Gezondheid alle pijlers

Blindedarmonsteking vanzelf over?

25-10-2009 14:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop dat op dit forum mensen rondzwerven die weleens een blindedarmonsteking hebben gehad die artsen niet wilden opereren. Mijn vriend zit in deze situatie. Hij heeft geen acute blindedarmonsteking, die zichzelf lijkt te genezen, volgens het ziekenhuis. Er zit een abces op dat zou voorkomen dat de boel openbarst. Na enig googelen kom ik er niet helemaal uit; veel sites spreken elkaar tegen over de noodzaak van operere. Heeft iemand hier ook een blindedarmonsteking gehad die zichzelf genas en hoe lang duurde het herstel dan?
't Is al met al een heel gedoe
Dat heb ik nog nooit gehoord, dat een blindedarmontsteking vanzelf geneest!

Bij mijn dochter (woont overigens in Zwitserland) is zelfs een niet-ontstoken blindedarm weg gehaald (met haar toestemming), toen ze tijdens een operatie de buikpijn niet konden vinden in eerste instantie.
Ja ik heb ooit zoiets gehad. Ik werd sochtends wakker, met buikpijn zo erg, alsof er een mes ingestoken werd, rechtsonder inderdaad, kon niet meer praten en zelfs niet huilen van de pijn, kon mn benen niet meer strekken, laat staan rechtop lopen. (en ik ben wat buikpijn betreft heel wat gewend) Mn huisgenootje heeft een vriend gebeld die recent eraan geopereerd was en die zei gelijk: pak je tas maar in. Ik herken alles. Probleem: het was Koninginnedag en ik woonde hartje Adam. Toen ik een paar uur later in het Zhuis was en nog ruim 2 uur later aan de beurt was was de pijn afgenomen. Ze zeiden: neem deze brief maar mee naar je huisarts en als je weer klachten krijgt moet je je gelijk melden. Nooit meer last gehad op die manier. Was de eerste dagen/weken daarna best bang. Maar heeft niets met een abces oid te maken gehad.
Mijn vriend heeft afgelopen jaar ook een blindedarmontsteking gehad. Is eerst opgenomen in het ziekenhuis, aan het infuus gelegd met antibiotica. Na een aantal dagen mocht hij naar huis. (de ontsteking was toen weg). 2 maanden later werd er pas een operatie gepland, om de blindedarm te verwijderen. Ze zeiden dat het gevaarlijk zou zijn,om meteen te opereren i.v.m. de ontsteking. Maar toen hij op de operatietafel lag,kwamen ze erachter dat de ontsteking weer terug was gekomen, maar hebben ze de operatie toch doorgezet. Dit zou anders ook nog chronisch kunnen worden.. Hij heeft nu nergens meer last van..

Lijkt me dat de artsen je vriend wel in de gaten houden of de ontsteking weg is en blijft ?? Ik zou het wel in de gaten houden!
...
Bedankt voor deze uiteenlopende reacties! Love Staffies, interessant verhaal. Maar als je een acute ontsteking hebt opereren ze toch ook juist meteen, ondanks die ontsteking? Ik vind het allemaal zo vaag, je zou toch denken dat die troep er gewoon uit moet, ook al is het lichaam al hard aan het vechten tegen de ontsteking?
Ja, dat lijkt mij ook! Ze waarschuwen immers altijd voor zo'n doorbraak, want kan ontaarden in buikvliesontsteking...en daar kun je zelfs aan overlijden.
Ja inderdaad! Maar alleen als het accuut wordt (als de blindedarm op knappen staat). Ondertussen had mijn vriend een ontstekingswaarde van 44, terwijl 10 'normaal' is bij een ontsteking. Maar het schijnt dat het risico te groot is om te opereren terwijl er een ontsteking zit, tenzij het dan echt accuut is..Maar dan zou je denken, wat is accuut want ik vond de ontstekingswaarde van mijn vriend al aardig hoog.. Het is inderdaad ook erg vaag allemaal. Heeft je vriend er erg last van dan?
...
Nou, m'n vriend is nu algeheel lamlendig. Hij heeft niet veel pijn meer, maar bijna geen energie en 's nachts hoge koorts. Dan denk ik: eruit die hap, zo snel mogelijk!
Mijn moeder werd vroeger meteen geopereerd. Was ook een acute ontsteking.
En geen antibiotica? Dan zou ik gewoon doorzeuren bij de dokter. Soms moet je er zelf druk achter zetten, anders gebeurd er niks! Succes ermee..
...
Dochtertje van een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Werd na onverrichte zaken weer naar huis gestuurd... Later nog een keer voor naar het ziekenhuis geweest, maar weer niet geopereerd. Dit is inmiddels alweer een jaar of 3 geleden, en ik heb al 2 jaar geen contact meer met ze, dus ik weet niet of de blindedarm later alsnog verwijderd is...
Pingu, koorts is een teken van ontsteking. Je daarbij ook nog lamlendig voelen is een 2e signaal. Pijn kan lang wegblijven; ik had dat ook, maar toen de koorts begon te stijgen (had ik zelf nog niet in de gaten, voelde me niet echt beroerd of zo), moest ik geopereerd worden. Je hebt gewoon gelijk: naar het ziekenhuis en desnoods een 2nd opinion vragen! Sterkte!
Toen ik een acute blindedarmontsteking had ben ik ook meteen geopereerd. Geen antibiotica oid, gewoon hupsakee eruit.
Ja, ik denk ook sterk aan een second opinion, Trixie. Dit ziekenhuis maakt ook maar niet de minste aanstalten ook maar een operatie te overwegen...antibiotica slikt hij wel, omdat hij die al eerder voorgeschreven had gekregen omdat ze eerst dachten dat ie blaasontsteking had. Klinkt allemaal wel erg knullig he?
Bij mij juist andersom, ze dachten aan een blindedarmontsteking en ik werd opgenomen, uiteindelijk was het geen blindedarmontsteking en weten ze nog steeds niet wat het was.

Al vond ik het wel fijn dat ze me serieus namen met onverklaarbare pijn. Ga voor een second opinion!
quote:Pingu schreef op 25 oktober 2009 @ 14:41:

Hij heeft geen acute blindedarmonsteking, die zichzelf lijkt te genezen, volgens het ziekenhuis. Er zit een abces op dat zou voorkomen dat de boel openbarst.

Ik heb er nog nooit mee te maken gehad maar ik dacht altijd dat het de abces was die gevaarlijk is omdat het kon barsten. In een abces zit pus en als dat in je lichaam komt, lijkt mij dat niet goed.

Ik zou in ieder geval terug gaan naar de huisarts en om een second opinion vragen want dit voelt niet goed (ook gezien de klachten die hij nu nog steeds heeft).

Anders zou je vriend ook erge pijn kunnen veinzen. Misschien dat ze dan wel actie ondernemen.
Haha, pijn veinzen heb ik ook al voorgesteld, Paloma, ware het niet dat mijn vriend niet zo'n beste acteur is. Ik denk dat een second opinion het beste is nu. Balen hoor, al die tijd die hier al overheen is gegaan met allemaal CT Scans en vieze drankjes om die CT Scans mogelijk te maken...waarom al die moeite als ze toch niks van plan zijn eraan te doen?
Durf je zo de avond/nacht nog in te gaan Pingu? Stel dat hij vanavond/vannacht wel opeens heel veel pijn krijgt. Dan moet jij hem naar 't ziekenhuis brengen - kan je verzekeren, da's geen pretje met zoveel pijn en niet geheel zonder risico.
Ja Trixie, je hebt op zich gelijk. Maar hij loopt hier nu al zeker anderhalve week mee en voelt zich wel beter dan eerst. Dinsdag heeft hij een afspraak om de laatste scan te 'bespreken' en dan moet hij maar aangeven dat hij het niet vindt kunnen zo.
CT scans? Drankjes? Antibiotica? Ik heb níets van dat alles gehad. Ze hebben gewoon met hun handen mijn buik onderzocht en geconcludeerd dat het hoogstwaarschijnlijk een acute blindedarmontsteking was, en dat, als het dat níet was, ze toch ook in mijn buik moesten kijken. Dus dat werd een kijkoperatie, de blindedarm was idd ontstoken dus die hebben ze gewoon direct verwijderd. Ben 's avonds bij het ziekenhuis beland en 's nachts direct geopereerd...
Hou hem dan wel goed in de gaten Pingu. Als de koorts weer oplaait en/of hij wordt misselijk, moet overgeven e.d....dan kun je beter niet langer wachten.
Zo, dat waren nog eens 'proactieve' artsen Tangerine! Wou dat ze hier ook zo bijdehand waren....streekziekenhuis he, misschien maakt dat het verschil...
O absoluutTrixie, in geval van oplaaiende malaise rijd ik de auto voor, dat is een ding dat zeker is!
Nou sterkte dan meid, ik hoop dat het allemaal goed afloopt !
Dankjewel Trixie! He, ik knap toch altijd wel op van dit forum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven