Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Precies, dan hoeven jullie niet de hele dag maar te zitten wachten op dat wolkje totdat iemand stout is

Kijk, zo hulpvaardig ben ik gewoon
Of nog leuker: Ik ga lukraak mensen bannen en waarschuwen, wat jullie dan weer mogen verantwoorden, aangezien jullie daar zooooo dol op zijn
Beste Naomi,

Ik quote mijzelf nog maar even. Is mijn vraag hier niet terecht dat ik niets hoor? Moet ik bij een angel zijn? Zoja zou je aub willen zeggen welke angel/mod. Kom nooit bij het prikbord.

quote:mylenevalerie schreef op 14 oktober 2009 @ 00:09:

Even een blonde vraag van een brunette.

Ik kwam nooit op het prikbord dus ik weet het echt niet. Ik heb 2 oproepjes gedaan daar voor o.a. blogger voor prikeenvorkje. Nou zie ik er 1 nog staan, daar was op gereageerd, maar die andere was heel veel op gereageerd maar die zie ik niet.

Uiteraard ken ik het van topics dat je ze onderaan op 90 dagen kan zetten, maar bij het prikbord zie ik die keuze niet.

Wat doe ik fout en hoe kan ik de oproep weer zien? Moet ik hem zelf weer uppen na 2 weken?

Alvast bedankt. En alvast excuus als het hier niet hoort hahahah. Och in alle jaren nog nooit iets met het prikbord te maken gehad, gaat een wereld voor je open .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Beste Naomi, ga gewoon maar even in 1 keer door met uppen van mijn vragen. Een angel zei laatst dat ik voor algemene vragen hier moest zijn dus bij deze up ik nog even mijn vraag. Die was ook ergens onder gesneeuwd.quote:mylenevalerie schreef op 13 oktober 2009 @ 23:37:

Algemeen niet belangrijk vraagje. Hoe gaat het geregeld worden met het sluiten van topics boven de drie duizend postings? Ik kwam er net een tegen met meer dan 3100 postings.

Bij de nietjes letten we er zelf op en vragen we de oude te sluiten omdat er in het verleden wel eens gesuggereerd werd dat het door de hoge aantal postings van een topic lag dat het forum traag was.

Gaat er net als bij het vorige forum een stop komen op de topics?

Oja, wilde ook dus melden dat het bij mij al dagen super traag is het forum. Nou ben ik er weinig dus ook weinig last van, maar vervelend is het wel als je even tijd hebt dat hij het niet doet.

Laatste zal ik natuurlijk bij bugs moeten plaatsen. Nou ja, zit nou al hier.
Hoi MV,

Dat andere topic staat hier, ik neem tenminste aan dat je deze bedoelt:

Zwieber in "Prik je een vorkje met mij?"

Ik zie onderaan het prikbord wel gewoon de optie om de periode van 'zichtbaarheid' te vergroten, helemaal onderaan. Wil je mij eens een screenshot sturen van hoe jij het prikbord ziet, als die optie bij jou ontbreekt? (s.v.p. naar forum@viva.nl wegens erg vol zitten van mijn persoonlijke mailbox )

Op te grote topics staat nog geen automatische stop, en 't is niet duidelijk of die er gaat komen (ligt aan de technische mogelijkheden en hoeveel tijd en dus geld het gaat kosten om het e.e.a te realiseren). Topicdeelnemers worden zelf geacht een nieuw topic te openen als het te groot wordt; de angels houden in de gaten of een topic niet te groot wordt. Op zich is de grens van 3000 postings redelijk 'veilig', er ontstaan pas echt problemen bij topics die meer dan 4000 reacties hebben. Daarom is 't geen drama als een topic toch wat langere tijd met iets meer reacties dan 3000 blijft bestaan (de angels kunnen ook niet overal bovenop zitten)

grtjs,

Naomi (en sorry voor de late reactie )
quote:Vivamod schreef op 19 oktober 2009 @ 15:54:

Hoi MV,

Dat andere topic staat hier, ik neem tenminste aan dat je deze bedoelt:

Zwieber in "Prik je een vorkje met mij?"

Ik zie onderaan het prikbord wel gewoon de optie om de periode van 'zichtbaarheid' te vergroten, helemaal onderaan. Wil je mij eens een screenshot sturen van hoe jij het prikbord ziet, als die optie bij jou ontbreekt? (s.v.p. naar forum@viva.nl wegens erg vol zitten van mijn persoonlijke mailbox )

Op te grote topics staat nog geen automatische stop, en 't is niet duidelijk of die er gaat komen (ligt aan de technische mogelijkheden en hoeveel tijd en dus geld het gaat kosten om het e.e.a te realiseren). Topicdeelnemers worden zelf geacht een nieuw topic te openen als het te groot wordt; de angels houden in de gaten of een topic niet te groot wordt. Op zich is de grens van 3000 postings redelijk 'veilig', er ontstaan pas echt problemen bij topics die meer dan 4000 reacties hebben. Daarom is 't geen drama als een topic toch wat langere tijd met iets meer reacties dan 3000 blijft bestaan (de angels kunnen ook niet overal bovenop zitten)

grtjs,

Naomi (en sorry voor de late reactie )

Oke, ik zet de printscreen hier ook even neer want misschien kijk ik niet goed en zien andere wat ik fout doe.

Maar zo zie ik het prikbord en zie geen mogelijkheid om een andere instelling dus ik kom nu moeilijk in mijn eigen topics.

Ik stuur het ook naar de email die je aangeeft Naomi.

Bedankt.

quote:Vivamod schreef op 19 oktober 2009 @ 15:54:

Op te grote topics staat nog geen automatische stop, en 't is niet duidelijk of die er gaat komen (ligt aan de technische mogelijkheden en hoeveel tijd en dus geld het gaat kosten om het e.e.a te realiseren).

De vorige forumsoftware had dat toch ingebouwd bij 700 bijdragen per topic? Hoe moeilijk kan een dergelijke toevoeging zijn?

if Topic_Counter>3000 then Close_Topic{} quote:(de angels kunnen ook niet overal bovenop zitten)Niet???
quote:geve schreef op 19 oktober 2009 @ 16:13:

Niet???
quote:geve wrote on 19 October 2009 @ 16:13:

[...]

De vorige forumsoftware had dat toch ingebouwd bij 700 bijdragen per topic? Hoe moeilijk kan een dergelijke toevoeging zijn?

if Topic_Counter>3000 then Close_Topic{}

[...]

Dat moet zo'n senior developer (katsjing!) wel even helemaal handmatig typen (katsjing!) en ook nog eens op-ftp'en (katsjing!) , wat denk je dat dat kost?!...
Een vraag die ik even hier stel (want ik weet niet waar anders)

Ik krijg twee keer een vriendenuitnodiging van een forumster met een naam die mij niets zegt. Weet dus ook niet in welk topic zij schrijft.

Uitnodiging genegeerd.

Hoe kan ik opzoeken waar haar berichten staan, zodat ik kan kijken wie het is? Ik kom wel op haar profiel, maar kan ik van daaruit ook naar het 'vergrootglas'?
Moonlight, je zou het via de zoekmachine van het forum kunnen proberen. Of anders via Google en dan vermeld je de nick en vivaforum. Volgens mij moet je dan wel in topics terecht komen waarin de nick staat en via die manier even nick opzoeken en dan kun je verder kijken via het vergrootglas. (erg omslachtig ben het met je eens)
Is idd omslachtig, maar via google is de enige manier. Of je kan een engel mailen Wij kunnen het zo voor je nazoeken in de admin.
Aha, via goole kom ik erachter dat deze dame meer mensen steeds berichten stuurt.

Het gaat om Summerskin.

De anderen hebben ook niet om uitnodigingen gevraagd, begrijp ik.
Gewoon negeren/ weigeren dan Moonlight. Die Summerskin krijgt er zelf geen berichten van als iemand je niet toevoegt. Alhoewel er natuurlijk hier wel meegelezen kan worden
Ah bij nader checken heeft Angel 4 ook al klachten gekregen over deze forummer. Via pm's maakt ze reclame. Ze is dus al gepermabanned.
Ik had haar juist genoemd omdat er kennelijk meer mensen last van hebben. Ze zal iets met reclame te maken hebben denk ik.

Zal haar negeren, as usual
N.a.v. een korte discussie in een ander topic:

Hoe zat het ook alweer met de OP? Deze mag niet gequote worden, volgens de regels.

Er staat me iets bij dat het verwijderen van de OP ook niet is toegestaan, maar ik kan het nergens terugvinden.

Wie weet wat de regels zijn hieromtrent (en waar staat dat)?
Dat mag gewoon Moon, al is het inderdaad wel jammer als een TO dit doet.
Inderdaad, het verwijderen van een OP mag. Als dat niet meer zou mogen zou het de angels veel extra werk kosten, want we moeten altijd de mogelijkheid bieden aan forummers om hun eigen berichten te kunnen verwijderen...

grtjs,

Naomi
quote:mylenevalerie schreef op 19 oktober 2009 @ 16:09:

[...]

Oke, ik zet de printscreen hier ook even neer want misschien kijk ik niet goed en zien andere wat ik fout doe.

Maar zo zie ik het prikbord en zie geen mogelijkheid om een andere instelling dus ik kom nu moeilijk in mijn eigen topics.

Ik stuur het ook naar de email die je aangeeft Naomi.

Bedankt.

[afbeelding]

Moge Naomi,

Ben je nog wat wijzer geworden waarom ik niet bij de topics op het prikbord kan komen?
quote:geve schreef op 19 oktober 2009 @ 16:13:

if Topic_Counter>3000 then Close_Topic{} Weet je wel hoeveel bugs je daar mee kan introduceren?
Ik krijg het WW topic (lijnpijlert) met de eerste post eerst te zien ipv andersom, zoals de rest.....raar?
quote:absoluteEinstein schreef op 26 oktober 2009 @ 17:28:

Weet je wel hoeveel bugs je daar mee kan introduceren?Ja: evenveel als een topic manueel sluiten. Geen dus (mag ik hopen).
quote:geve schreef op 26 oktober 2009 @ 21:33:

[...]

Ja: evenveel als een topic manueel sluiten. Geen dus (mag ik hopen).Extra regels is altijd een risico. Bijvoorbeeld als je een punt-komma vergeet. Zoals jij deed
@MV, ik denk dat het te maken heeft met rechten of met een bewuste keuze om de topics op het prikbord sneller te laten verouderen - ben hier nog mee bezig!

@misschicken, ja, da's inderdaad raar. Heb je een link naar het topic? (kijk ik of ik daarbij hetzelfde krijg)

groetjes, Naomi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven