Als een bliksem op me ingeslagen

24-10-2009 19:03 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht hield het me uit mijn slaap, na 3 jaar lijkt dit zo onwerkelijk.2 dagen daarvoor vroeg mijn vriend me nog om binnenkort samen een weekje op reis te gaan.

Sinds 3 jaar hebben we een latrelatie.De afgelopen week kon hij niet komen zei hij omdat het een hele zware week was in de zaak, ik stond er niet bij stil, had geen vragen .

In die week belde hij me daagelijks en na het vertellen van hoe onze dag eruit had gezien het gebruikelijke knuffie enz woordjes voor je ophangt, er leek niks aan de hand dus.

We smsen ook wat af, bij zo`n smsje krijg je een `afleveringsrapport` dan weet je dat de ander je berichtje heeft ontvangen , als het mobieltje uitligt krijg je de boodschap `bericht onderweg` en zodra de ander zijn mobieltje terug aandoed `bericht afgeleverd`,.Zowel hij als ik hebben de gewoonte vlak voor het slapengaan elkaar te bellen en dan de mobieltjes te sluiten, soms zend ik dan nog wat want hij vin dhet leuk sochtends bij het ontwaken mijn berichtjes te lezen zei hij, en op die manier wisten we van elkaar wanneer de ander ging slapen , opstond.

De afgelopen week was er iets vreemd (want hij is normaalgesproken erg geroutineerd )z`n mobieltje ging zoals vanouds om 23u uit, maar snachts om 2u terug aan , ik dacht er eerst niks bij of alleen ; ow hij is nog wakker misschien is ie bij een vriend geweewst ofzo.Maar na 4 avonden dacht ik zal wel niks aan de hand wezen maar toch maar even bellen (wat ik tot nu snachts nooit eerder deed).Hij nam op en zei `hoi ik ben even buiten wezen wandelen` .Ik vroeg `3 uur wezen wandelen , had je behoefte aan frisse lucht?`En toen begon het; hij ging gelijk in de verdeding en zei dat het niet mijn zaken waren wat hij deed .Ik zei nou anders moet jij wel altijd alles maar dan ook echt alles van mij weten, waarom voel je je zo aangevallen, heb je misschien toch wat te verbergen??Hij zuchte en zei ik ga hangen hoofdpijn.

Ik belde terug en vroeg deze keer `heb je soms een ander?`Wat hij antwoordde sloeg mij totaal uit het lood hij zei `Wij zijn niet getrouwd , het zijn niet jouw zaken wat ik doe en er zal niet op deze vraag gerageerd worden`.Vandaag belde ik met dezelfde vraag `heb je iemand anders dan?En zo ja hoezo zeg jij mij dit danniet zodat ik dan ook met mijn leven verderkan?`Hij zei `ik zei niet dat ik wel of geen ander heb en ik heb niet de plicht om aan jou te vertellen want dat zijn jou zaken niet`.Wat moet ik hier in godsnaam mee?Word ik op deze manier na 3 jaar aan de kant gezet???
quote:hommeles schreef op 24 oktober 2009 @ 23:17:

b74 ,ik steek zeer zeker mijn handen in het vuur voor een aantal mannen [en vrouwen hoor ]

Dan neem je een groot risico daar je niet 24/7 bij deze mensen bent en je dus nooit zeker kan weten wat ze al dan niet doen. Is net zoiets als sommige ouders die meteen roepen "mijn kind doet zoiets niet" als er iets gebeurd is.

quote:hommeles schreef op 24 oktober 2009 @ 23:51:

Yep ,pin me vast op mijn cyfertjes want daar heb ik het zelf naar gemaakt ,maar ik denk idd dat er heel veel mensen vreemd gaan ,daar hou ik niet van ,heb je een relatie ...ga ervoor ,wil je vrijheid ....prima ,heb je een relatie en wil je vrijheid ...wees eerlijk,heb je een relatie en word je verliefd op iemand anders ... vecht ,wees eerlijk en respectvol .

ik ben 45 jaar op deze aardkloot ,dit is altijd mijn mening geweest en heb van mijn mening geen last ondervonden ,we zijn allemaal mensen met gebreken ,maar met gelieg ,gekonkel ,gedraai ,kweek je stinkende wonden en vieze lidtekens ,[zoals we veel zien in bv het vivaforum}Maar ondanks bovenstaande steek jij voor de mensen die je eerder noemde je handen in het vuur......
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:17
Reden: privacy
% gewijzigd
quote:hommeles schreef op 24 oktober 2009 @ 23:51:

Yep ,pin me vast op mijn cyfertjes want daar heb ik het zelf naar gemaakt ,maar ik denk idd dat er heel veel mensen vreemd gaan ,daar hou ik niet van ,heb je een relatie ...ga ervoor ,wil je vrijheid ....prima ,heb je een relatie en wil je vrijheid ...wees eerlijk,heb je een relatie en word je verliefd op iemand anders ... vecht ,wees eerlijk en respectvol .

ik ben 45 jaar op deze aardkloot ,dit is altijd mijn mening geweest en heb van mijn mening geen last ondervonden ,we zijn allemaal mensen met gebreken ,maar met gelieg ,gekonkel ,gedraai ,kweek je stinkende wonden en vieze lidtekens ,[zoals we veel zien in bv het vivaforum}Hommeles, je klinkt echt heel erg verbitterd. Zonde joh. Is helemaal niet nodig. Natuurlijk lopen er klojo's rond op deze wereld maar er zijn ook zoveel fijne mensen op deze wereld. Kijk maar alleen naar dit forum. Hier worden de meest geweldige acties op touw gezet om medeforumsters uit de brand te helpen; goede en meelevende adviezen gegeven (ja, voornamelijk door vrouwen). Maar ook buiten dit forum zie ik nog altijd mensen voor elkaar zorgen, voor elkaar opkomen. Het is echt zo zonde van je energie, maar ook voor je geluksgevoel, als je zo verbitterd bent.
Nog even een toevoeging aan het bovenstaande. Ik denk dat jij heel erg op je bek bent gegaan, mannentechnisch gezien Hommeles. Ik ook. Ik ben zo in de maling genomen, ik ben aangerand als kind, ik ben geestelijk mishandelt. Allemaal door mannen. Maar weet je, ik heb ook zulke lieve warme mannen gekend. Mijn vader, mijn stiefvader, mijn laatste liefde. Ik heb ook een paar hele goeie vrienden (m) die altijd een fantastische steun voor me zijn als ik dat nodig heb.

Ik weet niet zo goed wat ik met mijn post wil. Ja, dat weet ik wel. Ik wil je laten inzien dat het niet allemaal narigheid is. Meid, probeer van die negatieve kijk op mannen af te komen. Het maakt je denk ik een gelukkiger mens.
(of draaf ik nu enorm door )
.
Ben er al
.
Hoi Witschaapje, wil je even het beste wensen. Uiteraard gaat het jou wel aan als je partner ineens twijfelachtige dingen gaat doen, jij aan hem vraagt wat er aan de hand is en in eerste instantie vraagt of hij dan even behoefte had aan frisse lucht en je dan zoiets op je bord krijgt.

Als hij zegt dat het jou niet aangaat of er een andere vrouw is en daar ook geen antwoord op wil geven "want jullie zijn niet getrouwd" is dat natuurlijk complete onzin. Partners die zelf altijd hebben aangegeven trouw te zijn daarbij maakt het echt niet uit of iemand wel of niet getrouwd is. Een relatie is een relatie.

De conclusie die je dan kan trekken is dat je geen zekerheid meer hebt over zijn trouw. Of hij dan al dan niet een ander heeft maakt niet meer uit. Hij vindt het blijkbaar dat dat jou niets aangaat en dan kan het betekenen dat hij er vele heeft of helemaal geen maar op dat moment is de exclusieve relatie voorbij helaas. En als voor jou trouw hoog in het vaandel staat is de relatie dan ook helaas over.

Zo te lezen is hij altijd degene geweest die trouw wilde in de relatie, die zelf graag wilde weten wat je deed en hoe je je voelde en dan is het dubbel hard dat iemand die altijd je maatje was en je dacht dat hij het echt meende zelf blijkbaar niet doet wat hij juist aan jou voorspiegelde.

Als je ergens bij twijfelt bij je partner hoort hij je gerust te stellen. Een goede uitleg te geven. Meestal is de ervaring echter dat iemand die zo gelijk in de verdediging schiet en boos wordt ook echt iets te verbergen heeft. Als je van je partner houdt dan reageer je gewoon niet zo, als na 3 jaar ter goeder trouw je partner eens aan je vraagt een keer hoe iets zit, zeker niet als dat gebruikelijk is. Meestal klopt een onderbuikgevoel in combinatie met ook nog eens rare niet kloppende feiten wel. En anders weet je meteen dat het goed zit als je partner gewoon lief tegen je doet en de tijd neemt om zich te verdiepen in jouw emoties en samen te kijken waar ze vandaan komen.

Dat je nu ook nog eens in zo'n nare periode zit maakt dat je zeker wel geruststelling kan gebruiken en zeker niet iemand die van die harde en gevoelloze dingen zegt. Zonder zo'n nare periode overigens ook niet. Maar in zo'n periode kan het zijn dat je juist nog extra bevestiging zoekt en daar hoort hij ook zeker nog eens rekening mee te houden en er voor jou te zijn!

Je schrijft dat hij iets zei over dat je zijn brieven zou verbeteren? Mocht dat het geval zijn en hij daar mee zitten (zoiets lijkt mij wel fijn trouwens als je samen oplet wat er geschreven wordt maar het kan ook zijn dat het verkeerd overkomt als dat iemand niet goed genoeg is) dan is dat absoluut geen enkel excuus voor zijn gedrag nu. Dan had hij daar gelijk over moeten praten, samen met jou uitpraten en aangeven dat hij zich daar niet fijn bij voelde. En dan nog lijkt zoiets, in mijn ogen kleins, totaal geen excuus om bijvoorbeeld vreemd te gaan. Dan praat je er eerst over dat de relatie op losse schroeven staat, probeert dat eerst alsnog te verbeteren en is geen enkel excuus om daar vreemdgaan of onzeker maken op deze manier tegenover te stellen.

Ik zou idd alle spullen ophalen bij hem/hij zijn spullen ophalen bij jou omdat je nu blijkbaar geen exclusieve relatie meer hebt. Hopelijk wil hij nog wel eerst praten en kom je er dan achter wat er speelt en is het hopelijk minder ernstig dan hij nu laat geloven, maar dat hij hierover verder niets zegt en jou hierbij negeert in jouw gevoel gaat niet werken. Het balletje ligt nu bij hem als hij het nog wil verduidelijken.

Je probeert hier duidelijk op te schrijven wat hij zegt. Ik denk dat je genoeg zegt en duidelijk een situatie schetst die zeker wel klopt. Wellicht spelen er allerlei kleine andere dingen mee maar ook ik heb al genoeg mannen om mij heen, precies hetzelfde spelletje zien spelen. En die gingen gewoon hartstikke vreemd zonder ook maar enige waarschuwing vooraf of uitleg naderhand. En ook al gaat hij niet vreemd, je moet wel die zekerheid hebben dat hij dat ook niet wil, niet doet en niet zal doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven