taart bewaren?

05-12-2009 21:48 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn, mijn dochtertje moest eigelijk 18 december geboren worden en dacht op 27 december ik vind het nu wel een mooie datum. Met het gevolg dat ik op haar 1e verjaardag nergens taart kan bestellen. Wil heel graag een persoonlijke taart. Kan je taart 3 dagen bewaren van de 24 tot de 27 december? Ik denk erover om een vlaai te halen met daarop haar foto. Of een jip en janneke taart van de hema. Die is helemaal omhult met marsepijn. Zou dat misschien schelen?
Ik zou een taart niet 3 dagen bewaren, zeker met slagroom wordt het niet lekkerder. Je kan sommige taarten toch invriezen? Dat zou ik eerder doen (of het een dag later vieren ;))
dag later wil ik echt niet. ze is de 27e echt jarig en het is ook nog op een zondag dus dat komt nu net wel goed uit. Invriezen heb ik nog nooit gedaan met taart en van die taarten die al kant en klaar ingevroren zijn bij de supermarkt vind ik echt niet lekker. daarbij komt nog dat je daar niks persoonlijks van kan maken. Iemand ooir een taart van de bakker ingevroren en was dit nog goed te eten?
Zelf maken.
Cum non tum age
gewoon zelf maken!
taarten met marsepijn kun je wel invriezen, maar door het invriezen kunnen de kleuren van het marsepein uitlopen. Er zijn heel veel mensen die taarten op bestelling maken (kijk maar eens op het leukste taartenforum.nl). daar kun je een oproepje plaatsen. Je zou dan kunnen voorstellen om een marsepeinen bovenkant apart te laten maken en dat je die nadat je de marsepeinen taart uit de diepvries hebt gehaald, zelf erop legt.
Veel taarten kan je prima invriezen en zelf maken is ook een hele goede optie! Hier kan je veel ideeen vandaan halen!
Ik zou het inderdaad zelf maken. Je had hier een taartentopic met heerlijke taarten iets met bokkepoten ofzo?
zelf maken is geen optie, ben met kerst niet thuis en wil iets speciaals met haar 1e verjaardag. Alle andere jaren maakt mij niks uit maar vind een eerste verjaardag gewoon speciaal en daar hoort een speciale taart bij.
In dat geval zou ik overleggen met de plaatselijke bakker. Hij of zij weet vast wel of hij ingevroren kan worden.
De Hema's en de Bijenkorf zijn open op zondag vanaf 12 uur. Ze maken niet van die superspeciale taarten, maar iig wel een naampje schrijven en dat soort dingen.

En misschien als je het vraagt kunnen ze wel wat persoonlijks maken!

lastige dag wel om jarig te zijn!
@troela

Had zo afgesproken met haar dat ze tussen de 10e en 20e zou komen maar nee tante betje wilde toen al dwars liggen.
Eet ze zelf al taart op haar eerste verjaardag?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik bedoel eigenlijk, of is het alleen leuk voor de foto's?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Allebei, en voor de foto en ze krijgt voor het eerst iets wat niet boiologisch, ecologisch en verantwoord is ;)
Kan je niet een marsepeinen bovenkant laten maken door een bakker die je op/over een zelfgemaakte/ingevroren taart kan doen? Want dat marsepein kan je wel gewoon bewaren. Of vragen bij de bakker, misschien hebben zij een idee.

Als je in de buurt van Duitsland woont ben je gered want daar zijn de bakkers gewoon open op zondag.
Ik weet het niet, maar bezorgd gefelicitaart.nl niet op alle dagen? Ff geen zin om op te zoeken voor je, maar is vast snel te vinden via hun site?
oplossing van kaetje vind ik een goeie.

Toen lola 1 jaar was heb ik ook voor lola taart besteld bij de bakker,maar zei gelijk daa doe ik nooit weer ,een minnie mouse taart zat alleen wat extra poppetje bij ,vond niet 26 euro waard.

Nu doe ik het al 10 jaar zo,ik koop 1 lievelingstaartje die ze zo lekker vind maar noooit haal en alleen voor haar n,l een lekkere moorkop.En voor de visite hema taarten
Knorretje,

Ik weet niet waar je woont, maar anders wil ik wel een taart voor je maken. Ik maak taarten op bestelling.
@virginia

Woon in de buurt van amsterdam
en een turkse bakker, maakt ook mooie taarten en sommige ook op zondag open
Ik woon in Almere, dus als je wil kan ik hem wel voor je maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven