Pax kast indelen: do's and don'ts
dinsdag 13 oktober 2009 om 20:22
Ik ben een IKEA Pax garderobekast aan het 'ontwerpen'. Hij wordt 201 cm hoog en 250 cm breed. Ik wil graag 1 kastdeel van 100 cm en 3 kastdelen van 50 cm.
Dat deel van 100 cm daar in komt een kledingroede en een plank daarboven waarop ik dan mijn winterdekbed kan proppen in de zomer. Onderin de kast kan misschien ook nog iets van een plank of la.
Verder denk ik nog 1 deel van 50 cm van een roede te voorzien voor kleding die niet bij het seizoen past, en planken of lades.
Dan heb ik nog heel veel ruimte over die ingericht kan worden. Hebben jullie tips: wat heb je zelf gedaan, wat vind je handig, wat valt tegen?
Heeft iemand bijvoorbeeld dat schoenenrek waar je je schoenen op van die stokjes neerzet? Ik vraag me af of dat handig is, of alle soorten schoenen erop passen en of je dat nou echt zo netjes gaat gebruiken.
Dat deel van 100 cm daar in komt een kledingroede en een plank daarboven waarop ik dan mijn winterdekbed kan proppen in de zomer. Onderin de kast kan misschien ook nog iets van een plank of la.
Verder denk ik nog 1 deel van 50 cm van een roede te voorzien voor kleding die niet bij het seizoen past, en planken of lades.
Dan heb ik nog heel veel ruimte over die ingericht kan worden. Hebben jullie tips: wat heb je zelf gedaan, wat vind je handig, wat valt tegen?
Heeft iemand bijvoorbeeld dat schoenenrek waar je je schoenen op van die stokjes neerzet? Ik vraag me af of dat handig is, of alle soorten schoenen erop passen en of je dat nou echt zo netjes gaat gebruiken.

woensdag 14 oktober 2009 om 20:27
Wij hebben schuifdeuren genomen, omdat we met normale deuren in de knel zouden komen op onze kamer (slaapkamer is nou niet echt waanzinnig groot).
En wb de indeling...die hebben we heel gemakzuchtig van een showmodel in de winkel overgenomen (alleen dan twee hanggedeeltes genomen), omdat die eigenlijk helemaal voldeed aan onze wensen. Op de site van Ikea is geloof ik een pax-planner waar je mee aan de slag kan.
Maar die had je zeker al gevonden.
En wb de indeling...die hebben we heel gemakzuchtig van een showmodel in de winkel overgenomen (alleen dan twee hanggedeeltes genomen), omdat die eigenlijk helemaal voldeed aan onze wensen. Op de site van Ikea is geloof ik een pax-planner waar je mee aan de slag kan.
Maar die had je zeker al gevonden.
woensdag 14 oktober 2009 om 20:50
Ja, die Pax planner heb ik al gebruikt en geeft wel een idee. Maar sommige dingen kun je daar niet op zetten en het kan zijn dat de indeling niet mogelijk is doordat er scharnieren op een plek komen waar je juist een lade had gepland.
Wat jij zegt is ook nog wel een idee, gewoon een voorbeeld uit de winkel uitkiezen . Of een voorbeeld uit de winkel en dan een beetje aanpassen....
Wat jij zegt is ook nog wel een idee, gewoon een voorbeeld uit de winkel uitkiezen . Of een voorbeeld uit de winkel en dan een beetje aanpassen....
woensdag 14 oktober 2009 om 22:37
Tja, die manden... ik ben niet zo netjes van mezelf en ben niet het type om mijn onderbroeken te gaan vouwen. Als ik de was doe, en dat doe ik eens per week of 2 weken, zeker met mijn vriend die zich helemaal doucht en omkleedt als ie thuiskomt is dat een heleboel in een keer. Dus zo gebruik ik niet altijd hetzelfde, maar ik heb dan ook een grote voorraad. En je kunt het bij het uitzoeken van de was gewoon de bakken uit je kast halen en je sokken ed er direct ingooien. Voor mij werkt dit, voor sommigen zal het te slordig zijn misschien...
Maar die uittrekbare metalen manden of die houten lades: IDEAAL!
Maar die uittrekbare metalen manden of die houten lades: IDEAAL!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

woensdag 14 oktober 2009 om 22:42

woensdag 14 oktober 2009 om 23:18
quote:Morrie schreef op 14 oktober 2009 @ 23:05:
O, wat goed Twompie!
Moet ik wel twee maanden zonder kast, overigens.
En Singlala, ik ben net als jij denk ik. Alleen hoopte ik dat ook iets te verbeteren met een nieuwe kast .Ik vind het al heel wat dat kleding nu wel IN de kast terecht komt ipv dat ik uit de wasmand leef
O, wat goed Twompie!
Moet ik wel twee maanden zonder kast, overigens.
En Singlala, ik ben net als jij denk ik. Alleen hoopte ik dat ook iets te verbeteren met een nieuwe kast .Ik vind het al heel wat dat kleding nu wel IN de kast terecht komt ipv dat ik uit de wasmand leef
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
woensdag 14 oktober 2009 om 23:19
donderdag 15 oktober 2009 om 20:21
dat staat voorin de ikea catalogus, wel alleen van 21 tot 27 dec. Kun je ook online inzien. http://www.ikea.com/ms/nl ... ue/online_catalogues.html en dan de 2e pagina van de gewone catalogus.
donderdag 15 oktober 2009 om 23:40
vrijdag 16 oktober 2009 om 08:47
Ik ga een schuifdeuren kast laten plaatsen, dan kan ik toch best de inrichting van de PAX kopen (lades ed)
Kan iemand mij vertellen of er verschillende maten zijn of is het één maat.
Eigenlijk zou ik gewoon ff naar de IKEA moeten, maar dat moet dan echt zaterdag met 2 kids.............geen strak plan lijkt me.
Alvast bedankt
Kan iemand mij vertellen of er verschillende maten zijn of is het één maat.
Eigenlijk zou ik gewoon ff naar de IKEA moeten, maar dat moet dan echt zaterdag met 2 kids.............geen strak plan lijkt me.
Alvast bedankt

zaterdag 17 oktober 2009 om 11:06
Mijn vriend is nu naar IKEA om de kast te halen.
Ik heb toch ook maar inrichting erbij gezet, maar minimaal. Wil sowieso misschien 1 deel leeg laten zodat daar de strijkplank in kan staan, en misschien nog wat meer van dat soort rommeltjes. Maar kan altijd later nog extra planken enzo kopen (in december).
Ik heb nu dus 1 deel van 100 cm, 3 van 50 cm. 1 deur met spiegel.
6 lades 50 cm
4 planken 50 cm
2 planken 100 cm
1 la met vakjes (zonder slot )
1 roede 50 cm
1 roede 100 cm
Lijkt me genoeg om mee te beginnen....
Ik heb toch ook maar inrichting erbij gezet, maar minimaal. Wil sowieso misschien 1 deel leeg laten zodat daar de strijkplank in kan staan, en misschien nog wat meer van dat soort rommeltjes. Maar kan altijd later nog extra planken enzo kopen (in december).
Ik heb nu dus 1 deel van 100 cm, 3 van 50 cm. 1 deur met spiegel.
6 lades 50 cm
4 planken 50 cm
2 planken 100 cm
1 la met vakjes (zonder slot )
1 roede 50 cm
1 roede 100 cm
Lijkt me genoeg om mee te beginnen....

zaterdag 28 maart 2015 om 09:36
quote:annavanandelle schreef op 27 maart 2015 @ 22:57:
Even up
Lees ik nu zo slecht of is het pax hoekdeel breder dan de rechte pax delen?
Ik overweeg een hoekkast Maar vindt dit zo raar
Ik zit nu naar mijn hoekdeel te kijken (heb even niks om het te meten bij de hand) en ik heb het idee dat het misschien een heel klein beetje breder is, door hoe de deuren zitten, maar niet veel breder.
Wat lees jij dan precies qua maten?
Even up
Lees ik nu zo slecht of is het pax hoekdeel breder dan de rechte pax delen?
Ik overweeg een hoekkast Maar vindt dit zo raar
Ik zit nu naar mijn hoekdeel te kijken (heb even niks om het te meten bij de hand) en ik heb het idee dat het misschien een heel klein beetje breder is, door hoe de deuren zitten, maar niet veel breder.
Wat lees jij dan precies qua maten?

zaterdag 28 maart 2015 om 11:06
zaterdag 28 maart 2015 om 12:30
Ik heb een inloopkast met pax kasten, ideaal
heb een hangkast van 1 mtr met bovenin een legplank voor ski kleding etc, daaronder een roe met jurken en helemaal onderin een uittrekbare plank waar handtassen/avondtasjes op staan. Die komt vanzelf naar voren, hoef je niet op je knieën te gaan liggen als je iets zoekt

liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen