Ongelooflijk, een mishandeling en niemand zegt er wat van.

10-10-2009 11:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik onderweg naar de stad.

En zag aan de andere kant van de weg een jonge gast inhakken op een meisje.

Hij was echt vollop op het meisje aan het inhakken, en schoppen.

Zware mishandeling dus, gewoon overdag en vollop tussen de mensen.

Het was vlak voor een rotonde, aan de ander kant van de weg, er stonden minstens zes a zeven autos te wachten om de rotonde op te rijden, en niemand deed wat!!

Ik moest eerst door rijden om een eindje verder op te draaien, en tegen de tijd dat ik er was, sprong de dader in de auto, die geparkeerd stond met iemand erin, en reden weg.

Het meisje haar lip was kapot en ze liep krom van de pijn, om maar niet te denken, hoeveel pijn ze nu heeft.

Haar telefoontje lag een eindje verder op, waarschijnlijk had ze nog proberen te bellen, voordat die gast toesloeg.

Ik ben teleur gesteld in de medemens, of is iedereen bang tegenwoordig?

Of heb ik misschien te impulsief gereageerd?

Wat zouden jullie doen?
Misschien belden die mensen die er in de buurt stonden wel 112? Wat deed jij zelf?

Dat het onverstandig is ergens tussen te springen waar gevochten wordt mag toch hopelijk duidelijk zijn aan de doden die daar al bij gevallen zijn.
Ongelofelijk, en dan te bedenken als de bestuurders van die auto's gezamenlijk erop af waren gegaan, die man echt wel gestopt had. Ik kan me voorstellen dat wanneer je kindjes in je auto hebt, liever niet erop af gaat, maar in de meeste andere gevallen wel.

Ik was er zelf ws wel op afgegaan, ik kan me nl. niet inhouden in dat soort gevallen.
Cum non tum age
Als jij 'm in de auto zag springen dan neem ik aan dat je het nummerbord hebt doorgebeld met 112. Dát zou ik namelijk hebben gedaan.
Wat heb jij gedaan?
Wat raar dat niemand wat deed en ik kan me voorstellen dat je daardoor geschokt was. Ik zou daar ook behoorlijk van in de war zijn, je komt er nu achter dat je beeld van de mensheid blijkbaar niet helemaal klopt.

Heb jij het meisje nog kunnen helpen daarna?
Heb jij wel geholpen dan?
Bang of niet, ik zou er wel tussen springen
Misschien denken ze allemaal zoals jij,wat raar dat niemand wat deed....
Moeilijk als je alleen bent. Als ik met m'n vriend ben dan zeg ik er wel wat van. Hebben we niet zolang geleden nog meegemaakt, hij sloeg haar nog net niet maar drukte haar tegen te muur en schold haar de huid vol , zij huilen en roepen dat hij op moest houden en haar los moest laten. Dus daar loop ik niet zomaar langs. Veel mensen durfden er niet langs te lopen, maar ik wil de volgende dag niet in de krant lezen dat er iets helemaal mis gegaan is dus we hebben gezegd dat ie haar los moest laten.

Natuurlijk kregen we te horen dat we ons er niet mee moesten bemoeien en dat we niet wisten wat zij gedaan had. Toen hebben we gezegd dat we bleven staat totdat hij haar losliet. Op een gegeven moment waren ze allebei weer redelijk rustig en zijn we verder gelopen. Vrienden van ons die er bij waren stonden er echt van te kijken dat we dit deden. Maar ik zou ook graag willen dat iemand me zou helpen als mij het overkwam toch?

Heb jij het meisje nog geholpen?
quote:noa schreef op 10 oktober 2009 @ 11:27:

Ongelofelijk, en dan te bedenken als de bestuurders van die auto's gezamenlijk erop af waren gegaan, die man echt wel gestopt had. Ik kan me voorstellen dat wanneer je kindjes in je auto hebt, liever niet erop af gaat

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Als die in de auto zitten en je sluit 'm af op kinderslot kunnen ze er niet uit en 'n ander kan er ook niet in.

Maar buiten hulpdiensten bellen en gegevens noteren en proberen de dader met je mobiel te fotograferen voor 'n signalement is het natuurlijk onverstandig om er tussen te springen. Ook als je met meer man bent. Want als die dader 'n mes tussen iemands ribben duwt is het wel over en uit. En je gaat je leven toch niet riskeren voor volstrekt onbekenden?
Ze schrijft toch dat ze er naar toe is gegaan? Maar ja, toen ging de dader er al vandoor.

Ik zou sowieso de politie bellen. Heb ik in een vergelijkbare situatie ook al eens gedaan, maar tegen de tijd dat ik die aan de lijn had, was de schop- en slaanpartij over.

Ik wordt er ook altijd naar van, van die berichten, laat staan zelf ooggetuige zijn.
Ik was dus onderweg, naar haar toe, maar moest eerst draaien met de auto, om bij haar te komen.

Ik heb haar geholpen om bij de directeur van haar school te komen(dat wilde ze graag), en ik heb mijn nummer gegeven, voor als ze aangifte doet.

Het kenteken is bekend ja.

Maar goed, dat is allemaal naderhand, en dat kan ik niet uitstaan.
Goed gedaan Chicatjoe.
[quote]chicatjoe schreef op 10 oktober 2009 @ 11:34:

Ik was dus onderweg, naar haar toe, maar moest eerst draaien met de auto, om bij haar te komen.

anders ben je ook niet zo moeilijk met parkeren
Nee, ze moest eerst ook de rotonde op voordat ze bij die gast en dat meisje aankwam. En 6 á 7 auto's met haar, die waarschijnlijk allemaal hetzelfde dachten op dat moment. Wel eens van het bystander-effect gehoord?

''Het omstanderseffect zorgt dat mensen zich in een groep minder verantwoordelijk voelen voor de te nemen acties en beslissingen.''

Wanneer er meerdere omstanders zijn bij bv. een ongeluk, voelen mensen zich minder verantwoordelijk, er zijn immers nog zoveel mensen die iets kunnen doen. Heel vervelend, maar zo werkt de psychologie van de mens.
Elninjoo, wat jij zegt ben ik het ook wel mee eens, en het is ook door mijn hoofd gegaan, die gedachtengang.

Maar ik was zo boos, dat de automatische pillot aanschoot, en ik erop af ging.

Maar goed misschien heb ik toch nog erger kunnen voorkomen.
quote:chicatjoe schreef op 10 oktober 2009 @ 11:34:

Ik heb haar geholpen om bij de directeur van haar school te komen(dat wilde ze graag), en ik heb mijn nummer gegeven, voor als ze aangifte doet.

Het kenteken is bekend ja.Ik zou, als ik jou was, naar het politiebureau gaan om te vertellen waar je getuige van bent geweest zodat je een getuigenverklaring af kan leggen. Als zij aangifte doet, is dat voor het bewijs wel zo handig.
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2009 @ 11:32:

[...]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Als die in de auto zitten en je sluit 'm af op kinderslot kunnen ze er niet uit en 'n ander kan er ook niet in.

Maar buiten hulpdiensten bellen en gegevens noteren en proberen de dader met je mobiel te fotograferen voor 'n signalement is het natuurlijk onverstandig om er tussen te springen. Ook als je met meer man bent. Want als die dader 'n mes tussen iemands ribben duwt is het wel over en uit. En je gaat je leven toch niet riskeren voor volstrekt onbekenden?Ik heb het over erop afgaan, kan me zo voorstellen dat je dat minder snel doet met kleine kinderen bij je. Dat fotograferen is wel een goed idee.
Cum non tum age
Festen....haha, grapjas, hou het topic maar in de gaten
quote:LaLotta schreef op 10 oktober 2009 @ 11:36:

Nee, ze moest eerst ook de rotonde op voordat ze bij die gast en dat meisje aankwam. En 6 á 7 auto's met haar, die waarschijnlijk allemaal hetzelfde dachten op dat moment. Wel eens van het bystander-effect gehoord?

''Het omstanderseffect zorgt dat mensen zich in een groep minder verantwoordelijk voelen voor de te nemen acties en beslissingen.''

Wanneer er meerdere omstanders zijn bij bv. een ongeluk, voelen mensen zich minder verantwoordelijk, er zijn immers nog zoveel mensen die iets kunnen doen. Heel vervelend, maar zo werkt de psychologie van de mens.

Misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest, in de situatie te omschrijven.

Maar ik zat aan de andere kant van de weg, toen ik het zag, ik was de rotonde al over, maar vlak bij het meisje, aan de andere kant van de weg dus, daar stond een rij met autos te wachten om de rotonde over te gaan, en niemand die zijn of haar auto aan de zijkant zetten om er iets van te zeggen.Iedereen reed gewoon door.

Moeilijk om de verkeers situatie te beschrijven
Een vriend is ook ooit tussen een gevecht jongen/meisje gesprongen. Kreeg toen zelf de nodige klappen.

Puntje bij paaltje deed meisje geen aangifte en vriend kreeg een taakstraf voor mishandeling

Dus tja, kan mij voorstellen dat mensen er niet zo snel meer tussen springen.

Omgekeerde wereld enzo.

112 bellen/nummerbord noteren etc. sowieso altijd doen.
Helaas weet ik uit eigen ervaring dat het 20 jaar geleden niet anders was. Volgens mij zit het in de mens om bij onraad weg te kijken. Da's echt niet iets van deze tijd.

Ikzelf heb trouwens een onhandige blinde vlek wat die onraad betreft. Gelukkig kom ik sinds ik een gezin heb niet meer zoveel ruzies en gevechten tegen dan toen ik studeerde en stapte. Ik denk niet dat ik er tegenwoordig nog zo blind tussenin zal sringen als vroeger, maar ik weet mijn stemvolume wel prima te gebruiken. Overigens ook daar een blinde vlek. Maakt me niet uit wie ik tegenover me heb. Heb laatst nog een agent aangesproken die op de stoep fietste. Vond hij niet leuk.
Heb het wel eens meegemaakt; een knul die een meisje een knal in haar gezicht gaf. Ben er bij gaan staan en heb nadrukkelijk gevraagd of het goed ging. Idiote vraag, maar wel redelijk veilig, want je vraagt naar iemands welzijn. Natuurlijk moest ik optiefen, maar dat heb ik niet gedaan. Gewoon staan wachten tot hij ophoepelde en toen aan het meisje gevraagd of ik nog iets voor haar kon doen. Ook wel eens bij een vechtpartij de omwonenden gealarmeerd dat ze de politie moesten bellen (toen had ik nog geen mobieltje). Ik weet dat je mensen persoonlijk moet aanspreken; he, u daar, met die rode jas, u moet komen helpen, en u daar ook etc. Niet in het rond roepen dat iemand moet komen helpen, dan komt er niemand.

Het zal wel dom zijn, maar ik loop dus niet met oogkleppen op, door.
Heel goed dat je hebt ingegrepen Chicatjoe, maar wat ik alleen niet snap is dat je niet meteen 112 hebt gebeld. Dus voordat je je auto ging keren etc, maar meteen toen je het zag gebeuren.

Ik heb zelf al een aantal van dit soort siutaties meegemaakt en als het kan dan ga ik er tussen staan. Tot nu toe ging dat altijd goed. Alle keren heb ik iig altijd 112 gebeld of iemand anders dat laten doen terwijl ik ingreep.

Mijn ervaring leert dat vrouwen die door hun vriend in elkaar geslagen worden, ook al gebeurd dat midden op straat daar vaak geen aangifte van doen. Maar als de politie al meteen door omstanders gewaarschuwd wordt dan kunnen ze ook op basis daarvan de dader aanpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven