December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
O ja, Oef, ik zing altijd bij de sprayen het liedje: 1234 hoedje van.. Na de 2 keer hoedje van, spray ik de 2e keer, en is het klaar als het liedje af is. Meestal heeft hij dan 20x keer goed ingeademd, en is hij afgeleid.
Alle reacties Link kopieren
ah ok Falcon nu begrijp ik t wat beter.

nou dat zou ik M en H lekker meenemen. Hartstikke leuk. Die paar dagen congres en onderzoek kan H hele leuke dingen doen met M. En de andere dagen lekker met zn 3-en

Ik zou M dus niet laten logeren. Zou jij of H 14 dagen zonder M kunnen?

De inhaler heb ik nog maar 1x gebruikt vandaag. Ik heb mn eigen HA even gebeld en hij gaf aan dat ik het alleen hoef te doen als D echt benauwd is. Dat is hij sinds vanmorgen niet meer geweest gelukkig. Ik zat wel steeds bij mezelf te controleren of ik het niet deed omdat IK het zo vervelend vind om te doen of omdat het echt beter gaat met D.

Als hij zometeen weer piept en hapt dan zet ik die toeter er weer op hoor.
haha Mette wel leuk idee dat liedje. Als ik boven t gekrijs uitkom. Vaak moeten ze inademen he?
Hahahaha Mette; Pepijn is vandaag gemeten en gewogen op het CB. 9,1 kilo schoon aan de haak en 72 cm

Ben (weer) trots hoor. Hij liep best voor op leeftijdgsgenoten qua ontw. Rollen en oog hand coordinatie. Pakt speeltjes over van de ene naar de andere hand. Weet dat Timo dat ook snel deed. In elk geval hoeven we de volgende keer niet terug te komen. Ze heeft nu voor feb. een afsraak gemaakt in nieuwe woonplaats.

Over dat reizen; ik ben volgens mij sinds Timo er is geen nacht samen met P weg geweest hahaha. Terwijl ze toch vrij `makkelijk' uit logeren gaan. Dussss nee, ik zou niet samen zo lang zo ver gaan. Maar ik heb de kindjes ook graag om me heen en zou mijn reis wel aanpassen daarvoor. Zeker als het er `maar' 1 is. Of idd zelf gaan.
hey jullie kinderen (flodder / mette) halen die van mij in!

Kunnen ze soms ook al zitten? Nee toch he?

R begint een beetje te zitten in de kinderstoel maar kan nog echt niet los zitten.
(ben aangestoken Mette om even een foto neer te zetten :-) )

Oef :

ohh leuke foto's Flodder. Wat lijkt hij op Floortje zeg en misschien ook wel op Timo dat kan ik met niet meer zo goed herinneren. Die ogen zijn toch wel hetzelfde

Tja ik moet even wennen met D en R.

Bij B kon ik bij ieder CB bezoek zeggen jaaa dat kan hij allang. En nu moet ik iedere keer zeggen. eh nee dat kan hij of zij nog niet. Of eh ja nou ze kan het bijna maar nog niet helemaal.

Qua lengte en gewicht zijn ze wel gemiddeld hoor.
Oja en Floortje is zo goed als zindelijk !!! Loop thuis zonder luier en zonder ongelukjes. Poept wel nog in luier en als we lang weg gaan krijgt ze er ook 1 om hoor. Morgen voorhet eerst maar eens zonder luier op het kdv....
Oja, kunnen D en R nog geen tijger tekenen dan ??
hahaha ja dat kunnen ze dan weer wel
Zo! druk aan het klussen geweest, ben bezig met een speelhoek/tafel te maken met bijpassende stoeltjes.

Alles wordt ivoorwit met het thema 'Liefde is...'

Heb snel ff wat bijgelezen... alleen deze pagina hoewel ik me nu bedenk dat er wellicht meer is geschreven... nahja.. sorry!

Voor nu:

Wil D-tje van Oef een dikke geven, aan Mette kwijt dat het heel herkenbaar: A. is ook zo'n beer(tje) en zit ook nog aan 5/6 voedingen...ze zijn ook gewoon flink!

Sannie beterschap met Casper en aan Falcon dat ik M. gewoon mee zou nemen. Zie het probleem ook niet... maar 1 kind! (en dan van 3,5 jaar = geen slaapjes meer oid) is toch super makkelijk/leuk om mee te nemen? En ook ik typ er nu duidelijk bij zeg dit niet om een discussie oid te beginnen wie het nu drukker heeft ofzo

Oh, onze kerel wil een late voeding schat ik zo... (6e voeding voor vandaag! )

Doeii!
Mooie foto's Flodder! Hij lijkt idd op zn zus vind ik!

A. kan trouwens sinds een paar dagen rollen. Pakt ook zonder moeite vanalles over/vanaf, vind bijvoeding nog steeds niet super en heeft nog geen tanden.

Ohja, en R. had pas een hartje en een vis getekend!

(jaja, niet zo ingewikkeld als een leeuw, maar hey, tis een begin! )

Vanmorgen trouwens;

ik: ''Sorry dat mama zo deed mopperen net, vind ik niet fijn om te doen''

zij: ''Hmm-hmm...'' *haalt dr schouders op en zegt: ''Achja, nu ben je weer gezellig...''

Bedankt, werkt wel om wat feedback te krijgen.

Ik zelf zou nooit naar Thailand of zo gaan met een baby, en sommigen van jullie dus niet naar de VS met een peuter. Een schoonzus en zwager van mij gaan wel eens een week op vakantie en laten dan opa en oma oppassen op hun 5(!) kinderen. Zou ik dus ook niet doen (want dat is puur vakantie, geen werk). Voor iedereen ligt de grens anders. We broeden nog even verder, maar wsch. wordt het dus meenemen en leuke 'familieuitjes' doen. Hij is dan 3,5 (in mei).

Ik heb geen idee hoe lang ik zonder M kan, 5 dagen is tot nu het maximum en dat trek ik prima. Het gaat me meer om wat hij aankan. En dat onderschat ik waarschijnlijk.

Goed, over op ander onderwerp (tenzij iemand anders nog wat wil zeggen).

Nog even (nou ja, drie maanden?) en dan kunnen de kindjes op de fiets mee, leuk! Fiets(te) jij veel Oef? Ga je een fietskar kopen? Flodder heeft er al een toch?
Flodder,

O wat een mooie foto's van Pepijn, ik had al eerder gezegd dat hij op Floortje lijkt he.

Goed zeg van haar zindelijkheid!! M komt eigenlijk elke keer nog met een andere broek thuis, maar vaak is het dan door 'over de rand heen gepiest' of druk aan het spelen. Zij heeft het sneller door dus! Meiden he.
Hahaha Timo piest nog steeds rustig over de rand :-)

Grappig. Krij idd vaak te horen dat ze op elkaar lijken. Maar dan eigenlijk alle 3. De ene zegt sprekend Timo en de ander Floortje. Zelf zie ik het niet. Alleen op sommige foto's....
FF snel voor Falcon (ben aan het werk): Goed idee, stuur die schoentjes maar op!! Ze lijken me erg mooi en ik ontdekte gisteren dat Manuels 'krokodillenschoenen' (zijn Lacoste-schoentjes) toch wel een beetje klein worden.

En verder wat betreft die reis: Gaaaaaf!! Ik zou het echt wel doen! Kan me je zorgen echt voorstellen maar een kindje van 3,5 is volgens mij best een leuke reisgenoot. Het zou best wat problemen kunnen geven (jetlag bijvoorbeeld) en ik heb zelf geen ervaring met verre reizen, maar het lijkt mij heel gaaf om te doen zolang je er nog maar eentje heb. Met een baby lijkt het me heel wat anders.
p.s. Falcon, mijn adres op Hm is dus het adres in R'dam hè, niet dat andere, dat is mijn oude adres.
Falcon, 14 dagen is best lang. Ik had het er toevallig gisteren nog over met een vriendin over op vakantie gaan en zo. Ik zei dat ik het me nu best voor kan stellen dat ik zonder Y. op vakantie ga. Als ik Y. mee zou nemen zou ik alleen met mijn moeder en oma op vakantie kunnen gaan of op een soort alleenstaande ouderreis. Als ik nu met een vriendin op vakantie zou gaan zou ik niet elke avond thuis willen blijven zitten en ik vind dat ik dat ook niet kan vragen van een kinderloze vriendin. Of een alleenstaande vriendin met kind zoeken om mee te nemen Als ik een vent zou hebben zou ik het ook niet uitsluiten dat ik bijvoorbeeld een kindervakantie zou doen en een weekje of weekendje met man omdat je dan gewoon meer vrijheid hebt. (en blijkbaar heel veel geld:p) Ik kan me nu nog steeds niet helemaal voorstellen dat ik straks naar de camping of naar centerparks ga of zo...

Ik zou het helemaal niet zo gek meer vinden als Y. met oma op vakantie gaat en ik lekker met een vriendin of zo

Eh ja lang verhaal zonder duidelijke lijn geworden

Maar er zijn toch nog meerdere opties? Misschien een week alleen gaan en de andere week partner met M laten komen? zoiets? zit jij ook niet met kind in een vliegtuig op de heenweg

Nurse, ik weet dat jouw referentiekader anders is, maar ik vind 1 kind echt druk zat hoor.

Y. gaat aankomend weekend een weekendje met oma mee. Het gaat mijn eerste hele weekend zonder Y. worden, maar Y. gaat het denk ik hartstikke leuk vinden. Ze heeft nu trouwens ook totaal geen last van halfjes bij oma wonen... mijn oma brengt haar heel vaak naar bed (zeer geduldig typje en dol op kleine kinderen) en dat kost haar echt totaal geen moeite...
Misschien vind ik het wel helemaal anders als ik huisje boompje beestje zou hebben met een man waarmee ik voor kinderen heb gekozen en is mijn situatie wat dat betreft ook niet te vergelijken met de rest.

Ik kan bijvoorbeeld ook niet kiezen voor thuisblijven zoals een vriendin nu over aan het nadenken is. Ik zou dat denk ik ook wel willen bij een volgende maar in deze situatie vind ik het prima zoals het nu gaat.

Ik zou over een aantal jaar wel een paard willen of verzorgpaard. Lijkt me heel leuk als Y. ook paardenfan zou zijn en dan samen kunnen rijden...

Ik geloof dat een eventuele tweede van mij 4 benen zou hebben en zou hinniken is ook zorg genoeg
Falcon, ik zou M zeker meenemen. Persoonlijk vind ik op vakantie gaan met een kind helemaal niet lastig. Vaak doordat je tijdsverschillen hebt kun je al wat schuiven met de slaap- en etenstijden en in veel landen is het kindvriendelijk zat en kun je ze makkelijk meenemen naar een kroeg of restaurant.

Wij reizen al met ze sinds ze een week of zes oud zijn en voor hun is een bus bijzonderder dan een vliegtuig. Het is wel een lange vlucht natuurlijk, maar kinderen mogen best rondlopen in een vliegtuig, hij heeft dan sowieso ook zijn eigen stoel en hij zal een flink deel van de reis gewoon lekker slapen.

Wij zijn nooit langer dan 4 dagen weggeweest zonder ze, maar ze zijn wel een keer 10 dagen weg geweest zonder ons (met mijn ouders) - en dat was helemaal niet erg
Nou ik ben gewoon beetje jaloers, Falcon! JP en ik hebben het al jaren over om een reis door Amerika te maken met een camper ofzoiets. Maar tis er nooit van gekomen en toen kwam Manu en tja... laatst hadden we het er nog over dat we het best kunnen doen als nr2 een jaar of 3 is. Kunnen we vast gaan sparen, haha!

Klets: Zelfs wij met ons huis, bomen en beesten zijn nog maar 1x een nachtje echt weggeweest met z'n tweetjes. En da's pas geleden, haha! Gewoon, net als Floddertje toch graag dat mannetje bij me in de buurt denk ik...

Manuel is ook misschien 4/5 x wezen logeren en alleen bij mijn eigen ouders en 1x bij mijn zus.
Nursie leuk dat A kan rollen nu. Ik vind het zo grappig hoe snel ze dan opeens zijn.

Mijn theorie is dat bijvoeding en tanden gelijkop gaan. Tenzij je natuurlijk pas tanden krijgt met 1,5 jaar. Maar bij die drie van mij was het iedere keer zo dat als de eerste 2 tanden door waren dat dan de bijvoeding ook beter gaat. Geen idee of het klopt maar ik denk dat het zoiets is.

Ik heb ook nog een leuke uitspraak van B

"hocus pocus pilatus pas ik wou dat D & R op bedje was"

Hij was ze duidelijk zat

Falcon ik fiets op dit moment bijna alles. Ja niet als ik met 3 op stap ben dan loop ik natuurlijk.

Nee ik ga geen fietskar kopen. Ik heb er wel serieus aan gedacht maar na wat ervaringen gehoord te hebben (oa van Nursie) heb ik besloten dat ik t niks vind. Dus ik ben nu autorijles aan t nemen om mn rijangst te overwinnen. Gaat supergoed. Ik heb dus al 20 jaar mn rijbewijs maar de laatste 6-7 jaar amper meer gereden vandaar.

Dat leek me een beter plan. In feb gaan ze alle 3 naar het kdv en dan is het koud en glad en dan wil ik met de auto en niet met de bakfiets.

weg zonder kindIk geloof dat B nog nooit uit logeren is geweest? Nee ik denk t niet. Wel dat wij samen zij weggeweest maar dan sliep de oppas altijd hier.
quote:Oef schreef op 27 oktober 2009 @ 21:08:

Mijn theorie is dat bijvoeding en tanden gelijkop gaan.

Hahahaha. M had met een week al een tand en met vier maanden de tweede. Toch maar geen appel ingestopt.

Maar voor gemiddelden werkt je theorie wel ok, 6 mnd is dat toch die eerste tand?

Fietskarren zijn er natuurlijk ook in soorten en maten. Ik heb er geen hoor maar zie ze enorm veel bij de creche. Maar rijangst overwinnen is ook erg goed! Heb je al een school gevonden?

Tinus, ik zal de schoenen morgen of overmorgen posten, even bedenken hoe ik ze ga inpakken. Er zit nog een doos bij, dus daar een pakpapier om heen misschien.

Ja, ik krijg nu ook wel behoorlijke zin in die reis, heb al hotels en vluchten gekeken. Wel duur natuurlijk, gaat van de spaarrekening voor nieuwe meubels af. Maar ook een avontuur. En nu kan het nog, met maar 1 kind dat wat ouder is.

Ainne, hoe was London? Familiebezoek of meer gedaan? Goed om te lezen dat je zo positief bent juist over reizen met kinderen. Een vriendin van me woont met haar Indiase man in Engeland en vliegt met twee kleintjes ook regelmatig naar India, dus dan moet het toch echt kunnen.

KM, ik ben ook vaak een paar dagen alleen weg hoor, zonder kind, en tot nu is dat dan ook zonder man. Voor werk of met mijn zusje. Dan weet ik dat M het prima naar zijn zin heeft met z'n papa. Eh.. je post was best vaag, haha. Zoals je zelf al zei.

Heb je nog tentamens of in januari weer?

Ik ga nu echt aan de slag, mijn deadline (vrijdag) nadert.. ik ben op p 242 van de 300 met overlezen en controleren, nog ongeveer 60 te gaan. En dan in twee dagen de conclusie schrijven.. ik heb afgesproken dat ik het hoe dan ook inlever, ook als het staartje nog ontbreekt.
Ja met 1 week al? Ok dat is M gewoon de uitzondering op mijn regel haha. D had met 4 maanden de 1e tand en toen ben ik ook met bijvoeding begonnen, B met 5 maanden en R ehh weet ik nu al niet meer. Gelijk met D ongeveer volgens mij.

Na ja het is ook mijn theorie niet een officieel erkende instelling haha.

School? bedoel je rijschool? Ja ik heb al 3 lessen gehad. Ben dr al bijna weer klaar voor.

zo'n fietskar is natuurlijk uber-hip maar ik heb eigenlijk een hekel aan natregenen, steile bruggen fietsen en koud. Zeker met 3 koters voorin. Dus ik skip de fietskar en ga de auto van mn zus lenen.
oef wijzigde dit bericht op 27-10-2009 21:33
Reden: hele fietskar vergeten
% gewijzigd
Oef: Hmmm, theorie van je gaat niet altijd op: die van mij was al bijna 1 toen er e i n d e l i j k een tandje kwam. Heb die dingen echt zijn mond staan uitkijken!

Goooood for you dat je toch weer rijles hebt genomen! Echt stoer!

Falcon: Leuk, bedankt ik zie de schoentjes graag tegemoet.

Succes met je deadline!

Ik zit iedere minuut op de klok te kijken of ik naar bed mag, erg hè? Mijn hoofd zit nog in zomertijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven