Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
nee , maar jij zit in Columbia!! hihi.

ik bedoelde familie in Nederland .

plastic sneeuwpoppen , hihi.

het is wel zo, weet niet of dat bij jullie ook is, maar ik geloof dat zelfs in hoogzomer dat het vroeg donker is, dan zijn iig de kerstlichtjes wel leuk.

zulke lange lichte avonden kenne ze volgens mij alleen in Nederland heb ik het idee, mijn schoonouders (bulgarije) kenden het ook niet en noemen de nederlandse zomeravonden White nights.

loop jij voor op tijd of achter met mij???

7 uur avond zaterdag of zondag>>??
Ik loop achter, het is nu zaterdagavond hier.

Hier gaat elke morgen de zon om 6 uur op en om 6 uur savonds weer onder, dat is het hele jaar ongeveer hetzelfde omdat ik bijna op de evenaar woon. Ik hoef hier dan ook bijna niet op de klok te kijken. Ik denk dat Snjo extreme white nights kent in de zomer, want die zit nog noordelijker.

Kerstlichtjes, dat is hier extreem, maar dan ook extreem veel en supermooi. Vorig jaar zijn we met de hele familie in een bus de kerstlichtjes in Cali gaan bekijken en dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Hoe vieren ze bij jullie kerst?
Een willekeurige straat

het schijnt hier ook allemaal totaal uit hun bol te gaan, ik zie nu al mensen aan het "bouwen"

quote:Keranet schreef op 25 oktober 2009 @ 01:47:

@ SFO, jammer dat ze weer weg zijn, dat is natuurlijk het enige echte nadeel van emigreren. Gelukkig steunt je vrouw je. Wat ik me trouwens afvroeg, ben je voor haar geemigreerd of wilde je toch al naar the USA?

Het is inderdaad weer even wennen nu ze weg zijn maar in iedergeval hebben we wel een fantastische tijd gehad. Heb van mijn dochter begrepen dat ze volgend jaar andere vakantie plannen heeft maar hoop haar hier wel nog heen te krijgen. Zoon zou geen probleem zijn en ben al een beetje aan het plannen voor de zomer vakantie zodat hij met NL-vrienden mee kan komen.

Nu wat betreft de vraag van jouw Keranet, nee tot aan Augustus 2004 was het nooit in mijn opgekomen om ooit in de VS te gaan wonen. Belize was eerder inzicht echter dan kon ik niet aan de onderhoud van mijn kinderen voldoen. Een andere reden was ook dat mijn ex voor de bewuste Augustus naar Zuid Frankrijk wilde verhuizen echter kwam daarop terug.

We denken er overigens wel over om misschien over 3-4 jaar naar Nederland heen te komen, dan zijn de meeste kosten van de baan en Sfo-vrouw wil heel graag Nederlands leren.
hoi Sfo!

Hoe vieren jullie kerst????
Schitterende foto´s, Keranet en Sarah, die "kerstmutsen" op het strand zijn leuk! Voor mij hoort er bij Kerst toch een kouder klimaat, de combinatie met de zon voelt zo onnatuurlijk.

Sfo, bedoel je nu dat je over een paar jaar misschien wel wilt remigreren & Sfo-vrouw emigreren?

Nanien, wat een leuke nickname en avatar heb je nu. Doordat je over A begon, wist ik wie je bent.

Cara, wat een gedoe met die belterreur. Mijn moeder leeft niet meer dus ik vind het jammer dat we niet meer kunnen bellen. Nu was zij ook niet bepaald veeleisend. Ze stelde altijd dat iedereen een eigen leven heeft en dat langskomen en bellen geen verplichting mocht zijn. Ze had zelf een druk leven en het kwam regelmatig voor dat als ik eens belde, zij degene was die aangaf maar "1 minuutje" de tijd te hebben. Dan moet je snel praten als je wat kwijt wilt. Ik hing dan ook vaak op met een gevoel dat ik niet alles had verteld wat ik kwijt wilde.

Als jullie telefoneren, wat wil ze dan precies? Waar gaat het over? Misschien wil ze gewoon dat je haar telkens vraagt hoe het met haar is, wat ze heeft gedaan, of ze nog bezoek heeft gehad bla bla bla... Of gaat het alleen maar over wanneer kom je weer langs en verwijten over te weinig bellen en je onbereikbaarheid?

Eindelijk Gooische Vrouwen gekeken. Echt jammer dat het nu is afgelopen want die serie verveelt mij niet zo snel, heerlijk ontspannend.

Heeft iemand nog tips voor leuke series die ik via Internet kan zien?
@Sarah kerst vier ik gewoon hier met de familie. En denk dat de kans weer groot is dat het grote gross van de Amerikaanse familie ons huis komt vullen. Maar daarnaast zal mijn grote NL vriend hier ook zijn. De kids willen met kerst in NL zijn, dat zijn ze gewend en dat wil ik zo houden.

@Anais Sfo-vrouw kan maximaal 6 maanden van haar werk vrij af hebben, we denken aan twee dingen. Een wereldreis of een maximaal verblijf in NL. Wie weet wat de tijd zal leren.

Begrijp dat Europa nu in wintertijd zit, ik mag gewoon nog een weekje voort borduren op de zomertijd.
Hahaha, Snjo, wat ben jij relaxed over die spoken. CDtje gewoon aan laten staan! Ik zou erheen gerend zijn, druk om me heen kijkend, en hem meteen hebben afgezet om vervolgens de hele avond argwanend naar de speler te gluren. (Weet je zeker dat je niet op de afstandsbediening bent gaan zitten?)

Fladder, muizen, gets. Zou ik ook heel schoon van worden.

Gut ja, LotjeCZ, dat klinkt bekend, zo ging dat bij mij met moeder en langskomen: ik was weggegaan dus ik moet maar langskomen. Ach, is wel lekker rustig toch. Welkom trouwens!

Kera, zo zien in Bangkok de straten er ook uit met kerst. Techno-kerst, het heeft ook wel wat. Ik wil wel es wat Amerikaanse kerstbeelden zien, Raccoon en SFO. Daar kunnen ze toch ook zo uit hun dak gaan? Is dat al begonnen?

Wat leuk SFO dat je vrouw NLs wil leren! Lijkt het jou leuk om een half jaar in NL te zijn? Ik zou liever op wereldreis gaan…

Zo is het afgelopen met de telefoonterreur:

Ik heb gister mijn telefoon uitgezet, maar echt loslaten kon ik het niet. Dus heb ik haar vanochtend zelf gebeld, en het was idd fijn om het heft in eigen hand te hebben dus nu heb ik gezegd dat ik de volgende keer bel. Ik ga dus het (geheime) vaste tijdstip uitproberen, thanks girls.

Ik heb haar aangesproken op haar gedrag (waarom had ze nou zo vaak gebeld?), en gezegd dat ik het onprettig vond. Dat ze weet dat ik terugbel, dus dat het niet nodig is, en wat nou als er echt een keer wat is, dan maakt dat vele bellen ook geen indruk meer. (Dit vond ik zelf een slimme want ze heeft een obsessie met wat als er wat met me gebeurt.) Ze probeerde steeds van onderwerp te veranderen, door te zeggen: het geeft niks (volgens vast stramien) en een nieuw onderwerp aan te snijden/op te hangen, maar ik heb volgehouden en gezegd, jawel, ik wil het hier toch even over hebben. Ik moest wel flink doorzetten, ze kan echt geen enkele vorm van confrontatie aan en doet er alles aan om eroverheen te praten.

Anais, het gesprek gaat steevast als volgt:

1 verwijten over onbereikbaarheid en gebrek aan bezoekjes.

2 Vervolgens vraagt ze of ik nieuws heb (letterlijk), luistert max 20 sec naar mijn verhaal, praat erover heen en begint over haar kwalen.

3 Ik vraag naar speficieke dingen in haar week. Daar is ze dan heel vaag over. Ik heb altijd het idee dat ze leuke dingen liever niet noemt, want dan kan ze de sympathy card niet spelen. Ze is volgens mij bang dat als de mensen om haar heen (niet alleen ik, hoor) denken dat het goed met haar gaat, ze straks geen bezoek meer krijgt. Of zoiets.

4 Dan komt het hoofdstukje: het hoeft van mij allemaal niet meer. Vervolgens hangt ze op.

Tijdens dit hele proces is inbreng van mijn kant nauwelijks gewenst, zelfs een beetje lastig! Op zich vind ik dat niet erg, ik bel voor haar, niet voor mezelf - ik heb zelf geen behoefte om haar te spreken. Een beetje luisteren naar haar kwalen en algemene moppers, prima. Als het me eens een keer lukt iets leuks over mezelf te vertellen, waar ook naar wordt geluisterd, dan is dat mooi meegenomen. Maar die verwijten en dat obsessieve gedrag met bellen, daar heb ik dus geen zin in.
Goed zo Cara, ben je er voor deze week weer vanaf.

Ze zijn hier wel van de elfen en trollen hoor. Het is zelfs zo dat er wegen omgelegd worden omdat er een "elfenheuvel" in de weg staat....

Leuke foto's weer hier.
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjo - Weird.... Dat zal dan wel een huiself zijn.

Cara - Moeilijk zeg, die moeder. Is ze alleen? Ik probeer meestal een keer in de week te bellen en dan is het ook wel weer goed. De ene keer heel kort, de andere keer wat langer. Hangt er net vanaf hoeveel we elkaar te vertellen hebben.

Lotje - Welkom! Ben ook wel benieuwd hoe het in Tsjechie is!

Kerst is me nu nog veel te vroeg hoor. Eerst Sinterklaas maar eens! Dat is ook nog wel eens mis gegaan hier hoor. Volgens 'officiele' (ahum) traditionele Nlse traditie wou ik absoluut geen kerstboom in huis voor 5 december. Man wou er wel heel graag eentje. Dus wij naar Sinterklaas naar een winkel waar ze kerstspullen zouden verkopen (het was onze eerste kerstboom, dus we hadden ballen enzo nodig) hadden ze al bijna niks meer! Maar wel erg mooie plaatjes Kera...
Anais, voor mij is kerst ook open haard en kaarsjes etc, maar ik ben wel heel benieuwd hoe het is de eerste keer!!!

Cara, wat naar voor je , al die verwijten!

mijn ouders zijn gelukkig bijgebutterd, op skype zien ze mijn ontspannen gelukzalige grijns en ze hebben zich erin berust.

Vinden het nu fijn dat we zo blij zijn ermee.

hehe!

maar t was best weleens moeilijk, die tegendruk.

Ik zal proberen rond kerst wat foto's te maken van Sydney stad , als jullie dat dan ook doen van jullie omgeving, hebben we hier internationale kerst uit eerste hand!!!

Lijkt me leuk>
Ha meiden en man

hier is het apendruk. Ik kom om in het werk, de vrije tijd wordt opgeslokt door Man, dus weinig spannends. Of althans niet iets voor op deze pijler ENZO. haha. Het gaat hier goed hoor, mijn Armeens gaat met sprongen vooruit, neem nu extra conversatielessen. Vriendin die in IL gewoond heeft is nu op bezoek, dus dat is ook errrg gezellig. Ik lees wel mee hoor.
Ik kon niet meer wachten en ben nu m'n broodmachine aan het uitproberen. Over 3 uur weet ik of het gelukt is....
Australie ligt toch op het zuidelijk halfrond, dan heb je sowieso toch dat het eerder donker wordt - of ben ik nu gek?

Hoe noorderlijker je komt hoe langer licht het is. Dat heb ik tenminste altijd zo onthouden vanaf de lagere school, maar ik kan het fout hebben. Het is natuurlijk niet zo dat alleen NL lange lichte avonden heeft, scandinavie en IJsland, waar Snjo zitten, hebben ze nog langer licht.

En die lichtjes.. het doet mij echt denken aan Eneco Stralend NL, dat programma. Hier doen ze alleen een boom met lichtjes en soms langs de dakranden, maar de meeste hebben niets.

Cara, he wat vervelend dat je moeder dan zo aan kan dringen. Ik weet niet eens wat ik moet zeggen..

Ik kom later wel terug, mijn inspiratie is weer eens nul.
Hé Sarah, leuk weer 'ns wat van je te lezen! En Lotje, welkom! Ik ben ook wel benieuwd naar hoe Tsjechie is, dus kom maar op met je verhalen. Ik woon trouwens sinds 2001 in Italie.

Leuke kerst foto's allemaal. Ik associeer kerst ook met koud en gezellig binnenzitten, dus kerst met 30gr zou hééél erg vreemd zijn, maar toch ook wel eens 't proberen waard! Hier versieren ze de straten ook (lichtslingers om de zoveel meter), maar dan vooral in het centrum van de steden. Ik denk dat ze in november weer beginnen.

Snjo, lekker... een gewoon brood of heb je er al iets speciaals in verwerkt?
Ik ben begonnen met een gewoon brood maar als dat gelukt is wordt de volgende krentenbrood (of bollen)
Snojkorn, ik was niet zo rustig als jij gebleven..

Nanien, ik ben er nog niet achter wie je bent, maar zal wel komen met de weken denk ik.

Caramel, wat lijkt me dat vervelend. Ik kan me er niks bij voorstellen. Toch weet ik van vriendinnen hoe veeleissend bepaalde moeders kunnen zijn. Ik bel mijn moeder wel een paar keer per week. Het enigste nadeel van de emigratie vind ik toch wel dat ik mijn ouders niet vaak zie.

SFO, dat is wel een leuk plan wat jullie in het vooruitzicht hebben..

Ik weet niet wat ik heb, waarschijnlijk ben ik gestoken..ik had gisteren een soort bebloed plekje op mijn wang en deed heel pijn, nu zijn mijn kaken helemaal op gezet..tot aan ver in de lympheklieren..

Anais, ik ben steeds bezig om leuke vragen voor je te bedenken maar het wil eigenlijk niet lukken.

Ga nu eerst maar even verder met mijn koffie..
Pssst Raccoon, Nanien woont nog steeds in Italie...
goeden morgen...

leuk al die kerst verhalen! ik zet steevast op 6 dec., mn spullen weg. allemaal lichtjes enzo! zou graag een keer met kerst wegwillen maar me hartje kerst, dus dat komt er niet van!

mbt dat licht, in portugal, turkije en hongarije gaat de zon in de zomer gewoon steevast om 8 of 9 uur onder. binnen een kwartier is ie weg. volgens mij heeft het niet met noordelijk of zuidelijk halfrond te maken maar met de afstand tot de evenaar...?

@ SFO spannend hoor!! ik zou ook kiezen voor een half jaar reizen. wat moet je in hemelsnaam toch een half jaar in NL doen als je hier geen werk hebt?

@ snjo owh lekker eigen gemaakt brood.. zalig!

@ sarah je klinkt nog steeds rete enthousiast zeg! heb je nu een eigen huurhuis of koophuis voor vast of is het tijdelijk? nog geen plannen voor jezelf, de crea kant..?

heerlijk zo'n luie zondag.
Het brood ruikt lekker en ziet er goed uit. Nog even wachten tot het wat afgekoeld is...
Wat heb je een geduld, Snjo. Dat wordt smullen dalijk, warm brood emt boter, yum yum.

Raccoon, zoals jij dat beschrijft met je ouders zo wil ik het ook wel! Ik blijf vechten voor een vorm van omgang waar ik wel mee uit de voeten kan. Maar in het buitenland wonen, dat was voor mij juist lekker rustig. Nou, genoeg gemopperd hierover! Inderdaad, zoals Snjo zegt, ik mag het weer vergeten tot volgend weekend.
PS bij mij om de hoek zit een koffietentje a la Caffe Nero (een Engelse koffieketen zoals Starbucks, maar dan lekkerder). Het lijkt er vreselijk op, zelfde meubeltjes, zelfde kleuren kopjes, zelfde snoeperijen in de toonbankkast. Daar was ik net even - ik ga er zo vaak mogelijk heen, omdat ik zo blij ben dat 'ie bestaat, en bij mij om de hoek nog wel. Niks geen 'een druk op de knop en alles komt eruit' koffie, maar een heus espresso apparaat, waar je extra melk/magere melk/extra schuim kan vragen. En tot mijn grote blijheid zat het stampesvol! Dan blijft 'ie hopelijk nog HEEEEEL lang bij mij om de hoek zitten. Hiep hoi!
Raccoon, kijk maar op WW. Er was er maar 1 van ons in IT... oooh, gestoken, yekkie! Kijk je wel uit?

Snjo, lekker! Is 'ie goed gelukt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven