Waarom zijn vrouwen soms zo gemeen?

08-10-2009 21:59 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zoveel voorbeelden aanhalen waarom vrouwen elkaar dingen niet gunnen, maar dan zouden we in het welles/nietes spelletje komen. Laat ik daarom met voorbeelden komen van het viva forum. Je hebt ergens hieronder een stukje( tips) waar je eigenlijk mag adverteren, een soort van vrijgesteld. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het stukje" een dertigersdip" of "meer zelfvertrouwen, balans en daadkracht" staan er helemaal geen positieve stukjes van forummers in. Ik bedoel zeg dan niets. In het laatste voorbeeld, zegt iemand tegen degene die het topic heeft geopend "hou eens op jij", dan denk ik bij mezelf (hardop) waarom zou degene geen reclame mogen maken van zijn product/dienst. Is toch harstikke leuk?

Kijk een forum vind ik wat anders, dat is puur om te discussieren. Maar zo'n pijler als tips zou je toch juist moeten aanmoedigen.

Of zouden die vrouwen juist jaloers zijn en hopen dat er dan minder mensen gaan reageren ( of mag ik dat juist weer niet denken?)

Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen
Djoels, prachtig geschreven. Precies wat ik bedoel met dit topic
quote:Djoels schreef op 08 oktober 2009 @ 22:49:

Omdat sommige vrouwen echt heel dom doen of dom zijn of dom schrijven of dom over willen komen en zich dan ook zo gedragen. Dan zeggen ze iets en denk ik 'wat ben jij dom' en dan vraag ik het nog eens en dan is het daaropvolgende antwoord nog dommer, dan dan zeg ik het ook 'jezus te paard wat ben jij dom' en daarom ben ik af en toe een secreet.

Ik vind jou ook dom met dit topic. Het is herfst en geen lente, jouw tijd is geweest.Dit vind ik dus geen aardige post. TO was warrig, maar nu begrijpen we toch wat ze bedoelt.
quote:Djoels schreef op 08 oktober 2009 @ 22:49:

Omdat sommige vrouwen echt heel dom doen of dom zijn of dom schrijven of dom over willen komen en zich dan ook zo gedragen. Dan zeggen ze iets en denk ik 'wat ben jij dom' en dan vraag ik het nog eens en dan is het daaropvolgende antwoord nog dommer, dan dan zeg ik het ook 'jezus te paard wat ben jij dom' en daarom ben ik af en toe een secreet.

Ik vind jou ook dom met dit topic. Het is herfst en geen lente, jouw tijd is geweest.

Zo, kom maar binnen Djoels.

Hormonen?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik mag aannemen dat men het cynisme in mijn posting zag als uitlokker op het topic, niet dus. Jammer.

Daarentegen ben ik ook niet op het forum om altijd aardig te posten. Meestal wel en soms niet. Niet iedereen moet altijd maar aardig posten, dan is de wereld niet leuk.
DTEEZ!
Geenszins Broedkippetje.
DTEEZ!
Het cynisme droop er van af, maar kwam een beetje onverwacht (voor mij althans). Ik ben wel meteen lekker wakker!
Nou dat is dan mooi, ik bedoel, ik ben de liefde zelf op het forum.
DTEEZ!
Daarom juist!
Aha, my bad .
Ach, ik had 1 post nodig om iedereen duidelijk te maken wat TO niet lukte met haar 'wazige' posts.

Daarentegen ben ik nog steeds van mening dat je niet altijd ja en amen moet zeggen. Dat je gewoon niet altijd aardig hoeft te zijn, niet hier, niet in het echte leven. Dat is niet realistisch.

Dat je af en toe minder aardig uit de hoek komt wil in mijn optiek geenszins zeggen dat ik jaloers ben.

'Wat een lelijke website' kan ik zeggen omdat ik die website ook echt lelijk vind. Niet omdat ik er de tyfus over in heb dat ik niet zelf op het idee ben gekomen om die website te openen.

Dát vind ik zo'n zwakke manier van beredeneren...
DTEEZ!
Ik heb die beruchte website en het bijpassende topic maar eventjes gelezen en ik vrees dat ik het de meeste reacties eens ben. Het hele concept van deze website slaat de plank volkomen mis.

Sorry Lente, ik vond ze hier dus niet gemeen (al kunnen ze het soms ergens anders best wel zijn).
Maar Djoels, dat noem ik dan ook niet echt gemeen, eerder bot (en dat is dan weer mannelijk, schijnt ) Gemeen vind ik hakken om het hakken, mensen met opzet beschadigen en beledigen. Als alle kritiek of elke ongewenste mening als gemeen wordt bestempeld, heb je al gauw een wereld vol kenaus ja.
This is an unacceptable timeline
Nee, over die site kan ik nog een beetje inkomen. Maar ik heb het vooral over het prikbord. Vooral "dertigerdip". En het is natuurlijk hoe hoe je iets zegt. Tuurlijk mag je gerust zeggen, ik vind het niet zo mooi, want.... Maar sommige zeggen het zo hard en zo gemeen. Natuurlijk zijn het vaak hetzelfde en natuurlijk praten de meeste elkaar ook na, maar soms mag het wel liever.
Jij vindt het gemeen............ maar misschien denkt een ander wel " lekker eerlijk " of " terecht ; goed opgemerkt " of " goed verhaal , lekker kort " .

Misschien ben jij wel een enorm watje , kan ook natuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het mag inderdaad soms wel wat liever. Ik had bijvoorbeeld best wel een angst om opeens gestenigd te worden door de meute toen ik begon met forummen.
jezus dat zeg je toch niet BGB, wat gemeen!

Lente, ik ben normaliter echt niet zo naar, dus vergeef me vast bij voorbaat, maar mennn wat kan jij zeiken.. En dit is niet cynisch, dit neem ik ook niet terug, dit is gebaseerd op basis van jouw postings in een aantal topics. Postings die zeurderig overkomen, zeikerig zelfs... en dat maakt jou eigenlijk meer vrouw dan ik, want ik ben bot.
DTEEZ!
Ik ga dat topic dertigerdip eens even lezen, want je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt, Lente!

Overigens ben ik het wel met je eens dat het soms best wat liever kan naar mijn smaak. Ik moest daar ook wel een beetje aan wennen, dat het hier soms behoorlijk hard en in pittige one-liners tekeer gaat. Maar ik ben het met Djoels eens dat dat toch gewoon moet kunnen. Net als in de echte wereld hoef je niet altijd aardig te zijn.
quote:iris1969 schreef op 08 oktober 2009 @ 23:33:

Het mag inderdaad soms wel wat liever. Ik had bijvoorbeeld best wel een angst om opeens gestenigd te worden door de meute toen ik begon met forummen.35 dagen geleden
DTEEZ!
Nou, Iris heeft in die 35 dagen meer gepost dan menig forummer die hier al jarenlang rondhangt...
(En daar bedoel ik niets negatiefs mee hoor, Iris! )
Ik weet het Broedkippetje, ik plaag Iris hier al 10 dagen mee volgens mij.
DTEEZ!
Waar staat dat dertigersdip gebeuren dan?

( dat gezeik ook altijd met die dertigers )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja, overdrijven is ook een vak.....

Edit: ik bedoel dus van mezelf .
Dertigersdip?
DTEEZ!
Ow god... de dertigersdip als héél lange happy period.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven