Jetix

20-10-2009 23:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 4 jaar en wil dolgraag naar Jetix kijken (Pokemon en die serie met die dinosaurussen), maar ik vind het echt 10x niks...niet voor zijn leeftijd in ieder geval. Ik zet dus Nederland 3 op, maar dat gaat wel onder luid protest. Sesamstraat en de Teletubbies vindt hij niet leuk meer. Sommige series die tussendoor komen weer wel.

Overdreven of vinden jullie Jetix gewoon geschikt voor mannetjes van 4 jaar?
Ongeschikt!

Nick jr! Is helemaal leuk voor vierjarigen!
Idd Nick jr is veel geschikter! Mijn zoon mag sinds een jaartje naar Jetix kijken en hij is acht.
Dank voor jullie reactie. Ik vind het dus ook echt ongeschikt, maar als ik mijn collega hoor praten dat haar zoontje (van bijna 4) altijd naar die series kijkt (en ook bijv. naar Transformers enz.) dan vraag ik mij af of ik zo'n zeikerd ben.

Ik vind al die Japanse tekenfilms (want dat zijn Pokemon enzo toch?) zo agressief...
Ik ken 1 vijfjarig jongetje dat Jetix mag kijken... de rest niet, die kijken NL3 of Nick jr. Ik moet zeggen, je merkt het verschil. Is niet zo heel positief...
Lijkt me alleen lastig met oudere broertjes/zusjes. Moeten zij dan naar kleuterprogramma's kijken of toch maar de kleuters naar jetix e.d. laten kijken?
Ongeschikt.

Mijn kinderen ( 7 en 8 jaar ) mogen sporadisch Jetix kijken. Verder kijken ze nick.junior of Zapp.

Of ik zet een dvdtje op, dan weet ik zeker dat ze iets kijken waar ik achter sta. En dat is zeer zeker geen agressie e.d.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Mijn kinderen zijn 8, 7 en 3 en NO WAY dat Jetix hier aan mag staan! Ook niet als de 3-jarige niet aanwezig is. Heel af en toe een gericht programma (Totally Spiece bijv.) maar geen Pokemon en al dat soort spul. Ik vind het ook veel te agressief. Het is 1 en al geweld, geboer en gescheld en dat nemen ze hier toch echt over.

Zelfs Avatar, van Nickelodeon, waar mijn oudste 2 helemaal weg van zijn en wat ze dus wel mogen kijken, wordt helemaal nagespeeld (vuurnaties enzo.. hele verhaallijnen komen erbij kijken) maar da's nog redelijk te doen. Dat Jetix spul is heel wat anders!
oh, de jongste van 3 kijkt sowieso geen Jetix e.d.. Gewoon zappelin ( ik heb zo'n peutertv kanaal, met altijd zappelin dingen erop )
Bamb, wat lijken we in dit soort dingen toch op elkaar ( in andere dingen niet, maar oke )

Hier wordt idd door Tut Totally spies gekeken of winxclub ( of is dat een andere zender ) en eigenlijk alleen als ik er ook ben.

Als ik het te druk of agressief vind worden gaat ie uit of op een andere zender :-)
Dat idee heb ik ook al tijden, Boro!

(maareh, waarin lijken we niet op elkaar, vind jij? )
Mijn zoon is 6 en mag naar Jetix kijken, ik denk dat hij daar zelf om vroeg toen hij een jaar of 5 was. Had ik helemaal geen problemen mee. Vind het echt reuze meevallen met de agressie in bv pokemon. Kinderen hebben prima door dat het een spel is en ja dat spelen ze dan na, maar niet door te vechten, maar door verschillende aanvallen tegen elkaar op te bieden (moeilijk uit te leggen als je de tekenfilm niet kent). Het gaat over goed tegen kwaad. Het is een fantasiespel waarin elk kind een andere rol heeft! Kinderen kennen het verschil tussen agressie en fantasie-agressie. Die scheidslijn is hun echt wel duidelijk.

En natuurlijk zit er een duidelijk verschil tussen bv het zandkasteel en pokemon, maar jullie laten het nu lijken alsof kinderen agressief worden door het kijken naar Jetix. Lichtelijk overdreven vind ik!

(leg mij het verschil tussen totally spies, avatar en pokemon eens uit?? Dat is een beetje met 2 maten meten vind ik..)

Ik heb ook een kind van 2 en ja die kijkt ook weleens mee met grote broer. Nu zou ik daar in eerste instantie niet voor kiezen, maar omdat hij zelf er al niets aan vind en iets anders gaat doen, heb ik daar ook geen moeite mee.

Samen kijken ze naar Buurman en Buurman, Ernst en Bobbie en Bassie en adriaan. Dat vinden ze allebei leuk. En kijkt mijn jongste tv dat kijkt hij naar ned3, jetix play of nickjr.

Lijkt weer op zo;n discussie of je wel of niet met pistooltjes mag spelen en of je daar dan agressief van wordt.

Wat veel belangrijker is, is hoe je er als ouder mee omgaat. Hoe jezelf tegen agressie aankijkt en nog belangrijker, hoe agressief je jezelf gedraagt of je in wat voor omgeving je je kind laat opgroeien!

Oh en tilalia, jouw opmerking over dat ene kind dat zich agressief gedraagt,omdat hij naar jetix kijkt...

Kan me voorstellen dat agressieve kinderen een grotere interesse hebben in tekenfilms op jetix dan in tekenfilms op ned 3, maar dit betekent niet dat het kijken naar die tekenfilms je ook agressief maken! Ik ken 1 driejarig meisje dat elke dag naar de teletubbies kijkt en dat kind praat nog steeds slecht (is hetzelfde voorbeeld toch?).
Fachat, toch is wel degelijk uit onderzoek gebleken dat er normvervaging plaatsvindt bij kinderen die gewelddadige tv kijken of computerspelletjes spelen.

Hier geen Jetix. Vooral dvd's en zappelin en ketnet. en af en toe Nick JR. Zoons zijn 5 en 2,5
Hier digitale tv, met Nick-jr, JimJam, Baby-tv, Zappelin24 en Boomerang (leuk voor de ouders, Jetsons, Flintstone,ScoobyDoo)

Beneden kijken ze dus altijd kinderprogramma's.

Boven mag dochter af en toe zelfs kijken en dan komt ze idd wel bij Jetix of Nickolodeon uit.
quote:Bambi schreef op 21 oktober 2009 @ 00:07:

Dat idee heb ik ook al tijden, Boro!

(maareh, waarin lijken we niet op elkaar, vind jij? )Ik vind jou altijd veel wijzer
Hoe kunnen kinderen van die leeftijd nou vragen of ze Jetix mogen kijken?
quote:sosofie schreef op 21 oktober 2009 @ 09:13:

Fachat, toch is wel degelijk uit onderzoek gebleken dat er normvervaging plaatsvindt bij kinderen die gewelddadige tv kijken of computerspelletjes spelen.

Volgens mij lag dat iets genuanceerder dan je het hier stelt. Had ook te maken met omgeving ed.
quote:Star schreef op 21 oktober 2009 @ 09:20:

Hoe kunnen kinderen van die leeftijd nou vragen of ze Jetix mogen kijken?Hoe? Nou gewoon: "mama, mag ik jetix kijken?" Althans,dat is bij ons de manier waarop kinderen dingen vragen.
quote:Liv schreef op 21 oktober 2009 @ 09:22:

[...]

Hoe? Nou gewoon: "mama, mag ik jetix kijken?" Althans,dat is bij ons de manier waarop kinderen dingen vragen.

Du-uh

Ik bedoel dus hoe kennen ze Jetix?
Ja, sorry, was flauw.

Ik denk via vriendjes of neefjes of zo? Of toevallig tegengekomen tijdens het zappen of zo?

Ik zeg ook maar wat hoor, die van mij kijken bijna nooit Jetix. (maar die zijn ook ouder). Ze vinden er niks aan....
Echt niet, Boro!

Het zal ook wel een optelsom zijn, Fachat, in hoeverre kinderen agressief gedrag over gaan nemen maar hoe dan ook, de keren dat ik programma's van Jetix zag (en ik weet niet meer welke dat waren) vond ik niet geschikt vanwege het geboer en gescheld.

Boerwedstrijden die gehouden werden in een tekenfilm of dat er continu 'sukkel' werd geroepen, geen enorm heftige dingen maar voor mij hoeft dat niet zo als er óók nog een keuze is voor andere zenders.
quote:Liv schreef op 21 oktober 2009 @ 09:42:

Ja, sorry, was flauw.

Ik denk via vriendjes of neefjes of zo? Of toevallig tegengekomen tijdens het zappen of zo?

Ik zeg ook maar wat hoor, die van mij kijken bijna nooit Jetix. (maar die zijn ook ouder). Ze vinden er niks aan....

Mijn bijna vier-jarige kan niet zappen (en niet lezen voor het geval ik er langs zou zappen ) en neemt met haar vriendjes niet de volgende dag door wat ze op de tv heeft gezien

Nee echt, vraag het me echt af. Dus TO, laat me niet langer in spanning
Mijn kind van 4 kijkt meestal naar Nickelodeon (junior) en mag alleen pokemon en de dinosaurusserie kijken van Jetix. Hij kijkt graag naar spongebob, maar dat is niet altijd even geschikt voor een kind van 4. Als hij boos op me is, noemt hij me nu 'middelmatige sukkel', dat woord heeft hij geleerd van spongebob.

Er is ook een aflevering van Spongebob, waarin een 'echte gorilla' optreed (lees man in gorillapak), om die reden durfde mijn kind een paar dagen niet te slapen, omdat hij bang was dat de gorilla hem zou komen opzoeken.

Per ongeluk kwam ik er ook achter dat TMF in het weekeinde 's ochtends ook Japanse tekenfilms uitzend, maar die zijn volgens mij echt voor de oudere kinderen bedoeld.

Overigens ben ik altijd in de kamer als hij televisie kijkt of zit ik naast hem op de bank.
Wij hebben 3 kinderen (6,7 en 9) en bij ons ook geen Jetix en Nickelodeon, maar alleen ned. 3 en ketnet. Ik word echt helemaal leip van die idiote stemmetjes zoals spongebob oid (hoewel de tweenies zijn ook f*cking irritant)

Helaas hebben Ketnet en Z@pp tegenwoordig ook wel vreemde tekenfilmpjes.

Maar ja, om ze nu alles te verbieden...ze kijken eigenlijk alleen als ik 's ochtends onder de douche sta en als ik kook. Dus al met al nog geen uur per dag.

Af en toe neem ik zo'n mooie kinderfilm op, en die kijken we op een regenachtige dag.

Nu heb je de hele week van die hondenfilms op ned. 3!
Middelmatige sukkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven