Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
quote:Glittervisje schreef op 01 november 2009 @ 18:48:

[...]

Je leventje er nooit leuker op wordt? Je leven wordt inderdaad er niet leuker op als je alles laat afhangen van een vader die niet wil. Maar je hebt je eigen leven in de hand vind ik, dus of mijn leven er leuker op wordt ligt aan mij. Tuurlijk gebeuren er dingen die je leven vermoeilijken (levenslessen), maar het gaat om HOE je ermee omgaat vind ik. Mijn leven is erg leuk kan ik je garanderen en dat heb ik (gelukkig) zelf in de hand!HELEMAAL MEE EENS GLITTER!
quote:Mathilly schreef op 02 november 2009 @ 14:38:

Glittervisje zorg dat hij moet betalen kun je nog meer shoppen!

Kijk dat zou jij doen...

Glitter (en de rest van dit topic) geniet gewoon veel meer van de dingen die ze ZELF kan kopen en doen

DAAR win je respect mee, naar jezelf en van anderen....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 03 november 2009 @ 11:31:

[...]

Kijk dat zou jij doen...

Glitter (en de rest van dit topic) geniet gewoon veel meer van de dingen die ze ZELF kan kopen en doen

DAAR win je respect mee, naar jezelf en van anderen....Helemaal mee eens!
Wat een verschrikkelijk gevoel moet het zijn als je gaat shoppen van iemands geld, wetende dat je diegene's leven behoorlijk verziekt hebt.

Ik heb lekker geshopt wetende dat het mijn eigen geld is waar ik zelf hard voor gewerkt heb en voor een goed doel: mijn aanstaande zoontje!

p.s: wat er allemaal tegenwoordig op babygebied te koop is... je kijkt je ogen uit!
Ben je leuk geslaagd, Glitter? Geweldig wat er inderdaad te koop is voor die ukkies, ik kan me altijd amper inhouden (heb helaas zelf geen baby's meer )

Verder maar geen woorden/gedachten meer aan vuil maken, lijkt me
Ga in therapie!
Leuk dat je zo lekker hebt kunnen shoppen Glitter, ik was toevallig van de week even op babyspul jacht voor een vriendinnetje wat op springen staat en inderdaad, wat kan je ontzettend veel leuke/grappige/lieve/vertederende spulletjes kopen

Heeft die kleine man zich een beetje gedragen op de terugvlucht?

Of was ie weer zo jumpy?
Ik val net in dit onderwerp binnen, dus vandaar mijn late reactie, maar na me al vele malen te hebben opgevreten, moet het er toch even uit...quote:elninjoo schreef op 30 juni 2009 @ 09:10:

Ben blij dat ik 'n vrouw ben! Kan niemand mij tenminste met 'n kind opzadelen, want ik kan 't gelukkig zelf laten verwijderen indien anticonceptie faalt.

Wil je hiermee dus zeggen dat jij als superfanatieke kinderhater je niet hebt laten steriliseren? Waarom niet? Omdat een ritje naar de abortuskliniek makkelijker/korter is?

Als je toch zo zeker bent van het feit dat je nooit kinderen zou willen, waarom dan ook niet de kans zo klein mogelijk maken dat je wel zwanger zou raken? Als je enig respect in je flikker hebt, zou je de kleine kans op zwanger raken door de anticonceptie heen toch niet accepteren? Neem je maatregelen dan!

Ik begrijp best dat niet iedereen aan de kids wil, prima, ieder voor zich toch, maar wat ben jij een vrieskist zeg....bleh!
En Glitter: Ik heb niet het hele verhaal gelezen, alleen het begin, en toen bleef ik hangen bij ...je weet wel...zie hierboven,

maar : petje af! Er zouden meer meiden moeten zijn zoals jij! Heel veel succes en plezier met je kleine man op komst !!!
Mama_re, ik vind jou persoonlijk behoorlijk kort door de bocht gaan met deze opmerking...

Vrieskist???

Elninjoo weet gewoon heel duidelijk wat ze wil, en das GEEN kinderen.

Das haar goed recht toch?

Net als de legio vrouwen die dat wel willen.

Daar komt bij dat sterilisatie bij vrouwen ook niet zomaar gebeurd
quote:mama_re schreef op 03 november 2009 @ 17:18:

Ik begrijp best dat niet iedereen aan de kids wil, prima, ieder voor zich toch, maar wat ben jij een vrieskist zeg....bleh!Ik zie in die quote van Elninjoo helemaal geen oordeel naar iemand anders. Als jij dat wel zo voelt, ligt dat helemaal aan jezelf. En om vervolgens dan zo'n uitspraak over iemand anders te doen vind ik al helemaal niet kies.
quote:dubiootje schreef op 03 november 2009 @ 15:21:

Ben je leuk geslaagd, Glitter? Geweldig wat er inderdaad te koop is voor die ukkies, ik kan me altijd amper inhouden (heb helaas zelf geen baby's meer )

Verder maar geen woorden/gedachten meer aan vuil maken, lijkt me Daar heb je hélemaal gelijk in... kost alleen maar verspilde energie!
quote:Summerdance schreef op 03 november 2009 @ 16:48:

Leuk dat je zo lekker hebt kunnen shoppen Glitter, ik was toevallig van de week even op babyspul jacht voor een vriendinnetje wat op springen staat en inderdaad, wat kan je ontzettend veel leuke/grappige/lieve/vertederende spulletjes kopen

Heeft die kleine man zich een beetje gedragen op de terugvlucht?

Of was ie weer zo jumpy?Kleine man gedroeg zich voorbeeldig. Hij wachtte netjes tot ik in bed lag om eindelijk te gaan slapen om van zich te laten horen, of beter in zijn geval zich te laten voelen! ;)
@Glitter: Fijn te lezen dat het allemaal goed met je gaat, en natuurlijk ook met de kleine man in je buik en je andere mannetje!

Wanneer ben je uitgerekend?
Glitter heb je nog iets weer gehoord van de vader van je beeb ?

Of is het nu al een tijdje *lekker* rustig ?
quote:Maris1978 schreef op 04 november 2009 @ 10:09:

@Glitter: Fijn te lezen dat het allemaal goed met je gaat, en natuurlijk ook met de kleine man in je buik en je andere mannetje!

Wanneer ben je uitgerekend?In februari 2010! Dus nog even de winter door!
quote:Zespri79 schreef op 04 november 2009 @ 10:21:

Glitter heb je nog iets weer gehoord van de vader van je beeb ?

Of is het nu al een tijdje *lekker* rustig ?Ik heb niets meer gehoord van de vader van mijn kind! Is wil lekker rustig zo. Als het maar geen stilte voor de storm is...
quote:Glittervisje schreef op 04 november 2009 @ 17:57:

[...]

In februari 2010! Dus nog even de winter door!

Haha, voor je het weet, is het zover...

Ik mag mijn kindje in maart/april verwelkomen en kan nu al niet meer wachten ;)
delphicat en summerdance: 'kennen' jullie Elninjoo een beetje? Ik zit normaal gesproken alleen op de kinderpijler, en daar komt ze nogal vaak haar 'niet zo positieve' (mag dit wel?) mening uiten, terwijl iedereen op die pijler wel zo'n beetje weet hoe zij er over denkt. En haar is al eerder gevraagd waarom ze zich mengt in 'positieve' topics (met alleen maar moeders) met haar negatieve opmerkingen. Wat ik al zei: prima als iemand geen kids wil, maar zulke ontzettend respectloze opmerkingen (over baby's in spe, alsof die een stuk vuil zijn waar je zo snel mogelijk vanaf moet) constant maken, komt (niet alleen bij mij!) inmiddels behoorlijk de keel uit...
quote:mama_re schreef op 05 november 2009 @ 11:12:

delphicat en summerdance: 'kennen' jullie Elninjoo een beetje? Ik zit normaal gesproken alleen op de kinderpijler, en daar komt ze nogal vaak haar 'niet zo positieve' (mag dit wel?) mening uiten, terwijl iedereen op die pijler wel zo'n beetje weet hoe zij er over denkt. En haar is al eerder gevraagd waarom ze zich mengt in 'positieve' topics (met alleen maar moeders) met haar negatieve opmerkingen. Wat ik al zei: prima als iemand geen kids wil, maar zulke ontzettend respectloze opmerkingen (over baby's in spe, alsof die een stuk vuil zijn waar je zo snel mogelijk vanaf moet) constant maken, komt (niet alleen bij mij!) inmiddels behoorlijk de keel uit...Ja, ik ken Elninjoo een beetje, en ik snap dat haar standpunt bij sommige ubermoeders niet zo goed valt, maar dat vecht je dan maar in die topics uit, niet hier. Je kunt ook dingen negeren als ze je niet aanstaan. Schelden vind ik een onacceptabele reactie.
Glittervisje, jij hebt zelf geld om voor je aanstaande baby te zorgen, en dat is natuurlijk heel fijn voor je. Maar ik vraag me af wat je zou doen als je geen geld had gehad. Had je dan wel alimentatie gevraagd van de verwekker? Had je een andere keuze gemaakt?
quote:mama_re schreef op 05 november 2009 @ 11:12:

delphicat en summerdance: 'kennen' jullie Elninjoo een beetje? Ik zit normaal gesproken alleen op de kinderpijler, en daar komt ze nogal vaak haar 'niet zo positieve' (mag dit wel?) mening uiten, terwijl iedereen op die pijler wel zo'n beetje weet hoe zij er over denkt. En haar is al eerder gevraagd waarom ze zich mengt in 'positieve' topics (met alleen maar moeders) met haar negatieve opmerkingen. Wat ik al zei: prima als iemand geen kids wil, maar zulke ontzettend respectloze opmerkingen (over baby's in spe, alsof die een stuk vuil zijn waar je zo snel mogelijk vanaf moet) constant maken, komt (niet alleen bij mij!) inmiddels behoorlijk de keel uit...

Ja ik ken Elninjoo een beetje, ik weet haar mening over kinderen en ik vind het van jou ongepast om hier haar te bekritiseren op uitspraken die zo op andere topics maakt.

Wat ze hier zei vond ik namelijk niet zo schokkend.

het enige wat ze kenbaar maakte is dat zij in dit geval voor iets anders zou kiezen en dus niet voor deze keuze zou komen te staan.

Dat is net zo goed een mening op dit topic.

Het hoeven niet allemaal positieve reacties te zijn.

Waarschijnlijk heeft Glitter misschien ook abortus overwogen maar heeft besloten het niet te doen.

Dat kan toch?

verschillende acties op iets wat je niet gepland had.

Ik vond jouw opmerking over sterilisatie veel schokkender eigenlijk

Hoe haal je het in je hoofd om te concluderen dat Elninjoo een abortus goedkoper vindt dan een sterilisatie.

Zo en nu stop ik met het vervuilen van het topic van Glitter.

Glitter, ik las je visie op het topic Bio vader wil DNA test

Ik bewonder je zo om je integriteit.

Ik durf niet te zeggen dat ik zo integer zou kunnen denken als ik in jouw schoenen had gestaan

Chapeau!
quote:Summerdance schreef op 05 november 2009 @ 15:19:

[...]

Ja ik ken Elninjoo een beetje, ik weet haar mening over kinderen en ik vind het van jou ongepast om hier haar te bekritiseren op uitspraken die zo op andere topics maakt.

Wat ze hier zei vond ik namelijk niet zo schokkend.

het enige wat ze kenbaar maakte is dat zij in dit geval voor iets anders zou kiezen en dus niet voor deze keuze zou komen te staan.

Dat is net zo goed een mening op dit topic.

Het hoeven niet allemaal positieve reacties te zijn.

Waarschijnlijk heeft Glitter misschien ook abortus overwogen maar heeft besloten het niet te doen.

Dat kan toch?

verschillende acties op iets wat je niet gepland had.

Ik vond jouw opmerking over sterilisatie veel schokkender eigenlijk

Hoe haal je het in je hoofd om te concluderen dat Elninjoo een abortus goedkoper vindt dan een sterilisatie.

Zo en nu stop ik met het vervuilen van het topic van Glitter.

Glitter, ik las je visie op het topic Bio vader wil DNA test

Ik bewonder je zo om je integriteit.

Ik durf niet te zeggen dat ik zo integer zou kunnen denken als ik in jouw schoenen had gestaan

Chapeau!Helemaal eensch met jou Summerdance, zowel t.a.v. Elninjoo als Glittervis. Glitter, ik vind je ook een stoer, sterk, integer mensch.
quote:Barbie71 schreef op 05 november 2009 @ 12:55:

Glittervisje, jij hebt zelf geld om voor je aanstaande baby te zorgen, en dat is natuurlijk heel fijn voor je. Maar ik vraag me af wat je zou doen als je geen geld had gehad. Had je dan wel alimentatie gevraagd van de verwekker? Had je een andere keuze gemaakt?Dit is toch niet relevant of begrijp ik je vraagstelling verkeerd? Glitter heeft toch vanuit haar situatie gekozen?
quote:Barbie71 schreef op 05 november 2009 @ 12:55:

Glittervisje, jij hebt zelf geld om voor je aanstaande baby te zorgen, en dat is natuurlijk heel fijn voor je. Maar ik vraag me af wat je zou doen als je geen geld had gehad. Had je dan wel alimentatie gevraagd van de verwekker? Had je een andere keuze gemaakt?

Waarom vraag je je dat af dan?

Dat doet toch helemaal niet ter zake?

Ik denk dat Glitter wel andere zaken heeft om aan te denken

Wat de kleur van de guppie kamer gaat worden en zo
quote:Summerdance schreef op 05 november 2009 @ 19:48:

[...]

Waarom vraag je je dat af dan?

Dat doet toch helemaal niet ter zake?

Ik denk dat Glitter wel andere zaken heeft om aan te denken

Wat de kleur van de guppie kamer gaat worden en zo Omdat het voor haar makkelijk is qua finaciën, etc. Dan kun je makkelijk zeggen ik vraag geen geld van de vader en dat vind iedereen stoer van haar. Ben gewoon nieuwsgierig hoe ze het gedaan had als ze bijvoorbeeld een uitkering had gehad bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven