wie heeft er ervaring met een relatie Time out?

12-11-2009 10:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb samen met mijn vriend een time out van 2 maanden in onze relatie. We krabbelen nu langzaam op van geen Contact en als er contact was geforceerd contact, naar nu luek contact en elkaar meer begrijpen en ruimte geven.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe is de weg terug verlopen? Tips zijn allemaal welkom.

liefs Liek
Ik denk niet dat je dit wil horen

Maar wij hebben ooit een time out gehad van 6 maanden, een jaar weer samen geweest en toen stukgelopen op exact dezelfde reden als waar we de time out voor hadden (alleen was het niet eens de bedoeling dat wij een time out hadden, wij waren gewoon uit elkaar)

Mijn visie nu erop is dat als je van elkaar houdt je niet uit elkaar hoeft om elkaar te vinden.....

Succes verder
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met summerdance,mijn ervaring is dat een zogenaamde time-out meestal het begin van het einde is..
hier ook geen positieve ervaring ermee. De reden dat je eerst bewust gekozen hebt voor een volledige time out, zijn meestal toch niet weg na zo'n korte periode. Heb het niet persoonlijk meegemaakt, maar wel bij meerdere mensen in mijn omgeving.
same here, 2 jaar geleden time out, een maand geleden ook om dezelfde reden, nu is het uit...Moet er wel bij zeggen dat nu het uit is we normaal contact hebben en dat hij meer naar mij toetrekt, maar ik ben er wel klaar mee.
Time out werkt bijna nooit.

Het kan zijn dat je de ander zo mist dat je daardoor wel bereid bent om aan de problemen te werken terwijl jij of hij daar voorheen niet wilden.

Maar de problemen die julllie hadden voordat jullie een time out namen lossen niet zo maar vanzelf op alleen omdat je elkaar een tijd niet ziet.
quote:Summerdance schreef op 12 november 2009 @ 10:08:

Mijn visie nu erop is dat als je van elkaar houdt je niet uit elkaar hoeft om elkaar te vinden.....

Hear hear.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik weet dat een time out het begin van het einde lijkt. En dat zal zeker ook in veel gevallen zo zijn maar het punt draait niet dat we niet meer van elkaar houden. Er zijn heel veel diep liggende gedachten achter.
Lijkt me erg belangrijk wat je verwacht van een time out. Als je elkaar alleen niet ziet dan lost het natuurlijk niets op. Dat gebeurt bij de meeste stellen die een time out nemen. Een time out wordt meestal genomen door mensen die de werkelijke beslissing (relatie over) te moeilijk vinden om ineens te nemen.
quote:liek1980 schreef op 12 november 2009 @ 11:08:

Ik weet dat een time out het begin van het einde lijkt. En dat zal zeker ook in veel gevallen zo zijn maar het punt draait niet dat we niet meer van elkaar houden. Er zijn heel veel diep liggende gedachten achter.

Dan moet je niet om ervaringen komen vragen

Ook hier lag het namelijk echt niet aan de liefde die ontbrak.

Maar hey, misschien werkt het voor jullie prima

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sorry Liek, maar hier ook geen positieve ervaring ermee. Mijn ex en ik zijn ook een periode van 2 maanden uit elkaar geweest. Na die 2 maanden kwamen we weer bij elkaar en gingen zelfs nog op vakantie samen. Wat een K.U.T. vakantie was dat. Nog geen half jaar later zijn we definitief uit elkaar gegaan.

En bij ons was het ook geen gebrek aan liefde.
Mijn vriend dacht iets te missen, maar wist niet precies wat. Ik wilde niet met iemand zijn die twijfelde en we zijn daarom uit elkaar gegaan.

Het heeft 6 weken geduurt, waarin we alsnog zeer vaak contact hadden (bijna dagelijks vanuit zijn kant) totdat hij besloot dat het enige wat hij miste, ik was.

Sinsdien is hij volledig omgeslagen, heeft totaal geen twijfels meer en gaat er 200% voor.

Voor ons heeft deze korte time-out dus toch goed uitgepakt...

Wat is de reden dat je een time-out hebt genomen?
quote:liek1980 schreef op 12 november 2009 @ 11:08:

Juist al die diepliggende dingen lossen zich niet op in een korte tijd. Ik ben het compleet eens met Summerdance. Als het goed zit, en werkt hoef je niet uit elkaar om over een struikelblok te komen. Als je daarvoor wel uit elkaar moet is dat gewoon een teken dat het niet werkt.

Een time out is uitstel van afstel. Meer niet. Zo kunnen beide partijen wennen aan het feit dat het uit is. Soms komen mensen daarna nog samen, om later tot de conclusie te komen dat het toch beter meteen uit had kunnen zijn.
Ja, ik heb er een positieve ervaring mee, alleen denk ik dat iedere 'time out' weer anders is. Want ik heb er ook zeker een negatieve ervaring mee met mijn ex. Daar voelde ik al aan dat een 'time out' gewoon 'relatie over' betekende, alleen kon ik niet in één keer de stap nemen.

Mijn positieve ervaring: ik zat ergens mee in mijn leven. Ik had een tegenslag gehad, waarvan de gevolgen nog lang nadreunden. Mijn vriend was lief, geduldig en probeerde heel begripvol te zijn. Op een gegeven moment wilde ik even zelf en alleen ermee aan de slag, ik moest het gewoon echt even alleen doen. Dus heb ik afstand genomen, in overleg. We belden nog wel, maar ik moest even op mezelf zijn en hem niet zien om te focussen op 'mijn ding'. Ik had tijd nodig om na te denken, verdrietig te zijn en zaken aan te pakken. Alleen. Dat was wel even een discussiepunt, mijn vriend vond dat je in een relatie juist samen door zulke dingen heen moet. Maar ik vond, dat het echt beter was dat ik het zelf aan ging. Zijn luisterend oor was echt genoeg steun. Het eind resultaat was positief, ik had weer ruimte in mijn hoofd om samen te genieten en echt er weer voor hem te zijn (voorheen piekerde ik veel, was vaak in gedachten verzonken).

Een vriendin van mij heeft ook een time out gehad in haar relatie, of eigenlijk was het gewoon een tijdje over. Net als Mutseus was haar vriend in de war over wat hij nou voelde, of dit De relatie voor hem was. Ze heeft hem alle ruimte gegeven, maar ook de ruimte voor zichzelf genomen. Ze heeft niet alleen maar op hem zitten wachten. Inmiddels zijn ze getrouwd.
Ik ben afgelopen zomer een week met een vriendin op vakantie geweest en mijn vriend bleef die week werken....onze relatie is absoluut goed, maar aangezien we elkaar normaalgesproken dagelijks zien en nooit langer dan een nachtje of twee weg zijn geweest..was het wel een byzondere ervaring. (binnen een maand dat ik terugwas, was ik zwanger...:) )

Ik ben er van overtuigd dat even wat afstand zeker een impuls aan je relatie kan geven, maar dan wel als het goed is!

Ik geloof zeker niet dat een tijd(je) bij elkaar weg zijn helpt als het toch al niet goed gaat...daarin sluit ik mij bij voorgaande reacties aan..
Hier ook negatief. Drie maanden een time out gehad, daarna weer twee jaar samen geweest waarna het uiteindelijk stuk liep op datgene waar we een time out voor hadden. Liefde te over alleen twee persoonlijkheden die toch uiteindelijk niet met elkaar rijmden.

De eerste periode na de time out was fantastisch, helemaal verliefd weer enzo, daarna vervielen we beiden weer in oude gewoontes (wat je altijd hoort) en zijn we dus uit elkaar gegaan.
Vakantie kun je toch totaal niet vergelijken met een time out waarbij je even geen relatie hebt? Persoonlijk noem ik alleen op vakantie gaan ook geen afstand nemen, maar elkaar gewoon vrij laten om de dingen te doen die je wilt doen. En dat hoeft helemaal niet in de weg te staan binnen een relatie.
quote:gelukkigmeisje schreef op 12 november 2009 @ 12:13:

Ik ben afgelopen zomer een week met een vriendin op vakantie geweest en mijn vriend bleef die week werken....onze relatie is absoluut goed, maar aangezien we elkaar normaalgesproken dagelijks zien en nooit langer dan een nachtje of twee weg zijn geweest..was het wel een byzondere ervaring. (binnen een maand dat ik terugwas, was ik zwanger...:) )

Ik ben er van overtuigd dat even wat afstand zeker een impuls aan je relatie kan geven, maar dan wel als het goed is!

Wat een uber-blije post.

Ik denk dat TO het niet over zeven nachtjes niet bij elkaar slapen heeft, maar het tijdelijk verbreken van de relatie.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ja, wat Madhe zegt dus!

Edit: as usual
quote:Igoneh schreef op 12 november 2009 @ 12:07:

Ja, ik heb er een positieve ervaring mee, alleen denk ik dat iedere 'time out' weer anders is. Want ik heb er ook zeker een negatieve ervaring mee met mijn ex. Daar voelde ik al aan dat een 'time out' gewoon 'relatie over' betekende, alleen kon ik niet in één keer de stap nemen.

Mijn positieve ervaring: ik zat ergens mee in mijn leven. Ik had een tegenslag gehad, waarvan de gevolgen nog lang nadreunden. Mijn vriend was lief, geduldig en probeerde heel begripvol te zijn. Op een gegeven moment wilde ik even zelf en alleen ermee aan de slag, ik moest het gewoon echt even alleen doen. Dus heb ik afstand genomen, in overleg. We belden nog wel, maar ik moest even op mezelf zijn en hem niet zien om te focussen op 'mijn ding'. Ik had tijd nodig om na te denken, verdrietig te zijn en zaken aan te pakken. Alleen. Dat was wel even een discussiepunt, mijn vriend vond dat je in een relatie juist samen door zulke dingen heen moet. Maar ik vond, dat het echt beter was dat ik het zelf aan ging. Zijn luisterend oor was echt genoeg steun. Het eind resultaat was positief, ik had weer ruimte in mijn hoofd om samen te genieten en echt er weer voor hem te zijn (voorheen piekerde ik veel, was vaak in gedachten verzonken).

Een vriendin van mij heeft ook een time out gehad in haar relatie, of eigenlijk was het gewoon een tijdje over. Net als Mutseus was haar vriend in de war over wat hij nou voelde, of dit De relatie voor hem was. Ze heeft hem alle ruimte gegeven, maar ook de ruimte voor zichzelf genomen. Ze heeft niet alleen maar op hem zitten wachten. Inmiddels zijn ze getrouwd.Hier een soortgelijke ervaring als bovenstaande. M.i heeft het vooral ook te maken met de reden waarom je besluit tot een time out en de afspraken die je met elkaar hierover maakt. Na een nare ervaring lag ik compleet met mezelf in de knoop en daarnaast had deze nare ervaring helaas ook direct invloed op mijn relatie (ik woonde toen al samen met mijn partner). Ik moest even op mezelf om de boel weer op een rijtje te krijgen. Dit bleek de enige oplossing. Voor ons heeft deze time out en ruimte goed gewerkt. We zijn inmiddels ruim 12 jaar bij elkaar en onlangs getrouwd. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven