wat zijn jouw menstruatieklachten?
dinsdag 3 november 2009 om 12:57
Het is weer zover: ongesteld.
In mijn geval betekent dat een hele week vreselijke hoofdpijn.
Dit begint meestal een dag of 3 vantevoren,tot een dag of 2 erna.
In totaal ben ik er dus een week zoet mee, strip ibuprofen per week.de andere 3 weken van de maand heb ik nergens last van.
Ik slik trouwens geen pil (meer) want met pil was het nog erger.
Wat zijn jullie klachten/pijntjes?
In mijn geval betekent dat een hele week vreselijke hoofdpijn.
Dit begint meestal een dag of 3 vantevoren,tot een dag of 2 erna.
In totaal ben ik er dus een week zoet mee, strip ibuprofen per week.de andere 3 weken van de maand heb ik nergens last van.
Ik slik trouwens geen pil (meer) want met pil was het nog erger.
Wat zijn jullie klachten/pijntjes?

dinsdag 3 november 2009 om 13:26
een beetje emotioneel wiebel op de 1e dag, maar de rest van de tijd voel ik me weer normaal.
door het hormoonvrij koperrspiraaltje wel 7 a 8 dagen in de maand ongesteld (cyclus van precies 28 dagen) ipv 5 toen ik nog geen spiraaltje had.
verder 1 dag een paar heftige krampjes en 2 dagen heftig bloedverlies maar daar heb ik verder geen last van.
ps. toen ik nog aan de pil was had ik altijd hoofdpijn, slikte eens per week een paracetamol. nu nooit meer hoofdpijn!
door het hormoonvrij koperrspiraaltje wel 7 a 8 dagen in de maand ongesteld (cyclus van precies 28 dagen) ipv 5 toen ik nog geen spiraaltje had.
verder 1 dag een paar heftige krampjes en 2 dagen heftig bloedverlies maar daar heb ik verder geen last van.
ps. toen ik nog aan de pil was had ik altijd hoofdpijn, slikte eens per week een paracetamol. nu nooit meer hoofdpijn!
dinsdag 3 november 2009 om 13:30
Met Microgynon 30 (10 jaar) en ook met Nuvaring (1 jaar) veel last van stevige hoofdpijn, altijd 1 dag voor m'n menstruatie en meestal ook nog een keer bij ovulatie. Tussendoor vaak 'redelijke' hoofdpijn. En bij menstruatie 1 dag buikpijn, maar niet ondragelijk.
Nu sinds 1 maand gestopt met alle hormonen: géén hoofdpijn meer. Wel vooraf grotere gevoelige borsten en ietsjes meer buikpijn. Maar dat lever ik graag in, als ik maar niet meer die koppijn heb!! Blijf overigens even kort ongesteld (3 a 4 dagen).
Nu sinds 1 maand gestopt met alle hormonen: géén hoofdpijn meer. Wel vooraf grotere gevoelige borsten en ietsjes meer buikpijn. Maar dat lever ik graag in, als ik maar niet meer die koppijn heb!! Blijf overigens even kort ongesteld (3 a 4 dagen).
dinsdag 3 november 2009 om 13:40
Paar dagen ervoor heb ik last van verschrikkelijke PMS, compleet met huilbuien en onredelijk gedrag. Verder erge last van onderrug en zeer gevoelige borsten. Als het begint meestal erge hoofdpijn en verschrikkelijke krampen. de 2e en 3e dag lig ik meestal op bed, aangezien ik flauwval van de pijn of het erge bloedverlies. Daarna gaat het iets beter en kan ik weer normaal functioneren onder het genot van een paar diclofenac. Een doos super plus tampons en super tampons, een heleboel maandverband en en 7 dagen verder en dan is het voorbij...
Pil en spiraal helpen niet helaas.

'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

dinsdag 3 november 2009 om 14:00
zo, Bladora, dat klinkt behoorlijk beroerd zeg!
hier is het ook geen feest. Na de klassieke horror PMS dagen heb ik op de eerste dag heel erg last van rugweeen. Soms zo erg dat ik bijna flauwval ( heb ook op de 1e dag een hele lage bloeddruk) verder alle mogelijke kwaaltjes: pijnlijke borsten, misselijk, koud, ziek gevoel, huilen etc, etc.
één groot pluspunt: na 1 dag ( en een nacht) is het allemaal weer voorbij! de volgende dag is mijn lijf er weer helemaal klaar voor.
hier is het ook geen feest. Na de klassieke horror PMS dagen heb ik op de eerste dag heel erg last van rugweeen. Soms zo erg dat ik bijna flauwval ( heb ook op de 1e dag een hele lage bloeddruk) verder alle mogelijke kwaaltjes: pijnlijke borsten, misselijk, koud, ziek gevoel, huilen etc, etc.
één groot pluspunt: na 1 dag ( en een nacht) is het allemaal weer voorbij! de volgende dag is mijn lijf er weer helemaal klaar voor.
dinsdag 3 november 2009 om 14:12
De dag voordat ik ongesteld moet worden krijg ik ontzettende nestdrang! Heel irritant! Ik bedenk dan altijd wat ik in huis wil veranderen/maken. Daarom heb ik nu 3 projecten lopen die ik nog af moet maken....
De dag dat ik ongesteld moet worden krijg ik erge rugweeen. Ik was ook altijd erg labiel (moest voor 6'en foto's ophalen bij een fotospeciaalzaak, ik was om half 6 klaar met werken, sprong meteen op de fiets (zou ong. 20 min. duren). Vreselijke tegenwind en regen, dus heb getrapt alsof mijn leven ervan af hing. 5 voor zes, ik was er bijna! Ging de hoek om en zag de brug opengaan! Ik heb mij echt moeten verbijten om niet in huilen uit te barsten), toen besloten dat ik aan een lichtere pil toe was en ik ben nog steeds niet stabiel, ik kan nu iets beter met tegenslagen omgaan dan destijds. Ook zijn de baarmoederkrampen minder.
Het valt dus bij mij gelukkig erg mee, vooral door die lichtere pil!
De dag dat ik ongesteld moet worden krijg ik erge rugweeen. Ik was ook altijd erg labiel (moest voor 6'en foto's ophalen bij een fotospeciaalzaak, ik was om half 6 klaar met werken, sprong meteen op de fiets (zou ong. 20 min. duren). Vreselijke tegenwind en regen, dus heb getrapt alsof mijn leven ervan af hing. 5 voor zes, ik was er bijna! Ging de hoek om en zag de brug opengaan! Ik heb mij echt moeten verbijten om niet in huilen uit te barsten), toen besloten dat ik aan een lichtere pil toe was en ik ben nog steeds niet stabiel, ik kan nu iets beter met tegenslagen omgaan dan destijds. Ook zijn de baarmoederkrampen minder.
Het valt dus bij mij gelukkig erg mee, vooral door die lichtere pil!
dinsdag 3 november 2009 om 14:31
Als ik de pil slik valt het allemaal wel te doen. Wel wat buikpijn, emotioneel etc. Maar voor dat ik de pil slikte ( en ben tussendoor ook een keer een jaar gestopt) was het echt horror.
Las net bij iemand over rugweeën, dat heb ik dan ook. En ook kramp in mijn bovenbenen. Kan echt niet meer lopen of zitten van de pijn. En ik bloed bijna dood met van die lekkere stolsels etc.
Have a happy period.
Las net bij iemand over rugweeën, dat heb ik dan ook. En ook kramp in mijn bovenbenen. Kan echt niet meer lopen of zitten van de pijn. En ik bloed bijna dood met van die lekkere stolsels etc.
Have a happy period.
dinsdag 3 november 2009 om 15:15
Ik heb er nooit in mijn leven last van gehad. Geen pijn, geen overmatig bloedverlies waar ej van flauwvalt.... Enkel een paar dagen een ob mini en nu met mirena helemaal niks... Ik heb er echt geen enkele last van gelukkig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 3 november 2009 om 15:46
dinsdag 3 november 2009 om 18:13
Ik maak geen gebruik van anticonceptie (Pil ed)
heb week voor menstruatie ontzettend veel trek, tijdens menstruatie bijna niet.
Buikpijn, krampen (samentrekking baarmoederslijmvlies geloof ik, eisprong voel ik ook.)
ontzettende pijn in de benen (en wel meer spiergroepen), hoofdpijn en emotioneel iets onstabiel. Maar heb er eigelijk weinig last van
klinkt als veel, maar trekt na dag of twee weg. Bloed wel behoorlijk. O, en pil maakt klachten niet minder, behalve dat ik dan gewoon een bloeding zou hebben ipv ongesteldheid.
Wat een verhaal
heb week voor menstruatie ontzettend veel trek, tijdens menstruatie bijna niet.
Buikpijn, krampen (samentrekking baarmoederslijmvlies geloof ik, eisprong voel ik ook.)
ontzettende pijn in de benen (en wel meer spiergroepen), hoofdpijn en emotioneel iets onstabiel. Maar heb er eigelijk weinig last van
klinkt als veel, maar trekt na dag of twee weg. Bloed wel behoorlijk. O, en pil maakt klachten niet minder, behalve dat ik dan gewoon een bloeding zou hebben ipv ongesteldheid.
Wat een verhaal
dinsdag 3 november 2009 om 18:25
dinsdag 3 november 2009 om 20:54
Een keer per 4 a 5 ongesteldheidsmomenten last van mn rug. Ongeveer paar uurtjes hevige kramp, vlakvoordat ik begin te bloeden. Verder helemaal nergens last van, ben juist extra vrolijk en heb meer zin in sex
Slik geen pil of iets, ben wel megaonregelmatig.. soms om de 4 weken dan om de 10 of iets.. maar runs in the family
Slik geen pil of iets, ben wel megaonregelmatig.. soms om de 4 weken dan om de 10 of iets.. maar runs in the family

dinsdag 3 november 2009 om 21:12
Ik kan op de eerste dag alles, iedereen en mezelf wel afschieten. Buikkrampen, emotioneel hartstikke labiel en het voelt alsof ik een zware griep te pakken heb. Zodra ik de kans heb, ga ik die dag gelijk weer op bed en zodra ik weer wakker wordt is alles, behalve de krampen, weg. En ben ik er weer helemaal klaar voor.