Collega kletst over mij&collega,wat te doen?

08-10-2009 10:55 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb al eerder een topic geopend over mijn collega etc.

Maar goed nu een ander probleem.Wel dat met hetzelfde te maken heeft.

Ik heb een relatie met mijn collega, hier op het werk is dat nog niet bekend. Wel zien mensen dat we het goed met elkaar kunnen vinden maar er zijn meerdere mannelijke collega's waar ik het prima mee kan vinden maar deze mannen worden niet geadoreert door de vrouwen hier.

Mijn nieuwe relatie is erg charmant en de vrouwtjes op het werk vinden dat ook,zijn erg onderste boven van hem en nu het bekend is dat hij in scheiding ligt helemaal.

Wij hebben nog niet heel lang iets met elkaar.

Maar goed omdat ik net bij mijn vriend weg ben en het van hem pas een maand bekend is hier dat hij gaat scheiden heb ik liever niet dat ze het hier op het werk weten.

Sowieso je weet niet of het wat word.Etc etc we zijn behalve dat ook echt hele goeie vrienden,dat waren we eerst nu is het dan meer.

Nu is mijn leidinggevende een vrouw die getrouwd is,erg gelovig,mannelijke vrienden bestaan niet.(zij weet niet dat ik en vriend uit elkaar zijn).En nu kletst ze dus over mij en collega tegen andere collega's. Ze bemoeit zich altijd met andere,wil zogenaamd uit interesse alles weten maar is gewoon nieuwsgierig. Ik ben dan een Heidene maar wel roddelen en elke zondag vooraan in de kerk zitten.

He liefst zeg ik het tegen haar,dat als zij iets wil weten dat gewoon aan mij kan vragen en waarom ze dingen roept die er niet zijn?Maar ik wil en kan de collega's die mij dit verteld hebben niet schaden.En ze zal ook direct weten dat ik het van hun heb.

Weet iemand hoe ik dit moet of kan aanpakken???

Groetjes!
Ik vind je erg naief.

Hou zelf prive en werk netjes gescheiden, zorg dat je niet 'chantabel' bent door niet met collega's te neuken of zorg dat niemand het door KAN hebben (dus ook niet intuitief) dan kunnen mensen lullen over je wat ze willen.
Het is wel waar wat ze zegt...

Lijkt me sowieso niet handig om iets met een in scheiding liggende collega te beginnen, terwijl je relatie net uit is, maar dat is weer een heel ander verhaal.
De vrouwtjes op het werk?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je alleen met je collega "neukt" , Ik heb een relatie met mijn collega,wie zegt trouwens dat wij met elkaar neuken?helaas hou je niet tegen op wie je verliefd word. Dat kan dus ook je collega zijn.

Als je dan beide vrijgezel bent heb je niemand verantwoording af te leggen. Verder ben ik ook niet chantabel, het is toegstaan om een relatie te hebben met een collega,zolang het niet je leidinggevende is,dit is hij niet.

Voor de rest is het ook toegestaan om mannelijke vrienden te hebben dus ook collega's, het is hier ook niet raar,zoveel mannen en vrouwen gaan hier gewoon met elkaar om en wij doen niks specialer dan zij.

Waar het hier om gaat is dat ze kletst over dingen die ze niet weet,ze lult maar wat en ze lult ook onzin.

Mijn vraag is in dit topic wat kan ik hieraan doen?

Moet ik haar confronteren?Moet ik het negeren?

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?Suggesties?
Veel vrouwen op het werk zijn erg van hem gecharmeerd.

Helemaal nu het bekend is dat hij vrijgezel is.

Deze scheiding duurt nu even,sommige scheidingen duren jaren dat zou betekenen dat die mensen dus geen relatie kunne beginnen omdat ze in scheiding liggen?

Buiten dat om gaat collega in harmonie scheiden.

Beide willen niet meer. Gaan normaal uit elkaar zonder gedoe en kunnen open en eerlijk zijn tegen elkaar.

Geen pijnlijk gedoe etc. Een keuze van beide en iets dat niet effe zo is besloten.
Je kan er inderdaad niks aan doen op wie je verliefd wordt, wel wat je daarmee doet.

Andere baan zoeken?

(trouwens mijn moeder gebruikte dat excuus ook voor het vreemdgaan: oooh ik werd opeens verlieeiheiefd dus ik kon er niks aan doen. Verliefd worden/zijn betekent niet dat je geen verstand of verantwoordelijkheid meer hebt)
quote:Clueless2 schreef op 08 oktober 2009 @ 11:06:

Als je alleen met je collega "neukt" , Ik heb een relatie met mijn collega,wie zegt trouwens dat wij met elkaar neuken?helaas hou je niet tegen op wie je verliefd word. Dat kan dus ook je collega zijn.

Als je dan beide vrijgezel bent heb je niemand verantwoording af te leggen. Verder ben ik ook niet chantabel, het is toegstaan om een relatie te hebben met een collega,zolang het niet je leidinggevende is,dit is hij niet.

Voor de rest is het ook toegestaan om mannelijke vrienden te hebben dus ook collega's, het is hier ook niet raar,zoveel mannen en vrouwen gaan hier gewoon met elkaar om en wij doen niks specialer dan zij.

Waar het hier om gaat is dat ze kletst over dingen die ze niet weet,ze lult maar wat en ze lult ook onzin.

Mijn vraag is in dit topic wat kan ik hieraan doen?

Moet ik haar confronteren?Moet ik het negeren?

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?Suggesties?Buiten het feit dat ik de manier waarop jij over je collega's en je leidinggevende praat niet sympathiek vind, vind ik het ook niet wenselijk om sowieso iets met een collega te beginnen. Je hebt het over aan niemand verantwoording af te leggen, maar hoe ga je daarmee om als jouw collega/vriend iets vertelt, wat echt zeer vertrouwelijk is?
Haha ja nee zo is dat niet gegaan hooor.

Oh ik werd opeens verliefd...

En het verstand is er JUIST wel,denk er heel veel over na.

En idd een andere baan is een optie daar hebben we het ook over gehad.

Maar ik wil eerst zien hoe het gaat stel dat het echt wat word dan hoef ik ook niet perse mijn vriend iedere dag ook nog op mijn werk te zien.Dan zal 1 van de 2 een andere baan zoeken.

Maar dat is iets voor in de toekomst.
Buiten het feit dat ik vind dat zijn charmes er niet toe doen en ik vind dat je denigrerend over je collegaas praat, vind ik de houding van je leidinggevende erg onprofessioneel.

Vertel je collegaas (die jou van het roddelen hebben verteld) dat je je leidinggevende hiermee gaat confronteren en vraag een gesprek aan.

Juist zij zou er (mede) voor moeten zorgen dat de sfeer op de werkvloer goed blijft, m.i. hoort kletsen over werknemers daar niet bij.
Je praat nogal naar over je collega's. Daarbij, wat heeft de religie van je baas hier precies mee te maken?
Combinatie werk en relatie ligt soms erg gevoelig.

Soms zijn er zelfs regels voor.

Als je werk en prive gescheiden houdt lijkt me er weinig aan de hand. Zowel jij als hij zijn niemand verantwoording schuldig over wat je in je vrije tijd doet.

Als je leidinggevende dingen over jou vertelt of roddelt moet je er wat van zeggen als je daar last van hebt.
Ik vind mijn leidinggevende ook alles behalve sympathiek.

Ik vind het een onbetrouwbare heks.Maar alles wat zij mij in vertrouwen verteld dat blijft tussen mij en haar en andersom kletst ze maar wat af.

En hij had allang kunnen vertellen wat vertrouwelijk is maar doet dat niet.En andersom ik ook niet.

En ik schreef:

Maar ik wil en kan de collega's die mij dit verteld hebben niet schaden.En ze zal ook direct weten dat ik het van hun heb.

Wat is daar niet symphatiek aan?
En hoe weet je of zij over je kletst? En wat ze precies zegt? Weet je zeker dat wat die collega's zeggen wél klopt? Wie zegt dat zíj niet over je roddelen en je baas de schuld geven?
Poeh, jij lijkt mij echt een naar iemand om mee te werken.
Laat die vrouw gewoon kletsen zeg!

Misschien is het trouwens handig om na elke afgesloten zin een spatie in te drukken dat leest een stuk rustiger.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Te vroeg gepost..

Ik heb zelf mijn man ook op het werk leren kennen, we hebben er nooit een geheim van gemaakt, maar op het werk hebben we er ook nooit mee te koop gelopen.

Ben het wel eens met de anderen, je praat niet echt respectvol over je collega's/leidinggevenden.
Haar religie heeft er niks mee te maken.

Het is haar houding. Volgens haar ben je een Heidene als je mannelijke vrienden hebt maar volgens mij is roddelen ook niet toegestaan door god en daarom zeg ik dat,ik verwijs ergens naar.

Ik ga vanmiddag een gesprek met haar aanvragen.

Thanx voor the reacties!
Je zou om te beginnen eens tegen je collega's kunnen zeggen dat wanneer zij jou een roddel over JOU vertellen jij er mee naar de bron gaat. Dan kunnen ze voortaan nog eens nadenken of ze zulke dingen wel tegen jou willen vertellen.

je wil tegen je baas zeggen dat ze dingen zegt die er niet zijn? maar die zijn er nou juist toch wel? Alleen baal je er van dat ze het al weet, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een onbetrouwbare heks? ok.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Waarom geen openheid over jullie relatie? Dan neem je de roddelaarsters de wind uit de zeilen.
quote:Clueless2 schreef op 08 oktober 2009 @ 11:23:

Ik vind mijn leidinggevende ook alles behalve sympathiek.

Ik vind het een onbetrouwbare heks.Maar alles wat zij mij in vertrouwen verteld dat blijft tussen mij en haar en andersom kletst ze maar wat af.

En hij had allang kunnen vertellen wat vertrouwelijk is maar doet dat niet.En andersom ik ook niet.

En ik schreef:

Maar ik wil en kan de collega's die mij dit verteld hebben niet schaden.En ze zal ook direct weten dat ik het van hun heb.

Wat is daar niet symphatiek aan?

Wat niet sympathiek is, is het feit dat jij over "de vrouwtjes" praat als het over jouw charmante vriend gaat!

Als je op de werkvloer roddelt bestaat er een risico dat het een keer uitkomt. Daar moeten jouw collegaas dan dus niet raar van staan te kijken. Als het niet uit mag komen moet je je mond houden.

Nogmaals, vertel die collegaas dat je met je leidinggevende gaat praten en confronteer haar met haar onprofessionele houding.

Of wil jij dit eigenlijk niet oplossen??
quote:Susan schreef op 08 oktober 2009 @ 11:05:

De vrouwtjes op het werk?ehhhh
Cum non tum age
Aha, ondertussen lees ik dat je met haar gaat praten.

Succes dan maar!
Negeren. Altijd negeren. Mensen lullen toch wel, of het nou helemaal heldere koffie is wat je doet of niet. Zolang als jullie weten hoe het zit, en daar 'mee kunnen leven' moet je je niet teveel aantrekken wat andere mensen zeggen/denken. Anders kan je je hele leven wel bezig blijven.

Ik heb een soortgelijke situatie gehad op mijn werk, altijd ontkend (er was toen ook nog niks aan de gang, maar de gevoelens zaten er natuurlijk wel en dat zien mensen heus wel) en nu het officieel tóch zo is, heeft niemand er wat van. Voor zover ik weet in ieder geval, je kan bij niemand in het hoofd kijken natuurlijk.

Als je haar ermee gaat confronteren, geef je alleen maar voeding aan 'de onzin die ze lult' en benadruk je dat er iets misschien niet helemaal snor zit. No judgment hier, relaties gaan over en ontstaan op de vreemdste momenten, maar het feit dat het nog niet out in the open is, wil zeggen dat je het liever verborgen houdt. Lekker verborgen houden dan! Als jullie eraan toe zijn is het vroeg genoeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven