Help me alsjeblieft de kraamtranen door.

07-10-2009 18:40 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier lig ik dan, net vanmorgen ontslagen uit het ziekenhuis met mijn kersverse dochter en ik zie het niet meer zitten. Ik kan alleen nog maar huilen.

Omdat ik zwangerschapsvergiftiging heb gehad heb ik de laatste weken alleen maar plat gelegen, afwisselend thuis en in het ziekenhuis. Hierdoor en door mijn helse bevalling van eergisteren is mijn lichamelijke conditie naar het absolute nulpunt gezakt. Toen ik vanmorgen naar huis mocht, voelde ik me de koning te rijk, maar eenmaal thuis besef ik pas hoe ziek, moe en zwak ik ben.

Nu zit ik met een heel teer poppetje van twee dagen oud dat niet aan de borst wil drinken een heel moeizaam wat bijvoeding accepteert, wat mij grote zorgen oplevert. Een peuter die alleen maar huilt en schreeuwt omdat hij weken niets aan zijn moeder heeft gehad en nu hij haar eindelijk terug heeft moet delen met een baby waar hij niet eens naar wil kijken. En een kraamhulp van 23 uit de categorie ik sta erbij en ik kijk ernaar.

Natuurlijk ben ik blij met mijn versgeperste dochter, maar dat gevoel is nu wel even heel ver naar de achtergrond verdwenen. Ik zie even niet meer hoe dit allemaal goed moet komen. Vanaf vrijdag is mijn man godzijdank vrij, maar morgen zal ik het echt nog alleen met de best lieve maar totaal oneveraren en onbeholpen kraamhulp moeten rooien en ik weet niet waar ik het vandaan moet halen.
The time is now

Nou, na al deze lieve reacties ben ik straks iig helemaal leeg gehuild. Hebben we dat maar gehad...
The time is now
Banba!!!!!!!!!!!! Zijn we nou op dezelfde dag bevallen dan?? Maandag? Jeetje meid, gefeliciteerd met je meissie!!!

Het komt goed, het komt goed! Laat je vent morgenochtend vroeg het kraamzorgbureau bellen en vragen of het misschien mogelijk is een andere te krijgen omdat je het gewoon even hartstikke moeilijk hebt. Niet zelf gaan regelen, laten regelen!

Lieverd, die kraamtranen gaan over en echt, echt, echt, het komt goed! Z'n vers wonder is ook even wennen.

Dikke kus
Gefeliciteerd met je dochter!

Enne... geen idee of het helpt, maar komt ie:

quote:Suze2 schreef op 07 oktober 2009 @ 19:03:

Banba!!!!!!!!!!!! Zijn we nou op dezelfde dag bevallen dan?? Maandag? Jeetje meid, gefeliciteerd met je meissie!!!

Het komt goed, het komt goed! Laat je vent morgenochtend vroeg het kraamzorgbureau bellen en vragen of het misschien mogelijk is een andere te krijgen omdat je het gewoon even hartstikke moeilijk hebt. Niet zelf gaan regelen, laten regelen!

Lieverd, die kraamtranen gaan over en echt, echt, echt, het komt goed! Z'n vers wonder is ook even wennen.

Dikke kusJa inderdaad, maandag. Das ook toevallig, daar moet ik dan wel weer even om grijnzen . Jij ook van harte gefeliciteerd, wat is het bij jullie geworden?
The time is now
quote:Banba schreef op 07 oktober 2009 @ 18:48:

Wat zijn jullie allemaal lief! Ik ga er nu even nog veel harder van huilen, maar die peptalk is wel precies wat ik nu even heel hard nodig heb.Dan ga ik nu iets vragen waar je vast erg om moet lachen? Is het een lieve baby?

Ik ben trouwens ontzettend benieuwd welke naam ze nu uiteindelijk heeft gekregen.
quote:Star schreef op 07 oktober 2009 @ 19:06:

[...]

Dan ga ik nu iets vragen waar je vast erg om moet lachen? Is het een lieve baby?

Ik ben trouwens ontzettend benieuwd welke naam ze nu uiteindelijk heeft gekregen.Ja, het is een héle lieve baby (incl. dubbelgevouwen oor, gele teint en zuignaptoeter).
The time is now
Gefeliciteerd met je dochter!

En heel veel sucses!!!
Gefeliciteerd Banba! Wat een prachtige naam!

Ik heb er zelf niet veel ervaring mee, maar ik hoor van iedereen hier dat het goed komt, dus daar maar vertrouwen in hebben

En als je uitgehuild bent, lekker genieten
Oh lieve Banda, wat een verdriet! Het zal er best allemaal bijhoren, maar daar wordt jij nu niet vrolijk van natuurlijk.

Allereerst van harte gefeliciteerd met je kleine wondertje.

Tips... pfoeeee... lastig... er zijn natuurlijk niet echt tips om met hormonen om te gaan. Maar misschien wel wat praktische?

Begin bij je man. Snotter eerst zijn t-shirt vol en vraag hem om morgen met de kraamhulp te regelen dat zij haar verantwoordelijkheid neemt. En hij kan inderdaad ook even voor je bellen met de kraamzorg.

Voor wat betreft het drinken van je kleine meisje is het nog niet nodig om de alarmbellen te rinkelen. Moeite met drinken is de eerste dagen een grote zorg, maar het gebeurt vaker wel dan niet. Er zijn tegenwoordig zelfs speciale lactatie-deskundigen en die zijn er natuurlijk niet voor niets! Als het morgen nog steeds niet lukt, vraag je man dan om contact op te nemen met zo'n lactatie-deskundige. (En anders willen wij ook best even helpen googelen voor een deskundige bij jou in de buurt).

Voor wat betreft je zoontje: ook dat komt helemaal goed. Laat hem in zijn eigen tempo wennen aan de gedeelde aandacht, het ene kind heeft daar gewoon wat meer tijd voor nodig dan het andere. Ik zou hem er ook niet op uit sturen, dan voelt hij zich helemaal zo afgewezen. Maar er is niets mis mee om de kraamhulp ervoor te laten zorgen dat hij wat afgeleid wordt. Dat moet je man dus ook even met haar bespreken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Maar de belangrijkste tip die ik je mee wil geven, is toch vooral om die tranen maar even te laten komen. Nu is het ellendig, maar uiteindelijk lucht het wel op.

Wat een mooie naam! Hier ook een chickie. Heel erg lieve spleetoogjes :-)

Ik moet even voeden. Misschien straks nog even ok.

Meis,
Suze ook jij gefeliciteerd!
Banba en ook Suze natuurlijk GEFELICITEERD!!!

Banba, ik zou lekker je man naar de kraamzorg laten bellen voor een andere.
Banba, gefeliciteerd!

En wat een ellende he, die kraamtranen... ooooo... ik heb er geloof ik wel een dag of 3 last van gehad!

Lieve Banba, je moet je man gewoon inschakelen hoor. Kan hij zelf echt niet thuisblijven morgen? Dan moet hij maar bellen met de kraamzorg dat er een meer ervaren kracht moet komen. Dat heb je echt nodig nu!

Veel sterkte, en bedenk: over een week ziet de wereld er al heel anders uit.
Mooie naam Banba

Dubbelgevouwen oor had de mijne ook

Zuignap, arm meisje. Dat klinkt niet als een fijne bevalling. Zet de pc uit en ga lekker proberen wat uurtjes te pakken
Ban, gefeliciteerd! Wat een prachtige naam!

Ik heb verder helaas geen tips behalve om de gyn te bellen zodat hij in de gaten houden dat het bij tijdelijke kraamtranen blijft en niet uitloopt in een depressie.
Banba, gefeliciteerd met je dochter!

Poeh, je wordt meteen weer op jezelf teruggeworpen terwijl je nog moet herstellen. Dat valt ook niet mee. En dan ook nog alle bevallingsspanningen en gierende hormonen, ik vind het niet gek dat je er even helemaal doorheen zit. Kan je nog extra kraamzorg aanvragen (door een andere kraamhulp)? Durf je om hulp te vragen?

Nou, hopelijk ziet de wereld er over een paar dagen een stuk zonniger uit, als je man wat met je peuter kan doen en jij een beetje op de wereld kan landen.

Dat je vriendinnen geen kinderen hebben maakt niet uit. Juist zij kunnen er nu goed voor jou zijn.

Bel vanavond nog een vriendin die zich morgen afmeld op haar werk en er voor je is.

Laat die kraam zich lekker met de kindjes bezig houden en laat vriendin jouw uitlaatklep zijn.

Ik heb genoten van juist de aandacht van kinderloze vriendinnen toen ik in mijn kraamtranen zat.

Gefeliciteerd met je dochter en bedenk je....

Dit gaat snel voorbij en dan begint het grote genieten
Gefeliciteerd!

Misschien een enorme open deur, maar kan je vent niet morgen gewoon even vrij nemen? Of vanuit huis werken, voor een paar uurtjes, of een halvedag vrij nemen? Dan is de berg waar je overheen moet wat minder hoog...
Gefeliciteerd met je dochter, en wat een prachtige naam! Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel wat opklaart voor je
@Banba

Wat een prachtige naam!!!

@Suze

Jij ook van harte gefeliciteerd met jouw kleine wondertje
Daar log ik graag even voor in:

Gefeliciteerd Banba en Suze met jullie dochters!

Banba, geef je vent een schop en laat hem morgen thuis blijven. Hém heb je morgen nodig, niet nog een kraamdame die misschien wel ervaren is maar ook onbekend. Als hij acuut de mexicaanse griep krijgt moeten ze hem ook missen en dit lijkt me nog een graadje belangrijker.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Star schreef op 07 oktober 2009 @ 19:18: Zet de pc uit en ga lekker proberen wat uurtjes te pakken

Dat ga ik zo ook zeker doen. Om 20:00 nog (een poging tot) voeden en dan zoveel mogelijk slapen om te voorkomen dat morgen begint zoals het vandaag eindigt. Man heeft mijn schoonmoeder gebeld die morgen komt om zig over mijn peuter te ontfermen. Ik moet dan verplicht (zo sprak hij met zijn strengste gezicht) boven blijven met de baby, zodat de kraam zich alleen met ons bezig hoeft te houden. Als het niet gaat opschieten met de bv. ga ik morgen ook een lactatiekundige bellen.

Dit geeft iig al een beetje rust. Nu nog hopen dat ik echt even kan slapen en dat de uit hormonen voortkomende horrordromen vannacht even wegblijven.
The time is now
Suze, jij ook gefeliciteerd natuurlijk!
quote:tilalia2 schreef op 07 oktober 2009 @ 19:23:

Gefeliciteerd!

Misschien een enorme open deur, maar kan je vent niet morgen gewoon even vrij nemen? Of vanuit huis werken, voor een paar uurtjes, of een halvedag vrij nemen? Dan is de berg waar je overheen moet wat minder hoog...Het lastige is dat hij morgen de laatste van een 3 daagse cursus heeft, die kan hij echt niet missen. Ik zou pas eind deze maand bevallen, dus het is allemaal nogal 'onhandig' gelopen.
The time is now
Wel raar dat je zoveel tijd voor een forum hebt nu.

Zou je misschien beter op een nuttigere manier kunnen besteden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven