Verhuisd naar Almelo....En dan...
zondag 18 oktober 2009 om 16:53
Hoi
!
Ruim een jaar woon ik nu in Almelo, verhuisd voor de liefde...
Pas na een tijd merk ik dat het contact met vriendinnen mis. Bijv wat doe je op de zondagmiddag wanneer vriendjelief naar de plaatselijke voetbalclub heracles is? Ga je iedere zaterdag alleen de stad in? Wat doe je als je 's avonds zin in een theetje hebt maar niemand hebt om dit samen mee te kunnen doen?
Tja.. En nu.. Maar is een berichtje op een forum proberen.. Wie weet
!
Even kort wat over mezelf, ik ben 22jaar, ik sta fulltime voor de klas (groep 2/3) en woon samen met mijn vriend. Ik hou van een terrasje pakken, winkelen, kletsen, film kijken, taarten bakken ??
Ik ben benieuwd...
Groetjes

Ruim een jaar woon ik nu in Almelo, verhuisd voor de liefde...
Pas na een tijd merk ik dat het contact met vriendinnen mis. Bijv wat doe je op de zondagmiddag wanneer vriendjelief naar de plaatselijke voetbalclub heracles is? Ga je iedere zaterdag alleen de stad in? Wat doe je als je 's avonds zin in een theetje hebt maar niemand hebt om dit samen mee te kunnen doen?
Tja.. En nu.. Maar is een berichtje op een forum proberen.. Wie weet

Even kort wat over mezelf, ik ben 22jaar, ik sta fulltime voor de klas (groep 2/3) en woon samen met mijn vriend. Ik hou van een terrasje pakken, winkelen, kletsen, film kijken, taarten bakken ??
Ik ben benieuwd...
Groetjes
zondag 18 oktober 2009 om 17:49
Ik ben van Hengelo naar Enschede geemigreerd.
Niet heel erg ver maar ik merk wel verschillen met Hengelo.
De mensen zijn hier anders en om een straat te vinden heb ik Tom Tom nodig.
Ik moest net nog wel even denken aan een tijdschrift dat ik een hele poos geleden heb gekocht met allemaal taarten erin!
Ze zien er heerlijk uit maar het lijkt me zoveel werk om te maken!
Welke taart maak jij het liefst?
Niet heel erg ver maar ik merk wel verschillen met Hengelo.
De mensen zijn hier anders en om een straat te vinden heb ik Tom Tom nodig.
Ik moest net nog wel even denken aan een tijdschrift dat ik een hele poos geleden heb gekocht met allemaal taarten erin!
Ze zien er heerlijk uit maar het lijkt me zoveel werk om te maken!
Welke taart maak jij het liefst?
zondag 18 oktober 2009 om 20:34
Ik ben ook maar een paar km verhuisd, maar toch zijn de vriendschappen veranderd. Ik spring zelf niet meer op de fiets om even te kijken of er bij iemand een lekkere kop thee of borrel klaar staat en zo komen mijn vriendinnen ook hier niet meer langs. Ik vind het erg jammer, heb het geprobeerd te veranderen, maar blijkbaar zat onze vriendschap zo in elkaar.
Ben dus nu ook aan het "integreren" hier in Hengelo. Probeer op allerlei manieren, nieuwe clubjes en collega's contacten op te doen. Merk dat het wel veel energie kost, maar heb inmiddels 1 goede vriendin in de buurt. Waar ik even langs kan voor een theetje, alleen gaat ze weer verhuizen.
Maar wat je er nu mee moet? Dat weet ik ook niet zo goed. Een keertje samen taart bakken ofzo op zondagmiddag als vriendlief bij de voetbal zit (zo herkenbaar!!!
)
Ben dus nu ook aan het "integreren" hier in Hengelo. Probeer op allerlei manieren, nieuwe clubjes en collega's contacten op te doen. Merk dat het wel veel energie kost, maar heb inmiddels 1 goede vriendin in de buurt. Waar ik even langs kan voor een theetje, alleen gaat ze weer verhuizen.
Maar wat je er nu mee moet? Dat weet ik ook niet zo goed. Een keertje samen taart bakken ofzo op zondagmiddag als vriendlief bij de voetbal zit (zo herkenbaar!!!

maandag 19 oktober 2009 om 12:46
Ja, zo gaat dat soms..
Voordat ik hier kwam wonen had ik ook een goede vriendin waar ik veel mee deed, maar sinds dat ik hier woon is het heel anders geworden en zien/spreken we elkaar eigenlijk niet meer. Vriendinnen van mn opleiding e.d wonen te verweg om even zomaar een theetje/borrel te gaan drinken! jammer de bammer
het integreren is best pittig
je trekt toch snel met de vrienden van je vriend op, en tijd (en zin) om alle toeters en bellen uit de kast te halen om in tig groepjes, clubjes enz te gaan heb ik niet.. haha! Ik heb een leuk team waarin ik werk, ook leuke contacten, maar buiten dat wil je ook wel eens wat anders!
Mannen en voetbal... hahah! Ik moet zeggen, eerst moest ik er niks van hebben.. maar ja waar je mee omgaat word je mee besmet!! haha!

het integreren is best pittig

Mannen en voetbal... hahah! Ik moet zeggen, eerst moest ik er niks van hebben.. maar ja waar je mee omgaat word je mee besmet!! haha!
maandag 19 oktober 2009 om 13:57
Hallo!
Ik ben Kyra en van Almelo naar Enschede verhuisd. Ik studeer SPH en zit nu in mijn stagejaar. Veel contacten die ik had zijn nu veel minder omdat ik heel andere uren stageloop dan iedereen.
Savonds kan ik vaak niet, en overdag zijn hun bezig. Mijn sociale contacten wonen ook in Almelo en omstreken.
Ik kom nog veel in Almelo want daar woont nog familie. Ook merk ik dat het wel lastig is om af te spreken, want je moet wel altijd weer de trein terug hebben. Je kunt niet even voor een uurtje langs.
Kortom ik heb dus ook wel behoefte aan nieuwe vrienden!
Ik ben bijna 20 (klinkt toch leuker dan 19 he..) woon in het centrum van Enschede samen met mijn vriend (2 minuten lopen van de oude markt..) Ik hou van uitgaan, shoppen, films kijken, wii-en, lekker eten..
Misschien is er iemand in voor iets leuks?
Groetjes! Kyra
Ik ben Kyra en van Almelo naar Enschede verhuisd. Ik studeer SPH en zit nu in mijn stagejaar. Veel contacten die ik had zijn nu veel minder omdat ik heel andere uren stageloop dan iedereen.
Savonds kan ik vaak niet, en overdag zijn hun bezig. Mijn sociale contacten wonen ook in Almelo en omstreken.
Ik kom nog veel in Almelo want daar woont nog familie. Ook merk ik dat het wel lastig is om af te spreken, want je moet wel altijd weer de trein terug hebben. Je kunt niet even voor een uurtje langs.
Kortom ik heb dus ook wel behoefte aan nieuwe vrienden!
Ik ben bijna 20 (klinkt toch leuker dan 19 he..) woon in het centrum van Enschede samen met mijn vriend (2 minuten lopen van de oude markt..) Ik hou van uitgaan, shoppen, films kijken, wii-en, lekker eten..
Misschien is er iemand in voor iets leuks?
Groetjes! Kyra
zondag 25 oktober 2009 om 21:20
Ik heb even een mail adres aangemaakt.
Mocht iemand het leuk vinden om iets af te spreken, of eerst even te mailen om elkaar beter te leren kennen......
poffer85@hotmail.com
Mocht iemand het leuk vinden om iets af te spreken, of eerst even te mailen om elkaar beter te leren kennen......
poffer85@hotmail.com
donderdag 12 november 2009 om 15:48
Hallo allemaal,
Zijn jullie al in contact met elkaar via mail of hoe dan ook?
Ik zal mezelf ook even kort voorstellen. Ik ben 24, en ben (wel binnen twente) verhuisd naar het dorp (vlakbij enschede) waar mijn vriend woont. Mijn vriend heb ik leren kennen via gezamelijke vrienden (vooral jongens), en ik merk nu dat ik het soms wel mis om mijn eigen contacten te hebben.. het contact met mijn beste vriendin is namelijk ook nogal verwaterd..
ik ben benieuwd naar jullie reacties.. Misschien is er hier iemand die zin heeft om af en toe iets aan een sport te doen? Of een keer ergens aan drankje te pakken, film kijken, of wat dan ook?
Zijn jullie al in contact met elkaar via mail of hoe dan ook?
Ik zal mezelf ook even kort voorstellen. Ik ben 24, en ben (wel binnen twente) verhuisd naar het dorp (vlakbij enschede) waar mijn vriend woont. Mijn vriend heb ik leren kennen via gezamelijke vrienden (vooral jongens), en ik merk nu dat ik het soms wel mis om mijn eigen contacten te hebben.. het contact met mijn beste vriendin is namelijk ook nogal verwaterd..
ik ben benieuwd naar jullie reacties.. Misschien is er hier iemand die zin heeft om af en toe iets aan een sport te doen? Of een keer ergens aan drankje te pakken, film kijken, of wat dan ook?

maandag 14 december 2009 om 19:54
Hallo allemaal,
het is alweer even geleden dat iemand hier heeft gereageerd maar ik doe toch een poging, kijken of er nog leven is hier
Ik ben net 22 geworden (afgelopen zaterdag
) en werk in Almelo, ik sta ook in/voor de klas 
Mocht iemand hier het gezellig vinden om elkaar beter te leren kennen dan lijkt me dat gezellig. Ik hoor het wel!
het is alweer even geleden dat iemand hier heeft gereageerd maar ik doe toch een poging, kijken of er nog leven is hier

Ik ben net 22 geworden (afgelopen zaterdag

Mocht iemand hier het gezellig vinden om elkaar beter te leren kennen dan lijkt me dat gezellig. Ik hoor het wel!