Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
Glittervis, leuk dat het een jongetje is!!!

En stoer hoor hoe je het allemaal aanpakt en hoe je het allemaal doet. Kunnen veel mensen wat van leren.

Ik blijf zeker meelezen hier (en reacties van types als Mathilly overslaan)
quote:Glittervisje schreef op 28 oktober 2009 @ 18:25:

[...]

Mijn trots? Je bedoelt mijn gezond verstand zeker. Je vergeet dat ondanks dat er twee mensen betrokken zijn bij een zwangerschap, IK de keuze gemaakt heb om mijn kind te houden, gebaseerd op het feit dat ik mijn kind heel veel kan bieden, niet alleen financieël, maar ook met liefde, stabililiteit en het aandurf om een nieuw mensje te begeleiden naar volwassenheid. En als mijn financieële situatie anders was geweest, NO Way dat ik mijn hand ga ophouden bij iemand die niet wil en met mijn keuze moet leven. Ja, ondanks dat mijn verwekker zich als eersteklas E... opstelt, kan ik (met mijn gezond verstand) begrip opbrengen voor zijn situatie, ongewenst vaderschap.

Noem dat maar trots ja, ik kan mijzelf recht in de spiegel aankijken!AMEN

Een jongetje, wat leuk! Mini mag trots zijn met een moeder zoals jij. Je hebt het allemaal maar mooi voor elkaar!

Ben je al begonnen aan die nieuwe opdracht?
quote:Mathilly schreef op 27 oktober 2009 @ 17:06:

Niet persoonlijk met Glittervisje maar ook ik was inderdaad ongepland zwanger en de vader van mijn dochtertje rende ook weg. Maar ik heb er alles aan gedaan om te zorgen dat hij zijn verantwoordelijkheden nam en voor mij en zijn kind ging zorgen.

Ik heb hem gebeld, brieven gestuurd, vrienden op hem afgestuurd, zijn hele familie, vrienden en collega's er bij betrokken door hen te laten weten wat hij gedaan had... allemaal voor mijn kind. Idereen ging zich er mee bemoeien, mijn twee grotere broers zijn bij hem langs geweest en toen ik dreigde voor zijn deur te staan en desnoods naar zijn werk te komen met de kinderwagen draaide hij bij.

Nu heeft mijn dochter toch haar vader en neemt hij zijn verantwoording tegenover mij en haar. Mijn dochter kan later trots op mij zijn, en dat moet Glittervisje ook doen voor haar kind.

*proest koffie over beeldscherm*

Hou toch op. Je hebt het niet voor je dochter gedaan maar voor jezelf. Je ego was geknakt en nu heb je je ex net zo lang zitten intimideren tot hij overstag ging. Nou, wees er maar gelukkig mee.
quote:Glittervisje schreef op 28 oktober 2009 @ 18:25:

[...]

Mijn trots? Je bedoelt mijn gezond verstand zeker. Je vergeet dat ondanks dat er twee mensen betrokken zijn bij een zwangerschap, IK de keuze gemaakt heb om mijn kind te houden, gebaseerd op het feit dat ik mijn kind heel veel kan bieden, niet alleen financieël, maar ook met liefde, stabililiteit en het aandurf om een nieuw mensje te begeleiden naar volwassenheid. En als mijn financieële situatie anders was geweest, NO Way dat ik mijn hand ga ophouden bij iemand die niet wil en met mijn keuze moet leven. Ja, ondanks dat mijn verwekker zich als eersteklas E... opstelt, kan ik (met mijn gezond verstand) begrip opbrengen voor zijn situatie, ongewenst vaderschap.

Noem dat maar trots ja, ik kan mijzelf recht in de spiegel aankijken!hear hear. En het feit dat je over 'zijn verwekker' spreekt in plaats van 'zijn vader' zegt al meer dan genoeg over de status die hij straks heeft. Hij wil het zo; hij kan het zo krijgen.
quote:Glittervisje schreef op 28 oktober 2009 @ 20:53:

[...]

Alice gefeliciteerd met jouw aanstaande zoontje! Spannend, is het je eerste?Hi Glitter, het is inderdaad onze eerste; e.e.a. is niet ''vanzelf'' gegaan zeg maar... We zijn dus erg blij met deze kleine vent!
WOW, wat een topic, heb het een paar dagen geleden ontdekt en ben nu klaar met lezen . En ook ik kan alleen maar tegen Glittervisje zeggen: YOU GO GIRL!! Wat een sterke beslissing, respect, respect! Heb je niet de neiging om 'de verwekker' op z'n b** te slaan als je hem tegenkomt?
quote:Mathilly schreef op 28 oktober 2009 @ 13:45:

[...]

Gliitervisje, denk je dan wel aan je ongeboren zoon en wat dat allemaal gaat kosten en dat je je zoon moet vertellen dat mama niet haar best heeft gedaan. Ik ben heel gelukkig en mijn dochter ook, dankzij mij heeft ze een vader, die ook meebetaald, wat heeft jouw zoon straks? Je denkt nu alleen aan jezelf , je moet je trots opzij zetten voor je kinderen.Dat mama niet haar best gedaan heeft om als Ma Flodder zich te gedragen inderdaad! Gliitervisje denkt temninste nog na!

En eens met Tia Dalma, laat die Mislukte Schrijver ver weg blijven. Hij moest eens weten dat hij blij mag zijn met Glittervisje. Stel je voor dat hij Mathilly zwanger had gemaakt!!!
quote:radiogirl schreef op 29 oktober 2009 @ 14:12:[/b

. Hij moest eens weten dat hij blij mag zijn met Glittervisje. Stel je voor dat hij Mathilly zwanger had gemaakt!!!*proest*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:radiogirl schreef op 29 oktober 2009 @ 14:12:

[...]

Dat mama niet haar best gedaan heeft om als Ma Flodder zich te gedragen inderdaad! Gliitervisje denkt temninste nog na!

En eens met Tia Dalma, laat die Mislukte Schrijver ver weg blijven. Hij moest eens weten dat hij blij mag zijn met Glittervisje. Stel je voor dat hij Mathilly zwanger had gemaakt!!!Je zou het die Mislukte schrijver bijna toewensen dat hij met een Mathilly-persoon opgescheept zat!
quote:radiogirl schreef op 29 oktober 2009 @ 14:12:

[...]

Dat mama niet haar best gedaan heeft om als Ma Flodder zich te gedragen inderdaad! Gliitervisje denkt temninste nog na!

En eens met Tia Dalma, laat die Mislukte Schrijver ver weg blijven. Hij moest eens weten dat hij blij mag zijn met Glittervisje. Stel je voor dat hij Mathilly zwanger had gemaakt!!!Dan was hij nu aan een thriller bezig geweest
Misschien is hij wel de papa van Mathilly's kind....En denkt ie "dat overkomt mij nooooooit meer" en gooit vantevoren al met bedreigingen en brieven van advocaten
quote:traincha2 schreef op 29 oktober 2009 @ 11:16:

[...]

*proest koffie over beeldscherm*

Hou toch op. Je hebt het niet voor je dochter gedaan maar voor jezelf. Je ego was geknakt en nu heb je je ex net zo lang zitten intimideren tot hij overstag ging. Nou, wees er maar gelukkig mee.Waarom zou ik dat voor mezelf doen? Hij had mij zwanger gemaakt!
Mathilly, heeft deze man jou verkracht?
quote:Mathilly schreef op 29 oktober 2009 @ 21:21:

[...]

Waarom zou ik dat voor mezelf doen? Hij had mij zwanger gemaakt!Hij? had JIJ daar misschien ook nog een aandeel in ? of wist je niet hoe je zwanger kon worden?
quote:luna1 schreef op 29 oktober 2009 @ 16:22:

Misschien is hij wel de papa van Mathilly's kind....En denkt ie "dat overkomt mij nooooooit meer" en gooit vantevoren al met bedreigingen en brieven van advocaten Hij is niet de vader van mijn kind, maar als ik Glittervisje was geweest had ik allang gezegd wie het was. Glittervisje kan hem nog steeds voor de voeten gooien dat ze naar de pers stapt als hij niet normaal gaat doen en zijn verantwoordelijkheden niet neemt.
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 29 oktober 2009 @ 21:24:

Mathilly, heeft deze man jou verkracht?Hoe kom je daar nou bij? Dan hadden mijn broers nu vastgezeten.
Til hup je hok in!
quote:Mathilly schreef op 29 oktober 2009 @ 21:26:

[...]

Hij is niet de vader van mijn kind, maar als ik Glittervisje was geweest had ik allang gezegd wie het was. Glittervisje kan hem nog steeds voor de voeten gooien dat ze naar de pers stapt als hij niet normaal gaat doen en zijn verantwoordelijkheden niet neemt.Ja, dat lijkt me heel erg fijn voor hun kindje, dat hij dat later allemaal moet lezen in de kranten. Dat vader hem niet wil en zegt dat de moeder liegt etc. Nee hoor. Ik vind dat Glittervisje het prima doet, ze heeft voldoende geprobeerd. Als ik haar was wilde ik de verwekker ook niet meer in het leven van mijn kind.
Stressed is just desserts spelled backwards
Me neither
Glittervisje, goed dat je de eer aan jezelf houdt. Je zult een hele goeie mama zijn voor je zoontje!!
quote:Mathilly schreef op 29 oktober 2009 @ 21:28:

[...]

Hoe kom je daar nou bij? Dan hadden mijn broers nu vastgezeten.Omdat je zegt dat HIJ jou heeft zwanger gemaakt. Als het geen verkrachting was en je hebt vrijwillig seks met hem gehad, dan hebben JULLIE jou zwanger gemaakt.
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 29 oktober 2009 @ 21:34:

[...]

Omdat je zegt dat HIJ jou heeft zwanger gemaakt. Als het geen verkrachting was en je hebt vrijwillig seks met hem gehad, dan hebben JULLIE jou zwanger gemaakt.Als man moet je nou eenmaal voor de vrouw zorgen als ze zwanger is, dat bedoel ik.
quote:Mathilly schreef op 29 oktober 2009 @ 21:21:

[...]

Waarom zou ik dat voor mezelf doen? Hij had mij zwanger gemaakt!

Til, doe mij eens een lol...

Vertel mij nou eens waar je het idee vandaan hebt gehaald dat HIJ JOU zwanger heeft gemaakt?

Waar was jij toen jullie van bil gingen?

Jij lag er toch ook bij?

Jij had toch ook een condoom kunnen aangeven, de pil kunnen slikken, nee kunnen zeggen, een pessarium in kunnen doen een prikpil kunnen halen, of de Morning After pil kunnen scoren daarna?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Thilly....jij bent een van de meest simpele zielen ooit die ik op dit forum heb gezien. En ik heb er al wat voorbij zien komen.

Wil jij ajb dit topic met rust laten en een eigen topic openen? Dit is nl behoorlijk respectloos naar TO toe en ook nog eens behoorlijk irritante topic vervuiling.

Jij houd je op met chantage, je ex had van mij rustig hiermee naar de politie kunnen gaan om jou en je familie aan te pakken. Ongelofelijk.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Summerdance schreef op 29 oktober 2009 @ 21:44:

[...]

Til, doe mij eens een lol...

Vertel mij nou eens waar je het idee vandaan hebt gehaald dat HIJ JOU zwanger heeft gemaakt?

Waar was jij toen jullie van bil gingen?

Jij lag er toch ook bij?

Jij had toch ook een condoom kunnen aangeven, de pil kunnen slikken, nee kunnen zeggen, een pessarium in kunnen doen een prikpil kunnen halen, of de Morning After pil kunnen scoren daarna?En zo.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven