Hoe vaak schoonfamiie bezoeken ?

31-10-2009 23:10 39 berichten
Hoe vaak bezoeken jullie je schoonfamilie ?

Ik ga niet altijd mee als manlief wil gaan, maar wel regelmatig ga ik mee voor mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Is dat dan een verplicht nummertje?...
Ik, of we, gaan eens in de 3 weken ofzo. Daarintegen staan ze hier wel regelmatig voor de deur. Wonen 3 straten verderop
quote:Ligeia schreef op 31 oktober 2009 @ 23:11:

Is dat dan een verplicht nummertje?...Nee, als hij het zou verplichten dan ben je jezelf niet.
Ik heb het altijd heel gezellig met schoonfamilie, stuk voor stuk (en vriend heeft een grote familie). Zie ze vaker dan mijn eigen familie en ga altijd graag mee.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Nooit, hoewel het contact met mijn schoonouders voorzichtig! aanhalen wel op de planning staat. Mijn vriend gaat wel elke paar maanden. Schoonouders wonen aan andere kant vh land. Mijn vriend ziet mijn ouders ook nooit. Gezellig he? Wel lekker rustig...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:leeuwenwelp wrote on 31 October 2009 @ 23:13:

[...]

Nee, als hij het zou verplichten dan ben je jezelf niet.

Aha.
Anyway, mijn schoonfamilie (zo noem ik ze nooit, klinkt als een ziekte) zie ik af en toe. De schoonfamilie van mijn partner zien we nooit. Bijhouden doen we niet. (Moet ik dat wel doen dan? Misschien krijg ik er wel zegels voor, of zo?)...
Ik zie mijn schoonfamilie (en mijn eigen familie trouwens ook) 1 x in de 6 - 8 weken (soms wat vaker i.v.m. verjaardagen of feestdagen). Ze wonen redelijk ver weg en dat vind ik (en vinden wij) prima zo.
Met schoonfamilie wordt de familie van je man bedoeld hoor Ligeia. je zegt dat je de schoonfamilie van je man nooit ziet?
quote:leeuwenwelp schreef op 31 oktober 2009 @ 23:10:

Hoe vaak bezoeken jullie je schoonfamilie ?

Ik ga niet altijd mee als manlief wil gaan, maar wel regelmatig ga ik mee voor mijn man.

Je hebt toch de pest aan je schoonmoeder? Je wilt toch helemaal nergens heen waar je man ook maar enigszins familiair of vriendschappelijk aan is verbonden? Je wilt toch graag kluizenaren?

Edit: sorry, maar wat wil jij eigenlijk? Al jouw topics wijzen op een antipathie naar alles wat maar menselijk interactie met je man kan hebben. Ik vind jou, of zo kom je op me over, een erg ongevoelig en ongezellig mens, heel erg zelfs!
Eens met Jaschenca.

@ TO: het is net of je blijft zoeken naar bevestiging dat het idioot is om mee te (moeten) gaan naar je schoonouders of een band met ze op te bouwen. Om wat voor reden dan ook trekt intermenselijk contact jou niet. Prima. Maar als de (weinige) mensen om je heen daar niet mee om kunnen gaan zul je òf je eigen gedrag aan moeten passen òf afscheid van die mensen moeten nemen. Maar blijven zoeken naar erkenning (vooral als je die hier zoekt i.p.v. in je directe omgeving) verandert je situatie niet. Daar zal jij, de andere partij òf jullie allebei iets voor moeten veranderen.
Iets anders
het zijn de ouders van mijn man dus ik respecteer ze daarom hoewel ze wel heel anders dan onze familie zijn ,

geen onaardige mensen , erg lief voor de kinderen ,we zien ze iedere week wel een keer ,

mijn ouders vaker maar die wonen aan het eind van de straat

we hebben het gelukkig wel getroffen met familie aan beide kanten
Oké, ik ken TO niet en haar topics ook niet, maar waarom ga je mee voor je man? En waarom vraag je dit? Het is niet alsof er een gouden regel is dat je 1x in de 3 weken op schoonfamiliebezoek moet.

Het is familie (ook al is het aangetrouwd) en tenzij jullie slaande ruzie hebben, zoals dat bruidspaar uit Haarlem, waarbij beide families op de vuist gingen, dan is het toch niet erg om eens in de zoveel tijd op bezoek te gaan?

En als je man soms alleen gaat kan toch ook?

Ik zie het probleem niet.
quote:Jaschenca schreef op 31 oktober 2009 @ 23:49:

[...]

Je hebt toch de pest aan je schoonmoeder? Je wilt toch helemaal nergens heen waar je man ook maar enigszins familiair of vriendschappelijk aan is verbonden? Je wilt toch graag kluizenaren?

Edit: sorry, maar wat wil jij eigenlijk? Al jouw topics wijzen op een antipathie naar alles wat maar menselijk interactie met je man kan hebben. Ik vind jou, of zo kom je op me over, een erg ongevoelig en ongezellig mens, heel erg zelfs!Bedankt voor je gezellige reactie !!!!!!!!!
quote:pipootje wrote on 31 October 2009 @ 23:38:

Met schoonfamilie wordt de familie van je man bedoeld hoor Ligeia. je zegt dat je de schoonfamilie van je man nooit ziet?

Echt, Einstein?

Ik zie mijn eigen familie inderdaad nooit...
quote:leeuwenwelp schreef op 01 november 2009 @ 00:30:

[...]

Bedankt voor je gezellige reactie !!!!!!!!!maar ze heeft wel gelijk
Ik kom vaker bij de moeder van mijn man vaker dan hijzelf We wonen een paar uur rijden van onze familie vandaan. Omdat ik wat vaker naar mijn ouders wil, dan mijn man naar zijn moeder, ga ik een paar keer per jaar zonder hem die kant op. Meestal willen er ook wel een paar kinderen mee. Omdat mijn schoonmoeder daar ook in de buurt woont, is het vrij logisch om het dan even te combineren met een bezoek aan haar. Ze is absoluut mijn bloedgroep niet, maar als je weet over welke onderwerpen je het samen wel kan hebben, is het best gezellig te houden. Ik vind het vooral belangrijk dat mijn kinderen hun oma regelmatig zien. Al met al denk ik dat ik daar ongeveer 8 tot 10 keer per jaar kom. Bij mijn zwager en zijn vrouw, die dichter bij mijn ouders wonen, kom ik gemiddeld twee keer per jaar.
quote:leeuwenwelp schreef op 01 november 2009 @ 00:30:

[...]

Bedankt voor je gezellige reactie !!!!!!!!!En dit zal dan de enige reactie, blijven. TO kennende. Ik vind je erg ondankbaar, nogal van het soort, ikkke en de rest kan stikkkke. Je vermaakt je er maar mee.
MIsschien ben ik de uitzondering die de regel bevestigd, maar mijn relatie met mijn schoonmoeder is heel hecht. Ik kan heel goed met haar praten en we vertellen elkaar onze diepste geheimen.

Ik heb geen contact met mijn ouders, als kind al niet meer, maar zij heeft al die leegte in haar eentje opgevuld.

Ook mijn schoonvader en ik hebben een bijzondere band, vaak geen woorden nodig om elkaar te begrijpen. Hij is veelal hetzelfde als ik, heeft ook een nare jeugd gehad.

Nee ik prijs me met deze mensen, ik koester ze.

De band met de broer van mijn man en diens vrouw is er niet. Mijn man en ik hebben er ook geen behoefte meer aan. Het zijn egoïstische mensen en dat kunnen wij niet handelen.

Maar helemaal geen bezoeken aan je schoonfamilie, zonder aanleiding? Dat vind ik een beetje raar. Ik kan me voorstellen dat jouw partner het fijn zou vinden als je mee ging.

Maar is er dan ooit iets voorgevallen? Is er een reden voor?
Leef lang genoeg om een probleem te worden voor je eigen kinderen!
Leeuwenwelp, doe je wel eens iets met de reacties hier? niet lullig bedoeld maar ben het eens met de niet gezellige reacties hier. En dat terwijl ik mijn eigen schoonouders nooit zie. Kan je misschien met een psycholooog praten over je moeilijke relatie met je schoonfamilie?
ik zie mijn schoonouders bijna wekelijks. Zeker mijn schoonmoeder. Ze heeft een goede bang met haar zoon en is een leuke vrouw. Ze heeft absoluut dingen die ik anders zou doen en die ik irritant vind, maar ach. Ze heeft haar zoon toch maar opgevoed tot de man die ik geweldig vind (meestal dan) en ze is lief voor ons en onze zoon.
Ik heb 2 hele lieve schoonmoeders (schoonouders zijn gescheiden). Allebei 2 met een hart van goud. Mijn eigen moeder is overleden, maar mijn schoonmoeders voelt als eigen.

Ik zou ze voor geen goud willen missen.

Ik loop er de deur niet plat, maar ik ga gerust voor een bakkie even bij ze langs als mijn man moet werken of als ik ze al even niet gezien heb. Andersom ook hoor. Dan komen ze gezellig bij ons langs.

Mijn eigen vader zien we niet zo vaak omdat hij aan de andere kant van het land woont en wat meer op zichzelf gericht is. De stap is dus groter om naar hem toe te gaan.
Ik vind mijn schoonmoeder heel lief, maar af en toe nogal verstikkend. Ik heb daarom besloten in overleg met mijn man niet meer elke week mee te gaan naar haar,want dan irriteer ik me alleen maar en dat is voor hem ook niet leuk. Hij zit er dan tussen.
Jaschenka heeft meer dan gelijk. Al jouw topics gaan over 'die heeft dat gedaan, mijn schoonmoeder is stom, mijn vriendin heeft over mail verteld dat ze zwanger is, ik heb ruzie zus, ik erger me aan die en die'.

Ik bezoek mijn schoonfamilie net zo vaak als mijn man gaat. Gewoon omdat het ook mijn familie is sinds ik bij mijn man ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven