baby 10 maand en veel wakker snachts

17-10-2009 20:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben hier voor het eerst omdat ik in de viva las over jullie allemaal.

En aangezien ik op 9maand.nl veel te vinden ben dacht ik ik ga hier eens kijken. En ik heb ook tips nodig.

Even mijn verhaal, mijn dochtertje lyanne is 10 maanden en had reflux en koemelkallergie. Deze zijn beide door de osteopaat opgelost, tenminste het ziet alsof ze er al een hele tijd geen last meer van heeft. Het probleem is alleen dat ze eigenlijk nog nooit een goeie nacht heeft doorgeslapen. De laatste tijd ging het wel beter, maar dan na een week of 2 a 3 is het weer minder. Van de week 2 keer een nacht van half 8 tot half 7 en dan tot half 9 doorgeslapen, maar helaas na 2 nachten ziek geworden en dus is het weer zoek hier.

Lyanne krijgt borstvoeding en wil overdag nu wel een fles. Soms wil ze in de nacht wel eens wat water van het flesje drinken om vervolgens weer te gaan slapen. Dit heb ik gedaan omdat ze eigenlijk vaak alleen ligt te tutten en niet echt productief hoeft te drinken.

Graag zou ik dus tips willen om eens te proberen hoe ons meissie beter kan slapen. we hebben ook vsm al gerpobeert, pap voor het slapen, zware flessen gemaakt, kunstvoeding, met slaapzak, zonder slaapzak (dan slaapt ze wel beter aangezien ze erg onrustig slaapt), bedje anders in slaapkamer.

Dames, alvast bedankt voor de tips die ik hoop te krijgen!

Groeten sneakiesthippo
Join the club. Al 15 maanden bal, 2 of 3 nachten doorgeslapen en dat is dan dat.

Hoe weet je dat ze overdag wel een fles wil?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ja helaas geen tips voor je, wel herkenning. Zoon van bijna 2 heeft denk ik totaal een nacht of 6 a 7 geheel doorgeslapen.

Ik denk ook dat sommige kindjes (als er verder niks medisch is natuurlijk) niet zo goed slapen en dan denk ik dat je enkel kan hopen dat het een keer beter word.

Sterkte ermee
Hey supersmollie1, omdat ze overdag wel een flesje drinkt, met water, diksap maar ook borstvoeding. En voor het slapengaan neemt ze ook een flesje. Dit doen we soms om te blijven oefenen....
Ai, moeilijk. Die van mij sliep ook altijd onrustig, maar kwam rond de 6 mnd 1x per nacht. Vind ik te doen. Maar met 8 mnd werd het weer 3x per nacht!! En omdat ik er nog een heb vond ik laten huilen geen optie. Daarnaast kon ik met de borstvoeding lekker in bed blijven liggen en sliep hij het snelst weer in.

Na 10 mnd ging het beter, maar werd hij steeds rond 6 uur wakker. En opeens was het over. Nu slaapt hij tot half 8.

Heel verhaal om eigenlijk te zeggen dat je geduld geduld en geduld moet hebben. Hier zijn al talloze topics over geweest en geen oplossingen gevonden.

Heel veel sterkte. Het is vermoeiend.
quote:sneakiesthippo schreef op 17 oktober 2009 @ 21:18:

Hey supersmollie1, omdat ze overdag wel een flesje drinkt, met water, diksap maar ook borstvoeding. En voor het slapengaan neemt ze ook een flesje. Dit doen we soms om te blijven oefenen....

Oh zo... ik begreep het even anders.

Maarre... ik vrees dat het gewoon accepteren en doorbijten is. Houd de kleine lekker dichtbij tijdens de nachtvoedingen, maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik ging er aldoor nog heen als ze s nachts wakker werden. Eigenlijk was het op een gegeven moment alleen maar een speentje in doen. Maar we laten ze s nachts nu maar even huilen. Nu gaat t veel beter. Ik zeg niet dat je je kindje maar moet laten huilen, maar ga er iets minder snel heen.

Heeft ze een speentje om op te sabbelen?

Onze baby's leggen we nu op hun buik te slapen, dat deden ze al uit zichzelf, maar nu met de slaapzakjes aan gaat het draaien wat moeilijker. Vandaar dat we ze op de buik te slapen leggen. En dat vinden ze lekker. Sterkte!
quote:sneakiesthippo schreef op 17 oktober 2009 @ 20:59:

mijn dochtertje lyanne is 10 maanden en had reflux en koemelkallergie. Deze zijn beide door de osteopaat opgelost, Had die osteopaat ook zelf de diagnose gesteld? Dit klinkt buitengewoon onwaarschijnlijk...
Hoi meiden,

Hier nog een moeder van een klein nachtbrakertje. Mijn meisje wordt over 2 weken 1 jaar en wprdt ook elke nacht om de havenklap wakker.

Ik denk dat net als volwassen mensen het ene kind nu eenmaal beter slaapt dan het andere.

En wij hebben nu gewoon net de pech dat onze kids niet zulke goede slapers zijn.

Wij hebben ook echt alles geprobeerd om onze dochter te laten doorslapen maar niets werkt.

Voor zover de dokter op het consultatiebureau het kon bekijken is ze gezond dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wij hebben het maar gewoon geaccepteerd, wel ligt ze s'nachts nu bij ons zodat we niet steedshelemaal ons bed uit naar haar kamer hoeven.

De flesjes en de magnetron behoren nu dus ook tot de vaste sfeermakers in onze slaapkamer
Ik weet dat ze het kan aangezien ze 2 weken terug 2 nachten maakte van 11 uur achter elkaar. Maar dit komt zo weinig voor....

Nee de osteopaat heeft dit niet zelf gediagnosticeerd, maar de huisarts, kinderarts en cb arts. Ook de kma is door ka gedaan. Volgens de ka is ze te gevoelig en te gespannen en druk om de rust te kunnen vinden om door te slapen. Maar rust en regelmaat en prikkels vermijden werkt niet helaas....

Lyanne ligt altijd al op dr buik sinds ze zelf kan draaien, ze had een speentje maar wil deze niet meer, geen duim ook alleen de borst

Overigens laat ik haar ook eerst even gaan hoor, zeker als het een bepaald huiltje is. soms valt ze weer in slaap, vaak is dit 1 keer per nacht, maar de andere keren moet ik er wel weer uit. Overigens wordt het iets beter, vannacht 2 keer eruit ipv 3 of 4 keer.... dus wie weet....

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes
Ik heb zelf geen kinderen, maar weet het wel van die van mijn zus. Nichtje sliep al vanaf het begin door. Haar moesten ze wakker maken voor de voeding. Nu met mijn neefje gaat het gelukkig goed. Hij sliep ook slecht steeds huilen en dan ouders er weer uit. Ook eerst dingen geprobeert zoals bedje verschuiven enzo. Toen hebben ze opklapbedje geprobeert en daar sliep hij wel langer is, maar nog steeds wakker. Toen hebben ze dit bedje in andere kamer gezet en hier slaapt hij wel door. Tot 08.00uur en soms half negen!

Misschien kunt u dit thuis proberen? Maar dan moet u natuurlijk wel de ruimte en meerdere kamers hebben.

Maja aangezien het nu iets beter gaat kunt u dat misschien weer beter even aankijken

Sterkte iig!
Daar heb ik al eens aan gedacht ja en als het zo blijft dan ben ik dat zeker van plan. We hebben nog een andere slaapkamer.... dus dank je voor de tip!
Geen tips! Wel herkenning. Ons meisje van 10 maanden (ook Lianne, maar dan anders slaapt ook niet goed. Of zeg maar slecht. Een paar nachten doorgeslapen en sinds 1,5 week is het weer feest, elk uur, elke 2 uur wakker. En niet gemakkelijk in slaap te sussen.

Telkens weer proberen we een reden te verzinnen. Sprongetje, tandjes, en nu ook nog verkouden. Maar of dit er mee te maken heeft zullen we nooit weten, want zij kan het niet zeggen he

Denk maar zo: This too shall pass.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven