op je rug te doen. Dit doe je gedurende 20 minuten, daarna 20 minuten zonder en opnieuw 20 minuten. (paar keer per dag herhalen) Je zult merken dat de pijn sneller weggaat dan bij een warmtebehandeling.

Vraagje: is dit je al eens eerder overkomen of heb je al vaker last gehad in die zone? Zo ja, dan wil ik je aanraden om naar een chiropracter te gaan.

Ik heb zelf precies dezelfde klachten gehad en sinds ik daar naar toe ga ben ik vrijwel geheel pijnvrij. (Mijn rugpijn kwam overigens opzetten nadat het door een harde niesbui in mijn rug was geschoten, kun je nagaan...)

Sterkte!
quote:Adeline schreef op 06 oktober 2009 @ 13:34:

Ik ging vanochtend op mijn hurken om iets in de dvd-speler te stoppen en in ene schiet het in mijn linker-onderrug.[flauwe modus] Heb je ook een rechter-onderrug dan?? [/flauwe modus]
Bij acute rugpijn adviseert een huisarts vaak pijnstillers (krijg je recept voor) te nemen, rust te nemen en warm te houden. Ook wordt geadviseerd enigszins in beweging te blijven, dit bevordert het herstel. Ik heb het gehad en kon pas na een week weer normaal lopen/gaan zitten/opstaan etc. Advies: bel je huisarts! Sterkte!
Goed warm houden probeer in beweging te blijven en laat het nakijken door een chiropractor, waarschijnlijk is een van je wervels scheef geschoten, verder niet erg, maar voelt niet lekker.

Het kraken zelf is trouwens helemaal niet erg hoor, dus geen angst.
Hoi,

Bedankt!

Warm houden doe ik nu ook..maar zou anders het koelen ook eens proberen wat hierboven stond.

Chiropractor ben ik weleens geweest, alleen dan meer voor klachten van de bovenrug/borst *vanwege astma en het zat daarom erg vast*.

Op deze plek heb ik weleens eerder last gehad, maar kan me niet herinneren dat het zo erg is geweest. Maar goed zulke dingen vergeet je ook snel als het over is, haha.

Nu steeds heen en weer in de kamer proberen te lopen en verder maar beetje rustig aandoen.

Als het niet overgaat dan maar de huisarts even bellen voor wat betere pijnstillers, dan gaat bewegen ook weer een stuk makkelijker.
hoi

Ik zou juist niet al te veel gaan bewegen en niet al te veel door iedereen worden geholpen. Heb zelf veel ervaring met rug klachten. Op een gegeven moment wilde iedereen helpen en het heeft het alleen maar erger gemaakt zeg maar. Ik zou als ik jou rustig blijven en niet te veel gekke dingen doen en ondertussen een afspraak maken met een osteopaat /chiropractor of fysio als je de andere niet 123 kan bereiken. Succes ermee!
oh ja pijnstillers zijn maar tijdelijk , scheve standvan je rug wordt hiermee niet veholpen. Ik zou het maar snel oplossen voordat het chronish gat worden of verkeerd gaan vergroeien
klinkt gewoon als een simpele spitaanval........alle adviezen zijn natuurlijk goed bedoeld, maar zullen niet voor iedereen van toepassing zijn.

Een chiropracter kan in veel gevallen iets betekenen, maar ga asjeblieft niet voor iedere rugklacht daar naar toe. Helaas blijkt maar al te vaak dat het kraken van de rug meer kwaad doet dan oplost.

Enige advies wat ik je als buitenstaander kan geven is bewegen afgewisselend met rust. En let wel......zitten is GEEN rust voor je rug, het is zelfs de meest belastende houding voor je onderrug. Rust betekent plat op je rug met een verhoging onder je onderbenen, waardoor je rug goed kan afvlakken en ondersteund wordt door een matras of iets dergelijks.

Verder kan een pijnstiller zeker helpen de spierspanning wat te verlichten. Ik geef de voorkeur aan warmte-behandeling....het advies van 20 (!!!) minuten koelen met ijs zou ik je niet aanraden.....dit verkrampt je lumbale spieren alleen maar.

succes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven