Even van me af zeuren..

05-10-2009 21:38 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik kan hier gewoon even niemand anders mee lastig vallen, en ik moet het gewoon even kwijt.. **Leeswaarschuwing: Ik heb last van PMS haha****

Maargoed, sinds vriend en ik samenwonen hier gaat alles maar dan ook alles kut!! Mijn baan ging niet door, waardoor ik nu al 3 maanden thuiszit, en we dus elke maand geld tekort komen *uitkering is maar heel weinig*, ons huis inrichten kostte veel meer dan verwacht, en toen we eindelijk alles hadden, kreeg de wasmachine lekkage en konde we de vloer weer vervangen (was een hele dure vloer die voor de helft betaald was door mn schoonouders) en nu moesten we dat dus zelf betalen. Er was gedeeltelijk terug betaald door de verzekering, maar niet genoeg, want toen de nieuwe vloer erin zat, kwam alles weer omhoog.. resultaat: we zitten nu met een vloer met hobbels en bobbels..

De schulden beginnen zich een beetje op te stapelen (huur is net zoveel als mijn salaris, dus ik hou niets over voor mijn vaste lasten, en vriend verdiend ook geen mega salaris) en we staan bijna paars..

Vanmiddag heeft mijn vriend een aanrijding gehad, wat zijn schuld was. (er nam een auto de afslag en daardoor zag vriend ineens alle stilstaande auto's, remmen met 70 op een natte weg is niet zo'n succes) resultaat: Auto total loss, hij heeft een verrekte nek (dok weet nog niet of het een wiplash is, moeten woensdag terug naar ziekenhuis) maar verder gelukkig niets. punt is wel, dat hij de auto echt nodig heeft om op zijn werk te komen, op een andere manier (bv bus) is er haast niet te komen..

Ik zit er echt even doorheen, weet niet meer waar vandaan te halen.. de auto was nog genees betaald, we hadden hem overgenomen van mijn broer en moesten hem nog betalen (hadden we even geen geld voor en hij heeft geen haast) geld lenen van familie is ook geen optie, en van de bank krijgen we al helemaal geen lening omdat de huur vrij hoog is, (800 excl) en we het dus niet terug kunnen betalen ofzoiets..

Soms is het best moeilijk om je kop omhoog te houden en moet je gewoon ff huilen.. en nu.. nu ben ik ook een viva-forum-huilie haha!

(maar het lucht wel op)
Bedankt!!

Ik heb gewoon even helemaal nergens meer zin in/puf voor.. heb ook t idee dat vriend zich een beetje aan het aanstellen is.

De auto kan gemaakt worden op kosten van zijn ouders, maar nu heeft hij bedacht om voor dat geld maar een andere auto te kopen, terwijl deze auto nog nieteens afbetaald is!! En ik krijg het maar niet uit zijn hoofd!!

Ik ben een beetje de weg kwijt geloof ik..
Aiai Kabouter, wat een narigheid allemaal.

Dit klinkt niet best.

Kunnen jullie niet beter hulp vragen bij het ordenen van je financiële zaken? Vaak hebben gemeentes iemand die mensen die in fananciële problemen dreigen te komen helpt cq coacht (ik bedoel dus niet schuldsanering maar eerder een soort budgetcoach). Of anders maatschappelijk werk?

Het zou natuurlijk super zijn als je weer werk krijgt, maar zo gaat het natuurlijk wel erg hard. Loop je wel bij met de belangrijkste rekeningen? Huur, gas/water/licht, verzekeringen?

Balen, naar voor je!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Bedankt voor je tips! Ja de belangrijkste zijn nu betaald!

Ok dit klinkt heel lullig.. maar vriend doet echt alsof ie terminaal is ofzo.. hij wil alleen maar op de bank liggen en verder niets doen. Ipv zn pijnstillers rookt hij liever hash en hij doet de hele tijd zo verdomde zielig.

Echt ik hou enorm van hem, maar ik vind dat hij zich zo ontzettend aansteld.. ja hij heeft last van zijn nek, en nee dat is niet leuk. Maar hij heeft geen lepra ofzo.. hij kan wel de hele tijd gamen en hash roken, maar niet even met mij een stukje buiten lopen (zodat hij even buiten is) nee, meneer ligt liever op de bank met een zak chips.. het zit me echt tot hier!! (wijst boven haar hoofd zover haar arm kan) Hij wil volgende week ook nog niet gaan werken..

Ja ik ben een kutwijf die slecht voor haar vriend zorgt blijkbaar.. (als ik zo mn eigen tekst terug lees) Ik heb de hele week amper geslapen, alleen maar in de weer geweest voor hem.. en ik ben zoooo moe..

De rekeningen e.d. lijken hem ook niet zo te boeien, maar ik heb hem volgens mij nu wel zo ver dat hij gewoon onze auto laat maken ipv een ander wil kopen.. wat doe ik nou toch fout?? Waarom maak ik me er wel allemaal druk om en hij niet?? Hij zegt dat hij zich wel druk maakt, maar ik merk er totaal niets van..
Ik vind jou helemaal niet te hard voor je vriend hoor Kaboutertje! Ik vind hem eerder te hard voor jou! Dit soort problemen hoor je samen op te lossen, samen keihard de schouders eronder om eruit te komen, en niet - los van de financiele problemen - jou ook nog eens op gaan zadelen met zijn pijntjes.

Het enige wat je misschien fout doet is het feit dat je verwacht dat hij het net zo uit dat hij zich drukmaakt als dat jij doet. Hij heeft daar waarschijnlijk een andere manier voor (op de bank liggen met rotzooi en chips). Je kunt aan de buitenkant niet beoordelen hoe druk iemand zich van binnen maakt.

Maar blijft een feit, dat jullie je energie moeten bundelen om hieruit te komen, want deze situatie vreet extra energie van je (en ik neem aan ook van je vriend)... en das gewoon zonde.
Je vriend klinkt niet bepaald als 'n lot uit de loterij. Hij verzekert zich niet (dom!!!) heeft schulden (ook dom) en ipv z'n auto te laten repareren wil ie 'n andere kopen van geld dat ie niet heeft? Ook vind ik 1300 euro geen normaal inkomen voor 'n fulltime job, dus die baan die ie heeft stelt ook weinig voor.
Sorry mijn fout, verkeerd begrepen van hem, hij had de laatste keer wat minder gehad omdat hij zoveel vrij had genomen vanwege weetikveel fulltime verdiend hij ongeveer 1600 euro. Hij werkt heel priegelig met vliegtuigonderdelen..

Nouja hij negeert me nu iig.. ik heb op mijn computer even een goed staatje gemaakt van onze inkomsten en uitgaven en we zouden het precies moeten redden. Hij wil liever geen andere autoverzekering. Ik wil gewoon even weg uit huis, maar heb geen id waarheen. Ik ken hier niemand en voel me hier ook niet thuis in de omgeving. Ik wil eigenlijk het allerliefst.. weer terug naar mijn eigen woonplaats, waar alles leuk was, waar mijn vrienden dichtbij zijn en ik alles gewoon ken..
Dat van dat staatje maken vind ik een hele goeie van je, ga je het ook aan hem laten zien?

Wat ik op een bepaald moment heb gedaan toen ik heel erg de indruk kreeg dat manlief zich geen zorgen maakte om de financien en ik er knettergek van werd:

ik werd ineens zo boos dat ik zn bankpas heb afgepakt, schijnbaar had ik echt de blik in mn ogen van : kom maar op / wie doet me wat!

Ik heb heb (niet zo heel vriendelijk) gezegd dat, als hij zich dan perse als een klein kind lekker afstandelijk op ging stellen, hij dan ook maar werkelijk afstand moest nemen. Maar dat IK er in elk geval voor ging zorgen dat de financien op orde zouden komen, met of zonder hem!

Dat heeft toen nogal indruk gemaakt want sinds die tijd bekommert ie zich ook om de financien en is hij zelfs tegen het krenterige aan geworden.
Ah bedankt! Ik had zijn pinpas al afgepakt enzo, maarja nu is hij thuis, dus moet nog even kijken hoe dat gaat lopen.

Ik ben ook soms zo boos op vriend.. en ik snap niet waarom.. het is helemaal niet eerlijk van mij om boos op hem te zijn.. gisteren hebben we een lange wandeling gemaakt en dat hielp ook wel, vandaag kan hij weer niets behalve liggen.. Volgende week word de auto gemaakt en ik hoop dat hij de week daarna weer gaat werken.. erg ben ik he..
Oke.. oplevingmoment!! Gewooooon alles laten gaan.. ik kan het niet alleen oplossen en dat hoeft ook niet.. Jammer van de schulden maar ik moet echt ophouden met kniezen..

Ja, mijn schouders staan er weer onder
Kabouter, je posts staan vol met zelfverwijten dat je niet boos zou mogen zijn op je vriend, maar wat mij betreft word je nog te weinig boos. Ik vind die vriend van jou echt een ongeïntresseerde slappe zak. Wat een aansteller. Meid, ondanks dat je van hem houdt moet je je ook realiseren dat jij wordt meegetrokken in zijn rotzooi. Er is altijd een weg terug, ook al woon je net samen en heb je in van alles geïnvesteerd. Ik zou zelf serieus overwegen om weer alleen te gaan wonen. Laat jouw vriend zich eerst maar bewijzen dat hij in staat is om zijn eigen troep te regelen.
@Kabouter

Er zijn legio manieren om je zorgen te maken en het kan best dat iemand zich wel zorgen maakt, ook als hij dat niet zo uit. In het geval van jouw vriend trek ik dat echter in twijfel. Hoe kun je nu overwegen om een nieuwe auto aan te schaffen als je zo in de schulden zit? En met het inkomen de vaste lasten net wel of net niet rond krijgt? Wat ik mij ook afvraag, hoe kun je in godsnaam wel geld hebben om wiet te roken, terwijl er soms amper geld is om fatsoenlijk te eten. Ik heb zomaar het idee dat jouw vriend de situatie inderdaad niet al te serieus neemt. En de enige manier om daar verandering in te brengen, is als jij die situatie wel serieus neemt en daar ook naar handelt.
Bedankt weer :-)

Ik ben idd aan he denken wat ik nou precies wil.. wil ik zo verder leven (elke maand eindjes aan elkaar knopen) of wil ik meer.. ik heb altijd al meer gewild, backpacken, kindjes etc.. maar dat zit er de komende jaren in ieder geval niet in. Aan de andere kant hou ik enorm van hem en heb ik me nog nooit zo gevoeld bij iemand..

Ik had nog zitten denken, als we bijv van frisia ofzo geld lenen, daarmee onze bestaande leningen afbetalen, dan hoeven we nog maar aan 1 bedrijf terug te betalen. En dat is dan wel voor heeeeeeel veel jaren, maar dan ben je wel een hoop spanning kwijt..
quote:Kabouter23 schreef op 12 oktober 2009 @ 12:37:

Bedankt weer :-)

Ik ben idd aan he denken wat ik nou precies wil.. wil ik zo verder leven (elke maand eindjes aan elkaar knopen) of wil ik meer.. ik heb altijd al meer gewild, backpacken, kindjes etc.. maar dat zit er de komende jaren in ieder geval niet in. Aan de andere kant hou ik enorm van hem en heb ik me nog nooit zo gevoeld bij iemand..

Ik had nog zitten denken, als we bijv van frisia ofzo geld lenen, daarmee onze bestaande leningen afbetalen, dan hoeven we nog maar aan 1 bedrijf terug te betalen. En dat is dan wel voor heeeeeeel veel jaren, maar dan ben je wel een hoop spanning kwijt..Gaan lenen om een schuld af te betalen is het het domste dat je kunt doen. Het spijt mij dat ik zo grof uit de hoek kom, maar ik denk dat jullie jezelf voor eventuele financiële rampen moeten behoeden. Waarom maak je niet een afspraak bij het maatschappelijk werk? Daar kun je binnen no time terecht en ook zij kunnen doorverwijzen en/of ondersteunen bij het afbetalen van schulden. Daarnaast is er ook budgetbeheer via de gemeente (eerder al genoemd) en dat is in jullie geval geen overbodige luxe.
Nee is niet erg, bedankt! Ik ben gewoon nog jong en naief haha, ik dacht juist dat het heel slim was!

Vriend is vanmiddag "gebroken" heeft heel lang en hard gehuild en dat deed hem echt goed. We hebben enorm lang gepraat, en we gaan hier gewoon uitkomen!!
Je zit in geldproblemen maar je vriend rookt wel hash?

Ben ik de enige die hier over struikelt?

Het is echt heel rot voor je dat je die problemen hebt. Ik zou ook zeker kijken op welke punten je gaat besparen en let ook op dat je nooit meer iets op afbetaling koopt.

Een ongeluk komt nooit alleen, maar het gedrag van je vriend is echt onacceptabel. Sowiesi is druksgebruik in mijn ogen volkomen onacceptabel, en al helemaal als je die problemen hebt. Rookt hij in combinatie met diclo? Geen wonder dan dat hij voor pampus ligt! Natuurlijk zal hij last hebben van zijn nek maar ik denk dat zijn gedrag vooral vluchtgedrag is.

Meld je aan voor een budgetcoach en stop je vriend een stuk peper in zn jeweetwel, want jij draagt nu in je eentje de zorg en dat kan je niet aan.

En ga solliciteren, desnoods word je toiletjuf of wat dan ook, ga naar het uitzendbureau voor lopendebandwerk, het is prut maar je werkt tenminste. Kom je ook weer buiten en leer je mensen kennen, en dat is goed voor je eigen gemoedstoestand.

Sorry voor een strenge toon, maar schouders eronder is beter dan zielig doen Ga morgen naar alle uitzendbureaus met je cv en ga niet weg voordat je een baan in je zak hebt. Als orderpicker of watdanook - het is altijd meer dan je nu krijgt en bovenal krijg je dat geld dan niet langer, maar verdien je het. Dat is ook wat waard

Edit:

Nou je vriend is in elk geval aanspreekbaar zie ik - ik had je laatste berichtje niet gezien.

Maar ga alsjeblieft NIET LENEN BIJ ANDERE INSTANTIES! Dat is echt het domste wat je kunt doen! Je betaalt rentes die oplopen tot 16%, waarbij je ook nog eens dure levensverzekeringen moet afsluiten. Bovendien krijg je hele lelijke BKR-registraties waarmee je dingen als hypotheken dus rustig op je buik kunt schrijven.

Zoek hulp, zoek bijvoorbeeld een budgetcoach oid en laat je helpen. En informeer, zoek alles uit, Je bent een slimme meid, die ook de kleine lettertjes zal lezen van de voorwaarden van bijvoorbeeld een lening. En dan zul je zien dat je helemaal niets te maken wilt hebben met die praktijken.
Bedankt! Dat gaan we zsm zeker doen!! Het moet gewoon goedkomen

Bedankt allemaal voor de tips en dat ik hier even van mij af mocht zeuren!!

Mijn vriend is ook ontslagen per december
Oke laatmaar, heb me herpakt :-) Donderdag heb ik een sollicitatie, vriend misschien ook al. Hij is nu bij de Dokter, maar belt als hij thuiskomt. Duimen maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven