Moielijke relatie op het werk

25-10-2009 15:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bericht verwijderd.
Maakt het iets uit of hij het wel of niet voor deze vrouw heeft uitgemaakt? Veranderd er iets aan de situatie?
Dat is het vervelende van relaties op het werk....zeker met een "baas"...als het uitgaat, zit je met de gebakken peren...

Als je de mogelijkheid hebt, ander werk zoeken en niet meer met een collega/baas een relatie aangaan!
Tulp: wat een rotsituatie. Het (b)lijkt uit je verhaal wel dat jij alles hebt gegeven in deze relatie en hij maar bitter weinig. Volgens mij ben je niet zozeer treurig dat het zo is afgelopen, maar vooral waarom. Zoals Quirijn ook zegt: maakt het iets uit of het door deze vrouw is misgelopen of om een andere reden? Gevoelsmatig waarschijnlijk wel, maar verder echt niet. Het resultaat is hetzelfde.

Het lijkt me erg moeilijk om gewoon met elkaar te blijven werken. Tuurlijk zal men roepen dat je dat vooraf had moeten bedenken, maar als je verliefd bent is het laatste waar je aan wilt denken als het evt. misgaat, dus dat is heel begrijpelijk. Probeer te focussen op leuke dingen in het leven en laat hem in zijn sop gaar koken!

Sterkte ermee.
Inderaad heb ik veel (toe)gegeven in onze relatie, veel rekening met hem gehouden. En hij inderdaad niet met mij. Maar ik vind het normaal als je verliefd bent of van iemand houdt dat je wat voor die persoon over hebt. Daar twijfel ik geen moment over. En je bedankt inderaad niet vantevoren dat het mis kan gaan, je gaat op je gevoel af. Dat is voor mij veel belangrijker.

Achteraf heeft iedereen gelijk.

Tuurlijk verandert het niks aan de situatie, ik wil hem ook niet terug. Maar ik ken hem al heel lang (ook voor onze relatie) en ik zou nu wel heel anders tegen hem aankijken als ik weet dat hij mij bedonderd heeft met haar, want daar komt het dan wel op neer. Aan de andere kant komt het toch uit, dat hou je niet verborgen.

Ander werk zoeken doe je niet zomaar, ik werk er al lang. Maar het is wel heel pijnlijk en moeilijk. Het gaat mij er alleen om of de tekenen voldoende zijn om mijn intuitie te laten kloppen.
quote:Tulp250 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:07:

Zou hij liegen over die andere vrouw, om te zorgen dat ik mijn werk blijf doen? Naief ben ik niet, maar wat als ik het mis heb? En hoe moet ik me handhaven in mijn werk?

Begrijp ik goed uit jouw verhaal dat hij de baas is en jij bent zijn secretaresse? Dat jij zijn e-mails kunt lezen en inzage hebt in zijn agenda?

Mijn onderbuikgevoel zegt dat jij je niet lang hoeft zorgen te maken over hoe te handhaven in je werk. Als je doorgaat met waar je nu mee bezig bent, dan kun jij straks op zoek naar een nieuwe baan of werkplek binnen het bedrijf.
Hoi Paloma,

Hoe bedoel je dat?
quote:Tulp250 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:21:

Het gaat mij er alleen om of de tekenen voldoende zijn om mijn intuitie te laten kloppen.Wat bedoel je hier precies mee?
Is sms'en, mailen met een andere vrouw, afstand nemen tot je huidige relatie, zij gaat scheiden, hij helpt haar, een teken van vreemdgaan? Om de een of andere reden is dat het laatste wat ik nog wil weten. Verder ben ik al een eindje op weg om over hem heen te komen. Doe ook wel leuke dingen enzo.

Het gaat mij om een gevoel van rechtvaardigheid, ik hou niet van liegen, geef het dan toe.
quote:Tulp250 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:27:

Hoi Paloma,

Hoe bedoel je dat?Dat als hij het gevoel heeft dat jij een obstakel begint te worden, dat hij ervoor zou kunnen zorgen dat jij of overgeplaatst wordt of in het ergste geval, je baan zou kunnen kwijtraken.
Doet ie niet. Wil mij zakelijk niet kwijt. Hij voelt zich ook zeer schuldig (denk wel dat dat oprecht is). Maar het blijft een rotsituatie. Ontlopen is onmogelijk helaas.

MIjn baan opgeven is hij niet waard, dat wil ik niet. Maar dat is ook het probleem niet. Denk eerder dat hij zijn probleem is, hij wou ook al een ander baan zoeken. Zegt ie.....
Hij heeft dan wel voor een andere vrouw gekozen, maar de volgende keer doet hij dat zo weer, het boeit hem verder ook niet. Als hij er maar plezier in heeft. Hij huppelt van het een in het ander. 'Het beestje' verandert echt niet. Hij heeft jou al bedrogen, dat zegt genoeg dat iedereen het niet mocht weten. " de schijn ophouden" dat kan die. Van de buitenkant moet het heel wat lijken, maar ondertussen...Wees blij dat je van deze man af bent. Doe je werk en dan naar huis, meer is er niet van.
Het is uit, hij hoeft nu geen vragen meer te beantwoorden over die vrouw en welke rol of betekenis zij in zijn leven heeft. Heel lullig, maar een feit.

Op het moment dat hij het uitmaakte had hij het als reden kunnen noemen en hij heeft een keuze gemaakt om het niet te vertellen. Misschien omdat het er los van staat, misschien niet. Dat zul je nooit zeker weten.

Toen je een relatie met hem begon wist je dat hij je werkgever was (alleen honden hebben een baas, toch?). Toen wist je ook wat het risico was, namelijk werken met een gebroken hart en je ex iedere werkdag tegenkomen. Toen koos je ervoor om dat risico te nemen, dus ik denk dat je nu puur verstandelijk een besluit moet maken of je blijft of een andere baan gaat zoeken.

Het slijt verder wel, als je het maar los probeert te laten.
quote:Tulp250 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:54:

Doet ie niet. Wil mij zakelijk niet kwijt. Hij voelt zich ook zeer schuldig (denk wel dat dat oprecht is). Maar het blijft een rotsituatie. Ontlopen is onmogelijk helaas.

MIjn baan opgeven is hij niet waard, dat wil ik niet. Maar dat is ook het probleem niet. Denk eerder dat hij zijn probleem is, hij wou ook al een ander baan zoeken. Zegt ie.....Schuldgevoel is niet leuk. Dingen die niet leuk zijn, daar wil je vanaf. Als hij zich ten opzichte van jou schuldig voelt, zal het voor hem prettig zijn als hij je niet meer tegen komt. En hoe goed je ook bent, er zijn altijd anderen die jouw baan ook kunnen doen. Dus ik zou me, in jouw geval, toch wat minder zeker voelen over mijn baan. Het kan inderdaad zo zijn dat hij zelf een andere baan zoekt, maar het zijn ongunstige tijden en hij is de baas.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Palientje, je hebt gelijk, ondanks dat je hem niet kent, heb je aardig door hoe hij in elkaar zit. Ik ben ook niet de eerste waarmee het misgaat, maar de 5e "serieuze" . De volgende keer gaat het weer zo, dat weet ik ook. Daarom zeg ik ook dat het meer zijn probleem is, emotioneel gezien.

En ik denk inderdaad dat ie mij bedrogen heeft.

Je zegt het goed: van de buitenkant heel wat (zakelijk gezien), maar van binnen armoe troef.
quote:Tulp250 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:46:

Is sms'en, mailen met een andere vrouw, afstand nemen tot je huidige relatie, zij gaat scheiden, hij helpt haar, een teken van vreemdgaan? Om de een of andere reden is dat het laatste wat ik nog wil weten. Verder ben ik al een eindje op weg om over hem heen te komen. Doe ook wel leuke dingen enzo.

Het gaat mij om een gevoel van rechtvaardigheid, ik hou niet van liegen, geef het dan toe.

Als jij het een teken van vreemdgaan vind, dan doet het er toch niet toe wat de rest van de wereld ervan vind. De een vind zoenen met een ander al vreemdgaan, voor de ander is het pas vreemdgaan als er gepenetreerd wordt.

Meid, hij vond het leuk met je zolang het duurde. Nu heeft hij een nieuw project. En of hij nou wel of niet gelogen heeft hierover doet er toch niet meer toe. Denk je dat je je beter gaat voelen als je zwart op wit hebt dat hij tegen je gelogen hebt? Natuurlijk niet, dan word je alleen nog bozer en/of verdrietiger.

Laat het gaan. Hou de eer aan jezelf.
quote:Tulp250 schreef op 25 oktober 2009 @ 15:21:

Inderaad heb ik veel (toe)gegeven in onze relatie, veel rekening met hem gehouden. En hij inderdaad niet met mij. Maar ik vind het normaal als je verliefd bent of van iemand houdt dat je wat voor die persoon over hebt. Daar twijfel ik geen moment over. En je bedankt inderaad niet vantevoren dat het mis kan gaan, je gaat op je gevoel af. Dat is voor mij veel belangrijker. En toch kun je hiervan leren voor een volgende keer. Je hebt er toen voor gekozen om op je gevoel af te gaan, daardoor moet je nu op de blaren zitten om het zo maar te noemen. Zelf zou ik bijvoorbeeld kiezen om óf geen relatie aan te gaan, óf eerst ander werk te zoeken voordat ik met een werkgever in bed duik.

Achteraf heeft iedereen gelijk.

Tuurlijk verandert het niks aan de situatie, ik wil hem ook niet terug. Maar ik ken hem al heel lang (ook voor onze relatie) en ik zou nu wel heel anders tegen hem aankijken als ik weet dat hij mij bedonderd heeft met haar, want daar komt het dan wel op neer. Aan de andere kant komt het toch uit, dat hou je niet verborgen. Hij heeft je niet bedonderd, het is uit en nu is hij op een manier (weten wij veel welke manier) in contact met die andere vrouw. Blijkbaar zag hij je niet zo graag als jij hem. Het had een willekeurige andere vrouw kunnen zijn lijkt me, en dat zegt ook heel veel over hoe hij tegenover jullie relatie stond. Het moest geheim blijven, het zat niet zo diep.

Ander werk zoeken doe je niet zomaar, ik werk er al lang. Maar het is wel heel pijnlijk en moeilijk. Het gaat mij er alleen om of de tekenen voldoende zijn om mijn intuitie te laten kloppen.

Waarom wil jij zo graag dat als reden? Helpt dat iets? Veranderd dat iets? Wat zou je met die informatie doen?

Welke reden gaf hij toen hij jullie relatie verbrak en waarom neem je dat niet als reden van hem aan?

Waarom zou hij liegen zodat jij daar zou blijven werken? Er is een gigantische werkeloosheid, dus nieuw personeel zal het probleem niet zijn. Het zou voor hem ook veel rustiger zijn, net als voor jou, dus daarom denk ik dat hij wel eerlijk is over de reden van het stoppen met de relatie.
Zou hij liegen over die andere vrouw, om te zorgen dat ik mijn werk blijf doen?

Als je zou weten dat hij je bedrogen heeft zou je dan je werk niet meer doen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
beetje flauw om nou zo over hem te praten.........van binnen armoe troef......
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik moet het laten gaan, hem laten gaan. Het lost verder niets op. Over mijn werk denk ik nog na, maar ja, het zijn inderdaad ongunstige tijden.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Lucht altijd weer op.

MIjn baan opgeven is hij niet waard, dat wil ik niet. Maar dat is ook het probleem niet. Denk eerder dat hij zijn probleem is, hij wou ook al een ander baan zoeken. Zegt ie.....

Dat heeft hij gedurende jullie relatie waarschijnlijk ook wel gezegd tegen je, en dat bleek ook niet waar te zijn. Wees verstandig en kijk alvast wat rond naar vacatures.

Ik heb niet het idee dat jij met hem kunt samenwerken zonder terug te denken aan hoe het was tussen jullie. Zoals voordat jullie verliefd werden. En dat gaat uiteindelijk wel ten koste van het werk dat je levert.
Ik neem nog wel even terug dat hij van binnen armoe troef is. Is natuurlijk ook weer niet waar.
Wees blij met jezelf. Dat je wel geprobeerd het beste van deze relatie te maken. Maar het is helaas niet gelukt, omdat hij nou eenmaal een 'vreemd karakter' heeft en niet bij je past. Hij stoot zijn kop nog wel een keer flink, hij komt zichzelf nog wel tegen. En jij, jij komt hier alleen maar sterker uit. Houd je poot stijf! (twentse uitdrukking)! Kop op he!

Doet ie niet. Wil mij zakelijk niet kwijt.Ja, je bent onmisbaar. Zucht...je bent zijn secretaresse (schat ik zo in) waarvan er 13 in een dozijn gaan. Ik bedoel dit echt niet onaardig maar volgens mij ben jij nog lang niet zover dat jij je van hem kunt losrukken. Hij zit nog teveel in je systeem. Laat het los en doe jezelf een plezier en vraag overplaatsing aan of zoek een nieuwe baan voordat hij het besluit voor je neemt.
Ach TO heeft haar eerste post verwijderd. Waarom verwondert mij dit nu helemaal niets? Ik vind relaties op het werk met de baas prima (is niet mijn ding maar ieder zijn meug en wie ben ik om te oordelen) maar wees dan ook een grote meid wanneer je wordt ingeruild.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven