ziekenhuis cadeautjes

25-10-2009 21:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Mijn lieve, lieve oma heeft een beroerte gehad.

Ze kan wel weer een beetje praten en lezen, is nog wel aan 1 kant verlamd.

Nou ga ik morgen naar haar toe en wil een leuk mandje voor haar maken met lekkere, nuttige en leuke dingetjes.

Bloemen- check!

Nivea bodylotion- Check

Puzzelboekje- Check!

Iemand nog wat ideetjes wat handig en leuk kan zijn?

Hou zoveel van haar...
Iets lekkers om te eten, haar favoriete chocolade o.i.d.?

Edit: dat is misschien niet zo handig i.v.m. de halfzijdige verlamming.

Lekkere toetjes?
Een foto-albumpje met leuke foto's van jullie/haar/haar oude omgeving?

Een MP3 met haar favoriete muziek?

Een tegoedbon voor een high tea, zodat ze zich kan verheugen wat jullie gaan doen als ze uit het ziekenhuis komt?

Een lekker luchtje?

Bonbon?

Je aanwezigheid?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
een lieve brief

iets lekkers
Oh, en stuur haar regelmatig een kaartje, zodat ze ook iets om naar uit heeft te kijken buiten de bezoektijden.

Bij de Witte Boekhandel (en ook wrs de gewone) hebben ze hier van die historische boekjes, dus de woonplaats tig jaar geleden. Leuk om door te bladeren voor haar en later over te kunnen praten, herinneringen ophalen
himalaya wijzigde dit bericht op 25-10-2009 21:16
Reden: nog een idee
% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
een nieuwe badjas, slippers met een stevige zool....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Een fijne ruime sierlijke omslagdoek. Mensen die halfzijdig verlamd zijn kunnen soms vervelende koud/warm sensaties hebben en daarnaast is het fijn als ze bezoek heeft om iets sierlijks om te kunnen slaan zodat ze er netjes bij zit.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Een pen of potlood voor het puzzelen. Ik heb zelf ook ooit eens een puzzelboek gekregen toen ik in het ziekenhuis lag, maar had geen pen bij de hand. Op zich wel op een andere manier te verkrijgen maar wel zo handig om 'm er gelijk bij te doen.

Verzamel wat tijdschriften die ze leuk vindt om te lezen. Heeft een vriendin destijds voor mij gedaan en ik kwam m'n dagen prima door met die stapel tijdschriften.

Beterschap voor je oma, ze heeft volgens mij een hele lieve kleindochter
Een luisterboek?
Een leuk speelgoedballetje (formaat tennisbal )in een fel kleurtje waar ze haar verlamde hand op kan leggen. Dat kan helpen om het gevoel in haar hand te stimuleren en om haar handen niet te stijf te laten worden in vlakke stand. En, indien nodig, kan het haar ook helpen om haar om haar hand te laten denken. Het felle kleurtje helpt bij het makkelijker terug vinden van het balletje als ze het even kwijt is.

Als je op bezoek gaat, dan is het het beste om aan haar verlamde kant te gaan staan/zitten, omdat mensen met verlamming door een hersenbloeding die kant vaak negeren.

Puzzelboekjes zou ik niet doen als ze nog in bed is, want puzzelen gaat niet zo makkelijk met maar 1 hand in een bed. Dat zou ik bewaren tot ze uit bed kan.

Sterkte!
O super bedankt, heb alles opgeschreven en ga morgenochtend met het lijstje het winkelcentrum in!

Heb er een paar leuke ideetjes bij, fijn!

Zijn er tijdschriften voor 65+, weten jullie misschien een paar titels?

Ga ook een puzzelboekje geven, is goed voor haar hersens.

(echt sneu joh, de dokter kwam vandaag langs met plaatjes van dieren, oa een olifant. Ze kon niet op de naam komen, ook al wist ze wel wat het was)

Die foto's vind ik ook een leuk idee!

Hoop dat ik morgen nog even de tijd vind voor elkaar om het een en ander op te zoeken.

Ze maken haar elk kwartier wakker, om te vragen hoe ze eet etc. Het schijnt dat na een beroerte alles binnen twee dagen z.s.m moet verbereren, want dan heb je de grootste kans op herstel.

Gister kon ze nog niet praten, vandaag wel een beetje.

En ze heeft 1 vinger bewogen van haar verlamde kant!!
quote:nummerzoveel schreef op 25 oktober 2009 @ 21:44:

Een leuk speelgoedballetje (formaat tennisbal )in een fel kleurtje waar ze haar verlamde hand op kan leggen. Dat kan helpen om het gevoel in haar hand te stimuleren en om haar handen niet te stijf te laten worden in vlakke stand. En, indien nodig, kan het haar ook helpen om haar om haar hand te laten denken. Het felle kleurtje helpt bij het makkelijker terug vinden van het balletje als ze het even kwijt is.

Als je op bezoek gaat, dan is het het beste om aan haar verlamde kant te gaan staan/zitten, omdat mensen met verlamming door een hersenbloeding die kant vaak negeren.

Puzzelboekjes zou ik niet doen als ze nog in bed is, want puzzelen gaat niet zo makkelijk met maar 1 hand in een bed. Dat zou ik bewaren tot ze uit bed kan.

Sterkte!

Goede tip van die kant!

Ga ik doen morgen.

Sterkte!

Goede tip van die kant!

Ga ik doen morgen.

Sterkte!

Goede tip van die kant!

Ga ik doen morgen.
Sorrie, hij liep vast.
Ik ken geen 65+ boekjes, maar Libelle en Margriet zijn denk ik wel ok.

De eerste 48 uur zijn kritiek, zit ze daar nog in? Dan kun je namelijk beter eerst even met het ziekenhuis bellen welke cadeautjes ze überhaupt mag hebben.

Mijn vader heeft een week of 6 terug een hersenbloeding gehad en hij mocht op de brain care unit helemaal geen cadeautjes ontvangen.
Mag ze wel alles eten en drinken? Gaat het slikken goed> kan zijn dat ze een aangepast dieet heeft ivm verslikkingsgevaar.

Sterkte!
Over het aan de verlamde kant gaan staan: dat klopt. Maar ik zou dat alleen doen als je oma zich daar ook comfortabel bij voelt. Je bent bezoek, geen therapeut. Als je oma behoefte heeft aan contact of troost, dan zou ik dat gewoon doen vanaf de kant waarvan ze dat het makkelijkst ontvangt.

Helemaal mee eens Poezewoes!
@Poezewoes

Wij kozen er, mede op dringend advies van de arts, voor om toch aan de verlamde kant te gaan zitten. Juist in het begin is dat erg belangrijk voor het herstel en zoveel therapeutische zorg krijgen ze dan (nog) niet. Toen we mijn vader uitlegde waarom we dat deden, wilde hij zelf ook niet anders meer.
Misschien is een puzzelboekje te confronterend. Misschien kan ze daar helemaal niks mee na de beroerte. Als ze niet op de naam van een dier kan komen, kan ze deze puzzels denk ik ook niet oplossen.

Ik zou een mooi bloemetje kopen of een leuk, gekleurd plantje met een lieve kaart erbij en misschien iets wat ze heel lekker vindt.

Sterkte!
Tijdschriften als Zin en Plus Woman zijn voor de 'oudere' doelgroep.

Een bloemetje/plantje is altijd goed !
Lief van je dat je zoveel moeite doet!

Heeft ze een infuus in haar hand? Want dan kun je beenwarmers kopen. Dan kan ze een beenwarmer over die arm doen, want dat infuus is meestal heel koud. Nou ja, die vloeistof die erin gaat dan.

En iemand die ik ken had 't boekje "nijntje in het ziekenhuis" gekregen Maar weet niet of dat je oma dat leuk zou vinden, is meer humor voor wat jongere mensen denk ik.

En als ze het kan drinken iets van een vruchtensapje ofzo.

Sterkte!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:nummerzoveel schreef op 25 oktober 2009 @ 22:32:

@Poezewoes

Wij kozen er, mede op dringend advies van de arts, voor om toch aan de verlamde kant te gaan zitten. Juist in het begin is dat erg belangrijk voor het herstel en zoveel therapeutische zorg krijgen ze dan (nog) niet. Toen we mijn vader uitlegde waarom we dat deden, wilde hij zelf ook niet anders meer.Niet om door te hameren, maar toch: gisteren was ik zeer sjiek uit eten. De gérante hield steeds haar verhaaltje tusen mij en een van mijn tafelpartners in, in plaats van aan het hoofd van de tafel. Nu heb ik al twee jaar een slechte rug, maar deze draai was mij nieuw en zeer irritant. Ongetwijfels therapeutisch goed, maar dubbel en dwars niet ontspannen. Ter info.
quote:nummerzoveel schreef op 25 oktober 2009 @ 22:32:

@Poezewoes

Wij kozen er, mede op dringend advies van de arts, voor om toch aan de verlamde kant te gaan zitten. Juist in het begin is dat erg belangrijk voor het herstel en zoveel therapeutische zorg krijgen ze dan (nog) niet. Toen we mijn vader uitlegde waarom we dat deden, wilde hij zelf ook niet anders meer.Ik weet dat ze het adviseren. Maar ik zeg niet voor niks: als de patient zich er comfortabel bij voelt. Als iemand behoefte heeft aan contact met zijn dierbaren kan het ook heel erg verdrietig voelen als je daar de helft of meer van mist omdat dat therapeutisch verantwoord is. Jij zegt dat je vader niet anders wilde, dan lijkt het me prima.

Ik heb jaren met neurologie patienten gewerkt en dit was nog wel eens een discussiepunt tussen artsen en therapeuten enerzijds, en verpleging en andere 'zorgers', waaronder ik (mmw). Persoonlijke aandacht en troost is ook belangrijk voor het herstel.anderzijds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven