Waar in Amsterdam een leuke high tea?

27-11-2009 21:23 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen wil ik met vriendinnen een high tea doen in Amsterdam, maar ik weet niet waar het leuk en een beetje goedkoop is. Google levert niet echt resultaten op en ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van jullie!

Bedankt alvast!
Morgen al? Ik dacht dat je zoiets moest reserveren?

Die bij de Bakkerswinkel in de Warmoesstraat (of Westergasterrein, of randje Pijp/ Zuid) schijnt goed te zijn. Verder zag ik dat je bij Le Pain Quotidien (nieuw in de Pijp) een high tea kunt doen.
Leuk is Stientjes in de Bilderdijkstraat is knus en betaalbaar. En idd De Bakkerswinkel. Zou wel vantevoren bellen om te reserveren, moet meestal bij een high tea.

Veel plezier.
Een grote high tea moet je bij De Bakkerswinkel (zeker in het weekend) eigenlijk altijd reserveren. Is altijd superdruk en ze werken dan ook nog eens met shifts met de reserveringen.

Voor een kleine high tea zou je het kunnen proberen (bijv. alleen een scone en een taartje).

Als ik het me goed herinner heeft Stientjes op de Bilderdijkstraat ook een high tea!

Met Google kwam ik nog wel een paar adresjes tegen, dus misschien dat even doen voor je op pad gaat en even de adresjes langsbellen!

Eet smakelijk!
Green Woods?
mmm de Bakkerswinkel <3 Mocht je er naar toe gaan, de hartige scone met -als ik het me goed herinner- de tomaten-roomkaas is ERG lekker
Krasnapolsky.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn informatie kan verouderd zijn, maar volgens mij kan je bij de Bakkerswinkel in Amsterdam in het weekend niet reserveren. Moet je op de gok komen en eventueel - als je echt graag wil - wachten.
Bij Bagels&Beans kun je ook een lekkere high-tea doen, je krijgt er veel en lekker voor wat je betaald!! Ik zou alleen aan de Ferdinand Bol afraden, ook aan de Rozengracht, die zijn niet echt gezellig. Die aan de Raadhuisstraat (bij de Amstel) vind ik persoonlijk erg knus...
.
quote:lindy schreef op 27 november 2009 @ 22:08:

[...]Ja, Greenwoods aan de Singel. Erg leuk.Ja leuk Greenwoods! Leuk, met nog 4 andere high-tea-party-groepen. Pfffft. Ik was er laatst weer eens. Echt, het is vergeven van de high-tea-party's. Net waar je zin in hebt.
.
quote:missspanje schreef op 27 november 2009 @ 22:05:

Bij Bagels&Beans kun je ook een lekkere high-tea doen, je krijgt er veel en lekker voor wat je betaald!! Ik zou alleen aan de Ferdinand Bol afraden, ook aan de Rozengracht, die zijn niet echt gezellig. Die aan de Raadhuisstraat (bij de Amstel) vind ik persoonlijk erg knus...Of op de Haarlemmerdijk. Daar ging ik altijd met mijn grote liefde naar toe, om op zaterdag te ontbijten. Zulke leuke meiden daar...
Helaas heb ik vandaag zonder succes proberen te reserveren bij De Bakkerswinkel. Reserveren is geloof ik juist verplicht daar. Dit weekend zit al vol...

Bagels en Beans is ook wel grappig, ik geloof dat er nu ook in Bos en Lommer één zit. Krasnapolsky is best wel weer duur, geloof ik.
Gartine! Echt een aanrader. Heel klein knus zaakje midden in het centrum in een straatje. Je loopt er zo aan voorbij, je moet echt weten dat het daar zit. Ze maken bijna alles zelf! En de bediening (dus de eigenaren) zijn erg gastvrij.

Wel aan te raden om te reserveren.
Je kunt ook zonder reserveren een high tea bestellen bij de Bakkerswinkel hoor. Laatst nog gedaan, ook op zaterdag. Weet niet met hoeveel je bent? Anders zou ik gewoon gaan. Meestal duurt het wachten niet langer dan 15 min. En het is echt de moeite waard. Mjam!
Wat een reacties al! leuk, dank jullie wel! Veel tips voor de Bakkerswinkel, ik ga morgen meteen bellen om te vragen of ik nog terecht kan. En anders zie ik hier genoeg dingen waar ik ook uit kan kiezen! Beans en Bagels is idd ook een goede tip, had ik nog niet aan gedacht. We zijn met z'n vieren, dus dat is niet zoveel.
Krasnapolsky zou ik niet doen. Best duur, en niet gezellig. Ook niet bijzonder goede hapjes.
quote:ramiaatje schreef op 27 november 2009 @ 22:27:

Gartine! Echt een aanrader. Heel klein knus zaakje midden in het centrum in een straatje. Je loopt er zo aan voorbij, je moet echt weten dat het daar zit. Ze maken bijna alles zelf! En de bediening (dus de eigenaren) zijn erg gastvrij.

Wel aan te raden om te reserveren.

ter aanvulling: zitten in de Taksteeg, tussen Rokin en de Kalverstraat. Vlakbij het spui en de trams die over het Rokin gaan!

Heel erg leuk inderdaad
Sorry dat het vol was in de Bakkerswinkel(Warmoesstr) ik en vriendinnen hadden daar high tea vandaag! Was heeeeerlijk!We hadden de Old bakery hight tea, combi van hartig en zoet. Had een week van tevoren gereserveerd en ze hadden nog nét een plekje tussen 12 en half 2. Voor de volgende keer dus ook even reserveren, aanrader!
Beetje te laat, maar ik heb een high tea in het Amstel Hotel gedaan en dat was echt geweldig. Je kon me naar huis rollen na afloop, en de ambiance was natuurlijk ook helemaal geweldig. Alleen de toiletten al, met van die echte handdoekjes die je na 1 keer gebruiken in een wasmandje kon gooien .
quote:missspanje schreef op 27 november 2009 @ 22:05:

Bij Bagels&Beans kun je ook een lekkere high-tea doen, je krijgt er veel en lekker voor wat je betaald!! Ik zou alleen aan de Ferdinand Bol afraden, ook aan de Rozengracht, die zijn niet echt gezellig. Die aan de Raadhuisstraat (bij de Amstel) vind ik persoonlijk erg knus...Raadhuisstraat bij de Amstel? Kalverstraat en Rembrandtplein liggen hier nog tussen...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
De 3 graefen (of graefjes) zit dichtbij de Dam.. In het zijstraatje van de T-mobile winkel.. De beste hightea die ik in A'dam heb gehad (iig beter dan: Krasnapolsky, bakkerswinkel, de vries, stientjes). Overheerlijke worteltaart. Ernaast zit ook hun bakker, waar je alle taarten, cupcakes e.d. nog kan kopen om mee naar huis te nemen..
even up voor mezelf
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven