En nu trek ik het echt niet meer...

02-11-2009 14:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik lees al enige tijd mee op dit forum, maar had tot vandaag nog nooit gereageerd of gepost. Maar nu, op dit moment, wil ik hier ook graag mijn verhaal neerzetten en kan ik een luisterend oor en adviezen goed gebruiken. Want ik heb gevoel dat ik gek word! Ik had vandaag “ingebroken” bij een topic onder relaties, maar denk dat mijn verhaal hier beter op zijn plaats is.

Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden. Een paar jaar geleden ben ik gescheiden. Gelukkig nog een erg goed contact met ex man en een zeer goed lopend co-ouderschap. Vlak na mijn scheiding werd mijn moeder erg ziek. Ook werd een vriendin van mij ziek en ze overleed een half jaar later. Twee dagen voor haar begrafenis ben ik verkracht door iemand van wie ik dacht dat hij een goede vriend was, die ik kon vertrouwen. In therapie geweest, en langzaamaan het gevoel dat het wel weer beter met me ging. Toen een nieuwe man leren kennen. Ik dacht dat mijn leven weer een beetje kleur zou krijgen. Helaas was de rampspoed in mijn leven nog niet voorbij. Mijn vader werd ziek, en is inmiddels overleden.

Alleen dit is eigenlijk al te veel om allemaal te kunnen doorstaan in zo'n kort tijdbestek. Maar toch hield ik vol, voor mijn kind, mijn familie en mezelf. Overigens werk ik ook 5 dagen per week, drukke baan met veel verantwoordelijkheden. Maar ook dat hield en hou ik goed vol.

Van meet af aan zaten bepaalde dingen in de relatie niet lekker. Hij bleek zijn leven niet goed op orde te hebben en de communicatie verliep niet altijd even vlot. Ik heb hem geholpen waar ik kon. Een luisterend oor, allerlei problemen oplossen, hem in mijn huis genomen, vertroeteling /verzorging en heel veel financiele steun.

En een paar dagen geleden heeft hij het uitgemaakt. Omdat hij vindt dat ik teveel drink. Ik moet bekennen dat ik bijna elke dag een paar (2-3) glaasjes drink. En af en toe kan ik het daar niet bij houden, dan drink ik eigenlijk teveel. Het helpt me een beetje ontspannen en lijkt (tijdelijk) de scherpe kanten van het verdriet wat te verminderen. Of soms helpt het me juist te kunnen huilen, omdat ik zo vreselijk op slot zit. Ik besef heel goed dat teveel niet goed voor je is (ik drink overigens nooit teveel waar mijn kind bij is) .

En nu heeft hij me dus aan de kant gezet. Ik heb geprobeerd te bellen en sms-en. Maar hij reageert niet. En dat doet zoveel pijn! Ik heb het gevoel dat ik dit niet verdien! En daarom post ik hier, omdat ik nog een beetje de laatste eer aan mezelf wil houden en wil stoppen met bellen en sms-en. Maar tegelijktijd heb ik het gevoel dat ik gek word! Dat dit de druppel is van wat ik kan en moet trekken in dit leven!

Veel liefs
Hoi Sami,

Ik denk dat de tijd is aangebroken voor het echte verwerken van alles! Je hebt alles weggestopt en bent weggevlucht in een relatie en drank. Uiteindelijk kom je jezelf dan keihard tegen en dat moment is nu aangebroken denk ik!

Ik denk dat het goed is om een afspraak met je huisarts te maken en vanaf dat punt gaat het balletje wel rollen.

Sterkte
Inderdaad, ga met je verhaal naar je huisarts. Dat is een hele grote stap, maar ik denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen. Hopelijk kun je hele fijne professionele hulp vinden bij het verwerken van zoveel heftige gebeurtenissen.
Hoi Sammi, soms komt er in een te korte periode teveel heftige dingen op je af. Logisch dat je dat niet trekt!

Ik kan niet veel zinnigs zeggen over je relatie. Het lijkt niet eerlijk te zijn omdat jij er wel voor hem bent geweest en hij het nu ineens niet meer ziet zitten. Maar het is zoals het is.

Neem de tijd om alles te verwerken. Lang de tijd, want het is niet niks. Probeer wel van de alcohol af te komen, want dat is echt een glijdende schaal. Nu merken je kinderen er nog niets van, maar die garantie heb je niet voor de toekomst.

Wees lief voor jezelf. Dat betekent soms streng (met bijv alcohol en jezelf weerhouden je vriend te bellen) maar ook zorgzaam lichamelijk en geestelijk.

Sterkte !
Quote:

En een paar dagen geleden heeft hij het uitgemaakt. Omdat hij vindt dat ik teveel drink. Ik moet bekennen dat ik bijna elke dag een paar (2-3) glaasjes drink. En af en toe kan ik het daar niet bij houden, dan drink ik eigenlijk teveel. Het helpt me een beetje ontspannen en lijkt (tijdelijk) de scherpe kanten van het verdriet wat te verminderen. Of soms helpt het me juist te kunnen huilen, omdat ik zo vreselijk op slot zit. Ik besef heel goed dat teveel niet goed voor je is (ik drink overigens nooit teveel waar mijn kind bij is) .

Je drinkt inderdaad teveel en ook nog eens om de verkeerde reden. volgens het Trimbos ben je een alcoholist. Je hebt veel meegemaakt, maar dat mag geen aanleiding zijn om te gaan drinken. Je drinkt niet waar je kind bij is, maar geloof me je kind heeft daar toch last van. Als jij 's avonds drinkt ben jij 's ochtends niet fit, of 's nachts als je kind je nodig heeft. Bovendien is een kenmerk van een verslaving dat het van kwaad tot erger gaat. Nog een ander aspect alcohol verandert je persoonlijkheid. Je zegt dat het je helpt om je emoties te tonen, maar dat is echt onzin. Drinken creeert een nieuw en heel ernstig probleem. Daarnaast lopen vrouwen die elke dag drinken en meer dan 1 consumptie per dag risico op hart en vaatziekten en leverziekten zoals cirrose en fatty liver. In potentie dodelijk, dus ook niet goed voor je kind.

Je vriend heeft een heel duidelijk signaal afgegeven. Je moet hem niet bellen, maar jouw huisarts en je door laten verwijzen naar de AA en naar een psycholoog.
Jullie hebben gelijk, en vooral het bericht van meds is een eye-opener.

Ik ga een afspraak maken met de huisarts, inderdaad voordat het van kwaad tot erger gaat.
Goed zo. Maak jezelf verder geen verwijten maar besluit gewoon om het vanaf vandaag anders te doen. 1e prioriteit is van de drank af 2e prioriteit is psychologische hulp en als die vriend echt de ware voor je is, dan is hij aan het eind van het traject er ook nog wel voor je.
Sterkte, je hebt veel op je dak gekregen. Ik hoop dat je wat ondersteuning zoekt en krijgt en kunt beginnen met het verwerken van alles. Alle goeds!
Je Sami, dat is idd een hele hoop ellende in korte tijd. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ga ajb naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede psygoloog. En laat de drank staan want het wordt van kwaad tot erger. Hiermee maak je meer kapot dan dat je oplost. Wat je relatie betreft kan ik niet oordelen maar het klinkt erg egoistisch. Jij hebt wel voor hem klaargestaan maar hij is er nu niet voor jou. Niet bellen! Bel morgen vroeg de huisarts en ga met jezelf en voor jezelf en je kind aan de slag! Sterkte ermee.
Het erge is eigenlijk dat ik juist door deze relatie nog verder ben weg gezakt. Het meer gaan drinken is in deze relatie begonnen. Zeker na de dood van mijn vader. Als ik eerlijk ben, kon ik daarmee niet echt goed bij hem terecht.Nu zit ik met een bak ellende, financieel, door hem. Ook daarom wil ik contact. Heb hem echt veel geleend. Stom achteraf, dat ik zo voor hem klaar stond, terwijl hij me laat zitten. Keer op keer verloor hij zijn baan, en betaalde ik 2x vaste lasten. Maar dan leende hij wel vrolijk geld uit aan vrienden.

Wel weet ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn probleem. Niet hij. Maar ik heb wel het gevoel dat hij me steun had kunnen bieden. In plaats van enkel oordelen en veroordelen en me ineens laten zitten. Want zo voelt het toch. Maar goed, ben er zelf bij geweest. En vind hem niet eens een slecht persoon, misschien moet mijn les juist wel zijn dat ik anderen niet kan redden, maar vooral moet zorgen dat ik zelf lekker in mijn vel zit. Ik las ergens iets over "relatieverslaving".... lijkt griezelig veel op wat deze relatie was en hoe ik ermee omging. Maakt het allemaal niet makkelijker. Ik heb een hoop voer voor de psych. Heb zojuist een afspraak gemaakt met de huisarts..
Meds, complimenten voor je kordate en duidelijke reactie!

Ik ben het ook eens met freemind.

Verder wil ik TO hierbij heel veel sterkte wensen.
Sami, je hebt op harde wijze je les geleerd helaas in ook nog eens nare omstandigheden. Zorg vanaf nu echt goed voor jezelf. Je bent slim en sterk genoeg om dat te kunnen!
quote:sami72 schreef op 02 november 2009 @ 16:04:

Het erge is eigenlijk dat ik juist door deze relatie nog verder ben weg gezakt. Het meer gaan drinken is in deze relatie begonnen. Zeker na de dood van mijn vader. Als ik eerlijk ben, kon ik daarmee niet echt goed bij hem terecht.Nu zit ik met een bak ellende, financieel, door hem. Ook daarom wil ik contact. Heb hem echt veel geleend. Stom achteraf, dat ik zo voor hem klaar stond, terwijl hij me laat zitten. Keer op keer verloor hij zijn baan, en betaalde ik 2x vaste lasten. Maar dan leende hij wel vrolijk geld uit aan vrienden.

Wel weet ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn probleem. Niet hij. Maar ik heb wel het gevoel dat hij me steun had kunnen bieden. In plaats van enkel oordelen en veroordelen en me ineens laten zitten. Want zo voelt het toch. Maar goed, ben er zelf bij geweest. En vind hem niet eens een slecht persoon, misschien moet mijn les juist wel zijn dat ik anderen niet kan redden, maar vooral moet zorgen dat ik zelf lekker in mijn vel zit. Ik las ergens iets over "relatieverslaving".... lijkt griezelig veel op wat deze relatie was en hoe ik ermee omging. Maakt het allemaal niet makkelijker. Ik heb een hoop voer voor de psych. Heb zojuist een afspraak gemaakt met de huisarts..

Wat goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts!

Heel moedig. Het is niet niks wat je allemaal voor je kiezen hebt gehad!

Je hebt wel veel zelfinzicht vind ik hoor, en daar kan je ver mee komen. Sterkte ermee!
Goeie zet. Hou vol, en schrijf over je vorderingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven