Wat doen jullie na het werk?

08-11-2009 20:42 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal:)

Ik zat mezelf zo eens af te vragen wat jullie doen als je 's avonds thuis komt. Wat ik doe lijkt me een beetje saai maar het bevalt me eigenlijk wel prima. Ik woon samen met mijn vriend. Als ik thuis kom dan ga ik eerst koken(of mijn vriend kookt) daarna kijk ik kookprogramma's en andere dingen op tv en dan naar bed:). Mijn vriend zit vaak op zijn pc of kijkt mee tv. Nu zeggen we soms wel eens lacherig tegen elkaar: Moeten we niet eens wat vaker iets leuks doen? Maar dan weten we niets te verzinnen op zo'n doordeweekse avond en eigenlijk is het bankhangen ook wel weer lekker na zo'n dag werken. Dus nu is de vraag: Wat doen jullie op een doordeweekse avond:)?En is dit wel goed voor een relatie?
misschien een keer sporten? Koopavond? Bij vriende/ouders langs? Cursus doen?... soms vind ik het heerlijk om thuis te zijn maar niet elke avond hoor!
Nou, ik haal de kinderen op de terugweg van het werk, snel naar huis, eten koken, zorgen dat de kinderen elkaar niet afmaken (niet het beste moment van de dag), eten, naar boven, kinderen uitkleden/badderen/tanden poetsen/verhaaltje lezen/knuffelen, naar beneden en keuken opruimen, tasjes klaarzetten voor de volgende, tafel dekken voor volgende dag en dan heb ik meestal geen puf meer om iets anders te doen dan op de bank te hangen en een bietje te forummen.
Als jullie het goed vinden, is het toch prima?

Wat ik doe: sporten, bank hangen, naar ouders/vriendin, bellen...
Wij zitten ook vaak lekker ieder achter de computer met de tv aan en hebben daar totaal geen problemen mee.

Maar jij wilt wel wat anders doen dus misschien samen een puzzel maken, met de wii spelen, naar de bioscoop gaan, samen praten enz. enz.

Een wandeling samen maken natuurlijk ook. Lekker sporten.
Ik doe 4 avonden sporten, en die ene vrije avond om 19.30 m'n bed in! ;)
Wat ik doe na mijn werk..

Boodschappen/koken, niet altijd soms doet vriend dat net wat uitkomt! Dan eten we samen iets en vaak kijken we dan tv of zit ik achter de pc te forummen. 2 avonden per week dansen we, 1x les en 1 keer dansen we voor het leuke, en op vrijdag na mijn werk ben ik vaak in de stad te vinden, en soms op donderdagavond op koopavond.. Maar ben zeker niet elke avond thuis!
Haha ja die kids daar heb je het wel druk mee he:)..Ik heb alleen 2 katten dat is niet zoveel werk.

Sinds vorige week ben ik begonnen met sporten, 1avond in de week en dat bevalt me wel. Verder vind ik het nog lastig om mezelf te vermaken. Een cursus is ook een goed idee maar wat ik wil doen dat weet ik dan weer niet.
Ik sport ook een aantal avonden in de week. De overige avonden ga ik soms eten bij een vriendin, doe ik vrijwilligerswerk, pak ik een borrel met vrienden na werk. Gemiddeld ben ik 1 avond per week echt helemaal thuis, dan hang ik het liefste ook op de bank of lees een boek. Maar echt niet meer dan 1 avond in de week hoor, bankhangen wordt ook zo saai en er zijn tegenwoordig maar weinig series die ik echt nog volg of waar ik voor thuisblijf.
Koken, eten, kindjes in bad (soms ga ik gezellig mee) en naar bed brengen, lopen, bankhangen, tv kijken.

Ik hoef niet zo nodig iedere avond wat leuks te doen. Past niet bij me. Vindt het wel prima zo.
Oh ik zie al een aantal leuke tips van jullie:)...
Sporten, eten bij vrienden, thuis eten (alleen of met vrienden), bios, drankje in de kroeg, bakje koffie bij m'n ouders, shoppen, werken, huishouden of gewoon lekker helemaal niks en met de laptop op schoot voor de tv :-)
Ik vind het juist heerlijk om thuis te zijn. Een of twee doordeweekse avonden doe ik iets met vrienden, familie of Leuke Man, maar de rest van de tijd zit ik het liefste alleen thuis of maak ik een wandeling buiten ofzo. Ik ben geen avondmens en hou het het liefst rustig. Muziekje op, koken, boek lezen, forummen. Even tot mezelf komen. Ik vind het vreselijk om na het werk nog van alles te 'moeten'. Laat me lekker hangen!
...
En fijn dat sommigen ook lekker kunnen genieten van bankhangen. Maar idd soms wordt het wel een beetje saai en dan bedenk ik me als het zo nog 60 jaar gaat haha. Dit komt ook omdat ik pas 30 ben geworden en altijd heel veel heb gefeest. Nu ben ik eigenlijk helemaal klaar met dat feesten maar daar komt natuurlijk een berg vrije tijd voor terug. Dit is echt wennen!
Samen eens lekker uit eten gaan misschien een idee? Dat doe ik zelf ook heel graag. Of heel uitgebreid koken. Eerst samen boodschappen doen en dan al keuvelend de groente snijden. Kaarsjes aan, glaasje wijn...
...
En Gem je slaat de spijker op z'n kop. Ik vind het ook niet fijn om na het werk nog veel te moeten. Dan heb ik echt niet altijd zin om nog met vrienden af te spreken enz.
ik werk zelf maar 3 dgn

op maandag kom ik thuis, dan eten we gelijk ( man is eerder thuis, die haalt kind van de creche en kookt eten). Daarna is het kind in bad en bed. De boel van t eten opruimen en nog wat ander huishoudelijk werk.. daarna op de bank hangen en een beetje buizen..

op dinsdag is het eerst stukje hetzelfde alleen gaat man na het eten squashen met vrienden.. dan heb ik het bad/bed ritueel alleen met mijn kindje... ga daarna even de eetboel opruimen.. dan zelf lekker douchen + heel smeer/masker/scheer etc ritueel.. dan lekker op de bank.. man komt rond half 10 thuis...

op woensdag eten we altijd bij m`n schoonmoeder of we gaan op die dag uiteten, omdat kind dan bij haar is... als we gewoon bij haar eten dan zijn we wat later thuis dan normaal... maar dan gaat het ritueel gewoon van start... kind naar bed en dan samen even buizen ofzo...

donderdag en vrijdag zijn altijd heel afwisselend omdat ik er wel eens niet ben.. ( lekker met vriendinnen weg ofzo) of omdat mijn man ook altijd op tijd thuis is.

Maar goed... met een klein kindje kan je gewoon niet zo veel savonds... en dan is dat ook helemaal niet erg!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Uit eten doen we soms ook wel hoor.Dat is echt knus:)..maar ja de portemonnee laat dat ook niet altijd toe he.
In de zomer ga ik 's avonds vaak nog een eind mountainbiken. Helaas is het nu te vroeg donker.
Lijkt me ook niet erg Biol. Jouw week ziet er gezellig uit:).
quote:Poezz79 schreef op 08 november 2009 @ 21:05:

Lijkt me ook niet erg Biol. Jouw week ziet er gezellig uit:).dank je wel ik moet ook eerlijk zeggen... ik vind het erg gezellig zo!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Poezz79 schreef op 08 november 2009 @ 21:00:

En Gem je slaat de spijker op z'n kop. Ik vind het ook niet fijn om na het werk nog veel te moeten. Dan heb ik echt niet altijd zin om nog met vrienden af te spreken enz.Haha, wat grappig dat jij het ziet als 'moeten'. Ik vind het juist heerlijk dat ik zoveel dingen 's avonds mag en ook kan doen. Neemt niet weg dat ik ook echt gruwelijk geniet als ik - zoals nu - in m'n oversized joggingpak op de bank zit met de TV aan op de achtergrond en m'n laptop op schoot.
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen maar zijn erg vaak bij elkaar. Meestal koken, afwas, soms een DVD, spelletje, naar een concert, bios, ergens even wat drinken, als het mooi weer is een wandeling, samen filmpjes op youtube kijken, koopavond en daarvoor een hapje eten etc. We vinden het ook heerlijk om voor de tv te hangen maar elke week doen we in ieder geval wel iets anders dan dat.
Heel leuk om dit zo eens van anderen te horen!
Haha ja moeten klinkt ook iets zwaarder dan dat ik het bedoel:). Ik heb gewoon soms een schop onder mn bips nodig om van die bank af te komen en als ik dan eenmaal ergens ben is het ook super leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven