hoe benader ik een jongen in een bizarre situaie? help pls..

30-10-2009 11:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

De situatie:

Sinds kort wil een vriendin een jongen aan me voorstellen. Zij kent zijn zusje.

We waren een keer met 3 meiden langs zijn ouders restaurant en hij was daar. Maar ik vond mezelf erg vaag! Normaal ben ik sociaal en spontaan maar op dat moment was ik nerveus omdat hij leuker was in het echt. Ik wist niet veel te zeggen terwijl die andere twee met hem ging praten om zogenaamd informatie voor me in te winnen.

Onze eerste indruk was dat hij verlegen en beleefd was.

Nu willen we dus naar plan B. Ik wil hem dolgraag zien en met 1 of 2 vriendinnen willen we dit keer daar gaan eten. Hopelijk is hij daar ook en staat hij in de bediening. Intussen heb ik iets kunnen bedenken als hij ons die avond bedient maar stel als zijn moeder ons bedient en hij staat achter de bar.. dan heeft het weinig nut.

Hoe kan ik hem benaderen in deze situatie?

Omdat meestal jongens bij mij de eerste stap zetten voel ik me in deze situatie ongemakkelijk en ben niet aan gewend om zelf te benaderen maar ik weet het zeker dat ik het wil doen omdat ik hem niet wil laten gaan. Als je het niet probeert dan weet je het ook niet toch? (denk ik dan).

Als het wederzijds is, hoop ik te vertrekken met zijn email adres of iets dergelijks.

Heeft iemand tips en adviezen?

Alvast bedankt.

PS:

- als er niemand in de buurt is dan zou het wat makkelijk zijn want nu moet ik ook met anderen rekening houden..vooral zijn moeder.

- die vriendin van me kent zijn zusje wel maar niet super goed bevriend.
Ik moet eerlijk denken dat ik me bij een bizarre situatie een jongen in een kooi met vogelspinnen voorstel, niet in een restaurant.

Voor advies, geen idee. misschien het Yes forum?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
En wat is er precies bizar aan deze situatie?

In de grote mensen wereld stap je gewoon op zo'n jongen af en vraag je om zijn nummer.

en anders hyves? facebook? msn? een briefje onder de deur? Je vriendinnen het laten vragen?
Neem je vriendinnen niet mee maar wees een grote meid en ga er zelf op af! Nu krijgt hij de indruk van jou dat je niks alleen af kunt en dat je een bang musje bent en dat lijkt me niet hoe je door hem gezien wil worden. Dus je moed verzamelen en een praatje aanknopen
Het komt nogal puberaal over allemaal. Ik stel me echt voor dat jullie in een kringetje staan te giechelen en dat een iemand dan met een rood hoofd naar hem toe geduwd wordt

Vind je hem zelf leuk of doe je dit voor je vriendinnengroepje?

In het eerste geval: grow up ( in het tweede geval eigenlijk ook) en bel die jongen op en leer hem eerst eens kennen in plaats van nu al te praten over iemand niet willen laten gaan. Je hebt hem nog nauwelijks gesproken. Dat komt op hem ook een stuk normaler over dan dat je 'toevallig' in zijn restaurant verschijnt.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Je doet wel erg moeilijk.

Ga gewoon naar hem toe en begin eventueel over een of ander recept te vragen.
quote:Paque_in_Pink schreef op 30 oktober 2009 @ 12:08:

Ik moet eerlijk denken dat ik me bij een bizarre situatie een jongen in een kooi met vogelspinnen voorstel, niet in een restaurant.

Ik was wel echt benieuwd naar die bizarre situatie, maar ik heb em niet gevonden hoor! Gewoon op hem afstappen, of hyves etc.
Als je vriendin het zusje van die jongen kent, kan je vast zijn telefoonnummer wel achterhalen. Smsen is goedkoper dan uiteten gaan, heb je meteen het probleem met zijn moeder opgelost.

Wat een lastige situatie zeg!
Ik heb zijn nummer niet..zelfs die vriendin van me ook niet. Ze kennen elkaar maar ook niet ZO goed.

Om meteen op een jongen af te stappen en zijn nummer vragen terwijl je hem helemaal niet kent, vind ik zo raar.

En nee ik doe dit niet voor mijn 'vriendinnengroepje'. Maar wie, dat hoef je niet meer te raden toch..

Ik moet gewoon inderdaad moed verzamelen en op hem afstappen.

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Waarom is dat raar? Als het je een leuke jongen lijkt, kun je toch gewoon eerst eens een praatje maken om te onderzoeken of dat ook echt zo is?
quote:xDoortjex schreef op 30 oktober 2009 @ 12:49:

Waarom is dat raar? Als het je een leuke jongen lijkt, kun je toch gewoon eerst eens een praatje maken om te onderzoeken of dat ook echt zo is?

ben jij een haartje belazerd, direct binnenhengelen en verloven.

niks geen praatjes!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Heel bizar........ ALs je dit niet kunt oplossen!
Ok ok, ik neem het terug. Dit is geen bizarre situatie.

quote:Paque_in_Pink schreef op 30 oktober 2009 @ 12:52:

[...]

ben jij een haartje belazerd, direct binnenhengelen en verloven.

niks geen praatjes!

Wil jij nu zeggen dat ik een player ben PiP???

En TO:
Stap op hem af en vraag: ik moet van mijn vriendin vragen of je me leuk vind...
Gezien de complexiteit van dit verhaal schat ik zo in dat TO jonger is dan de gemiddelde leeftijd hier op dit forum .

Vgirl, het is eigenlijk heel simpel. Je kent deze jongen niet, behalve dat je weet dat hij er leuk uit ziet. Als je vriendin zijn zusje kent, laat haar jouw telefoonnummer geven en vragen of hij jou belt. Ik zou mezelf niet in een ongemakkelijke situatie plaatsen door in het restaurant van zijn ouders te gaan eten. Als hij daar is, dan is hij waarschijnlijk aan het werk en zal je wellicht niet de reactie van hem krijgen waar je op hoopt. Daarnaast wil je contact met deze jongen leggen zonder "giechelende vriendinnen" om je heen (die het ongetwijfeld goed bedoelen).
@ paloma

Aller eerst bedankt voor je reactie!

Ik vraag me alleen af, zou hij niet denken van:

Hallo zij vindt mij leuk, hoezo moet ik haar bellen.. is het niet andersom?
Zorg dat je hem via hyves, facebook, partyflock of iets dergelijks vind. En leg op die manier contact met hem. En anders stap je het restaurant binnen als je weet dat hij er is en stop je een briefje met je naam en telefoonnummer in zijn hand. Zet de vraag: zin om me te bellen (of iets dergelijks bij) Dan ligt de bal bij hem. Hij weet dan in ieder geval dat jij hem leuk vind. Dan is het afwachten of hij belt. Want hij kan natuurlijk een vriendin hebben of gewoon jou wel een aardig mens vinden maar niets meer dan dat.

En niet meer denken dan nodig is. Als jij zijn nummer niet hebt kun je hem ook niet bellen. Dus door jouw nummer aan hem te geven kan hij zelf beslissen om jou te bellen.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 30-10-2009 20:24
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Vgirl schreef op 30 oktober 2009 @ 20:15:

@ paloma

Aller eerst bedankt voor je reactie!

Ik vraag me alleen af, zou hij niet denken van:

Hallo zij vindt mij leuk, hoezo moet ik haar bellen.. is het niet andersom?Vgirl, als je gaat denken wat hij eventueel zou gaan denken wanneer jij misschien iets gaat doen, dan ben jij alleen maar bezig met het denken aan scenario's die helemaal niet hoeven te gebeuren. Dus gewoon doen wat je hart je ingeeft en laat je nummer via je vriendin aan zijn zus geven. Als hij belt, dan is het leuk en als hij niet belt (omdat hij het raar vindt of iets dergelijks), nou dan belt hij lekker niet en is hij waarschijnlijk niet het type jongen voor jou wanneer hij niet jouw enthousiasme op prijs stelt. Je kunt ook zijn nummer via zijn zus proberen te bemachtigen. Ik zou hem niet gaan benaderen via Hyves, MSN of iets dergelijks. Vind ik persoonlijk te omslachtig. Succes maar ik denk wel dat het je gaat lukken!
Vgirl,

Je denkt wel heel erg moeilijk hoor. Op het moment dat jij daar gaat eten, je nummer achterlaat voor die jongen die je leuk vindt, is het toch goed? Als hij je leuk vindt neemt hij echt wel contact met je op hoor!!!!

Ennuh...wanneer ging je nou?
Gatverdamme Dushi, wat een vreselijke avatar!

TO,

gewoon op hem afstappen! Lef tonen.

Gewoon doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bla bla.
Inderdaad waarom zo moeilijk doen?

Ik denk gewoon teveel na..

Gewoon doen en lef tonen! :D

Bedankt voor de reacties!

@ Smurfje75:

ik wil vanavond naar toe.. (na de spits..) hopelijk is hij er anders een andere keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven