Kind wil na ruzie niet bij vader blijven en nu?!

31-10-2009 21:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry!

wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_94853 wijzigde dit bericht op 08-01-2011 02:00
Reden: wegens herkenbaarhied
% gewijzigd
Was jouw dochter op de hoogt van jouw plannen?
Bij mij is de regel met ex dat we de ander nooit ondermijnen en indien er een conflict is gaan de kinderen nooit naar de ander toe. Zou me niet laten gebruiken als je dit gevoel krijgt. Is de tiener te jong trouwens om thuis te blijven?
Hoe oud is jouw tiener dat zij niet alleen thuis kan blijven?
Als dochter op de hoogte was, dan zou ik mijn plannen dus gewoon doorzetten.

En met de vader in kwestie bespreken dat dit niet netjes is en dat hij het zelf had moeten oplossen met je dochter en niet jou had moeten bellen.
Ja, die heeft het tegen haar vader gezegd dat ik vanavond weg zou zijn. Heb haar om half 6 opgehaald dus ik was nog gewoon thuis.

ik zeg nooit tegen de kinderen dat ze iets niet tegen hun vader mogen zeggen, vind ik niet goed voor ze, wil ik ze niet mee belasten.
Hmmm, ik vraag me af of de titel wel zo passend is....

Gaat het je erom dat je dochter niet bij haar vader wil blijven, en jij twijfelt of je daaraan mee moet werken?

Of gaat het je erom dat je denkt dat je ex jou geen avondje uit gunt, en zo ruzie gaat zoeken met jullie dochter om ervoor te zorgen dat je niet weg kunt?

Lastige situatie! Wat let je om alsnog uit te gaan? Of is je dochter te jong om alleen thuis te blijven? Inderdaad: weet je dochter van jouw plannen? Ik heb jouw ervaring als ouder van je kind niet, maar ik vraag me af of het verstandig is om je dochter op te halen als ze ruzie heeft met haar vader..? Kunnen ze dat niet beter zelf uitzoeken? Of kun je ze juist beter uit elkaar halen om de gemoederen wat te laten bekoelen..?
Je ex kon zich niet inhouden? Heeft ie haar geslagen oid????
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dat is ook goed van je. Echter vind ik dat je beter je dochter bij je vader had kunnen laten. Zij hadden een conflict, mag hij het zelf oplossen. Bovendien had je plannen. Kan ze eventueel alleen thuis blijven?
Ze is 12 jaar en erg van streek vandaar dat ik m'n plannen omgegooid heb. DNM; Dit moet ik echt ook zo af gaan spreken.

Ze belde me zelf helemaal overstuur en ik kon op dat moment niet anders reageren.
Dat is inderdaad nog wel jong ja.

Beter om dat wel te doen hoor. Mijn zoon van 11 belt mij ook nog wel eens overstuur bij zijn vader. Toch wil ik dan dat hij blijft. Niet omdat hij niet bij me mag komen, maar omdat zijn vader de regels op dat moment bepaald en niet kan vluchten naar mij als het hem uitkomt (en andersom) Tevens ter voorkoming van misbruik.

Wat ik wel eens heb gedaan is een uurtje langs gekomen om met hem te wandelen, troosten en praten en weer bij ex afgezet.
Eens met de aanpak van Muts
Vraag 1 is ja.

Vraag 2 is op gevoel.

Vraag 3Dat laatste weet ik dus niet.
anoniem_94853 wijzigde dit bericht op 08-01-2011 02:02
Reden: herkenbaarhied
% gewijzigd
Hij slaat haar niet maar heeft er wel mee gedreigd.
Hmmm, 12 is inderdaad nog wel erg jong om alleen thuis te blijven, zeker als ze overstuur is. Ik vind de oplossing van DNM wel heel goed: even langskomen om rustig te praten en te troosten, en daarna weggaan. Maar goed, dat kun je op dit moment natuurlijk niet meer doen. Maar een volgende keer misschien wel...?

Ik zou zeggen: een ernstig gesprek met je ex is wel op zijn plaats. Hij moet inderdaad zijn conflicten met je dochter zelf oplossen, en jij kan natuurlijk pas oprecht zeggen dat ze bij hem moet blijven als je er ook op vertrouwt dat hij het daadwerkelijk op zal lossen...!
wtf en dat heeft hij tegen jou gezegd?
Nee, dat zei m'n dochter en hij herhaalde dat aan de telefoon dat hij dat gezegd heeft en later z'n excusses zal aanbieden.
quote:SpecialK11 schreef op 31 oktober 2009 @ 22:08:

Hij slaat haar niet maar heeft er wel mee gedreigd.In dat geval was ik langs gegaan en gezegd dat hij het niet moet wagen ook maar 1 poot uit te slaan naar je dochter en dat hij hulp moet zoeken als hij het niet aankan. Dochter uurtje meegenomen zoals eerder gezegd en weer terug komen. Zo geef je de grenzen duidelijk aan en geef je een duidelijke kans en signaal van vertrouwen, tevens voorkoming van uitspelen.
Is hij echt zo dreigend dan, voert hij die dreigingen wel eens uit?

Dat vind ik nml echt niet kunnen en persoonlijk zou ik dan mijn dochter zelfs niet meer laten gaan, maar dat komt omdat ik zelf een verleden heb met mishandeling van vaders kant in de weekenden en ik weet wat voor impact dat kan hebben, dan maar geen contact.
Wat ik wel eens heb gedaan is een uurtje langs gekomen om met hem te wandelen, troosten en praten en weer bij ex afgezet.[/quote]

Goede tip voor de volgende keer.
Dat hij de situatie niet echt aan kan is al langer.

Hij vraagt de kinderen het hemd van het lijf over wat er thuis allemaal gebeurt en zegt tegen de kinderen "niet tegen mama zeggen", iets wat ik zelf nooit zal doen.

Laat ook geen gelegenheid liggen om te laten merken dat ik niet deug.

De kinderen vertrouwen me uitspraken en gebeurtenissen toe die ik niet aan hem kan voorleggen omdat ik dan het vertrouwen van de kinderen schaad.
Ook mishandeling?
Dat is heel erg vervelend, maar met die gegevens zal je het moeten doen. Jullie zijn niet meer samen en hij als vader heeft het recht zijn vaderschap in te vullen zoals hij dat wil. Jij zelf doet het goed, hebt de kinderen merendeel van de tijd. Alleen agressie zal je nooit moeten dulden en meteen ingrijpen.
Zusenzo; hij slaat haar niet maar soms vind ik het op geestelijke mishandeling lijken. Kan er alleen niets mee omdat de kinderen me deze informatie in vertrouwen vertellen en als hij hoort dat ik het weet, hij het weer op de kinderen verhaalt.
Agressie hoeft trouwens niet perse losse handjes te zijn. Dat kan ook verbaal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven