Getrouwd met kids en toch weer laten verleiden door ex

07-10-2009 21:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaargh, ik geloof dat er al heel wat is gezegd over foute ex-en en het hoe en waarom van vallen op foute mannen. Ik geloof dat ik ook weleens de theorie gelezen heb over hoe het werkt: de natuur zorgt ervoor dat vrouwen een zorgzame man zoeken om hun kroost mee op te voeden maar dat ze naar "potente" mannen zoeken om sterk nageslacht mee te krijgen??

Ook al ken ik de theorie, ik kan er in de praktijk geen weerstand tegen bieden. Ik ben getrouwd met kids en ben anderhalve week geleden een ex tegengekomen waar ik 10 jaar geleden stapelverliefd op was en een halfslachtige relatie mee heb gehad. Hij koos indertijd niet voor mij maar voor een andere vrouw waar hij tegelijkertijd een relatie mee had (daar wist ik van), een eikel dus.

Nu kwam ik hem dus onlangs tegen bij een avond heftig stappen en na de hele tijd om me heen gehangen te hebben vertelde hij dat hij vond dat-ie indertijd de verkeerde keuze had gemaakt en dat ik zo geweldig was. Ik reageerde daar op dat moment koel op. De volgende dag begon het echter te stormen in m'n hoofd. Hij was weer terug naar huis (3000 km afstand) dus alleen de mail bleef over. Hij mailde, ik mailde, hij mailde, ik mailde, etcetera. Ik liet me volledig gaan in de mail en na een paar dagen liet hij blijken dat hij weer afstand wilde nemen. Nu is het mailcontact weer voorbij.

Ik baal van mezelf, want ik heb het gevoel dat hij misschien wel gewoon heeft willen uitproberen of ik nog een zwak voor hem had. En ik baal van mezelf dat ik zo'n zwak voor hem heb, hij is gewoon echt een vreselijke macho: het zou in "real life" echt nooit iets kunnen worden, want ik ben veel te feministisch en toch val ik ervoor. En ik verdenk mezelf er ook een beetje van dat ik er alleen voor val op het moment dat hij weg is (ik had die avond alles kunnen doen met hem, maar heb het niet gedaan) omdat de fantasie nu wel erg makkelijk is.

Het nare gevoel en de gedachten aan hem zullen misschien over een paar weken wel weer weg zijn maar op dit moment zit ik er wel mooi mee.....
Probeer jezelf af te leiden, ga met je man wat leuks doen, drop de kids even bij je ouders en misschien dat je hem vergeet?

Ik heb er geen ervaring mee, dus misschien praat ik wel onzin

Maar igg een dikke knuf en sterkte!
Hoe reageerde je echtgenoot toen je dit met hem besprak?
Ik weet niet of je dit wel met je man moet bespreken. Er is niets (lichamelijks) gebeurd, je weet dat het nooit iets kan worden, wil het ook niet. (dat is nog belangrijker)

Ik denk dat TO haar man alleen maar heel veel onnodig verdriet doet als ze het verteld.

Wat je zegt TO, je moet er doorheen. Ga idd leuke dingen doen met je gezin, zie de leuke dingen van je man (en de klotedingen van je ex ) en get over it!

Kom op, je hebt een leuke vent en kinderen (neem ik even snel aan) en zo'n lul van een ex is het echt niet waard om je relatie voor op het spel te zetten!!
Ik heb het eigenlijk niet helemaal met hem besproken... Wel tegen hem gezegd dat ex had gezegd dat hij de verkeerde keus had gemaakt. Ook gezegd dat ik niet met ex gezoend of wat dan ook had. Maar niet dat ik daarna helemaal hoteldebotel ging....
quote:nina71 schreef op 07 oktober 2009 @ 22:21:

Ik heb het eigenlijk niet helemaal met hem besproken... Wel tegen hem gezegd dat ex had gezegd dat hij de verkeerde keus had gemaakt. Ook gezegd dat ik niet met ex gezoend of wat dan ook had. Maar niet dat ik daarna helemaal hoteldebotel ging....Dat lag voor de hand. Hoe nu verder met je man? Ik kan me zo voorstellen dat hij het zou willen weten als zijn partner zich het hoofd op hol zou laten brengen door een ex van tien jaar geleden. Of denk jij dat hij liever dom wordt gehouden?
Ik zou er ook niets over zeggen tegen mijn man.

Het kan de beste overkomen hoor, dat je even kriebels in je buik krijgt van een foute ex of andersoortige player.

Het gaat erom wat je ermee doet. Jij bent die avond netjes naar huis gegaan, hij zit 3000 km verderop.

Die mails verdienen vast de schoonheidsprijs niet, maar ik zou mijn man niet nodeloos ongerust maken over iets dat al voorbij was voor het begon.
Bui je hoteldebotelgevoelens lekker uit op je man...dan heeft ie er nog wat aan!
Ik zou er ook niets over zeggen, wat heeft hij eraan??

En je mag je eigen geheimpjes in je hoofd toch wel hebben, ook als je getrouwd bent?
Ha, ha, ha, ik heb me inderdaad wel uitgeleefd bij m'n man ja. Maar is dat niet ook eigenlijk heel erg fout?? Ach ja, hij heeft er wel van genoten denk ik :-)
Nina, iedereen roept altijd dat je buiten honger mag krijgen als je maar thuis komt eten.

Dat is precies wat jij gedaan hebt.

Ik ben het ook eens met Bianca.

Je mag best je eigen geheimpjes hebben.
Ik vind de grens tussen je eigen geheimpje hebben en eerlijk zijn tegen je partner soms best lastig. Ook in dit geval. Het ligt eraan hoe lang en hoe hevig je in je op zich onschuldige bui blijft hangen.

Wel denk ik dat je naar jezelf moet luisteren. Op de een of andere manier stond/sta je open voor verliefdheid en voel je je er niet goed over. Ikzelf zou er van schrikken, maar misschien ben ik wel ouderwets of conservatief...

Misschien is het een idee om je huidige leventje wat meer flair te geven? Zoals iemand anders al zei, ga leuke dingen doen met je gezin. Weet weer waarvoor je 't allemaal doet!
Helemaal hotel de botel zijn van iemand vind ik niet tot de categorie 'eigen geheimpjes' behoren.

Ik weet niet of je het tegen je man moet zeggen. Wel zeggen en niet zeggen hebben hier allebei grote nadelen.

Hou je nog - echt - van je man??
Tja, misschien dat het onderwerp nu dan een andere wending gaat krijgen, maar ik dacht dat het wel vaker gebeurde dat er na 13 jaar bij dezelfde man (en nooit iets raars gedaan) wel een soort sleur ontstaat. En ik denk dat ik de sleur voornamelijk probeer te doorbreken met mijn fantasie, zoals gezegd op het "moment supreme" deed ik niks met ex, maar daarna, op zeer veilige afstand :-), kon ik m'n fantasie er helemaal in op laten gaan...

En ja, wat kun je verder doen als je al zo lang samen bent? Met het gezin leuke dingen doen - waar denken jullie dan aan? Ik vind mijn echtgenoot wel mijn ideale man maar spannend, nee, dat is het niet (meer).
Die ex was je overduidelijk aan het uittesten. Jij bent getrouwd met kinderen, dus dan is het natuurlijk een geweldige uitdaging om te kijken of hij toch nog je aandacht kan krijgen. En helaas, dat heeft ie gekregen dus was de lol ervanaf. Zijn ego is gestreeld en jij zit met de schuldgevoelens.

Als het alleen deze één keer is zou ik zeggen, leer ervan. Je bent meer waard dan dit. Je bent veel te leuk om die foute kerels ook maar één vinger achter de deur te laten krijgen. Maar ja, jij hoofd kan wel eens op hol slaan. Niet helemaal goed natuurlijk, maar je bent ook maar een mens. Zolang als het iets eenmaligs is.

Als je nou merkt dat je vaker (structureel) voor allerlei mannen valt, dan is het misschien tijd om het met je man te bespreken, maar nu nog niet denk ik. Heb je nu ook zelf het besef dat het klaar is? Dat het zomaar iets van een fling was? Opborrelende hormonen? Of ben je nu hele dagen bezig met 'hoe het had kunnen zijn' en 'wat je dan had/zou moeten doen'? Want dat zou een slecht teken zijn...
Het cliché dat je niet altijd beseft wat je hebt, tot je het kwijt bent is vaak wel waar, Nina.

Natuurlijk is die ex spannend. Hij is een ander type man, leidt een compleet ander leven, daar waar je echtgenoot inmiddels een open boek voor je is. Probeer die ex als een kauwgompje te zien. Is even heel lekker maar na een minuutje is de smaak er af! Er is niks mis met wat fantaseren over hem, zolang je het daarbij kunt laten.

Plan eens iets leuks met alleen je man, zonder kinderen. Ga naar een stad waar jullie nooit geweest zijn, bezoek een sauna, regel een parachutesprong (maar net wat je leuk en (ont)spannend vind) en geniet weer even echt van elkaar. De vonken zoals bij een onbekende zullen er misschien niet vanaf springen maar heeft juist dat vertrouwde ook niet iets heel fijns?
Breng jezelf niet in de verleiding, zoek geen contact meer, reageer niet op mailtjes van je ex.

Je hebt namelijk niet alleen de veantwoordelijkheid voor je huwelijk,

maar ook voor je kinderen.

Als je huwelijk stukloopt door zo'n ex, omdat je je hebt laten verleiden, sla je de basis van je kinderen onder hun voeten vandaan.

Ga inderdaad wat extra aandacht aan je huwelijk besteden,

leuke uitjes, etentje enz, dat wat je hebt is veel meer waard dan de tijdelijke spanning die een verliefdheid met zich meebrengt.
Je hebt 10 jaar geleden wat gehad met deze ex en je bent al 13 jaar samen met je man?? Is dit een typefout of was die relatie buitenechtelijk?
quote:Naomii schreef op 08 oktober 2009 @ 12:59:

Je hebt 10 jaar geleden wat gehad met deze ex en je bent al 13 jaar samen met je man?? Is dit een typefout of was die relatie buitenechtelijk?smart......
quote:Naomii schreef op 08 oktober 2009 @ 12:59:

Je hebt 10 jaar geleden wat gehad met deze ex en je bent al 13 jaar samen met je man?? Is dit een typefout of was die relatie buitenechtelijk?

Naomii de Cock (met C.O.C.K.)... wat ben je helder?

Oeeepsss TO, even wat uit te leggen denk ik?
OK, de uitleg is: in de introductie dacht ik even voor het gemak de orde van grootte aan te geven, daarom noemde ik 10 jaar. Om precies te zijn is het 13 jaar geleden, de ex was mijn laatste relatie voor ik mijn man leerde kennen. Het leek me voor de introductie niet zo belangrijk om het precieze aantal jaar aan te geven, maar ik heb er van geleerd, zal het niet meer zo kort door de bocht doen :-)

Ben trouwens wel heel erg blij met de mogelijkheid om het hier in het forum te bespreken, nog nooit eerder gedaan, maar het helpt wel...Wat ook nog meespeelt is dat ik sinds kort in het buitenland woon en dus ook niet zo makkelijk dit van me af kan kletsen. Nu ik erover nadenk is dat misschien ook nog wel een reden waarom het zo gegaan is: een gebrek aan sociaal leven compenseren met fantasieën?

Overigens ebt het gevoel voor ex al behoorlijk weg, dus dat gaat goed...
quote:nina71 schreef op 08 oktober 2009 @ 20:45:

Wat ook nog meespeelt is dat ik sinds kort in het buitenland woon en dus ook niet zo makkelijk dit van me af kan kletsen. Nu ik erover nadenk is dat misschien ook nog wel een reden waarom het zo gegaan is: een gebrek aan sociaal leven compenseren met fantasieën?

Dat is heel erg herkenbaar.

Ik denk dat dat zeker een rol speelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven