hoe maak ik het weer gezellig met mijn man?

11-11-2009 11:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man &ik hebben een pittig jaar achter de rug.

Onze jongste zoon (nu 1.5) was een huilbaby en heeft tot een maand geleden bij ons in bed geslapen.

We waren beiden doodop, en zeer geirriteerd naar elkaar toe, ruzie-ruzie-ruzie.

Nu begint mannetje beter te slapen(wij dus ook) en nu wil ik mijn relatie weer öppakken"maar hoe doe ik dat?

Weekendje weg kan niet, want opa&oma's kunnen niet oppassen.
Heb je geen vriendinnen/vrienden die een nachtje kunnen oppassen?

Verder denk ik dat het misschien wel leuk is om dan eens een avondje aan elkaar te besteden. Dus samen uit eten enzo.
Neem lekker de tijd om elkaar weer te leren kennen. Probeer inderdaad echt je kind eens een avondje uit te besteden zodat je lekker uit eten kan gaan.

Lukt dat echt niet dan kan je het thuis toch ook gezellig maken? Geef je zoon alvast eten en breng hem dan naar bed. Daarna gaan jullie samen lekker koken, je dekt de tafel mooi, neem echt de tijd voor elkaar, en natuurlijk zet je de tv een avondje uit.
Doe de TV uit wanneer je zoontje naar bed is, trek een fles wijn open, kaarsjes aan, kaasje en olijfjes op tafel, en praat met elkaar. Of ga (als jullie niet van die praters zijn) desnoods een spel doen.
Wat wij doen (ook kindje van 1,5 jaar) is dat we in ieder geval 1 avond in de week hem apart laten eten en optijd naar bed brengen. We hebben dat tijd met z'n tweeen en ook als we niet echt is bijzonders doen (wij kijken ons favoriete programma) is het toch heel gezellig en kletsen we weer wat meer.

In het weeken spreken we ook af en toe af om seks te hebben als Youkje slaapt. 's Avonds zijn we vaak zo moe dat we er anders nauwelijks meer aan toe komen. Het is wat meer plannen maar niet minder leuk.
Het is zoals het is
Lekker uitgebreid koken, aan tafel eten, film huren, gewoon even samen zijn. Elkaars warmte even opzoeken, laten voelen hoe het kon en kan zijn.
Gelukkig slaapt je zoon weer beter en in zijn eigen bed!

Vervelend dat je geen oppas hebt. Hier is dat ook het geval.

Wat wij vaak doen is: Als ons kind op bed ligt, kaarsjes aan, lekker samen eten..spelletje doen, massage, filmpje etc.

Je hoeft het niet altijd buiten de deur te zoeken.

Fijne avond(en) alvast!
En waarom zoek je dan geen oppas? Er zijn nog wel meer mensen die kunnen oppassen dan alleen opa's en oma's. Kijk eens op marktplaats oid. Zijn zat meisjes die wel eens een avondje op willen passen hoor. (oké, geen heel weekend, maar het is een begin)
quote:Hariboooo schreef op 11 november 2009 @ 11:21:

, film huren, .Ik vind juist dat die tv uit moet
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2009 @ 11:26:

[...]

Ik vind juist dat die tv uit moet Ben ik met je eens maar het ligt aan de soort film die ze bedoeld, Bianca...
Als je 's avonds te moe bent voor spannende dingen kun je misschien 's avonds samen douchen of in bad. Lekker ontspannen en intiem, en ach.... soms blijk je dan toch niet zo heel moe.

Ik vond/vind het soms moeilijk om in de stemming te komen als ik het gevoel heb dat ik mijn man eigenlijk nog niet eens echt gesproken heb die dag. Recht van de stress naar de sex werkt voor mij niet zo. Dat badderen is een mooi tussending.

Veel succes, goed dat je er mee bezig bent.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Joh.. niet te moeilijk denken. Geen oppas, dan je kindje lekker vroeg naar bed en dan gewoon tijd aan elkaar spenderen. Gewoon simpel... een lekker flesje wijn opentrekken of een biertje (wat jullie lekker vinden) en dan op tijd naar bed.
Ook samen als gezin leuke dingen doen wil wel een helpen. Wij gaan wel eens naar een pannekoekenrestaurant o.i.d. Heel gezellig en Youkje vindt het ook leuk.
Het is zoals het is
Kind in eigen bed leggen. 's Avonds lekker tegen je man aankruipen en zeggen dat je dat zo gemist hebt.
Er bestaan hotels waar kinderoppas aanwezig is, als je persé een weekendje weg zou willen. Verder sluit ik me aan bij de tips die al gegeven zijn ('s avonds na zoontje's bedtijd, avondje oppas inhuren etc.)

Verder denk ik dat het ook goed is om te investeren in dingen waar je als gezin van kunt genieten... Om te bedenken hoe je de dingen waar je samen van kon genieten kan omzetten naar iets waar je met z'n drietjes van kunt genieten. Mijn man en ik hebben veel gekampeerd op afgelegen plekken. Ik verlang er nu al naar om dat straks te doen met dochtertje erbij op een leuke kindermanier (besef dat dit voor velen als hel klink )
wat youk zegt dus
Bedankt voor alle snelle reacties.

Morgen avond ga ik ipv vroeg douchen en huispak aan, mijn makeúp bijwerken, kaarsjes aan,hapjes op tafel en samen een lekkere film kijken.

Ben er zelfs een beetje nerveus voor, en dat na 7 jaar huwelijk.

Laat jullie wel wat weten

thanks
Kind naar bed en samen iets eten wat je langer bezig houdt.

Mannen hebben toch neiging om na het eten meteen de tv aan te zetten en als je langer aan tafel moet zitten, kan dat niet.

Opties:

* Kaasfondue

* Gourmetten

* Vleesfondue

Lekker lang tafelen met een fles wijn erbij.
quote:boysmum74 schreef op 12 november 2009 @ 10:08:

Morgen avond ga ik ipv vroeg douchen en huispak aan,Waarom vanavond niet (ook) ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:boysmum74 schreef op 12 november 2009 @ 10:08:

Morgen avond ga ik ipv vroeg douchen en huispak aan, mijn makeúp bijwerken, kaarsjes aan,hapjes op tafel en samen een lekkere film kijken.

Ben er zelfs een beetje nerveus voor, en dat na 7 jaar huwelijk.

Laat jullie wel wat weten

thanks

Leuk hoor. Spannend, haha!!

Maar waarom huispak, dat (vind ik!) dan wel een beetje jammer. Doe een leuk rokje aan of zoiets, vinden meeste mannen volgens mij prachtig..
quote:vlinder67 schreef op 12 november 2009 @ 10:19:

[...]

Leuk hoor. Spannend, haha!!

Maar waarom huispak, dat (vind ik!) dan wel een beetje jammer. Doe een leuk rokje aan of zoiets, vinden meeste mannen volgens mij prachtig..In plaats van huispak. Ze doet dus juist geen huispak aan.
Jurkje + hoge hakken...

Werkt áltijd bij die stomme mannen!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je hebt wel overdag oppas maar niet in de avond..dat is lullig van oma!
quote:EvyBlissy schreef op 12 november 2009 @ 10:33:

Jurkje + hoge hakken...

Werkt áltijd bij die stomme mannen!je bent niet met mij getrouwd, dat blijkt
Wat leuk om te lezen. Wat goed dat je zelf actie onderneemt om het weer leuk te laten gaan in je relatie. Dat vind ik nou een compliment waard.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven