***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Lieve meiden,

Ik ben weer wat afwezig geweest de laatste tijd. We zijn behoorlijk aan het 'consuminderen' gegaan en we hebben ook onze internet aansluiting voorlopig even stopgezet.

Ik moet zeggen dat je wel creatief wordt van een bodembudget hoor, da's dan toch een klein pluspuntje.

Lieve Layla, heel erg bedankt voor het pakketje dat je opgestuurd hebt. Meisje is gek op de fruit/zuivelhapjes, dat was echt een schot in de roos.

Ik kreeg er kippenvel van, echt ontzettend lief.

Wat raar dat je baas zo reageert en hoewel het niet terecht is iemand vanwege zwangerschapsverlof af te schrijven weet ik uit ervaring dat dat wel eens gebeurd helaas. Ik hoop echt dat dat bij jou niet het geval is!

Swiss/Xaloy, jullie krijgen het ook enorm voor jullie voor jullie kiezen meiden. Een dikke knuffel voor jullie allebei. Het liefst zou ik jullie nu een klein opkkikertje in de vorm van een kop van mijn oma's ouderwetse zelfgemaakte kippensoep komen brengen, dat werkte echt tegen álles en het was met alle liefde van de wereld gemaakt.

Jullie verdienen allebei een lichtpunt met de komende feestdagen.

Fachat, fijn dat je kunt blijven op je werk ondanks de voorwaarden. Hoe is het eigenlijk met het werk van jouw man, hij is toch geswitched dit jaar of minder gaan werken?

Sorry, weet even niet meer precies wat nou was, maar je schreef eerder dit jaar over veranderingen in zijn werk en nu er bij jou op je werk zoveel gaande is is het wel fijn als hij wel een stabiele basis kan hebben denk ik.

Lara, wat een leuke foto van Puk! Ik vind het altijd bijzonder dat kinderen onder water zo ontspannen kunnen blijven.

Wat betreft 'het lijstje' op Hyves; ik vind het zo moeilijk!

Ik heb al een paar keer wat dingen opgeschreven, en weer doorgestreept en opgeschreven en weer doorgestreept...het voelt zo bezwaarlijk op de een of andere manier.

Ik zal komende tijd niet heel actief mee kunnen schrijven aangezien we even geen internet meer zullen hebben, maar ik zal wel af en toe kunnen inloggen bij mijn zusje of een vriendin en dan zal ik even wat van me laten horen.

Tot snel!
LL, als er een pakketje binnenkomt van de Schlecker is het van mij. Ik hoop dat je het morgen of overmorgen binnenhebt.

Ik denk dat ze bij Schlecker niet gewend zijn aan kado'tjes versturen, dus ik had geen mogelijkheid voor een paar woordjes. Anyway hoop ik dat het van pas komt.
Lieve meiden :-)

Ik heb net Robbie weggebracht en ben weer naar huis gegaan. De bedoeling was naar kantoor maar ik heb weer zo'n hoofdpijn, net als gister en de week daarvoor en de week daarvoor.. Ik heb geen energie meer om ertegen te vechten. Ik KAN NIET MEER!!!

Zit hier gewoon te janken.

Ga naar bed.

Sorry voor deze dramapost.
Lieve Lievelust, ik ben blij dat je het pakket hebt ontvangen en dat het van pas komt. Balen dat je je internetaansluiting moest opzeggen, maar wel begrijpelijk. Ik hoop dat jullie ondanks alles een fijne Sinterklaas hebben met zijn 4tjes.

Lieve Xaloy, goed dat je je bed inkruipt, denk nu even aan jezelf, neem je rust, hopelijk verdwijnt je hoofdpijn snel. Dikke
Xaloy meisje toch wat vreselijk!! Duik lekker in je bedje, en wordt zonder hoofdpijn wakker o.k?
Dat irritante mens wat elke keer door het beeld loopt, grrrrr. Klik weg.

Xaloy wat ontzettend heftig dat je zo'n ontzettende hoofdpijn hebt en er zo door heen zit. Een hele dikke hug voor jou.

Lievelust heel begrijpelijk dat je internet even de deur uit doet. Volgens mij kun je in de bieb ook gratis internetten.

Drop, goed dat je gesolliciteerd hebt. Moet je vanaf deze week al helemaal naar de uithoeken van oost-Nederland?

Layla, wat een gedoe zeg op je werk. Ik kan begrijpen dat je daar geen fijn gevoel bij hebt. Het vergemakkelijkt je terugkeer ook niet echt op die manier.

Framboos, heb je het nu nog extra druk met je winkeltje nu de sint/kersttijd er aan komt?

Vincent heeft er weer een ruige nacht van gemaakt. Vanaf drie uur lag hij bij ons in bed. Waarschijnlijk had hij wat last van zijn buik, want hij was toch aan het winden (kleine stinkerd). Vanmorgen heel veel ontlasting. Ik begin toch steeds meer te vermoeden dat hij niet zo heel goed tegen vis kan. Dat hij niet tegen gamba's kan hebben wij in Frankrijk ervaren. Gisteravond stond er ook vis op het menu. Nou ja we zien wel.

Trouwens zaterdag was het gebakdag. Vincent sliep tot 7.00 uur door!!!!

Ik ga zo even het dorp in naar de Appie en nog wat Sintcadeautjes scoren. Feline wil heel graag stabilostiften maar die zijn al een tijdje uitverkocht. Maar eens kijken of ze nu zijn binnen gekomen.
Getver Xaloy, wat een ellende!! Hopelijk voel je je straks al iets beter. Wanneer heb je een afspraak met een arts?
Xaloy, hele dikke knuffel! Ik hoop dat je in ieder geval even lekker kunt slapen. En hopelijk kan de arts snel iets voor je doen.

Helaas weet ik sinds kort hoe het is om te moeten leven met knallende koppijn en dat ik zeker geen pretje.

Oh Esan, wat vervelend zeg. Het zou eigenlijk wel "fijn" zijn als het door vis komt, dan heb je tenminste een verklaring, of niet?

Hier gaat alles redelijk tot goed. Heb goed geslapen, en heb maar een beetje last van misselijkheid en krampen.

Mijn hoofdpijn begint nu pas een beetje te komen, da's ook veel later dan normaal.

Had vanmorgen al een mailtje van de trial arts, om te vragen hoe het gaat en dat hij me deze week wil zien. Wel fijn dat hij dat zo pro-actief doet, ik wou hem al wel schrijven, maar dit is makkelijker!

B is lekker thuisgebleven om vandaag voor mij te zorgen. Heerlijk! Finn is naar de creche, dus het lekker rustig.
Heb even geslapen en voel me zowaar een beetje beter. Afspraak voor vanavond maar wel afgezegd, zou bij een vriendin gaan eten (C nog steeds in NL).

En, als kers op de slagroom (Voor Robbie dan) Het sneeuwt! Ik ga om 13 uur Robbie halen, skibroek aantrekken en dan mag hij even met de hond gaan rollebollen in de 'neeuws' -zoals hij het noemt. Hij kan geen middagslaap houden, ik moet om 14.30 bij de dokter zijn. En Robbie naar bed brengen en dan wakker maken om 14.15 is geen optie. Hij is een DRAAK als je hem moet wakker maken. Hij heeft dan minstens een half uur nodig om wakker te worden, ligt dan sagerijnig voor zich uit te blazen in bed en wil er pertinent NIET uit. (Als je hem eruit haalt krijg je een driftbui om je oren en daarna gaat hij net zo hard weer in bed liggen!) Dat werkt dus niet, dan maar wat eerder naar bed vanavond.

Even eten.

Fijn dat je arts zo proactief is Swiss, dat geeft vast een fijn gevoel.

Vincent de nachtbraker. Alweer. Hoop dat je snel uitvindt waarom het zo is Esan!
Esan, wat een pechvogeltje die Vincent! Wil die een keer goed slapen (gaan we natuurlijk vanuit! ) heeft dat arme mannetje buikkrampjes!

Zou hij daar snachts niet vaker last van hebben? dat hij misschien een voedselintolerantie heeft?

Hier ietsjes drukker dan normaal met de webwinkel..Inderdaad mensen die mailen of het snel kan ivm Sinterklaas.

En ik heb ook ene sinterklaas gratis verzendactie wat meespeeld..

Xaloy fijn dat het beter gaat! En vanmiddag met je mannetje in de frisse lucht zal je goed doen!

Swiss ook fijn dat het redelijk gaat..En fijn dat je een extra check krijgt!
Xaloy wat naar, en echt niet abnormaal dat je gek wordt van de pijn.

Lig zelf in de lappenmand, bloeddruk is 90/60 en heb hoofdpijn. De dokter heeft me een spuit gegeven en moet donderdag een bloedonderzoek laten doen. Heb al van 9 u tot 13.30 in bed gelegen maar kon niet slapen van de hoofdpijn. Het is lichte hoofdpijn, maar daarom niet minder vervelend.
Xaloy, verstandig dat je in je bed bent gekropen. Hoop dat je wat opknapt van het uitrusten, je lijf heeft het duidelijk nodig!

Swiss fijn dat het weer wat beter gaat vandaag en goed dat ze met je meekijken en denken en je in de gaten houden!

esan: Pfoe, jullie hebben het echt zwaar zo met Vincent! Ik vind het met Luuk al zo pittig worden nu en die is pas 8 maanden en slaat zo nu en dan toch een keertje door.

Lievelust: Jammer dat we je nog maar weinig zullen zien hier, maar ik begrijp dat internet een van de bezuinigingen is waar je wel baat bij hebt. Het is immers luxe en kost best een boel geld... Denk wel aan je hier en hoop dat je ondanks de zorgen toch fijne feestdagen zult hebben!

Framboosje: gaat goed met je winkel he! Ben je blij dat je dit nu doet in plaats van je vorige job in de grote zweedse winkel? Is het goed te doen met de kinderen erbij? En waar laat je eigenlijk al die spulletjes die je verkoopt?

Volgens mij krijgt Luuk vier boventanden in een keer. Dat verklaart ook weer de gil en huilaanvallen van de laatste dagen. Vandaag heeft ie van die nare dunnen luiers...

De nieuwe regio gaat in vanaf begin januari, dus heb nog een maandje rust. Ontvangstbevestiging brief is binnen, dus dat is vast klaar. Nu maar duimen dat ik mag komen. Gesprekken zijn in mijn week vakantie voor de kerst, dus dat scheelt ook alweer..
Ben eindelijk weer terug. Heb een halve middag bij de dokter achter de rug..!

- We zijn allebei geënt tegen de mex griep. Robbie moet over 3 weken nog es! Arm kind.

- Ik heb de diagnose burnout. Dit is belangrijk voor het verdere traject.

- ik krijg geen AD's vanwege zwangerschapswens. We gaan het eerst met therapie proberen. Dok denkt wel dat ik depri ben. Stress depressief, noemde hij het.

- Ik ga verder 50% werken voorlopig. Hij wilde wel 100% schrijven maar daar schiet ik niets mee op denk ik zelf. Dat mag dan de therapeut beslissen.

- Ik heb bloed laten checken vanwege de nieuwe medicijnen. Controle. Plus weer een hele zooi pillen (pijnstillers en prednison) meegekregen.

Het sneeuwt nog steeds. Ga zo even foto van Robbie en hond op Hyves zetten.

Drop, wat ik me afvroeg, die nieuwe regio, dat zijn toch verandering van functie-eisen? Mogen ze dat zomaar eenzijdig besluiten? Is er echt geen vakbond die je es kan bellen?

Zo, even met Robbie naar barbapapa kijken.
Xaloy, pff, dat klinkt heftig.

Antwoord B., depressiviteit komt door je auto immuun ziekte. Je zou je hormonen spiegel moeten laten optimaliseren (net zoals tijdens je zwangerschap).

Is een gecompliceerde meting, die niet makkelijk (veel werk aan testing kant) is en niet goedkoop. Hormonen, magnesium en B12 optimaal, dan voel je je super. Niet gemiddeld, maar optimaal. Darmondersteunend dieet, zodat B12 goed wordt opgenomen. Dan ideale vitaminen en mineralen, wat eigenlijk ook onder begeleiding van een arts zou moeten.

Je zou eigenlijk moeten beginnen met melatonine om lekker te kunnen kunnen slapen (5 keer in de week 3 mg, ik kan ze je opsturen als je wilt).

Magnesiumtekort kan leiden tot depressiviteit, B12 tekort leidt tot depressiviteit.

Ik begrijp dat hij een burnout zegt, omdat het natuurlijk wel een beetje allemaal teveel is geworden de afgelopen jaren. En ik kan me ook goed voorstellen dat een burnout zou aanvoelt en dat het een burnout kan zijn. Maar zou het niet kunnen dat het een overreactie van je ziekte is?

Het lijkt me dat je je al veel beter gaat voelen als je je ziekte goed onder controle hebt.

Heel veel sterkte in ieder geval! Dikke knuffel van mij.

Jeetje Drop. 4 tanden tegelijk, zielig kind (en zielige mama).
Lieve Xaloy, wat een heftig dagje en wat een heftige diagnose. Als 50% werken niet lukt, op tijd stoppen hoor! Anders ben je dadelijk nog verder van huis.

Misschien kun je wat met de tips van Swiss.

Komt C. vandaag weer thuis. Een arm om je heen kun je nu waarschijnlijk wel goed gebruiken.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Drop, dat is bijna 1/4e van zijn gebit wat Luuk nu in een keer door laat komen. Sterkte, zal voor jullie wel een onrustig nachtje worden.
Maar Swiss, reumapatienten aan de immuun-suppresiva mogen geen melatonine slikken. E is een wisselwerking die niet goed is, weet even niet welke.

Waar heeft B die B12/magnesium testen laten doen? Ziekenhuis, onder begeleiding van arts?

C komt morgenavond pas weer thuis. Geeft niets, zo kan ik lekker vroeg naar bed.
Xaloy, heb zelf geen verstand van reuma, B heeft er wel erg veel over gelezen. Wat ik alleen niet begrijp is dat iemand met een auto-immuun ziekte tijdens een zwangerschap veel beter in zijn vel zit. Men zegt dat het lichaam bij een auto immuunziekte over-reageert, toch? Men zegt ook dat het vrouwelijke lichaam tijdens een zwangerschap extra hard werkt en een over-reactie in het immuunsysteem heeft. Huh, dan zou je je juist veel slechter moeten voelen met een auto immuunziekte.

Volgens B zou de beste optie zijn om juist van die immuun-suppresiva af te gaan en met hormonen te werken.

Maar ja, dat brengt natuurlijk weinig, want je voelt je k.. en je hebt hulp nodig.

Hij heeft zelf geen testen laten doen. Hij besteld nu alles bij life extension in US. Is een non-profit stichting die de ontvangen inkomsten in onderzoeken investeren. Kost echter vrij veel. En omdat het niet onder begeleiding is, is het op basis van trial en error. Bij hem is dat niet zo erg, hij is nog niet ziek en de risico's van het nemen van teveel vitamines voor hem is klein. Bij jou is het erger omdat je al in die situatie zit, jij moet daar snel uit.

Het probleem is echter dat bijna geen artsen met hormonen willen werken. Vaak is depressiviteit te wijten aan een hormonen-onbalans, maar artsen blijven antidepressiva voorschrijven.

Ik hoop in ieder geval dat je je snel weer wat beter gaat voelen. En blijf alsjeblieft gewoon een tijdje 100% thuis, zo kan je weer op adem komen. Je lichaam heeft het nodig!
Niet helemaal. Als je zwanger bent is er een vreemd parasietje in je lichaam. Omdat het niet de bedoeling is dat Vrouw dat parasietje afstoot gaat automatisch je immuunsysteem op een lager pitje staan. Net alsof je immuunsuppresiva neemt dus. En dus hebben de meeste auto-immuunpatienten een ziekte-afname tijdens zwangerschap. Dat is tenminste de gangbare theorie.

Als ik volgende keer bij jullie ben dan kletsen B en ik wel even door. Wil er graag meer over weten, maar blijf voorlopig wel even in het immuunsuppresive bootje zitten, inclusief burnout :-) Dank voor jullie meedenken!
Xaloy fijn om te horen dat je alles goed door hebt kunnen spreken met je arts en dat je er nu aan kont gaan werken!

Volgens mij staat er iets in mijn functieomschrijving over dat ze me daar in mogen zetten waar ze me nodig hebben. wat ze volgens mij echter niet mogen doen is me heel veel uren laten draaien. Dus in feite is het hun probleem dat ik veel reistijd heb. In principe is de afspraak altijd geweest dat de reistijd in de tijd van de baas is. Dat komt natuurlijk nooit zo uit. Ik werk altijd minstens van 8 tot 5 en dan zonder pauze, maar meestal wordt het wel later ivm administratie ed. Dus die 8 uur per dag gemiddeld zijn zowiese een utopie. Ach ja,. ga nu stoppen met zeuren, zie komende maand wel wat er gebeurd. Schrijf mijn uren al een eeuwigheid op, dus daar ga ik dan mooi mee door. en natuurlijk ga ik nu lekker verder solliciteren.

Arme Luuk. Hij viel daarstraks over de little tikes oplegger. Hij was gaan staan met zijn handjes op dat ding en viel er toen overheen en maakte een hele rare kik met zijn nekje. Twee ondertanden door zijn bovenlip, dus dikke ellende... verder ging het gelukkig wel goed... Ben al dat geklauter ook helemaal niet gewend. Fleur deed natuurlijk nooit iets en is volgens mij nog nooit een tand door de lip gevallen.
Goedenmorgen, heeft iedereen goed geslapen?

Luuk, Noah, Vincent, Kaj, en natuurlijk alle anderen?

Wij hebben een goede nacht gehad. Finn was gisterenavond een aantal keren wakker geschrokken, maar toen waren we zelf nog op. Niet zo erg dus. Daarna hebben we allemaal lekker tot 7.30 uitgeslapen, heerlijk. Normaal gesproken staan we om 6 uur op, dus dit was echt een feestje.

Darmen zijn nog steeds een beetje van slag (kan nu helemaal niet naar het toilet), heb af en toe enorme zware krampen, maar verder gaat het redelijk goed. Moet vandaag eens proberen iets anders te eten dan witbrood met kaas en soep.

Het is hier schitterend, echt een winterwonderland. Er ligt zo'n 5 cm sneeuw en en alles is nog mooi wit, heerlijk!

B was gisteren net op tijd met de winterbanden, toen hij naar de garage reed was het nog natte sneeuw, toen hij terugkwam bleef de sneeuw liggen!

Ga straks even wat kerstversiering ophangen. Heb zin om het buiten een beetje mooi te maken!

Nu eerst douchen en aankleden.
Leuk he, die vroege sneeuw! Robbie kan er maar niet over ophouden. Hij stond er dan ook tot zijn dijbenen in vanmorgen! Hij kon amper lopen En het sneeuwt nog steeds. C zal zijn ogen niet kunnen geloven vanavond!
Haha, Finn heeft gisteren avond ook nog heerlijk door de sneeuw lopen rennen. Maar hier ligt nog niet zoveel hoor. Een mooi pak, maar echt niet tot de dijbenen!

Komt C met de auto of is hij vliegen? Hoe dichter hij bij jullie huis komt, hoe meer sneeuw er ligt, leuk!

Ik vind het wel mooi, zo op 1 December! Mooi plaatje.
Optie 3: met de trein! Als het goed is stapt hij nu op in Enschede.

Ja, Robbie is dolgelukkig. Vanmorgen rende hij in zijn pyama meteen naar de terrasdeuren. 'Open, open!! Neeuws!'
Xaloy, ik heb echt met je te doen. En wil je ff iets zeggen, hoop dat het niet slecht wordt opgepakt. Maar is het nu in jouw situatie wel goed om aan een zwangerschap te denken. Ik denk dat je dan alles nog gecompliceerder zal maken.

Hier nog steeds in de lappenmand, voel me nog flauw en heb hoofdpijn, en heb vannacht niet kunnen slapen. Helaas moet ik nog tot donderdag wachten om naar de dokter te gaan voor de bloedtesten. Of zou ik toch maar eerder gaan? Voel me nog slechter dan gister.
Oooh, ik wil ook een mooi pak sneeuw!

Swis, fijn dat het redelijk gaat! Redelijk is beter dan slecht, dus dat is goed!

Steijn en Huug hebben een Sinterklaasfeest op de peuterspeelzaal vanochtend en ze waren 's ochtends vroeg al helemaal door het dolle heen! Ik ben benieuwd hoe ze het vinden, aangezien Hugo moest huilen toen ik zei dat er een poppenkast zou zijn. Arm mannetje!

Oh, ik moet even weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven