Wat doen jullie na het werk?
zondag 8 november 2009 om 20:42
Hoi allemaal:)
Ik zat mezelf zo eens af te vragen wat jullie doen als je 's avonds thuis komt. Wat ik doe lijkt me een beetje saai maar het bevalt me eigenlijk wel prima. Ik woon samen met mijn vriend. Als ik thuis kom dan ga ik eerst koken(of mijn vriend kookt) daarna kijk ik kookprogramma's en andere dingen op tv en dan naar bed:). Mijn vriend zit vaak op zijn pc of kijkt mee tv. Nu zeggen we soms wel eens lacherig tegen elkaar: Moeten we niet eens wat vaker iets leuks doen? Maar dan weten we niets te verzinnen op zo'n doordeweekse avond en eigenlijk is het bankhangen ook wel weer lekker na zo'n dag werken. Dus nu is de vraag: Wat doen jullie op een doordeweekse avond:)?En is dit wel goed voor een relatie?
Ik zat mezelf zo eens af te vragen wat jullie doen als je 's avonds thuis komt. Wat ik doe lijkt me een beetje saai maar het bevalt me eigenlijk wel prima. Ik woon samen met mijn vriend. Als ik thuis kom dan ga ik eerst koken(of mijn vriend kookt) daarna kijk ik kookprogramma's en andere dingen op tv en dan naar bed:). Mijn vriend zit vaak op zijn pc of kijkt mee tv. Nu zeggen we soms wel eens lacherig tegen elkaar: Moeten we niet eens wat vaker iets leuks doen? Maar dan weten we niets te verzinnen op zo'n doordeweekse avond en eigenlijk is het bankhangen ook wel weer lekker na zo'n dag werken. Dus nu is de vraag: Wat doen jullie op een doordeweekse avond:)?En is dit wel goed voor een relatie?
maandag 9 november 2009 om 10:31
Dat verschilt per avond. Ik heb wel een tijd geleden besloten om de tv eens uit te laten en dat geeft opeens zeeen van tijd. Ik heb af en toe een vergadering voor vrijwilligers werk, ik doe wat in het huishouden, we drinken samen koffie, ik ga soms bij een vriendin langs, ik werk nog wat notulen oid uit voor mijn vrijwilligerswerk, lees een boek, doe een puzzel, ga uitgebreid douchen, enzovoorts.
Alleen sporten schiet er echt enorm bij in, en dat vind ik wel jammer.
Alleen sporten schiet er echt enorm bij in, en dat vind ik wel jammer.
maandag 9 november 2009 om 10:32
wat leuk om te lezen dit!
Ben nu zwanger en doe niet zo veel maar voordat ik zwanger was zag mijn week er ongeveer zo uit:
werken, boodschappen doen na het werk. Op ma + di kook ik omdat vriend laat thuis is. De rest v/d week kookt hij. Hij staat dan altijd te kokkerelen met een wijntje terwijl hij meezingt met de muziek die aanstaat. Ik zit dan vaak op de bank met de laptop of lees een tijdschrift. Aan tafel gezellig samen de dag doornemen. Na het eten gaat vriend meestal nog aan het werk. Ik kijk tv/internet of ga naar een vriendin toe (niet vaker dan 2 x p/w). Als het mooi weer is gaan we altijd eerst nog een half uurtje wandelen in het park of doen een drankje ergens.
Mijn moeder woont alleen en als ze een lange werkdag heeft dan eet ze bij ons( 2 xp/w) Dus dan na het eten zit ik met mijn moeder te kletsen/ af te wassen/ tv te kijken. Meestal komt vriend nog een half uur/ 3 kwartier beneden zitten en dan
gaan we meestal rond 22.30 uur naar bed.
Ik moet zeggen dat geen week hetzelfde is, omdat we regelmatig naar concerten gaan of vriend moet zelf spelen of repeteren. Ik ging dan toch ook wel vaak mee. Zal nu wel veel minder worden.
Ben nu zwanger en doe niet zo veel maar voordat ik zwanger was zag mijn week er ongeveer zo uit:
werken, boodschappen doen na het werk. Op ma + di kook ik omdat vriend laat thuis is. De rest v/d week kookt hij. Hij staat dan altijd te kokkerelen met een wijntje terwijl hij meezingt met de muziek die aanstaat. Ik zit dan vaak op de bank met de laptop of lees een tijdschrift. Aan tafel gezellig samen de dag doornemen. Na het eten gaat vriend meestal nog aan het werk. Ik kijk tv/internet of ga naar een vriendin toe (niet vaker dan 2 x p/w). Als het mooi weer is gaan we altijd eerst nog een half uurtje wandelen in het park of doen een drankje ergens.
Mijn moeder woont alleen en als ze een lange werkdag heeft dan eet ze bij ons( 2 xp/w) Dus dan na het eten zit ik met mijn moeder te kletsen/ af te wassen/ tv te kijken. Meestal komt vriend nog een half uur/ 3 kwartier beneden zitten en dan
gaan we meestal rond 22.30 uur naar bed.
Ik moet zeggen dat geen week hetzelfde is, omdat we regelmatig naar concerten gaan of vriend moet zelf spelen of repeteren. Ik ging dan toch ook wel vaak mee. Zal nu wel veel minder worden.
maandag 9 november 2009 om 10:42
Ik ben meestal 2 avonden in de week thuis en de rest doe ik vanalles en nog wat. Ik werk soms ook s'avonds, dus dat scheelt natuurlijk wel.
Voorheen was ik ook nogal van het bankhangen, maar ik vind dat als je gewoon de hele dag werkt, vervolgens thuis komt, tv kijken en gaat slapen je dagen zo vreselijk eentonig worden. Als je dan de volgende dag weer op je werk zit lijkt het net of je er niet weg bent geweest. Dus toen heb ik voor mezelf besloten dat er iets meer actie in moest komen. Je moet soms ook niet toegeven aan je vermoeidheid, maar gewoon gaan, geeft je meer energie, echt!
Ik ga meestal bij vriendinnetjes of bij mijn vriend eten. En ga vaak naar bioscoop of theater. Of een drankje drinken in de stad. Of een avondje naar mijn ouders. In de zomer is het wel een stuk makkelijker om leuke dingen te doen, want dan kan je ook heerlijk de hele avond buiten op het balkon zitten met een wijntje. Maar dat zit er helaas niet meer in
In de winter heb ik trouwens wel veel meer slaap nodig. Dus dan ben ik wel iets vaker thuis dan gemiddeld.
Voorheen was ik ook nogal van het bankhangen, maar ik vind dat als je gewoon de hele dag werkt, vervolgens thuis komt, tv kijken en gaat slapen je dagen zo vreselijk eentonig worden. Als je dan de volgende dag weer op je werk zit lijkt het net of je er niet weg bent geweest. Dus toen heb ik voor mezelf besloten dat er iets meer actie in moest komen. Je moet soms ook niet toegeven aan je vermoeidheid, maar gewoon gaan, geeft je meer energie, echt!
Ik ga meestal bij vriendinnetjes of bij mijn vriend eten. En ga vaak naar bioscoop of theater. Of een drankje drinken in de stad. Of een avondje naar mijn ouders. In de zomer is het wel een stuk makkelijker om leuke dingen te doen, want dan kan je ook heerlijk de hele avond buiten op het balkon zitten met een wijntje. Maar dat zit er helaas niet meer in

In de winter heb ik trouwens wel veel meer slaap nodig. Dus dan ben ik wel iets vaker thuis dan gemiddeld.
maandag 9 november 2009 om 11:38
Ik ben meestal rond 18.30 thuis, dan gaan mijn vriend en ik gezellig samen eten. Dan even de afwas en een kopje koffie drinken. Daarna gaat mijn vriend meestal achter de pc en ik ook of tv kijken. Meestal ga ik een keer in de week langs vriendinnen/familie, of ze komen bij mij. Op de donderdagavond werk ik. Vrijdagavond doen we altijd de boodschappen. We kijken vaak samen een film of gaan uiteten ofzo. Verder is het bij ons dus redelijk saai, maar wij vinden het heerlijk om op een doordeweekse avond lekker iets voor ons zelf te doen. Wel gaan we altijd tegelijk naar bed, even lekker rustig tv kijken ofzo.
maandag 9 november 2009 om 12:47
Het is ook maar net waar je energie van krijgt. Ik ben een typische introvert en kan me thuis het beste opladen. Dingen doen met andere mensen vind ik hartstikke leuk, maar energie krijg ik er niet van, zoals de echte extraverten dat wel hebben. Als ik leuk en gezellig wil blijven naar andere mensen toe kan ik het beste 's avonds gewoon een beetje in m'n up rondhangen

...
maandag 9 november 2009 om 12:54
Heel uitgebreid koken en tafelen én natafelen, wandelen/biken in de hei, tekenen/grafisch werk, klussen (momenteel zijn we veel bezig met meubelprojectjes), hele seizoenen van leuke series er doorheen jagen, huishouden (bleh, maar minder erg met zijn tweeën), brainstormen over projecten (grafisch), spelen met de katten, fotograferen (voor onze stockverzameling, maar 's avonds meestal alleen in de zomer), kleine beetjes huis verbouwen, muziek luisteren en kletsen. Hmmm.. klinkt ander best saai, hahaha!...
maandag 9 november 2009 om 13:34
Ik moet toegeven dat de naden van de bank ook in mijn achterste gedrukt staan. Ik zou ook graag wat meer ondernemen en wat minder tv kijken / computeren.. maar dan weet ik dus niet wat. Alles is ook zo duur helemaal nu we van 1 inkomen rond moeten komen. (ben alweer 4 mnd werkloos door deze k*t economie) En zoals eerder al werd gezegt ben je toch een beetje huisgebonden als je eenmaal kinderen hebt
maandag 9 november 2009 om 13:46
Leuk om te lezen van iedereen!!
Als ik thuiskom ga ik koken, de was opvouwen, tv kijken...dat soortneuzeldingen.
Daarmaast 2 keer in de week sporten, regelmatig eten met/bij vrienden, vrijwilligerswerk. Er zijn meer avonden dat ik iets aan het doen ben dan dat ik niks te doen heb. En als ik een avond thuis ben dan meestal bankhangen, computeren, of scrapbooken en postcrossen.
Ik geniet echt enorm van de avondjes thuis! Maar elke avond thuis lijkt me toch ook niks....
Als ik thuiskom ga ik koken, de was opvouwen, tv kijken...dat soortneuzeldingen.
Daarmaast 2 keer in de week sporten, regelmatig eten met/bij vrienden, vrijwilligerswerk. Er zijn meer avonden dat ik iets aan het doen ben dan dat ik niks te doen heb. En als ik een avond thuis ben dan meestal bankhangen, computeren, of scrapbooken en postcrossen.
Ik geniet echt enorm van de avondjes thuis! Maar elke avond thuis lijkt me toch ook niks....

maandag 9 november 2009 om 14:10
Leuk om te lezen!
Ik vind het een groot verschil of het winter of zomer is.
Nu is het meer thuiskomen, koken, samen eten en praten, soms nog wat huishoudelijks doen of boodschappen, en daarna lezen, internetten, tv kijken of computerspelletjes.
Op donderdag gaan we regelmatig naar de stad, even ergens eten of koffie drinken. Woensdagavonds heb ga ik sporten en weet ik heel zeker dat mijn man alleen maar aan het zappen is.
Maargoed, die staat ook om 5 uur op, dan verwacht ik weinig actiefs meer. Soms gaan we even langs bij vrienden, als we tenminste niet te laat klaar zijn met eten. Ik spreek eens in de paar weken met mijn vriendin een avondje af.
's Zomers zijn we constant buiten, wandelen bijna elke avond en werken dan veel in de tuin. En zitten vaak met de buren nog even en wijntje te drinken.
Ik vind het een groot verschil of het winter of zomer is.
Nu is het meer thuiskomen, koken, samen eten en praten, soms nog wat huishoudelijks doen of boodschappen, en daarna lezen, internetten, tv kijken of computerspelletjes.
Op donderdag gaan we regelmatig naar de stad, even ergens eten of koffie drinken. Woensdagavonds heb ga ik sporten en weet ik heel zeker dat mijn man alleen maar aan het zappen is.
Maargoed, die staat ook om 5 uur op, dan verwacht ik weinig actiefs meer. Soms gaan we even langs bij vrienden, als we tenminste niet te laat klaar zijn met eten. Ik spreek eens in de paar weken met mijn vriendin een avondje af.
's Zomers zijn we constant buiten, wandelen bijna elke avond en werken dan veel in de tuin. En zitten vaak met de buren nog even en wijntje te drinken.
maandag 9 november 2009 om 16:47
Dankjulliewel voor jullie reacties tot nu toe. Ik vind dit echt super leuk om te lezen omdat ik me dit al zo lang afvraag:)..Ook vind ik die herkenning fijn van sommige van jullie, dat doet me echt goed en ik heb nu al zin om" Wie is de chef" te gaan kijken haha:). Verder heb ik stiekem ook al wat tips meegekregen zoals een leuke cursus volgen, lekker wandelen in het bos( kan bij weer en geen weer) en sporten. Dat dansen vind ik ook erg leuk maar ehm daar ben ik een beetje te stijf voor geloof ik. Ik hou het voorlopig maar even bij mijn nieuwe sport.
maandag 9 november 2009 om 18:33
Sporten, met vrienden afspreken, met mn vriend samen iets leuks doen buitenshuis, met hem kijk ik ook series (downloaden) of potjes Mario-kart (haha!), gespreksgroep, orkest, familie, studeren...
Elke avond op de bank kan ik me dan weer niks bij voorstellen, grappig idd hoe iedereen daarin verschilt.
Elke avond op de bank kan ik me dan weer niks bij voorstellen, grappig idd hoe iedereen daarin verschilt.

maandag 9 november 2009 om 19:43
Man en ik zijn echte huis-liefhebbers en vinden het heerlijk om thuis allerlei dingen te doen en rond te scharrelen. In het weekend gaan we minimaal één dag weg (of samen of alleen), naar vrienden/familie, of een dagje uit, of shoppen, of naar het bos.
De doordeweekse avonden zijn bij ons zeer rustig, en dat vind ik erg prettig. Na mijn werk (erg drukke afdeling met veel mensen) wil ik het liefst geen verplichtingen hebben. Met mensen spreek ik ook doorgaans nooit doordeweeks af. Als ik thuis kom heeft man gekookt, of gaan we samen koken, of kook ik, dan gezellig samen eten en dag bespreken, dan doen we beiden even wat voor onszelf (internetten, tv, boek, film) en tegen het eind van de avond (ik ga vroeg slapen) hebben we weer nog even wat tijd samen (meestal in bed lekker knuffelen).
Misschien voor anderen heel saai, maar ik vind het echt heerlijk zo.
De doordeweekse avonden zijn bij ons zeer rustig, en dat vind ik erg prettig. Na mijn werk (erg drukke afdeling met veel mensen) wil ik het liefst geen verplichtingen hebben. Met mensen spreek ik ook doorgaans nooit doordeweeks af. Als ik thuis kom heeft man gekookt, of gaan we samen koken, of kook ik, dan gezellig samen eten en dag bespreken, dan doen we beiden even wat voor onszelf (internetten, tv, boek, film) en tegen het eind van de avond (ik ga vroeg slapen) hebben we weer nog even wat tijd samen (meestal in bed lekker knuffelen).
Misschien voor anderen heel saai, maar ik vind het echt heerlijk zo.