Nierbekkenontsteking
vrijdag 9 oktober 2009 om 09:51
Vraagje, er is bij mij twee dagen geleden een nierbekkenontsteking geconstateerd, antibiotica kuurtje gehad, maar mijn vraag is wat kan ik er nog meer aan doen om zo snel mogelijk weer de oude te zijn, moet namelijk over een week naar londen op vakantie, en dan wil ik wel weer graag beter zijn.
Iemand tips?
Iemand tips?
vrijdag 9 oktober 2009 om 10:56
vrijdag 9 oktober 2009 om 11:28
oei gnerkje wat naar.
ik heb het zelf ook eens gehad en ben toen echt flink ziek geweest, echt 2 weken op bed gelegen, overgeven, niet naar de wc kunnen lopen, dus op een emmertje naast bed plassen.
en heb ook 2 antibiotica-kuren nodig gehad om er weer vanaf te komen, omdat de bacterieën ook nog naar m'n darmen door waren gegaan.
tips heb ik dus niet, hoop dat 't bij jou wat minder heftig verloopt, maar 't kan dus zijn dat je nog niet bent opgeknapt volgende week
ik heb het zelf ook eens gehad en ben toen echt flink ziek geweest, echt 2 weken op bed gelegen, overgeven, niet naar de wc kunnen lopen, dus op een emmertje naast bed plassen.
en heb ook 2 antibiotica-kuren nodig gehad om er weer vanaf te komen, omdat de bacterieën ook nog naar m'n darmen door waren gegaan.
tips heb ik dus niet, hoop dat 't bij jou wat minder heftig verloopt, maar 't kan dus zijn dat je nog niet bent opgeknapt volgende week

vrijdag 9 oktober 2009 om 11:28
Drinken, gezond eten (broccoli, bosbessen etc. niet te veel suikers en witbrood etc.). Probiotica is een goeie vanwege de antibiotica die geen goed effect heeft op je weerstand. Ik heb ook eens nierbekkenontsteking gehad, net als Alinta was het wat verder gevorderd, dus lag ik in het ziekenhuis aan een infuus met antibiotica.

vrijdag 9 oktober 2009 om 12:52
Veel drinken inderdaad. Zure dingen zijn prima (sinaasappelsap, cranberrysap, of gewoon water of water met bubbeltjes met een limoen of citroen erin) Verder goed rusten (slapen) en als je weer een beetje trek begint te krijgen goed eten.
Over het algemen ben je een dag of drie a vier nadat je de antibiotica voor het eerst hebt genomen alweer een stuk beter hoor. Over een week zit je gewoon in Londen. Je kan je nog een beetje vermoeider voelen dan normaal maar verder kun je gewoon alles weer tegen die tijd.
Beterschap.... en veel plezier!
Over het algemen ben je een dag of drie a vier nadat je de antibiotica voor het eerst hebt genomen alweer een stuk beter hoor. Over een week zit je gewoon in Londen. Je kan je nog een beetje vermoeider voelen dan normaal maar verder kun je gewoon alles weer tegen die tijd.
Beterschap.... en veel plezier!
zondag 11 oktober 2009 om 12:03
Heb het inmiddels 3 keer gehad.......vond het echt verreweg de meest pijnlijke ontsteking die ik heb gehad. Veel sterkte met opknappen dus!
nog een tip: genoeg drinken maar niet te veel. Als je overdreven veel drinkt kan de antibiotica niet genoeg zijn werk doen dus gewoon ruim 1 1/2 liter is prima hoor!
nog een tip: genoeg drinken maar niet te veel. Als je overdreven veel drinkt kan de antibiotica niet genoeg zijn werk doen dus gewoon ruim 1 1/2 liter is prima hoor!
zondag 11 oktober 2009 om 12:13
Vervelend voor je, het kan inderdaad heel pijnlijk zijn. Als je het goede antibioticum hebt knap je nu snel op. Echinacea slikken verhoogd ook de weerstand. Granberrysap helpt alleen preventief, dus dat heeft geen zin. Heb je goede pijnstillers?
Lekker in de warmte blijven en rust houden, hopelijk ben je er snel vanaf.....
Lekker in de warmte blijven en rust houden, hopelijk ben je er snel vanaf.....