Onregelmatig werk, relatie en vriendschappen

08-10-2009 16:50 16 berichten
Hallo allemaal.

Ik werk onregelmatige diensten en mijn vriend werkt fulltime van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 18:00.

Ik werk ongeveer 1 a 2 keer per maand een heel weekend. Verder werk ik gemiddeld 2 a 3 avonden per week.

Mijn vriend heeft meestal op vrijdagavond zijn hobby in een andere stad (waar ik echt niks aan vind!!).

dat betekent dat wij 3 a 4 avonden per week overhouden om mekaar te zien. Mijn vriend wil ook nog eens meestal om 23:00 uur al naar bed doordeweeks omdat hij er al zo vroeg uit moet.

En nu komt het dus: ik krijg dit moeilijk gecombineerd met mijn vriendschappen.

Een jaar geleden was ik een vrijgezel die bijna elke dag van de week wel een vriendin bezocht en 2 a 3 avonden per week gingen stappen met verschillende vriendinnengroepen. Ik heb zo'n 15 vrienden/vriendinnen waar ik close mee ben.

Sinds ik een relatie heb zie ik de meeste van hen dus een heel stuk minder, soms maanden niet, terwijl ik ze eerst bijna wekelijks zag.

Maar aangezien ik mijn vriend toch echt eigenlijk wel het liefst 3 avonden per week zie, hou ik vaak maar 1 (of geen) avonden per week over om met vriendinnen af te spreken.

En dat vind ik behoorlijk jammer.

Herkent iemand dit? En hoe ga je daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
En de weekenden dat je niet werkt? Of later op de avond?

Ik herken het in zoverre dat ik geen tijd heb voor een relatie momenteel, en geen behoefte aan ook trouwens. Zou er teveel voor moeten laten, zoals mijn vriendinnen minder zien bijvoorbeeld, om m vaak genoeg te kunnen zien,en daar heb ik geen zin in.
Half Nederland werkt toch onregelmatig?
Kun je niet overdag afspreken met een vriend? Er zal er van de 15 toch wel eentje zijn die niet fulltime werkt, wisseldiensten heeft of sowieso wat flexibeler in de werkuren is?

Of je moet natuurlijk je eigen werkschema willen veranderen, dat kan ook.

Het lijkt me vrij logisch dat naarmate je ouder wordt, je je meer gaat settelen en je minder vaak 's avonds op stap gaat, jouw vrienden hebben dat ook vast wel.
Lijkt me zwaar vermoeiend om elke week met vriendinnen af te moeten spreken, maar als je toch persé wil dan is de vrijdagavond toch geschikt als je vriend zijn hobby heeft?
ja dat herken ik zeker.Ik zie mijn vriendinnen voor mijn gevoel ook veels te weinig. Tuurlijk wil je nu vaker met je vriendje zijn dat is logisch....op een gegeven moment zul je het beter kunnen combineren. En als hij vrijdag zijn hobby gaat doen, dan plan jij toch iets met een van je vriendinnen...geloof me, het is allemaal veeeeel makkelijker zolang je nog geen kids hebt

Ik heb het allebei...en een kind en heel onregelmatig werk en een vriend ( waar ik wel mee samenwoon dus dat scheelt) en vriendinnen genoeg!

soms ben je wat drukker en soms wat minder druk, nou bij de minder drukke periodes spreek ik af en gelukkig heb ik vriendinnen die me precies begrijpen omdat ze of in dezelfde branche zitten of zelf heel druk zijn
Zoals ik het lees ben je trouwens wel je leven om je partner heen aan het bouwen. Wanneer hij zijn hobby heeft, wanneer hij naar bed wil, wanneer het hem uitkomt.... En de schaarse minuten die je dan overhoudt, die kun je dan aan je vriendinnen besteden.

Dat zou ik echt niet trekken
ga anders lekker met vriendinnen lunchen in hun pauze...

probeer vriendinnen samen te zien (in groepjes dus)

en je hoeft natuurlijk niet elke avond dat vriendlief en jij samen kunnen zijn, samen te zijn...
quote:elninjoo schreef op 08 oktober 2009 @ 17:01:

Lijkt me zwaar vermoeiend om elke week met vriendinnen af te moeten spreken, maar als je toch persé wil dan is de vrijdagavond toch geschikt als je vriend zijn hobby heeft?

Lijkt me geen slecht idee.

Ik probeer me een voorstelling te maken van 15 vriendinnen waar je close mee bent...

Maar wat verwacht je van je vriend? Half NL gaat door de week om 23:00 naar bed volgens mij.
quote:nogeensdan schreef op 08 oktober 2009 @ 17:06:

[...]

Half NL gaat door de week om 23:00 naar bed volgens mij.Ah, dat is dan zeker die andere helft, die wel regelmatig werkt
quote:minny schreef op 08 oktober 2009 @ 17:08:

[...]

Ah, dat is dan zeker die andere helft, die wel regelmatig werkt Precies!! :-)
Ik herken het wel, ik heb sinds een aantal jaren ook weinig tijd om mijn aandacht te verdelen over iedereen die belangrijk voor me is. Ik ben erachter gekomen dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Ik heb een schifting gemaakt in mijn vriendenkring, wie is er nu echt belangrijk voor me en wie zie ik alleen maar uit 'verplichting'? Verder vind ik het ok om een keertje een uurtje een kopje thee te gaan drinken met een vriendin of met haar te lunchen, dan houden we genoeg tijd over voor andere dingen. 15 Vrienden en vriendinnen waar je close mee bent is best veel, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om al die contacten bij te houden. Misschien hoeft dat ook niet zo vaak. Kijk eens naar welke van hen het meest belangrijk voor je zijn. En zijn het allemaal losse contacten of zijn het ook onderling allemaal vrienden van elkaar? In het laatste geval is het veel makkelijker om met meerdere mensen tegelijk af te spreken. Wij hadden vroeger een heel grote club tijdens onze studententijd, maar veel van deze mensen zien we niet vaak meer. Nu hebben we een aantal jaren geleden het volgende afgesproken: 1x per drie maanden gaan 2 personen koken voor de rest. Dat is altijd erg gezellig en zo zien we iedereen regelmatig maar kost het toch weinig tijd. Wonen je vriend en jij samen? Dan is het misschien makkelijker om op andere tijdstippen tijd voor elkaar te maken, bv een uitgebreid ontbijt samen. Het is gewoon een kwestie van combineren en van keuzes maken. De mensen aan wie je het meest hebt begrijpen wel dat je minder tijd hebt. Dat is meteen een goede test.
Hebben die vriendinnen van je geen eigen leven dat ze tijd hebben om 3 keer in de week te gaan stappen? Vroeg of laat krijgen die toch ook wel andere bezigheden lijkt me.
bedankt voor de reacties en tips.

ik vind het soms nog moeilijk te accepteren en los te laten dat mijn leven verandert is, sinds ik een relatie heb en samenwoon.

ben ondertussen achter in de 20 dus ook niet zo raar dat mijn leven verandert. de helft van mijn vrienden/vriendinnen is vrijgezel dus die gaan wel regelmatig stappen.

ik heb 3 vrienden die onregelmatig werken, de rest werkt regelmatig. maar die vrienden die onregelmatig werken zijn mijn collega's dus die zie ik al vaak genoeg.

de vrienden die regelmatig werken gaan ook tegen 23:00 naar bed. ik ben een echte nachtbraker en de vrienden die onregelmatig werken zijn dat ook dus daar spreek ik vaak mee af na een avonddienst.

over de vrijdag, dan spreek ik meestal ook wel met vriendinnen af, maar hij heeft niet elke vrijdag zijn hobby, en ik moet dus 1 a 2 keer per maand op vrijdag werken.

mijn vriend spreekt maar heel weinig met zijn vrienden af, behalve met onze gezamenlijke vrienden maar dan ben ik er ook bij. dus hij zit vaak thuis, en dan kan ik me wel schuldig voelen als ik dan regelmatig 's avonds weg ben. maar als ik een aantal vriendinnen niet regelmatig zie voel ik me ook weer schuldig.

Zoals deze week hebben we mekaar dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag niet gezien.

hij is ook wel meer een thuisblijftype en ik ga er liever op uit.

ik vrees dat een schifting maken over vriendinnen de beste optie is, al vind ik dat wel jammer en moeilijk. maar ik zou best aan de helft van die 15 vriendinnen minder aandacht kunnen besteden.

het zijn alleen allemaal stuk voor stuk leuke en bijzondere meiden/jongens die veel van mekaar verschillen en waar ik andere dingen "te halen heb".
quote:minny schreef op 08 oktober 2009 @ 16:58:

En de weekenden dat je niet werkt? Of later op de avond?

Ik herken het in zoverre dat ik geen tijd heb voor een relatie momenteel, en geen behoefte aan ook trouwens. Zou er teveel voor moeten laten, zoals mijn vriendinnen minder zien bijvoorbeeld, om m vaak genoeg te kunnen zien,en daar heb ik geen zin in.

Dit zei ik een jaar geleden dus ook. maar als je niet zoekt, vind je hem juist, dat blijkt.

en voor ik het wist woonde ik heel burgerlijk samen
Je moet 't niet zoeken in kwantiteit maar in kwaliteit. Als 'n vriendschap je niets meer te bieden heeft als je elkaar maar 1 keer in de paar maanden ziet, dan was 't maar 'n oppervlakkige vriendschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven