Altijd die terugkerende twijfels..

12-10-2009 12:11 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve medeforummers,

Ik heb al 8 jaar een relatie, waarvan ik er ongeveer al 3 jaar samenwoon. Mijn vriend is lief voor me, ik hoef maar iets te vragen en hij gaat erin mee of staat voor me klaar.

Maar toch zit ik met een paar dingen die elke keer weer terug komen. Mijn vriend is erg slecht in afspraken maken met mij. Er is altijd een reden waardoor hij zich er niet aan houdt en dat resulteert in ruzie. We hebben er al vaak ruzie over gehad. Ik vind het belangrijk om van hem op aan te kunnen dwz als we een afspraak maken wil ik niet steeds aan het kortse eind trekken.

Mijn vriend gaat niet vaak meer uit, maar wanneer hij uit gaat, drinkt hij zoveel (hij kan er niet tegen) dat hij er vervolgens het hele weekend doodziek van is en er dus geen land meer met hem te bezeilen valt. Zelf ben ik geheel onthouder en heb ik een behoorlijke afkeer tegen alcohol. Dat is mijn probleem. Maar elke keer wanneer hij uit gaat proberen we er afspraken over te maken, maar ook in dit geval trek ik altijd aan het kortste eind. Hierdoor krijgt dat uitgaan zo'n lading voor mijn gevoel, weet niet zo goed wat ermee te doen. "Het gewoon maar laten" werkt ook niet.

Ook is er vrij weinig tot geen sex meer.:-( Dat ligt niet aan mij,geloof ik. Ik probeer hem vaak te 'verleiden' maar er volgt vaak een afwijzing van zijn kant. Ik merk dat ik wel de behoefte heb, maar hij dus niet en dat maakt me zorgen. Hij zegt dat het niet aan mij ligt, probeer vaak eruit te trekken waar het dan wel een ligt, maar er zit geen verbetering in.

Mijn vriend is zowiezo een binnenvetter, maar toch hebben over bovenstaande dingen wel vaak geprobeerd te praten en er een oplossing voor te vinden. Maar die komt er nooit, of we denken hem gevonden te hebben en vervolgens klapt het weer in elkaar. Hierdoor krijg ik altijd maar weer twijfels en vraag ik me af of dit wel werkt, terwijl we verder wel veel lol met elkaar hebben.

Heb ik een te hoge verwachting en stel ik me aan, terwijl ik merk dat de gevoelens die ik heb er nu eenmaal zijn.

En het spreekt voor zich dat ik nu mijn problemen bespreek die ik ervaar met hem, ik ga ervanuit dat het er ook heus iets bij mij te verwijten valt, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar jullie heldere(!) blik... Graag wel serieuze reacties...
Nog niet zo lang geleden was er een amerikaanse Rabbijn op tv, die een boek geschreven heeft over het spannend houden van een relatie en met name vanuit het gezichtspunt van de man.

Hij had wel een paar hele rake dingen te zeggen, bij mannen ligt het vaak helemaal niet zo ingewikkeld als wij vrouwen wel denken.

Over het te weinig zin in sex van de man had hij het volgende:

Mannen zijn jagers, op een gegeven moment in een langere relatie kan dat wel eens indutten. Als je als vrouw gewoon hardop zegt als je een leuke man ziet wat dat bij je doet en waar je zin in krijgt op dat moment...... kan dat instinct weer op gaan leven. Het besef dat je ook om je heen kijkt, doet vaak wonderen.

Misschien heb je er iets aan. sterkte
Gelukkeling, dat klinkt alsof je je partner 'jaloers' zou moeten maken? Een verkapte dreiging dat je weg zou (kunnen) gaan omdat je met die ander dingen wil doen die je niet doet met je partner?

Als een man dat doet gaat een vrouw hysterisch gillen en huilen, koffers inpakken en/of een maand lang mokken. Dan is het respectloos en dom.
nee niet jaloers maken, alleen bewust maken dat je die gevoelens hebt maar ze met je eigen man wilt beleven.

verder is gewoon afspreken om bijvoorbeeld elke maandag (noem maar een dag) lekker samen vroeg naar bed en vrijen ook heel goed om te doen. het is wel even geforceerd, maar het spontane kan alleen maar terug komen, als jullie het wel weer regelmatig doen.

moet nu weg tot later
quote:Pannetje schreef op 12 oktober 2009 @ 14:02:

[...]

Oh lieverd, ik wil niet verdrietig maken. Maar voor mij lagen de feiten gewoon zo. sex was fantasieloos en vaak alleen op hem gericht...leek eigenlijk nergens op.

Ik zou geen huis kopen en kindjes maken met deze man...niet voordat je weet hoe het zit.

Een vent waarmee jij kinderen gaat maken moet jou op handen dragen en jij hem. Ik vind dat het moet vonken tussen partners. En die vonken kunnen bij tijd en wijle best minder worden, maar nooit doven, zoals bij jullie.

Kijk eens heel, heel diep in je hartje...(gaat misschien veel pijn doen)...hou je nog zo van hem zoals jaren geleden? Zie jij jezelf oud worden met deze man? Moet hij de vader van je kinderen worden? Wees eens HEEL eerlijk tegen jezelf.

En dat op handen dragen dacht ik altijd dat dat alleen in soaps voorkomt en dus een te hoge verwachting is in het dagelijkse leven. Maar zijn gedrag doet mij altijd weer nadenken over het feit of ik wel uberhaupt op zijn 1e plek sta. En ik kom weer aan; hij zegt van wel.

Ik weet niet meer of ik mezelf oud zie worden met hem en dat hij de vader vanmijn kindjes wordt. Voorheen zag ik dat wel zo.

Ik weet niet meer wat ik voel.. Het is al eens eerder voorgekomen (half jaar terug nog) dat ik even pauze nodig had om na te denken of te kijken wat ik voel. Ook door deze problematiek. Maar zo gauw hij weg was wilde ik dat hij terug kwam. Alleen heb ik me altijd afgevraagd of dat zo was vanwege dat ik hem niet kon missen als persoon of dat ik er niet alleen voor wilde staan...
Je mag me altijd mailen als je daar zin in hebt. Stuur me gewoon een berichtje via de site ik mag hier geen email neerzetten geloof ik
quote:Pannetje schreef op 12 oktober 2009 @ 14:32:

Je mag me altijd mailen als je daar zin in hebt. Stuur me gewoon een berichtje via de site ik mag hier geen email neerzetten geloof ik Thnx. Je bent lief
quote:gelukkeling schreef op 12 oktober 2009 @ 14:27:

nee niet jaloers maken, alleen bewust maken dat je die gevoelens hebt maar ze met je eigen man wilt beleven.

verder is gewoon afspreken om bijvoorbeeld elke maandag (noem maar een dag) lekker samen vroeg naar bed en vrijen ook heel goed om te doen. het is wel even geforceerd, maar het spontane kan alleen maar terug komen, als jullie het wel weer regelmatig doen.

moet nu weg tot laterIk heb hem daar al eens bewust van proberen te maken, heel voorzichtig hoor. Niet dat ik verliefd ben geweets, maar probeerde hem duidelijk te maken dat ik merkte bij mezelf dat ik open ging staan voor andere. Daar heeft hij niet echt op gereageerd, heb meer het idee dat het hem niet zoveel deed. Alleen laat hij nooit zijn emoties zien, helaas. Dus het kan maar zo dat het hem wel gekwetst heeft en dat is niet mijn doel.
Soms is het gewoon lekker om met iemand te kletsen die je verder niet kent, maar wel zoiets heeft meegemaakt:) Altijd welkom dus:)
Je zult hem toch aan het praten moeten krijgen. Waarom wil hij geen sex? Je hebt recht op een antwoord. Vertel hem wat het met jou doet en over jouw twijfels. Nu nog geen beslissingen willen nemen. Eerst alle kaarten op tafel. Zijn reactie zal jou genoeg zeggen. Wil hij er aan werken, dan kunnen jullie best samen oud worden, want verder gaat het goed, toch? En dat te veel drinken? Herkenbaar. Mijn ervaring is dat dat op de achtergrond raakt als er kinderen komen. Dan ben je te moe om, naast alle nachtvoedingen en het vroeg bezig zijn met de kinderen, je een stuk in je kraag te drinken. Succes!
quote:gelukkeling schreef op 12 oktober 2009 @ 14:27:

moet nu weg tot later

Als je iemand bewust wilt maken van je gevoelens, dan is het rechtstreeks vertellen juist de beste methode. Als dát al niet werkt, hoe moeten subtiele vreemde opmerkingen dan werken?

Ik denk dat het plannen, of die tijd ervoor vrijmaken alleen werkt als twee mensen er iets aan willen veranderen. Als ik geen seks wil, en daar niet aan wil werken, ga ik niet extra vroeg in bed liggen (gepland) om zin te gaan maken.
Dat zou dan natuurlijk van twee kanten moeten komen. Als het spontaan niet meer lukt moet je afspraken gaan maken en er allebei je best voor gaan doen. Want hoe langer de situatie van haast geen of helemaal geen sex duurt hoe meer schade het aanricht en hoe verder je van intiem kontakt af komt te staan.Als je dan gaat wachten tot de zin vanzelf komt kun je lang wachten. Echte zin komt al doende vanzelf.

Het schijnt (dit was volgens die rabbijn zo he, niet volgens mij) dat het bij mannen iets doet aan hun jaaginstinct als je een beetje verlekkerd op andere mannen reageert en terug flirt als iemand met jou flirt .

Don't shoot the messanger, ik ben geen man, dit laatste weet ik niet uit ervaring.
heb even gegoogeld, dit was die uitzending.

ik ben niet altijd een fan van Phil, maar in deze vind ik hem (Phil) gelijk hebben, die rabbijn tja...... ik weet het niet

http://drphil.com/shows/show/1235/#
Net met hem gepraat... Wat betreft het alcohol gebeuren, daar moet ik in veranderen. Het komt gelukkig niet elke week voor en ik ga nu proberen om dan op de dagen na zijn uitgaan, dán de leuke dingen te plannen met vriendinnen.

En wat betreft die afspraken.. Tja, dat zal de tijd moeten leren hoe dat gaat verlopen. Zoals ik al eerder aangaf heb ik vaak getracht erover te praten en wil dit ook blijven doen. Ik wil hem de ruimte geven om hier in te veranderen, hij vind het zelf ook een probleem. Gelukkig maar.

En wat betreft de sex.. Tja.. Blijft moeilijk. Hij zegt dus toch dat hij zich aangetrokken voelt tot me. Ik ben er erg onzeker in, misschien ook door de vele afwijzingen. Maar zijn gedrag zegt gewoon iets anders. Wat hij wel zei en waar hij zeker een punt heeft is dat wanneer we samen douchen ( en dat gebeurt niet vaak), hij toch altijd wel geil van me wordt. En dat is zo, want ik kan dan stijve harry in levende lijve aanschouwen.

Maar wanneer weet je nu (altijd!) dat dit de man is waar je oud mee gaat worden? Moet het gevoel houden van maar altijd aanwezig zijn? En wanneer dit niet zo is, is het dan foute boel? Hebben jullie nooit twijfels in je relatie? Is het hebben van twijfels fout?

Ik vraag me heel sterk af, wat is nu gezonde relatie en wat niet. Ik zou zo graag willen dat iemand me er een kant en klaar antwoord op zou kunnen geven....
Dat is juist het moeilijke dat pasklare antwoord is er niet. Zo heel romantisch zit het leven met zijn tweeen ook niet in elkaar. Het is vaak toch ook gewoon nuchter afwegen of je uit je relatie net zoveel krijgt als dat je erin stopt en of jullie overal over kunnen praten en dan ook bereid zijn offers voor elkaar te brengen. Dat je de ander zijn geluk gunt en vooral ook accepteren kan zoals hij/zij is. Dat niet de een altijd aan het kortste eind trekt zoals je nu doet, want dat gaat zich wreken. De juiste balans is zoooo belangrijk.

Een beetje afstand doet ook veel, je kunt de dingen dan objectiever beoordelen. Jullie zijn nog jong en je hebt nog geen kinderen samen, wel ervaring hoe het is samen. Het is belangrijk om nu te beslissen of dit is wat je wilt voor de toekomst.

Heel veel sterkte gewenst

Dat voel ik ook ja dat het nu belangrijk is om te beslissen. Als alles gewoon goed is waren we van plan om aankomende zomer een huis te kopen. Samen. Maar vind dit eng en heb dat gister ook bespreekbaar gemaakt. Hij vindt het ook eng. Maar hij is 100% zeker van mij. En ik het ene moment ook, maar wanneer die twijfels er zijn, weer niet. Maar nu moet ik erbij vertellen dat ik merk dat ik in alles begin te twijfelen, bij elke stomme keuze die ik moet maken.
Je bent gewoon steeds bang om de verkeerde keuze te maken misschien? Als je van jezelf al een twijfelachtig persoon bent is dat nog lastiger, soms moet je gewoon niet teveel nadenken maar alleen voelen. Je wilt graag bij hem zijn, hij geeft aan voor jou te gaan en geen twijfels te hebben, geloof dat dan. Anders zou hij wel heel raar bezig zijn, als hij twijfels zou hebben zou hij dat nu echt wel zeggen voordat jullie een huis gaan kopen.

Wat je relatieproblemen betreft denk ik dat ze vooral van jou kant als probleem worden gezien (logisch want hij gaat zijn gang wel maar jij ergert je daaraan). Hij drinkt soms teveel, is niet goed in afspraken en heeft een lager libido (of het komt door wat anders). Weet dat niemand 100% perfect is en probeer hem te accepteren hoe hij is. En kijk vooral naar de dingen die wel goed gaan! Soms zit het ook in iemands karakter om vooral te focussen op hetgeen dat niet goed gaat. Als je hem accepteert hoe hij is wordt het misschien al makkelijker, probeer er ook voor te te zorgen dat JIJ zo min mogelijk last hebt van zijn problemen dus door inderdaad je eigen ding te doen als meneer een kater heeft. Wat afspraken betreft, kun je niet met hem bij de afspraak zelf afspreken (wanneer dat kan)? Dan staat hij voor gek als hij te laat binnenkomt en niet jij.
Heb je trouwens naast je relatie wel de dingen hoe je het wilt? Wat betreft je carrière enzo? Het kan zijn dat als je daar ontevreden over bent je dit projecteert op je relatie.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.v
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
@Curlygurly;

Op zich heb ik er wel een handje van ja om de negatieve dingen meer te zien en de positieve dingen te vergeten. Ik wil hem graag accepteren zoals hij is, hij is ook mooi zoals hij is, maar de punten van sex etc. waren vroeger gewoon anders. Dus dat vind ik veel moeilijker om te acceptere, maar ja als alles eens bij het oude bleef. Zou ook saai zijn!

@ Courage;

Dat vind ik een strak plan; veel samen douchen :-)
Argghh.. Ik word er zo moe van.

Poosje terug kwam hij met de vraag om 2 weekenden in november over te werken. Vroeg of 1 niet genoeg was, aangezien de eerste 2 weekenden van november ook al in het teken van zijn werk staan en we dus niets samen kunnen plannen. Dacht echt dat het een duidelijk afspraak was.

Komt hij net weer aan dat hij beide weekenden heeft ingepland omdat hij dacht ik akkoord was gegaan! Hoe komt hij erbij?

En hij snapt niet hoe ik erbij kom dat ik heb gevraagd om het bij 1 weekend te houden.

Maar goed, nu staat hij dus al ingepland en kortom trek ik weer eens aan het kortste eind.

Ik raak hier zo gefrustreerd van En uiteindelijk, weet ik, ben ik weer degene die erin mee zal moeten gaan, want tja.. Kortste eind he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven