Morgen feestje, vandaag taarten maken?

23-10-2009 10:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen hebben we een feestje, waarvoor ik een paar kwarktaarten en een appeltaart ga maken.

Kan ik die vandaag al maken of zijn ze lekkerder op de dag van het maken zelf?
Ik maak ze altijd een dag van te voren. Ik heb nog nooit problemen gehad met de smaak. Dus ik zou ze vandaag gewoon gaan maken.
Volgens mij is dat geen probleem hoor! Gewoon doen en goed bewaren.
Het kan prima vandaag hoor, kwarktaarten kunnen dan hele nacht in de koelkast opstijven, geen probleem. Zou er wel voor kiezen ze zo laat mogelijk te maken vandaag, vanavond pas.
Appeltaart kan je sowieso beter een paar dagen van te voren maken en dan in de vriezer doen. Waarom? Dan kan je 'm licht bevroren snijden en valt de taart niet zo uit elkaar.

Ik heb bij verschillende bakkerijen en bij een patisserie gewerkt en daar werd dat overal gedaan.

Kwarktaart kan ook geen kwaad, alleen kan wel de bodem iets 'sompig' worden...
In de bakkerij waar ik werkte deden we een laagje gesmolten pure chocolade over de bodem van kwarktaart, zodat het niet soggy werd.

Is ook nog eens erg lekker.
appeltaart van een dag tevoren is ook veel lekkerder (vind ik ) dan op de dag zelf... hihi.

veel plezier op je feestje!
quote:saartjekoekjes schreef op 23 oktober 2009 @ 10:24:

Appeltaart kan je sowieso beter een paar dagen van te voren maken en dan in de vriezer doen. Waarom? Dan kan je 'm licht bevroren snijden en valt de taart niet zo uit elkaar.

Ik heb bij verschillende bakkerijen en bij een patisserie gewerkt en daar werd dat overal gedaan.

Kwarktaart kan ook geen kwaad, alleen kan wel de bodem iets 'sompig' worden...Is dat de reden dat je in café's altijd van die veels te vreselijk koude taart krijgt?
quote:Kastanjez schreef op 23 oktober 2009 @ 10:28:

[...]

Is dat de reden dat je in café's altijd van die veels te vreselijk koude taart krijgt?Nee, dat zijn kant en klare punten. Dat komt gewoon van de groothandel. Afknapper altijd.
Het feit dat je ze zelf maakt is al erg leuk! Een dag van te voren is toch prima!
Common sense is not so common.
Voltaire
appeltaart moet dagvers vind ik
iemand zegt dat je hem eerst moet invriezen??? Nee nee nee!!!

appeltaart wordt zompig en minder krokant als ie koud is. Je kan het deeg van te voren gewoon maken (rollen in plasticfolie en in de koelkast bewaren) , en zet de appeltaart 2 uur van te voren in de oven, dan is ie ovenvers voor je visite en wordt iedereen ook nog eens blij van de baklucht in huis
Hahhaah, ik zou een mix van wat hierboven wordt geadviseerd adviseren. Dus dag vantevoren maken maakt appeltaart juist lekkerder. En idd niet in de koelkast bewaren, maar gewoon op een koele plaats buiten de koelkast.

Kwarktaart een dag vantevoren maken doet volgens mij ook niet veel af aan kwaliteit. En je hebt het morgen wat relaxter. Een verjaardag is voor de organisator een stuk leuker met een goede en tijdige voorbereiding!
ooo zou je het recept van je kwarktaart misschien hier op willen schrijven???? ben er namelijk naar op zoek...

dank je wel en veel succes!

kan m.i. heel goed hoor; appeltaart kun je van te voren nog even in oven zetten, heerlijk!
Ik zou ze pas overmorgen maken..
Thnx voor alle tips! Appeltaart staat in de oven en ga zo aan de kwarktaarten beginnen!

@iske79 : pakje kopen van dr. Oetker
Zijn die pakjes van dr. oetker echt lekker?

is het niet lekkerder (ok en vast duurder en tijdrovender..) om het helemaal zelf te maken?
Die van Dr. Oetker worden hier elke verjaardag met veel smaak gegeten. Iedere keer gaan die taarten het hardst van allemaal... Probeer het zelf eens zou ik zo zeggen
Die van dr. Oetker zijn zeker lekker!

Je kan ze natuurlijk opleuken met verse vruchtjes en slagroom ofzo, maar hier zijn ze altijd erg gewild op verjaardagen hoor.

Heb nu een nieuwe smaak, sinaasappel, ben wel benieuwd hoe die is!
Die pakjes taarten die je kan maken met die pakjes zijn inderdaad lekker. Ik zag dat er tegenwoordig ook monchou taart is in een pakje, maar dat lijkt me dan zelf gemaakt weer lekkerder.
De appeltaart pas op de dag zelf, vind ik lekkerder maar ik zie al dat de meningen daarover verdeeld zijn. Kwarktaart kan ook een dag van te voren, als zou ik die pas 's avonds maken.

Ik vind die die Dr. Oetker pakjes ook prima. Ik neem wel altijd de naturel en dan doe ik er kwark naar smaak in, citroen is bijvoorbeeld erg lekker.
Over monchoutaart gesproken: als ik monchoutaart maak, dan blijft de monchou altijd klonterig in de slagroom. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik wil dat niet, maar het gebeurt toch, hoe kan ik dat vermijden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven