oppasdrama

06-11-2009 11:44 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, moet echt even mijn gal spuwen! Weken geleden kwam man thuis met de mededeling dat hij vandaag een bedrijfsuitje had. Gezien ik vanavond moet werken gaf hij aan dat hij niet mee zou gaan. Ik heb gezegd dat hij niet zo moeilijk moest doen en heb mijn schoonouders gevraagd op te passen voor een keertje. Dit is maar voor een paar uur (17 uur tot 20.45 uur) Dit was geen probleem. Nu belt schoonmoeder me net met de boodschap dat dit echt niet lukt want ze moet bridgen. Dit was ze vergeten. Ok, dit kan gebeuren maar geen haar op haar hoofd dat ze dan dat afzegt. Kan ik weer bij mijn moeder aankloppen die iedere ochtend om 6 uur d'r bed uitgaat en van de week ook al tijdens een nood-sitiuatie heeft klaar gestaan. (kind koorts op kdv, ik 100 km verderop in file)

Ik heb het nu dus met hulp van mijn moeder op kunnen lossen, maar ben het zo beu dat mensen hun afspraken niet na komen, zeg dan gelijk nee!!

Reageer ik nu overdreven? Kan hoor, zit vol met hormonen.....!
Hmm ik kan me voorstellen dat je het balen vindt dat je schoonmoeder haar bridgeclubje even belangrijker vindt. Aan de andere kant, het is jouw kind, jij bent verantwoordelijk (samen met je partner natuurlijk). Vervelend dat ze akkoord gaat en dan weer niet, maar je kunt er weinig aan doen en zult zelf een andere regeling moeten treffen.
Nee, ik vind dit niet overdreven. Kijk, als je schoonmoeder ziek was, was het weer wat anders. Maar een keer bridge afzeggen kan toch geen kwaad?

Ik merk ook vaak hoor, dat mensen (te) snel iets beloven zonder na te denken en dan op het laatste moment afzeggen. Ik kan daar ook niet tegen. Ik zeg nooit af, tenzij ik doodziek ben..
Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is, maar het is niet het probleem van je schoonmoeder, je moeder of van jou, het is het probleem van je man. Waarom los jij dat op? Als hij wil gaan terwijl jij moet werken regeld hij de oppas, niet jij, toch?

En anders gaat hij maar niet. Dan hoeft je moeder ook niet nog eens op te draven.

Bah vervelend Mamalijntje. Dat oma's oppassen is natuurlijk geen recht of verplichting, maar als schoonma het belooft heeft, vind ik inderdaad dat ze haar afspraak na moet komen en dus maar een keer niet moet gaan bridgen.
ps: geef je moeder maar een mooie bos bloemen oid. Heel lief dat zij dit wel allemaal voor jullie doet.
En je schoonvader dan? Of moet die ook bridgen?
Mijn schoonzusje heeft een soortgelijke situatie; haar moeder past heel vaak op, haar schoonmoeder totaal niet. (Ben jij soms mijn schoonzusje? )

Het is jammer van je schoonmoeder, maar wel heel lief van je moeder. Wat Starshine zegt; mooie bos bloemen voor mams kopen!
Eensch met Thekla.
Ja, je reageert overdreven.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Tja niet zo slim aangepakt, imo. Je regelt dat je man naar een uitje kan, vervolgens zegt de oppas af, daarop raak jij in de stress ( begrijpelijk) en probeer je een andere oplossing te bedenken, je moeder, die je eigenlijk liever niet vraagt , waar is je man in dit verhaal?
Het is niet 't probleem van je schoonmoeder. Natuurlijk vervelend dat ze 'n dubbele afspraak had ingepland, maar als ze bridge zou moeten afzeggen is daar waarschijnlijk de avond van het hele team door verpest. Bovendien stond die afspraak waarschijnlijk al langer dan het oppassen.

Jouw kind, jouw verantwoording. En misschien is het handiger dat je 'n betaalde oppas uit je buurt paraat hebt voor noodgevallen en als opa's en oma's niet kunnen. Vooral omdat je zegt je moeder er niet de hele tijd mee op te willen zadelen, lijkt me dat geen overbodige luxe.
Ze was het toch vergeten? Hoe had ze dan nee kunnen zeggen?
Het is niet het probleem van je schoonmoeder, maar ik vind het wél heel stom om eerst te zeggen dat ze gaat oppassen en dan op het laatste moment afzeggen.

Dat vind ik niet netjes.

Jij hebt het een tijd geleden al gevraagd, als ze dan gezegd had 'ik kan niet, ik moet bridgen' was er niets aan de hand. Nu heeft ze gezegd dat ze kan en dan vind ik het niet netjes om op de dag zelf nog af te gaan zeggen.
quote:elninjoo schreef op 06 november 2009 @ 11:58:

Het is niet 't probleem van je schoonmoeder. Natuurlijk vervelend dat ze 'n dubbele afspraak had ingepland, maar als ze bridge zou moeten afzeggen is daar waarschijnlijk de avond van het hele team door verpest. Bovendien stond die afspraak waarschijnlijk al langer dan het oppassen.

Jouw kind, jouw verantwoording. En misschien is het handiger dat je 'n betaalde oppas uit je buurt paraat hebt voor noodgevallen en als opa's en oma's niet kunnen. Vooral omdat je zegt je moeder er niet de hele tijd mee op te willen zadelen, lijkt me dat geen overbodige luxe.

Eens. Een betaalde oppas is een uitkomst bij dit soort dingen.

Enne, je zeurt wel een beetje hoor, want de luxe hebben van een moeder die wél komt dat is niet iedereen gegeven.(ook al vind je het dan lullig voor haar)
Al vind ik het ook raar dat je man een feestje heeft, JIJ vindt dat hij daarheen moet, JIJ oppas gaat regelen en JIJ in de stress schiet. Had je zelf niet een paar uur vrij kunnen nemen?
Wat lief dat je moeder zoveel wilt oppassen, en ook lief van je schoonmoeder. Jammer dat ze haar eerder gemaakte afspraak was vergeten.

Is een betaalde oppas geen optie? Een buurmeisje uit de buurt of onthaalmoeder oid?
Computer says nooooo
quote:Astarte schreef op 06 november 2009 @ 12:00:

Het is niet het probleem van je schoonmoeder, maar ik vind het wél heel stom om eerst te zeggen dat ze gaat oppassen en dan op het laatste moment afzeggen.

Dat vind ik niet netjes.

Jij hebt het een tijd geleden al gevraagd, als ze dan gezegd had 'ik kan niet, ik moet bridgen' was er niets aan de hand. Nu heeft ze gezegd dat ze kan en dan vind ik het niet netjes om op de dag zelf nog af te gaan zeggen.Tja, dubbele afspraak dus ze moet iets afzeggen. Waarom ga je er vanuit dat ze dan haar hobby maar afzegt?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mijn man zit ergens in een weiland denk ik koeien te knuffelen oid. Ik heb zelf mijn man "toestemming" gegeven te gaan. Hij wilde het tenslotte afzeggen en daarop heb ik gezegd dat hij niet zo stom moest doen en we voor een oplossing zouden zoeken. Mijn schoonmoeder is altijd achteraf gepikeerd als ik vertel dat onze oppas geweest is, dus vandaar dacht ik er nu aan om het haar een keer te vragen. Het was een maand er voor. Ze heeft in haar agenda gekeken. Ik vergat er net bij te vermelden dat ze vanochtend gebeld was door een kennis om voor een zieke in te vallen. Haar eigen team zou vandaag dus niet spelen. Ze heeft die afspraak vanochtend geaccordeerd terwijl ze wist dat wij al een maand een afspraak hadden. Mijn oppasje heeft vanavond een feestje dus die kon echt niet.

Wij stellen ons helemaal niet afhankelijk op van anderen. Kleine gaat naar kdv, hebben eigen oppas en als we een feestje hebben en onze oppas kan niet dan blijft 1 van ons thuis. Dit is dus echt een uitzondering. Om alle partijen tevreden te houden en een keer geen verwijten over de te jonge en onvolwassen oppas te krijgen, die in schoonmoeders ogen toch niks goed te krijgen.
Ik vind het ook het probleem van de schoonmoeder.

Als je toezegt dat je komt oppassen, dan moet je er toch vanuit kunnen staan dat die afspraak staat? natuurlijk kan iemand ziek worden, maar verder kan ik weinig uitzonderingen bedenken!

Ik vind het niet netjes van je schoonmoeder, je kan dus gewoon niet van haar op aan.
Goh, schoonmoeder maakt een foutje in de planning. Hoe durft ze.

Ik vind het niet terecht dat er dan van haar verwacht zou worden dat zij een afspraak die voor haar belangrijk is afzegt, omdat ze zich heeft vergist. Het is geen onwil. Ik durf te wedden dat je schoonmoeder echt niet luchtigjes gebeld heeft dat je dan maar wat anders moet regelen, maar het zelf ook heel vervelend vindt.

Waarom regel je niet een vaste betaalde oppas in je omgeving, als je toch regelmatig opvang nodig hebt?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Voor jullie het niet meer snappen, ze was vergeten dat ze toegezegd had ergens in het najaar in te vallen voor iemand die een hernia-operatie zou moeten ondergaan.

Nou ja het probleem is opgelost, en de volgende keer vraag ik gewoon mijn oppas op tijd of neem ik lekker vrij. Bevestigd alleen weer dat het verstandig is van niemand afhankelijk te zijn. Iets wat we normaal dus ook niet zijn, en als je het een keer bent gaat het mis!!
Nou sorry maar als dit een maand staat en je spreekt op de dag zelf nog wat anders af en dan zeg je pas af, dan vind ik dat niet kunnen!

Ik heb geen kinderen, maar als ik bij iemand oppas kan ik het ook niet maken om op de dag zelf af te zeggen.

Je rekent toch op iemand??
Het ligt eraan hoe ze belt inderdaad, en ik zou ook niet direct verwachten dat ze haar andere afspraak af zou zeggen, maar ik vind het wel heel vervelend voor TO. Je weet dat er iemand afhankelijk van je is. Dan kan iedereen heel hard roepen 'jouw kind is jouw probleem' maar het is gewoon lastig als je op iemand rekent en afhankelijk bent van iemand en iemand belt op het laatste moment af.

Of dat nu om kinderen, verhuizingen, andere afspraken ed gaat.
quote:Mamalijntje schreef op 06 november 2009 @ 12:07:

Ik vergat er net bij te vermelden dat ze vanochtend gebeld was door een kennis om voor een zieke in te vallen. Haar eigen team zou vandaag dus niet spelen. Ze heeft die afspraak vanochtend geaccordeerd terwijl ze wist dat wij al een maand een afspraak hadden. Dit had ik nog niet gelezen, dat veranderd de situatie wel natuurlijk. In dit geval vind ik het ook niet zo netjes van je schoonmoeder.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven