Gezondheid alle pijlers

Nierbekkenontsteking

09-10-2009 09:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, er is bij mij twee dagen geleden een nierbekkenontsteking geconstateerd, antibiotica kuurtje gehad, maar mijn vraag is wat kan ik er nog meer aan doen om zo snel mogelijk weer de oude te zijn, moet namelijk over een week naar londen op vakantie, en dan wil ik wel weer graag beter zijn.

Iemand tips?
Veel rusten, veel water drinken.

Misschien wat probiotica (goede drogist) slikken om je darmen wat goed op te gang te houden icm de antibiotica.
Computer says nooooo
Ik heb het ook wel eens gehad. Vreselijk pijnlijk!

De antibiotica zal wel snel aanslaan hoor. Voel je niet nu al verbetering? Gewoon goed rust nemen en ik denk dat je die vakantie volgende week wel redt.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
ik heb het ook eens gehad, in een ver gevormd stadium, ik lag toen al in het ziekenhuis.

naast de medicijnen werd mij geadviseerd om heeeel veel water te drinken, want dat spoelt namelijk je lichaam schoon.

ik wens je veel beterschap!
oei gnerkje wat naar.

ik heb het zelf ook eens gehad en ben toen echt flink ziek geweest, echt 2 weken op bed gelegen, overgeven, niet naar de wc kunnen lopen, dus op een emmertje naast bed plassen.

en heb ook 2 antibiotica-kuren nodig gehad om er weer vanaf te komen, omdat de bacterieën ook nog naar m'n darmen door waren gegaan.

tips heb ik dus niet, hoop dat 't bij jou wat minder heftig verloopt, maar 't kan dus zijn dat je nog niet bent opgeknapt volgende week
Drinken, gezond eten (broccoli, bosbessen etc. niet te veel suikers en witbrood etc.). Probiotica is een goeie vanwege de antibiotica die geen goed effect heeft op je weerstand. Ik heb ook eens nierbekkenontsteking gehad, net als Alinta was het wat verder gevorderd, dus lag ik in het ziekenhuis aan een infuus met antibiotica.
o ja en ik dacht dat ik toen ook veel cranberry sap moest drinken..

maar weet niet zeker of dat bij me nierbekkenontsteking was of bij een gewone blaasontsteking.....
Veel drinken inderdaad. Zure dingen zijn prima (sinaasappelsap, cranberrysap, of gewoon water of water met bubbeltjes met een limoen of citroen erin) Verder goed rusten (slapen) en als je weer een beetje trek begint te krijgen goed eten.

Over het algemen ben je een dag of drie a vier nadat je de antibiotica voor het eerst hebt genomen alweer een stuk beter hoor. Over een week zit je gewoon in Londen. Je kan je nog een beetje vermoeider voelen dan normaal maar verder kun je gewoon alles weer tegen die tijd.

Beterschap.... en veel plezier!
Bedankt voor de snelle reacties, de koorts begint nu na twee dagen al aardig te zakken maar de pijn nog niet echt.

Blijf sturen hoor die tips, ik probeer ze allemaal uit.
Echt niemand meer met nieuwe tips?
Heb het inmiddels 3 keer gehad.......vond het echt verreweg de meest pijnlijke ontsteking die ik heb gehad. Veel sterkte met opknappen dus!

nog een tip: genoeg drinken maar niet te veel. Als je overdreven veel drinkt kan de antibiotica niet genoeg zijn werk doen dus gewoon ruim 1 1/2 liter is prima hoor!
Vervelend voor je, het kan inderdaad heel pijnlijk zijn. Als je het goede antibioticum hebt knap je nu snel op. Echinacea slikken verhoogd ook de weerstand. Granberrysap helpt alleen preventief, dus dat heeft geen zin. Heb je goede pijnstillers?

Lekker in de warmte blijven en rust houden, hopelijk ben je er snel vanaf.....
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven