Maak je eigen Big Mac!

23-10-2009 17:49 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is grappig. Ik vind dat de Heinz sandwichspread tuinkruiden zoveel lijkt op de saus die ze bij MC Donalds op de Big Mac doen dus ik dacht vanavond...ik ga het eens proberen en echt! Hij lijkt er op!

Voor 2 personen heb ik dus genomen:

4 zachte sesambolletjes

300 gram vers rundergehakt

Heinz sandwichspread tuinkruiden

Fijn gesneden ijsbergsla

4 plakjes cheddar kaas

Plakjes augurk

Peper en zout

Snij de sesambroodjes in tweeën en bak deze aan de binnenkanten lichtjes krokant in een droge koekenpan.

Maak van de rundergehakt 4 platte schijven en bestrooi deze lekker met peper en zout en bak deze in de koekenpan met weinig boter gaar of bak ze in een grillapparaat.

Mik de burgers dan op de broodjes en daarna een plakje cheddar kaas op de burger, een eetlepel van de sandwichspread, een beetje ijsbergsla en de plakjes augurk erop.

Eet smakelijk
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Haha,dat is leuk. ik ga eens vergelijken. Ik werk zelf bij de mac en sta a.s vrijdag weer een dagje in de keuken.

* dit is mijn eerste bericht, ben net nieuw hier, hoop op leuke tijden met jullie hier*
quote:Ann Liv schreef op 25 oktober 2009 @ 22:00:

[...]

Maar dat is het toch juist? Een verbeterde versie, want met lekker vlees en verse ingrediënten enzo?Ik begrijp gewoon niet waarom iemand een BigMac zou willen namaken.... Een hamburger van een goede snackbar wél.
quote:Gebakkie schreef op 25 oktober 2009 @ 17:27:

Het is maar goed dat smaken verschillen anders zouden we allemaal dol zijn op spruitjes met aardappelen. Ik hou zeker van een culinair hoogstandje maar zo af en toe een smakeloze burger blijft lekker ... dat vind ik dan.

Smakeloos is lekker??

Ik zal wel iets niet begrijpen of zo. Nou ja, veel plezier met je smakeloze hap dan maar.
Sja, een big mac is smakeloos, flauw en de smaak heb je alleen van het sausje, voor de rest niks bijzonders en toch lekker....jij hoeft het niet te snappen, als wij het maar doen.
Ja, als je het zélf al niet zou snappen, dan was het wel sneu gesteld inderdaad
Ik zeg ook niet dat ik het zelf niet snap, dat maak jij ervan.
Nou nee hoor, dat zei ik dus níet. Ik zei dit: "Ik zal wel iets niet begrijpen of zo. Nou ja, veel plezier met je smakeloze hap dan maar." (maar dat staat hierboven ook al he?)
Inderdaad, je begrijpt het niet. Dank je en dat zal wel lukken!
goeie tip, ga ik eens maken! Oeeeh heerlijk zo'n hamburger op z'n tijd, ik snap je helemaal gebakkie
Nou ik heb net een big mac op in Wallonie en die was superlekker. Veel lekkerder dan de Nederlandse Big Mac. Komt nog die goddelijke cappucinoshake bij...mmmmmmmmmm.
Met net bedoel ik trouwens een paar dagen terug, niet een half uur geleden
quote:Liv schreef op 25 oktober 2009 @ 16:27:

Overigens is dit geen culinaire pijler hoor. Maar gewoon de eten pijler.
quote:schuddebuikje schreef op 26 oktober 2009 @ 09:17:

goeie tip, ga ik eens maken! Oeeeh heerlijk zo'n hamburger op z'n tijdEen écht goede hamburger kan inderdaad heel lekker zijn!
Ik vind een zelfgemaakte hamburger zonder broodje het lekkerst trouwens
Nou, mét broodje vind ik best lekker, maar dan wel even dat broodje kort grillen.
Zwieber, hoe kan die Big Mac nou echt lekkerder zijn dan hier? Wordt echt exact op dezelfde wijze gemaakt hoor...

Gouden tip: bestel altijd om mee te nemen of een special (ik lust de Big Mac dus ook niet met kaas), want die worden vers gemaakt in plaats van (soms te lang) in de bin te hebben gelegen.

Lindaatje schreef het al een paar pagina's terug: ik mis de gewelde uitjes in het recept! Bij de Mac wordt een Big Mac als volgt gedressed (als het nog zo is en als ik me niet vergis na zoveel jaar):

Bovenkant broodje gaat een kwak saus op, dan de uitjes, de augurk en de sla. Vervolgens de patty (het vlees) erop en daarop de kaas. Exact hetzelfde gebeurt met het middelste deel van het broodje, waarboven op dan ook weer de onderkant gaat. Die twee delen worden op elkaar gestapeld en dan in het omgekeerde bakje gelegd. Bakje dicht, omdraaien en in de bin schuiven. Et voila!

How to dress (as) a Big Mac, dus

TD, oud-burgerbakkerT
TD ga er heen en proef het! Echt, ze zijn krokanter en gewoon lekkerder! Ik stond er ook verbaasd van te kijken!
Ik geloof je echt hoor Zwieber. Alleen is het niet zoals het hoort bij de Mac. Volgens de richtlijnen moet een Bic Mac in Rotterdam hetzelfde smaken als een Bic Mac in Jakarta.
Maar dat is echt niet zo. Nichtje uit Belgrado was aan het vertellen dat ze de big mac hier echt veel lekkerder vond smaken. Je proeft het toch hoor.
De Mac Chicken in duitsland smaakt ook anders dan hier, de saus is net iets anders.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:Gebakkie schreef op 25 oktober 2009 @ 10:10:

Geweldige site!

Hier een filmpje hoe je een big mac maakt!

Erg leuk!!

Hij gebruikt een french sauce, eh.. kunnen wij die hier ook kopen? Gewoon bij de appie of zo?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:jasmine schreef op 26 oktober 2009 @ 10:12:

[...]

Erg leuk!!

Hij gebruikt een french sauce, eh.. kunnen wij die hier ook kopen? Gewoon bij de appie of zo?Geen idee maar ergens anders had ik vernomen dat Thousand Islands dressing ook goed kan.
Dressing is wel veel dunner, de Big Mac saus is echt mayo met vulling, zeg maar.

Soms verschilt de smaak van producten iets door bv ander frituurvet, maar de standaard moet hetzelfde zijn. Of er zijn regionale verschillen in gerechten (zo kwamen Duitsers elke zaterdag standaard bij ons (net over de grens) vragen om een McRib, en ik heb ze meegemaakt die echt bóós waren dat wij die in NL niet verkochten )
Hè, de McRib hebben ze toch ook verkocht in NL?

Maar ...zoals in de OP al staat...de Heinz sandwichspread tuinkruiden lijkt echt op de BigMac saus
Oh en als je het filmpje bekijkt dan zie je dat de saus dikker wordt gemaakt met mayo en uitjes. Beetje dressing dus, mayo, uitjes en wat azijn geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven