Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Chicha, ik vlieg het liefst op Rotterdam met Transavia. Maar dat kan alleen vanaf half december tot eind maart, in de wintersportperiode dus. De rest van het jaar vlieg ik noodgedwongen op Amsterdam.

Weeze is voor mij ook geen optie.

Raccoon, heb je de uitslag al?

Ik ga nu naar bed, het is al laat zie ik. *Chicha, zou jij ook niet eens gaan slapen? *
Het is hier een uurtje vroeger als bij jou.

Ik en slapen, dat gaat niet zo goed samen.

Begin ook alweer honger te krijgen....
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk nog geen uitslag, kan me daar zo aan ergeren. Je moet er altijd achter aan bellen. Niet bij elke poli maar wel bij haar..kleine moeite toch om eventjes te bellen. Nouja, morgen vroeg maar weer aan de telefoon hangen. En je durft de deur haast niet uit want ze kunne bellen..Maar goed..geen bericht goed bericht..daar gaan we maar van uit.

Hoe gaat het in SFO?
Zo even bij lezen via een andere computer. We hebben hier vandaag een druk dagje achter de rug met natuurlijk de Golden Gate Bridge, Sausolito, Lombard Street, Coin Tower, Fisherman's Wharf en Alamo Square. Het eten staat nu te pruttelen en Sfo-vrouw is onderweg naar huis, morgen gaat zij hen op sleeptouw nemen.

@Ine ik weet niet of de Kindle beter is, wat ik wel weet is dat Amazon heel veel boeken voor die dingen heeft.

@Raccoon wat ben je toch een lekker ding wat betreft die uitnodiging, beam me up Scotty.

@Snjo natuurlijk ben je van harte welkom, April is prima. Laat me even weten wanneer precies je denkt te komen.

@Sanne kijk aan je bent weer boven water, heb je veel ingeslagen?

@Specu beterschap meid.

@Lapin sterkte met het stoppen, weet van velen dat het niet makkelijk is, ben dan ook blij dat ik een gezelligheids roker bent.

@Saby kun je de Wii tegen elkaar spelen via internet, mmmmmmm dat is niet verkeerd.

@Fladder toppie dat je het ook probeert, mijn dochter rookt gelukkig niet veel maar mag het hier ook buiten doen. Ze had vandaag de sigaretten vergeten mee te nemen en ze hield het aardig goed vol.

@Chicha het is reuze gezellig hier zal eens kijken of ik later wat foto's op FB kan zetten.

@Raccoon wat ben je toch een lekker ding wat betreft die uitnodiging, beam me up Scotty.

@Guiri ik ben ze inderdaad flink aan het verwennen en die flinke knuffel hebben ze beiden gehad.
mogguh

@ SFO owh heerlijk om te horen dat het genieten is! en wat vinden ze van SFO?

@ raccoon grggrgrr ook nog jouw geduld testen. echt balen hoor.. hopelijk heb je vanochtend meteen de uitslag binnen

@ chica klinkt als een leuke BBQ bovenop de berg! en gezellig naar NL met sinterklaas.

voor mij maakt het niet uit, brussel en duesseldorf zijn voor mij een uurtje, eindhoven en rotterdam een half uurtje. amsterdam daarintegen, in de spits gerust 1.5 uur als het niet langer is.

keuze snel gemaakt lijkt me zo, al zal het voor jullie anders zijn, aangezien je natuurlijk iemand moet hebben die je ook weer op komt halen

@ giuri ook de tickets al geboekt, voor kerst. zullen wel skyhigh prijzen zijn zeg!

@ lapin goed zo! volhouden! je lichaam weet niet wat het overkomt, en stoppen met roken en hardstikke gezond bezig op de WII, you go girl!

hier nog een hoop gesnotter, maar het zet niet echt door. lekker kwakkelen.. maar goed, we gaan er weer voor... nieuwe ronde, nieuwe kansen...
@Disco ze vinden het geweldig.

Zo nu moet ik snel maffen want morgen weer vroeg naar het werk.

Echt waar. En het is stervenskoud! Gattegat.

Ik wil geen sneeuw, heb ik zojuist besloten. En het was ook alleen voorspeld tot 1000 meter, niet tot 850.

Brrrrr. Nu krijg ik allemaal weer visioenen van afgelopen februari, dat we hier anderhalve meter hadden op 1 dag.. Dat je bijna tot je heupen door de sneeuw op mijn parkeerplaats kon.. Men, dat was wat toen..

Ik ga zometeen naar de kapper, kleurtje, stukje eraf. Naar de kapper vind ik heerlijk!! Lekker aan je haar frunniken en ondertussen kopjes koffie drinken en roddelblaadjes lezen.

Als ik terug ben, zal ik wel een foto plaatsen van de sneeuw. Je kunt het gras er nog doorheen zien, dus zoveel is het ook weer niet, maar toch..

Lapin, goed zo!! Dapper hoor, zo ineens stoppen, terwijl je best een stevigie rookster was.

Alhoewel, dapper, ik zou ook per direct met die ontzettend smerige mentholtroep stoppen, ielgh.. die zijn toch wel echt smerig, had ik nl besloten

Oh, ik moet weg! Tot later!!
Ine: hier heeft het maar 1 dag gelegen en daarna werd het weer "warm" (blijven hopen).

SFO: ik ga zo de foto's of FB bekijken, fijn dat het zo gezellig is. Ik weet nog niet of ik in April naar SF kom maar laat het je zeker weten als ik wel ga.

Lapin en Fladder: de kop is eraf. Knap hoor.

Ik ga in december ook naar NL (8-15 dec), vlieg wel via AMS (Eindhoven wordt alleen in de zomermaanden aangeboden).
Snjókorn falla, á allt og alla
Wij vliegen vanaf alles wat beschikbaar is, als de prijs er ook maar naar is. Zelf woon ik op steenworp afstand van Schiphol, dus dat heeft wel voordelen, alleen zijn die tickets vaak extreem duur. Mijn ouders wonen niet al te ver van Weeze, dus als we van daaruit kunnen vliegen dan doen we dat en laten we ons daar afzetten als het mogelijk is (voor twee retourtjes Londen voor nog geen 40 euro, inclusief ingecheckte koffer...)

Eindhoven ook al een keer gedaan, maar daar is het parkeren ook al zo duur.

Ach, eigenlijk zijn wij heel makkelijk. Als de totaalprijs/tijd maar in verhouding staat.
Hè get, nog geen uitslag, Raccoon, wat baaaalen. Hopelijk zat jij gewoon op het stapeltje Niet Dringende Telefoontjes dan. Blijf wel voor je duimen hoor.

Lapin en Fladder: Knap hoor! Goed idee trouwens Lapin, om die WII aan te schaffen, heb je een gezond alternatief.

Ine, NEE, sneeuw!! Iiieeew!

Heb trouwens gisterenavond weer BZV gekeken, mwoah was wel aardig, niet spectaculair. Ik vind Hans en Peter toch wel heel leuk, ja, zelfs Peter, met z'n "veulekes" en z'n spermacollectie. Wim ook wel een lieverd denk ik, maar beetje nietszeggend, ik zie hem wel met Cynthia. Jos ook nog steeds mwoah. Get wat is die MirjamMarieke trouwens aan het slettebakken zeg. En Wietse, tja, Wietse....

Wij gaan in december ook naar NL, maar pas na de kerst, de 27ste, dan vieren we die dag ook meteen nog een keertje Oudstes verjaardag. En dan de 30ste gaan we naar Duitsland, Vent wil oud & nieuw in Dusseldorf vieren. De babies blijven uiteraard in NL. . Zaterdag 2 januari vliegen we dan weer terug.

Sanne, Welcome Back! Jee, dan moet mijn vriendin die juist IN Oz zat, inmiddels ook weer terug zijn, zal haar eens sms'en. Haar moeder zou mee terugvliegen, die wilde nog een paar dagen naar St Petersburg (!), maar kan me nu niet herinneren of ze daar direct op zouden vliegen vanuit Oz of dat ze eerst naar Dublin komen.

En nu even werken....
Hey!

Heb nog niet gekeken wat jullie allemaal hebben uitgespookt de laatste paar dagen.

Vriendin is zondagmiddag weer naar huis gegaan. Het was erg gezellig. Heel veel gelachen en bijgekletst. We zijn lekker een dagje Glasgow ingegaan en hebben flink geshopt. En nu is het voorbereiden op de volgende invasie, want donderdag komt mijn zus en haar familie. Ook erg gezellig.

Zal eens kijken of ik puf heb om alles van jullie bij te lezen...
Ha meiden en man,

de antibiotica hakt er goed in, voel me de hele dag groggy. Nou ja, ik hoef van mezelf ook even niets, behalve opknappen. Heb wel iets leuks aangetrokken, en flink de make-upkwast gehanteerd. Dat scheelt weer, hehe. Vanmorgen vroeg had ik een afspraak in de stad, was veel te vroeg (maar dat weet je nooit ivm verkeer), dus maar even bakje thee gehaald. En ja hoor, heb ik weer: sjans van een 25-jarige kerel. Thanks but no thanks

Gisteren heb ik zowaar een halve avond voor de buis gehangen. Die serie GV, hebben jullie een link?

@Ine, sneeuw?? Gatttttts, hier is het nog (weer) warm, draag nog gewoon zomerkleren.

@Lapin, ouwe schoorsteen, is het nog vol te houden?

Yalla, ik ga liggen lezen....
Hopelijk dat de AB gauw aanslaan, Specu.

Ik weet niet welke GV je bedoelt, maar Grenzeloos Verliefd kun je via de site van Net5 kijken en Gooische Vrouwen via RTL Uitzending Gemist.

Sjesis, had me net toch een hysterisch wijf aan de telefoon, niet te geloven. Ik had haar schadeclaim afgewezen. Volkomen terecht, echt waar, ik doe alles heel keurig volgens de regels. Zelfs al zou ze wel vergoeding hadden kunnen krijgen dan was dat letterlijk 7 euro 50 geweest (zal je niet met de details vervelen).

En ze sloeg werkelijk helemaal door. Haar oom zou een bekende radioman zijn en ze zou ervoor zorgen dat ons bedrijf op de radio zou komen, het zou slechte karma zijn en hoe kan ik haar dat aandoen en ze had het wel gedacht en ik was denigrerend naar haar toe. Man oh man, wat een figuur.
Ainne, volgende keer niet luisteren, gewoon de hoorn op de haak.

De strijk is klaar, nu de rest nog....

Overal ligt zooi. En vanmiddag komt de werkster dus eerst moet ik opruimen.
Ik bleef juist heel kalm en beleefd. En dat interpreteerde zij als denigrerend. Koe.
Zo, daar ben ik ook maar weer eens.

Het hele weekeinde op sleeptouw geweest en van de ene finca naar de andere finca en het ene feestje naar het andere feestje. En toen ik gisteren tijd had om te forummen (was een verplichte vrije dag, dia de la rasa) reed er naast ons huis een politiewagen tegen een electriciteitsmast (BOEM KNETTERKNETTER) waardoor we pas ´s avonds laat weer electriciteit hadden.

@ Raccoon: ik zit hier nog steeds te duimendraaien hoor!

@ SFO: geniet van je kindjes!

@ Nymera: Ik hoop dat het toch nog een beetje gezellig is in the UK zonder man.

@ Ine: ben je nu niet al helemaal in de kerststemming? Er loopt hier trouwens op dit moment een landgenoot van jou rond, een techneut die een van de machines die we hier hebben komt repareren (machines zijn van australische makelaardij)

@ Fladder: Fijn dat alles zo goed is gegaan

@ Specu: Beterschap!

@ Snjo: ik ga zo gauw even fben want ik ben razend nieuwschierig naar de paarse jurk.

@ Disco: hoe is het met de ninos

Dan nog even over de verschillende dagonderwerpen die ik langs heb zien komen.

Saby, ik val hier zoals je begrijpt nogal op qua lengte. Ik ben 1.78 en ik denk de gemiddelde colombiaanse vrouw 1.60 dus ja. Heel af en toe zie ik er wel eens een die net zo lang is, dan voelt dat alsof we lid zijn van dezelfde club en zo kijken we elkaar dan meestal ook even meewarig aan. Laarzen dragen ze hier in Cali niet vanwege de warmte maar in Bogotá wel. Geen idee wat daar in de mode is.

Mijn ouders zeuren gelukkig niet over gewicht maar wel over eten, alles moet superdepuper gezond zijn met vooral veel groenten en fruit en owee als ik te weinig eet! Wat tv betreft, ze kijken alles, vooral mijn moeder.

En wat de eigen mening betreft, kinderen mogen hier wel iets meer hun mening geven als ik dat zo vergelijk met de opmerkingen over oostenrijk of australie, maar niet zoveel als in NL. Ook krijgen ze behoorlijk veel huiswerk mee al op jonge leeftijd, iets wat ik echt onzin vind. En veel scholen werken hier ivbm ruimtegebrek in deeltijd: de ochtendploeg gaat van 6 tot 1 naar school en de avondploeg van 2 tot 7.

En ik vind het wel prettig, die duidelijkheid die NLers bieden. Wat ik niet prettig vind is de manier waarop ze hun mening brengen: het mag zo grof mogelijk gezegd worden.

Ik begrijp ook nog steeds niet dat veel mensen het normaal vond dat theo van gogh een hele bevolkingsgroep wegzette als geitenneukers, want dat mag toch, dat is toch zijn mening?

Zo, en nu net als Ainne, hup weer aan het werk.
Keranet: ik heb de foto's toegevoegd aan het album...
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik ben er ook weer even. Ik dacht dat ik moest werken vanavond maar nu blijken alle colleges te zijn verplaatst dus nu ben ik vandaag gewoon thuis en moet morgen werken.

Man is nog steeds weg dus. Hij komt volgend weekend voor een lang weekend thuis. Hij heeft gisteren een appartement gevonden maar kan er pas volgende week in. Hij heeft me foto's gestuurd. Het is niet echt voor de lange termijn maar voor nu gaat het prima. Twee slaapkamers maar. Wel een grote woonkamer en terras dus dat geeft een wat ruimtelijker effect. We kunnen dar best tijdelijk met elkaar wonen straks maar dan gaan we wel op zoek naar wat groters. Het ziet er wel leuk uit.

Het is helaas niet gemeubileerd dus dat moet ook geregeld worden. Eigenlijk wil ik daar bij zijn maar wij gaan pas over meer dan drie weken die kant op tijdens de herfstvakantie dus ja het is niet handig om man drie weken zonder meubels te laten doen.

Dus nu gaat hij dit weekend naar de dichtstbijzijnde Ikea (in Toulon meen ik) en morgen gaan we een msn conferentie houden om meubels uit te zoeken

We gaan voor weinig en goedkoop maar we moeten sowieso natuurlijk al 5 bedden hebben. Gaat weer in de papieren lopen. Gelukkig heeft man wel een onkosten vergoeding voor de verhuizing gekregen.

Man gaat ook nog even kijken naar tweede hand meubels.

Eh Giuri vroeg toch naar pompoenen uithollen? Dat is op zich vrij simpel. Bovenkant er afsnijden en dan kan je gewoon met een lepel alle vruchtvlees er uit scheppen. Daarna laten een dag of zo laten drogen en vervolgens kan je er gezichtjes in gaan snijden. Dat is lastiger want heb deels ook op mijn handen gesneden. Maar ik ben heel onhandig

Daarna kan je er een waxine lichtje in doen en de bovenkant er weer op doen. Vergeet ook niet de bovenkant even van het vruchtvlees te ontdoen. Anders gaat het stinken. Met azijn kan je de bewaartijd verlengen.

Wij hebben zondag alvast een paar pompoenen uitgehold. Geen idee hoe lang ze nu meegaan. Met halloween zijn we toch in Frankrijk (maar daar vieren ze het tegenwoordig ook) dus zolang hoeven ze niet mee.
Ik val hier absoluut niet op met mijn uiterlijk (licht haar en ogen, 1.70 lang) en veel mensen denken ook dat ik Engels ben. Maar in Londen valt sowieso niemand op. Daar loopt van alles rond.

Hier mogen kinderen op school zeker wel een mening hebben. Ik kan het niet echt goed vergelijken met Nederland omdat mijn kinderen nog nooit in Nederland op school hebben gezeten & ik op een vrij ouderwetse school heb gezeten. Zelfs toen ik op school zat stond mijn school al bekend als ouderwets en dat was al meer dan 20 jaar geleden.

Op school mogen kinderen regelmatig kiezen wat ze willen, vertellen wat ze leuk vinden en minder leuk, iets vertellen in de groep en andere kinderen die daar weer hun mening over geven... Ze oefenen ook debatten en zo al bij mijn zoontje in de klas (hij is 7....) dus mening uitten mag wel.

Ine: wow sneeuw. Ik ben even stil. Nu al? Het is nog maar nauwelijks herfst. Is de zomer echt al voorbij.... snif.

Speculaas: sterkte! en Beterschap!!

SFO: leuk dat je kinderen er zijn en dat je ze nu eindelijk jouw leven daar kan laten zien & dat met ze kan delen.

Fladder: fijn dat de verhuizing goed ging & poes ook goed is overgekomen.

Raccoon : heel veel sterkte! Hoop dat je vlug wat hoort. Afschuwelijk dat wachten...

Nederlandse tv kijk ik weinig dus daar kan ik niet over meeschrijven. En de wii mag ik nooit op want daar spelen de kinderen mee. Misschien als ze in bed liggen Ik vind de wii wel heel leuk. Ik heb laatst de hele nacht super mario galaxy zitten te spelen.
Specu, hoeveel antibiotica kuren heb je het afgelopen jaar gehad voor je bronchitis? Ik maak me een beetje zorgen daarom. Is het bij jullie - net als hier - ook zo makkelijk om antibiotica te krijgen?

Hier haal ik het zonder recept. Kun je dit niet zonder die troep te lijf gaan? Dochter (astma-, long en hartpatient zoals bekend) had gemiddeld 5 keer per jaar zware bronchitis maar ik heb haar nooit antibiotica gegeven. Het leek me beter om haar lichaam zelf te laten vechten hier tegen, met een minimum aan chemische troep.

Wel hoestdrankjes en geen bedrust want zodra je gaat liggen, hoest je nog meer. Ik nam haar meestal mee naar buiten. Soms gingen we een weekje naar zee want dat bleek de beste remedie te zijn. De zeelucht was functioneler dan medicijnen.

Pas je een beetje op met die chemische troep? Het doet vaak meer kwaad dan goed. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
He, Anais, 2e keer dit jaar. Maar ik was al een tijdje te moe, hard gewerkt, koortslip, en toch maar doorhollen. Tja. Dan zegt het lijf dat het rust nodig heeft. Hier kun je ook gewoon antibiotica bij de apotheek halen, althans bij sommige, als je de weg weet en de taal spreekt Het mag niet zonder recept, maar het kan wel. Ben verder erg goed voor mezelf aan het zorgen: fruit, citroenen, kruidenthee, veel drinken, ramen open in huis voor frisse lucht, rustig aandoen. Misschien moet ik idd het weekeinde maar ns naar zee, zeker als het nog dit weer is. Is het bij jullie ook nog zo warm?
Specu, ik denk dat Anais gelijk heeft. Ik ben op zich wel een voorstander van antibiotica, maar niet te vaak achter elkaar. Hier schrijven de artsen ook meteen een kuur voor. Maar nu je al begonnen bent met die kuur moet je hem wel afmaken.

GV kun je kijken op rtl uitzending gemist. Als je dat even googled dan kom je er zo op.

Ik zit hier nog steeds achter dat ieniemini notebookje. De Pcdokter is niet bereikbaar tot nu toe. Ik hoop dat hij snel terugbelt en langskomt.
specu, beterschap meid..

Ik heb de uitslag binnen, er waren geen nieuwe details op de scan te zien, dus eigenlijk goed bericht. In november heb ik weer een afspraak en dan waarschijnlijk in Maart weer dieet, scan en misschien nog een keertje een radio actieve pil..maar goed, eerst eventjes heerlijk rust.

Ik zit even met een dingetje, nu ik jullie zo bezig hoor over die antibiotica. Mijn dochter is astma/bronchitus patient, iedere winter is het raak. Ze krijgt ook altijd een griepspuit maar wordt toch altijd wel een keertje flink ziek. Nu is de griepspuit periode ook weer aangebroken, man zegt geen spuit, ziek worden ze hier toch. Wat is jullie mening hierover? De Amerikanen mogen graag spuiten maar is het echt nodig??

Snoj, je hebt me aangestoken, ik ga vanavond ook een appeltaart maken..welke appel gebruik jij ervoor?
Raccoon, wat een goed nieuws. en wat zal je je opgelucht voelen.

Ik weet dat in NL de kinderen met astma/bronchitis ook in aanmerking komen voor een griepprik. Mijn nichtje krijgt hem ook om die reden. Mijn zus is wijkverpleegster (dus weet er wel iets van af, het is haar dochter).

Ik ga mijn breinaalden even halen boven. En dan even googelen hoe ik steken op moet zetten.
Raccoon, wat goed! Kun je voorlopig weer even opgelucht ademhalen. Je zult vast wel lekker slapen vannacht!

Antibiotica kun je hier trouwens zonder recept kopen bij elke willekeurige drogist. Had het er toevallig eergisteren nog over met een neef van man, die ging naar een apotheek voor iets tegen keelpijn en kwam thuis met een antibioticakuur tegen blaasontsteking.

Dus dat gedeelte werkt hier zegmaar niet.

Aan de andere kant: ik had vroeguh voordat ik de cranberry pillen ontdekte af en toe last van blaastonsteking. Een keer was het zo erg dat ik middenin de nacht alleen naar de huisartsenpost moest, wantja, ik mocht niet zelf naar de nachtapotheek ook al wist ik dat het blaasontsteking was, lang wachten, geen wc echt brrrrrrrr

Dus ik had gevraagd aan de ha of ik geen noodrantsoen antibiotica mocht tegen blaasontsteking, maar dat kan in NL dus niet. En ik heb gelezen dat mensen zonder milt zoals ik altijd een antibioticakuur bij zich moeten hebben die ze in geval van hoge koorts moeten beginnen vanwege de verminderde weerstand. Maar dat zal in NL ook wel een probleem zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven