Jongensnamentopic!
donderdag 3 december 2009 om 18:21
quote:Marriss schreef op 03 december 2009 @ 17:32:
Jake, Kate en...
Fynn (grappig, gister gedacht, dát past er leuk bij! ware het niet dat neefje een naam heeft met 1 letter verschil....)
Oliver (nee)
Sam (zoon heet al samuel)
Aiden (leuk)
Jestin (nee)
Owen (leuk)
Ethan (nee, op zn hollands niet leuk)
Nathan ('')
Liam nee
Kick neefje heet zo...
Boaz nee,
Maxim nee
Jake, Kate en...
Fynn (grappig, gister gedacht, dát past er leuk bij! ware het niet dat neefje een naam heeft met 1 letter verschil....)
Oliver (nee)
Sam (zoon heet al samuel)
Aiden (leuk)
Jestin (nee)
Owen (leuk)
Ethan (nee, op zn hollands niet leuk)
Nathan ('')
Liam nee
Kick neefje heet zo...
Boaz nee,
Maxim nee
vrijdag 4 december 2009 om 13:22
vrijdag 4 december 2009 om 23:50
Wat een leuke namen allemaal! Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit (schreef al eerder mee, man doet lastig haha;-).
We wonen in de VS, dus een echte nl. naam wordt het niet (geprobeerd, maar als manlief ze al niet uit kan spreken....).
Man wil een een krachtige naam, liefst naam uit de oudheid en denkt nu aan Maximus, op zijn engels. Ik vind het niet alles, maar man vindt het prima als we hem dan Max (ook engels) noemen, en dat vind ik wel weer heel leuk!
We zijn al zolang aan het nadenken en dit is de enige naam die over is. Na Tiberius, Spartacus en weet ik wat er allemaal voorbij is gekomen, lijkt dit wel een goede middenweg.
Maar als jullie nog meer suggesties hebben..........
We wonen in de VS, dus een echte nl. naam wordt het niet (geprobeerd, maar als manlief ze al niet uit kan spreken....).
Man wil een een krachtige naam, liefst naam uit de oudheid en denkt nu aan Maximus, op zijn engels. Ik vind het niet alles, maar man vindt het prima als we hem dan Max (ook engels) noemen, en dat vind ik wel weer heel leuk!
We zijn al zolang aan het nadenken en dit is de enige naam die over is. Na Tiberius, Spartacus en weet ik wat er allemaal voorbij is gekomen, lijkt dit wel een goede middenweg.
Maar als jullie nog meer suggesties hebben..........
zaterdag 5 december 2009 om 19:48
Als ik Maximus zo zie staan met een tweede (leuke) naam erachter en we hem dan uiteindelijk Max noemen, zie ik het toch wel zitten. Onze achternaam begint met een L. dus een 2e naam die dan of met een L of met een M begint, vind ik denk leuker. Ik vind zelf Lennon heel mooi, maar op z'n engels klinkt dat al snel als Lenin.
zondag 6 december 2009 om 00:17
Dank jullie! Toch fijn die bevestiging te krijgen
. Er zijn hier thuis al zoveel namen de revue gepasseerd en de meeste vind ik ook echt leuk! Alleen net ieder keer die van hem niet. En nu we er dan een hebben, wil ik er gewoon even zeker van zijn dat we de naam niet kiezen omdat we het eindelijk eens zijn, maar omdat we het gewoon een hele leuke naam vinden. De kleine man zit er ten slotte zijn hele leven aan vast. Op deze manier kan hij zelf kiezen hoe hij door het leven gaat.
Manlief vindt Maximillian ook mooi!
Manlief vindt Maximillian ook mooi!
zondag 6 december 2009 om 16:59
Al die namen (op de Chrissen na) heb ik ook voorgelegd, vind ze nl. hartstikke leuk, vooral Benjamin en Samuel! Alleen die zijn dus niet door de keuring heen gekomen. Maar misschien als tweede naam nog eens proberen .
Wat mij betreft hoeft de kleine niet eens twee namen, maar ben er ook niet op tegen; als de eerste maar klopt... Hebben jullie kinderen twee namen?
Wat mij betreft hoeft de kleine niet eens twee namen, maar ben er ook niet op tegen; als de eerste maar klopt... Hebben jullie kinderen twee namen?
zondag 6 december 2009 om 20:54
quote:Sproet schreef op 02 december 2009 @ 16:05:
Gooi even wat in de groep...
Wat vinden jullie hiervan, en wat zou er nog bijpassen:
- Teije
- Ties
- Pepijn
- Fijs
- Faas
- Joas
- Jelte
- ...
- ...???Gooi hem nog een keer in de groep, ben nieuwsgierig naar meer meningen (en nieuwe suggesties! Komen er echt niet uit...)
Gooi even wat in de groep...
Wat vinden jullie hiervan, en wat zou er nog bijpassen:
- Teije
- Ties
- Pepijn
- Fijs
- Faas
- Joas
- Jelte
- ...
- ...???Gooi hem nog een keer in de groep, ben nieuwsgierig naar meer meningen (en nieuwe suggesties! Komen er echt niet uit...)
zondag 6 december 2009 om 20:57
En Milous: Ja, bij ons hebben de kinderen allemaal twee namen.
Niet direct vernoemd naar één specifiek persoon, maar naar namen die veel bij ons in de familie voorkomen.
Zo is zoon vernoemd naar mijn opa, oudtante en zus, vaders oma en moeder.
Dochter naar mijn moeder, mijn zusje, en ook in mans familie kwam die naam voor.
En voor een volgende zoon of dochter staat ook al vast wat de doopnamen zullen zijn... Nou die voornaam nog!
Niet direct vernoemd naar één specifiek persoon, maar naar namen die veel bij ons in de familie voorkomen.
Zo is zoon vernoemd naar mijn opa, oudtante en zus, vaders oma en moeder.
Dochter naar mijn moeder, mijn zusje, en ook in mans familie kwam die naam voor.
En voor een volgende zoon of dochter staat ook al vast wat de doopnamen zullen zijn... Nou die voornaam nog!
maandag 7 december 2009 om 10:44
quote:Marriss schreef op 06 december 2009 @ 22:20:
Sproet, wat vind je van:
Pelle: heel serieus overwogen!
Gijs dé naam die we wilden, maar net 2 in de omgeving geboren...
Teun Ook heel serieus overwogen, vind hem net iets te boers...
Joep vervelende collega... en joepie de poepie...
Melle leuk, maar lijkt teveel op bekende Merle
Jesper vind ik leuk, man niet
Mink neh
Kay vriend van ons
Roan te Iers
Morris hond van mijn schoonouders, haha
Thom niet helemaal
Mats heeel serieus overwogen!!!
Mees man leuk, ik niet
Jorn neh
Merlijn bekende
Mans vind ik zelf een rare naam... ben je mans genoeg?
Jort 2 bekenden
Cees neh
Max leuk, maar toch niet
Boaz mooi! maar past niet bij achternaam...
Revi neh
Rens ook heel serieus overwogen, net als Rense...Veel namen die hier dus ook al de revue zijn gepasseerd... Ben nu weer een beetje bij Rens uitgekomen...
Sproet, wat vind je van:
Pelle: heel serieus overwogen!
Gijs dé naam die we wilden, maar net 2 in de omgeving geboren...
Teun Ook heel serieus overwogen, vind hem net iets te boers...
Joep vervelende collega... en joepie de poepie...
Melle leuk, maar lijkt teveel op bekende Merle
Jesper vind ik leuk, man niet
Mink neh
Kay vriend van ons
Roan te Iers
Morris hond van mijn schoonouders, haha
Thom niet helemaal
Mats heeel serieus overwogen!!!
Mees man leuk, ik niet
Jorn neh
Merlijn bekende
Mans vind ik zelf een rare naam... ben je mans genoeg?
Jort 2 bekenden
Cees neh
Max leuk, maar toch niet
Boaz mooi! maar past niet bij achternaam...
Revi neh
Rens ook heel serieus overwogen, net als Rense...Veel namen die hier dus ook al de revue zijn gepasseerd... Ben nu weer een beetje bij Rens uitgekomen...