Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
toen ik voor 7 mnd op reis zou gaan (werden er uiteindelijk 3) heb ik ook na veel 5-en en 6-en in de apotheek, 15x de behandelend arts bellen, uiteindelijk mn preventieve kuurtje antibiotica gekregen.... jaiks...mijn geweldige arts, die goed met me meedacht, had dus op het recept iets gekrabbelt in de trant van 'preventieve antibiotica kuur' of zoiets... nouwwwww een gezeik en gepreek bij de apotheek

zelfde gedoe bij de GGD omdat ik dus geen rabies vaccinatie mocht van de behandelend arts, en dat vonden ze bij de GGD maar nix, want wist ik wel hoeveel risico ik liep...etc.etc.etc natuurlijk, dat is hun werk maar dan voel je je wel even heeeel vreemd als iemand zo op je in zit te praten

@ raccoon, owh goed nieuws! en nu onder controle blijven en checken en checken en checken en voor je het weet is alles alweer 5 jaar geleden en lijkt het allemaal een rare periode in het verleden. goed gedaan!

ik ben weer een beetje gammel, dus duik mn bedje weer in. het komt echt met vlagen opzetten en dan ebt het weer weg en voel ik me prima... weird

@ specu, beterschap. succes met je AB kuur
Dat snap ik dus niet he disco, je komt potverdriedubbeltjes met een RECEPT van een ARTS bij de apotheek, wie zijn zij dan om er tegenin te gaan? Zij zijn geen artsen, ze horen de die medicijnen gewoon mee te geven. Kan me hooguit voorstellen dat ze twijfelen aan de echtheid van het recept en daarom de arts bellen, maar verder.. grrrrrrrr

Slaap lekker vannacht!
Effe snel!

Raccoon, blij dat 't nieuws goed is, kun je je weer even op iets anders richten en een beetje bijkomen van alles! Btw, goudreinetten zijn de beste appeltaartappels, stevig en zurig.

Disco, wat stom! Als jouw huisarts je dat nou voorschrijft? Hier gaat allllllles trouwens met recept... ik zal hier niet over de IT gezondheidswaan beginnen...

Specu, nogmaals beterschap!
@Raccoon ze zijn hier inderdaad gek om de griepprik te geven, maar mijn ervaring zelf is dat ik ook vaker ziek werdt. Dus nee ik neem dat klere kreng dus niet.
Raccoon, wat een fijn nieuws, alleen klink jij niet onwijs opgelucht....alsof je het nog maar moet zien. Misschien pik ik dat wel helemaal verkeerd op hoor, maar zo kwam het een beetje op mij over. In ieder geval lekker dat je lijf nu even rust krijgt.

Jullie hebben het over antibiotica, ik heb zelf 1,5 jaar ontzettende last van blaasontstekingen gehad. Echt heel irritant, want ik deed alles wat 'moest' en ik liet alles wat niet goed was. Om de week had ik weer een blaasontsteking en dus ook het daarbij behorende kuurtje. Uiteindelijk was ik die antibiotica zat en toen heb ik dus eens geprobeerd wat er gebeurde als ik het niet nam....gevolg: nierbekkenontsteking en een antibioticakuur van 3 maanden. Oeps!!!

Het gekke is, sinds ik in Australie woon, heb ik helemaal nergens last meer van. Bizar he? 1,5 jaar lang, 2x per maand en daarna ineens nooit meer. Maar goed, mij hoor je niet klagen.

Ik las trouwens dat Ine FvdM is geworden!!! Heeft al dat stemmen toch geholpen....is er al ergens een interview met je?

Mijn vakantie was ontzettend leuk, we werden wel echt geleefd! Haha, elke avond etentjes, leuke dingen doen met familie, mijn oma's weer zien, heel veel rosé met vriendinnen, turntraining geven aan mijn meiden en natuurlijk heel veel drop. Ik ben wel echt blij dat we gegaan zijn, ik zit hier nu toch iets rustiger. Gewoon het feit dat alles in NL nog hetzelfde is en alles tussen mij en vrienden/familie ook nog goed zit....Dat wist ik natuurlijk al wel, maar nu weet ik het echt zeker!

De jetlag valt op zich wel mee eigenlijk, voel me niet heel slecht, maar ik heb dan ook vakantie! Vriend is gewoon alweer keihard aan het werk...
@Sanne ik heb het zelfde, sinds dat ik hier in de States woon heb ik geen last meer van mijn allergien en bronchites.

Ine's interview van de Viva site.

Daarnaast heeft ze hier een interview gegeven maar dat wordt even flink terug bladeren.

Gevonden
San, je hebt misschien wel een beetje gelijk..ik ben natuurlijk wel blij met de uitslag, maar ben toch nog niet helemaal gerust. Er moet een poosje over heen gaan en dan zal langzaam het gevoel wel weer terug komen...geniet nog van je vakantie...lekker he die dropjes..ik heb er altijd wel een paar in mijn jaszak zitten als ik in NL ben...

Hier is de herfst toe geslagen..regen, regen en wind..heeft ook nog wel wat.
Raccoon, ik kan me dat ook wel voorstellen hoor, nou ja...misschien ook niet echt. Maar ik bedoel meer: ik vind het niet gek. Een moeder van een vriendin van me kreeg schildklierkanker, inmiddels gaat het weer heel goed met haar, maar ze vertelde me dat het vertrouwen in haar lichaam een beetje weg was. En dat het lang duurde voordat ze echt weer geloofde dat ze gezond was.

En ja, de dropjes zijn echt heel lekker!
Raccoon, gelukkig een goede uitslag! Maar ik kan me voorstellen dat je het niet als 100% definitief ziet, na alles wat je hebt meegemaakt.

Wel lekker rust tot maart volgend jaar.

Over griep: de kleine heks slikt homeopatische korrels om de weerstand te verhogen. Dat schijnt niet te kunnen voorkomen dat ze het krijgt maar de symptomen zijn dan minder.

Sanne, wordt het nu aftellen totdat jullie weer teruggaan? Je bent nu op de helft ongeveer toch? Zou je nog langer kunnen blijven überhaupt?

Keranet, heb je ook al geen milt meer? Komt dat door de operatie aan je pancreas? Hé, getsie.

Hier is AB nu iets moeilijker te krijgen als vroeger. Maar goed ook, iedereen slikte Clamoxil als snoepjes!

Lapin, hoe gaat het? Kom je de dag door zonder je peuken?

Specu, beterschap!
mogguh

@ keranet, ik zal je nog sterker vertellen. eeeeelke keer als ik bij de apotheek kom, dan zie ik mn voorraadje al staan, en dan krijg ik het gewoon NIET mee! dan wordt de baas erbij geroepen, die dan nog even gaat staan smoezen en dan moet ik weer mee naar zijn kantoortje waar ik allerlei 'goede raad' krijg. omdat hij het 'raar' vindt dat ik al zolang, zoveel medicijnen slik. gekkkk word ik ervan! echt mesjogge!

@ raccoon ja dubbel gevoel dan he? maar allicht over een tijdje, dan voel je je beter, voel je je happier en dan merk je vanzelf dat je je goed voelt

@ sanne lekker weer terug in australie? heb je veel dropjes mee teruggenomen? wel lekker om idd de besvestiging te krijgen dat alles nog okey is daar...

ik ga maar weer es richting werk. kon uiteraard mn bed weer es niet uitkomen.. zucht...elke ochtend weer dat gevecht...
Chicha, we zitten inderdaad alweer op de helft. De tijd gaat best snel! Ik weet niet precies hoe lang we nog blijven. Misschien willen we wel proberen om mijn vriends contract te verlengen, maar ja....je weet natuurlijk niet of dat lukt 'in deze tijden'

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik denk misschien dat ik wel langer zou willen blijven. Maar stel dat we volgend jaar terug moeten, dan zou ik dat ook prima vinden hoor!
Haha, zo'n apotheker had ik ook. Kom met een recept (van een psychiater nog wel) voor een voorraad Ritalin, zegt die vrouw: Dat is wel heel veel hè! Uhm, ja, dat weet ik, is ook de laatste keer dat we het gaan proberen.

Na wat moeilijke blikken heb ik het gelukkig wel meegekregen. Maar op een dag dat ik in de auto ineens gigantische hartkloppingen kreeg heb ik maar besloten te minderen en te stoppen. Het werkte toch niet...
Wat fijn dat de laatste berichten positief zijn, Raccoon. Best begrijpelijk dat je nog geen gat in de lucht springt maar we gaan duimen dat dit t.z.t. wel gebeurt. Hoe vaker je goede uitslagen krijgt, des te meer je vertrouwen de kans krijgt om te groeien.

Je vroeg iets over de griepprik voor astmatische kinderen die tevens last van bronchitis hebben. De reden dat ik mijn dochter wel de griepprik heb gegeven, is omdat ze bij elke griep behoorlijke last kreeg van astma of bronchitis. Daardoor kreeg ze tevens hartproblemen. Vervolgens was ze weken achtereen ziek, zwak, beroerd en was de kans groot dat ze moest worden opgenomen.

De gevolgen van griep vormden dus een behoorlijke bedreiging voor haar lichaam. Je moet nagaan hoe jouw kind reageert qua astmatische klachten op griep. Is zoiets te overzien, dan is de prik niet nodig maar is het te heftig dan zou ik er toch voor kiezen.
Raccoon; fijn dat de uitslag goed is. Ik kan me best voorstellen dat je zoiets hebt van "nou ik weet het nog niet" en die spanning zal ook best terugkomen als je op controle moet. Maar voor nu lekker genieten.

Ik maak appeltaart met jonagold appels. In NL zou ik het waarschijnlijk met goudreinetten doen maar die zijn hier niet te krijgen. Elstar en golden delicious zouden ook kunnen.

AB kan je hier alleen maar op recept krijgen, ik heb het nog nooit nodig gehad dus weet ik niet hoe moeilijk ze erover doen.

Wat betreft de griepprik; mij word ook ieder jaar weer aangeraden om me te laten prikken omdat ik in een ziekenhuis werk (verder ben ik gezond). Heb het nog nooit gedaan en ook nog geen griep gekregen gelukkig. Nu moet ik een beslissing maken over zowel de griepprik als over de varkensgriepprik.... zucht.

Ik vind het antwoord van Anais wel heel goed, als je jezelf en/of je kind goed kent (in de zin van hoe reageert het lichaam op ziekte) dan kan je een gefundeerde keus maken.

Disco. De eerste sok is al een eind gevorderd, heb al 1,5 ster af, dan de tenen en de hiel nog.
Snjókorn falla, á allt og alla
Chicha, ben je al naar een dokter geweest?
Snjókorn falla, á allt og alla
Gezellig dat je weer terug bent, Sanne en goed om te horen dat jullie zo´n leuke tijd hebben gehad in NL. Grappig trouwens, ik had in Nederland gemiddeld 2 x per jaar bronchitis (duurde ook altijd lang voor het over was) maar sinds ik hier woon (nu 4 jaar) heb ik het nog maar 1 x gehad. De zeelucht werkt gewoon goed voor mij.

Lapin, hoe gaat het met afkicken? Komen er nog fotoos op Fb van je vakantie in Amerika?

Chicha, alweer een vroege post... heb je nou nooit eens een nacht waarin je goed slaapt?

Het weer begint hier behoorlijk snel te veranderen op het moment. Het wordt vroeg donker ´s avonds en ´s morgens komt de zon wat later door, het is frisser buiten al vind ik het nog steeds erg aangenaam qua temperatuur.

Afgelopen dagen waren weer gezellig en druk. Tb gaat nu weer snel naar Istanbul en we hebben samen alle voorbereidingen gedaan. Dit keer blijft hij niet lang weg.

Eergisteren hebben we de nieuwe Bbq die ik die dag als verrassing voor Tb had gekocht, thuis ingewijd. De rook was zo heftig door de wind dat ik bang was de de buren de brandweer zouden bellen.

Tb zat met het vuur te spelen alsof het een klein jongetje was, keek erbij als een "bad boy" en riep:"Now I´m fucking the whole atmosphere here!"

Op een gegeven moment heb ik toch maar een balletje opgegooid en aangegeven dat het geen speelgoed is en ook geen open haard... dat het volgens mij de bedoeling was dat we er vlees op zouden bereiden.

In elk geval hebben we lekker gegeten en is de nieuwe bbq met succes ingewijd.
Hier ook geen goudrenetten gezien tot nu toe, Snjo. Ik maak soms bladerdeeg met appels erin of appelmoes en kies dan voor Granny´s, die zijn ook vrij zuur. beetje kaneel erbij, hmm... Je brengt me weer op een idee met dit onderwerp: ik ga straks bladerdeeg en appeltjes halen.
quote:snjokorn schreef op 14 oktober 2009 @ 09:21:

Chicha, ben je al naar een dokter geweest?

Eh.......nee.

Het gaat wel weer met mijn rug, het doet geen zeer meer en bukken kon ik toch al niet zo goed.

Weet ook niet naar welke dokter ik zou kunnen gaan. Kreeg het nummer van een vage osteopaat die ook acupunctuur doet, maar ik vertrouw het niet.

En slapen doe ik wel maar niet op de uren die je zou verwachten.

Vannacht geslapen van 22h tot 02:30h en van 06h tot 07:45h.

Een check-up bij een normale arts is niet zo eenvoudig hier. Via het ziekenfonds zowiezo niet, dus het moet dan privé. Duurt weken voordat je überhaupt een afspraak hebt waarmee je dan de halve dag zoet bent.

En stiekem ben ik bang dat ze me op dieet zetten en ik geen druppel meer mag drinken.... hahahaha!

Anais, wat lag er op de bbq?
Raccoon wat fijn dat je een goede uitslag hebt joh. Heerlijk. Even pauze tot maart, hopelijk dat je het allemaal even een poosje uit je hoofd kunt zetten.

Griepprik voor je dochter zou ik trouwens wel doen hoor.

W.b. AB, kan hier alleen op recept, maar het wordt wel errug makkelijk voorgeschreven. Ik zit bij een huisartsenpraktijk en ik wil inmiddels nog maar naar twee artsen (van de zes of zo), want de rest die schrijft al een AB-recept uit voordat je je verhaal gedaan hebt, heel vervelend. Sommige Ieren zijn ook echt wel aanstellerds. Laten ze hun vrouw bellen, "John is dying with the flu" en de volgende dag is ie gewoon weer op het werk, jaja, hoe ziek ben je dan? Of een flinke verkoudheid heet hier een chest infection. De meisjes liggen 's nachts momenteel enorm te blaffen en als ik daarmee naar de HA zou gaan, dan zaten ze allebei meteen aan de AB en dat vind ik echt onzin. Een lepel honing werkt ook.
In Engeland is dat ook zo erg. Klasgenoot had een ontsteking aan haar vinger, kreeg gelijk een Antibiotica kuur!

Als je dan een keer echt iets hebt, dan ben je ondertussen resistent geworden voor die zooi... (Heb het trouwens nog nooit gehad).

Net even gekeken naar de weersverwachtingen voor Libanon:

(Vanaf vandaag): 30 - 33 - 34 - 33 - 33 - 33 - 32 - 31 - 29 - 28 En dan overwegend zon met af en toe wat wolkjes, einde van de 10 dagen wat meer bewolking.

Ach, het stemt wel vrolijk, want hier is het super koud! Sommige collega's moesten al krabben vanmorgen.
Hm Biebel, die temperaturen klinken goed. Wanneer gaan jullie weg? Hier is het koud en het motregent. Niet veel aan dus. Ine - bij jullie nog steeds sneeuw? Of is het alweer weg?

Raccoon - wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen.

Sanne - ongetwijfeld al eerder gevraagd, maar doe nog niet zo lang mee. Hoe lang zitten jullie nu al in Australie? Zo te horen is het tijdelijk, maar zou je ook wel willen blijven?

Chicha - dat is echt heel weinig slaap...

Wat betreft AB, geen flauw idee. Heb het nog nooit nodig gehad en ga uberhaupt eigenlijk bijna nooit naar de dokter. Ik moet trouwens wel nadenken over die varkensgriepprik. Omdat ik zwanger ben, hoor ik nu bij een 'risico-groep' (jaja... ) Denk eigenlijk dat ik hem niet wil. Het duurt sowieso nog minstens een paar weken voor ze er zijn, en tegen die tijd kunnen ze het kindje al wel bijna halen mocht het mis gaan.

Heb nu trouwens ook zin in appeltaart... Dank jullie wel allemaal...
Mikkemak, het aftellen is nu echt begonnen!!! We vliegen zaterdagochtend. Vrijdag heb ik vrij omdat ik de katten naar het pension moet brengen. Geld halen op het vliegveld etc. Dus nog 1 dagje op m'n werk na vandaag. Ben bezig met een tussentijdse afronding van een project zodat dat tijdens mijn vakantie beoordeeld kan worden. En ik wil nog graag m'n mailbox schonen (staat nu op 98%). Verder nog wat kleine werkzaamheden als afronding.

Had m'n iPod bij m'n ouders thuis laten liggen, dus gisteren maar snel na m'n werk even wat nieuwe boeken ingeslagen als alternatief (De 5 boeken die ik begin September had gekocht zijn bijna uit).
Biebltje, ga je weer naar Libanon? Kun je daar niet pinnen?(misschien een rare vraag :o)

Mikkemak, hoelang ben je al zwanger? Zie dat je in Schotland woont..Is je partner Schot ?

Raccoon, fijn dat alles goed gaat mt je en ik hoop dat het vertrouwen in je lijf weer groeit.

Chica, niet naar de dokter hoor, straks moet je op dieet! ;O) ik had ooit rugklachten en de osteopaat had geen effect, merkte het alleen in mijn portemonnee. Wat yoa en schaatsen op het kunstbaantje hier deed echter wonderen EN een dieet kwam er niet aan te pas.

Ainne, hier is het ook meteen antibiotica en bij ieder kuchje lopren collega's met astma puffers rond. Ik drink wel altijd hele flessen hoestdrank om lekker te slapen bij hoest (met een wijntje)

Anais, leuk he, zo'n echte BBQ. In Oz hebben ze allemaal buitenkeukens met een gas BBQ. Moet zelf weer al-les aanschaffen en denk over een Webber, zo'n ronde met kooltjes erin.. voor het door jou genoemde effect :o)

Sanne, ben benieuwd of je ooit weer helemaal kunt wennen in Nederland of dat je ook voor Ozzie residence gaat.Leuk dat je nu weer helemaal thuis was in NL.
Biebel, wat een heerlijk vooruitzicht! veel fotos maken he!

Ik heb net de stepper geprobeerd. Had hem al maanden geleden gekocht maar tot nu toe kon ik me er nog niet toe zetten.

Wat is dat zwaar! djesus! Heb het met veel moeite 3,5 minuten uitgehouden (met 2 pauses tussendoor).

Ik sta ook niet stabiel op dat ding, wankel de hele tijd alle kanten op. Weet iemand hoe het wel moet?

Ik denk niet dat dit een succes gaat worden... iemand nog andere tips voor een te dikke, luie, lompe mid-veertiger die nog nooit gesport heeft?

Ah, ik haaaaat zweten, dus het moet wel binnen, buiten is te warm.

Mikkemak, bij jou is het zeker wel lekker fris?
@Raccoon, fijn!!!! Wat een opluchting. Ik kan me echter voorstellen dat je toch niet eenduidig positief bent. Zou ik ook niet zijn in jouw geval. Maar vooral eerst genieten van het goede bericht.

Zo, ik voel me vandaag minder beroerd, zit nu aan de gezonde thee met citroen, even naar de super, en dan weer wat lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven