Vriendjes maken

27-10-2009 15:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (10jr) komt eens in de 14 dagen bij ons. Ze speelt dan wel met de kids van mijn vriendin, maar daarbuiten heeft ze geen vrienden.

Zelf is ze niet zo'n vriendjesmaker. Bij haar moeder gaat ze op school en leert ze kinderen kennen via o.a. school en sport.

Hoe kan ik haar helpen om ook bij ons vriendjes buitenshuis te krijgen?

S.
Mag ze niet een keer met een vriendinnetje komen ? Misschien dat ze met een vriendin bij zich het net even minder eng vindt om andere meisjes aan te spreken.

Maar het valt ook niet mee, hoor, zeker niet als ze wat ouder worden; dan is heel veel ineens stom en " dat doe je toch niet, zeg " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is ook erg moeilijk om vriendjes te maken als je ergens maar zo weinig bent. Ze heeft wel vriendjes bij haar moeder en ze kan met de kinderen van de je vriendin opschieten, lijkt mij genoeg.
Het is zoals het is
Misschien vindt ze het veel leuker om iets samen te doen met haar vader , ipv te spelen met stiefbrusjes en kinderen buiten.... zo vaak ziet ze je namelijk nou ook weer niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hebben je vriendin en jij geen vrienden/buren in de omgeving met kinderen? Waar je dan eerst een keer met je dochter heen kan gaan als een soort kennismaking..
Als jullie niet bij elkaar in de buurt wonen en ze niet met haar vaste vrienden kan afspreken dan kun je je vrienden met kinderen in dezelfde leeftijd uitnodigen in de weekends dat ze bij jou is. Je kan haar meenemen naar je clubs e.d., als daar tenminste ook kinderen komen. Je kan een keer een BBQ voor de buren organiseren. Undsoweiter.

Maar misschien heeft ze er wel helemaal geen behoefte aan. Ik heb het in de weekends dat mijn zoon hier is altijd vreselijk druk met dingen samen doen. En omgekeerd, als dochter bij haar vader is hetzelfde. Mijn zoon neemt idd wel zo nu en dan een vriend mee in een weekend, of liever nog in een vakantie.
heeft ze zelf wel behoefte aan vriendjes? Ik ben het wel eens met BGB, misschien doet ze wel veel liever dingen met jou samen....
Het is zoals het is
Schaam op mij, maar ik haal er toch even je andere topic bij Stephano.

Daarin heb je het er over dat het samengestelde gezin niet van de grond komt en dat dat met name een probleem is in de weekenden dat jouw kinderen bij jullie (jij, je vriendin enhaar kinderen) zijn. Nu heb je het alleen over je dochter. Hebben je andere kinderen inmiddels wel hun draai gevonden bij jullie?
quote:loomii schreef op 28 oktober 2009 @ 13:21:

Schaam op mij, maar ik haal er toch even je andere topic bij Stephano.

Daarin heb je het er over dat het samengestelde gezin niet van de grond komt en dat dat met name een probleem is in de weekenden dat jouw kinderen bij jullie (jij, je vriendin enhaar kinderen) zijn. Nu heb je het alleen over je dochter. Hebben je andere kinderen inmiddels wel hun draai gevonden bij jullie?Dat gaat inmiddels beter.
Als ze met de kids van je vriendin speelt lijkt me dat in een weekend per 14 dagen meer dan genoeg.

Hier thuis spelen de broertjes ook vaak onderling. Een van hen moet het zelfs volledig hebben van contacten op de BSO of schoolplein of harmonie, die lukt het niet (meer) om vriendjes uit te nodigen of bij hen te spelen. Ook tien, by the way.

Voor de rest zit er al genoeg in de vorige posts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven