***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
quote:Xaloy schreef op 06 december 2009 @ 15:17:

Framboos, zelfs Robbie weet niet wat hij met de dokterskoffer moet hoor, je zou toch zeggen...

Even kijken wat Kapla is.

owww fijn te horen dat tommy niet de enige is die het zijne van dokterskoffertjes denkt!

Of Robbie is gewoon zo slim dat hij denkt rot op met dat koffertje! heb die dingen al genoeg gezien! (heeeeel begrijpelijk)

ik denk het laatste
Robbie hééft een dokterskoffertje Fachat, hij heeft hem in het bad geleegd en denkt dat het badspeelgoed is. Ook OK :-)
oh, oke.. nou ja, niet alle kinderen zijn ook hetzelfde gelukkig!

(Alhoewel Framboos' interpretatie mij ook wel logisch klinkt!!)
Handig, die kado-lijsten.

Mijn hoofd staat naar alles behalve kado's. Dan is het super om zulke voorbeelden te krijgen.

Voor Finn heb ik inmiddels een lijstje, nu nog voor onszelf.

En dan moet ik nog verzinnen wat ik de rest van de familie ga geven.
oke de grote lara-bevalpoule is online!
Fach, kan je mij je brief mailen? Ik wil er best even naar kijken!
Hier ook heel gezellig geklaast gisteren. We zijn eerst met heel mijn familie uit eten geweest. Toen we thuis kwamen waren de cadeaus er. We zijn allemaal verwend. De jongens hebben kindermuziek-cd's van Dirk Scheele, dieren (schleich en een ander merk), klei, boekjes en een trekker met veekar. Zelf heb ik mixer gekregen en een boek met allemaal oudhollandse spelletjes om met de kinderen te doen. Gisterenavond zijn we weer vanuit drenthe naar huis gereden want ej moest vanmorgen voetballen.

Vandaag lekker met al het speelgoed gespeeld en een beetje gerommeld. Mijn mixer gebruikt om samen met Koen lekker broodjes te bakken voor tussen de middag. Heerlijk dagje.

Framboos: Heb jij nog een gezellige sinterklaas gehad op de day-after?

Fachat: Op wat voor baan ga je solliciteren?

Voor Laar: 11 januari Maar ik hoop voor je dat het eerder zal zijn.

Swis: Fijn dat het weekend zo gezellig was. Arme Finn met zijn bulten.

Beginnen jullie ook zo te waarommen? Ik vind het echt superleuk dat ik Koen op dit moment overal over na zie denken. Hij wil echt van alles weten hoe het zit.

Zo nog maar even een rondje rennen om te pepernoten weer een beetje te verteren
BM, klinkt als een gezellige Sinterklaas! Steijn is sinds een week of vier aan het waarommen geslagen en ik vind het schattig! Nu stelt hij gelukkig nog vragen waar ik het antwoord op weet, maar er komt een dag dat ik geen idee zal hebben! Huug waaromt niet, hij zegt gewoon "nee" als hij geen "ja" zegt!
Oh, Mees waaromt ook nog niet, maar hij zegt wel "bah" op een paar synoniemen van "vies"! Smerig, stink, jekkie, vies zijn de woorden waar Meesje "bah" op zegt!
Hmm, heerlijk even uit eten geweest in nieuwe dorp en even het nieuwe huis een beetje leeggehaald (alles naar de kelder gebracht).

Morgen gaan ze beginnen! Met 4 man t/m donderdag. Ben erg benieuwd, het wordt zeker een zootje.

Laar, ik gun je 2 Januari 2010.

Leuk he, al die vragen. Wij reden net bij het nieuwe huis de garage in, toen Finn heel lief vroeg "Waar woont Gina nu?". Wow, dat is gewoon echt een mooie zin, en hij weet na 2 maanden nog dat Gina naast ons woont. Hij heeft haar maar 2 keer gezien!

Nieuwe opmerking (vers van de pers). B vroeg of Finn zijn schoenen even bij de duur wou zetten, Finn denkt na, knikt en zeg "da's een goed idee, papa"!
Lieve meiden, wij hebben een heerlijke sinterklaasavond gehad, mede dankzij jullie lieve kadootjes en lekkere snoeperijen.

Daan is helemaal in de gloria van alle opwinding, loopt rond met hoogrode konen en slaapt al 2 dagen bijna niet, maar wat is hij dan toch schattig.

'Mamamamamamamama, sitterkáááás komt!!'

Lara, buikgriep is zo vervelend! Zeker als je dan ook nog eens hoogzwanger bent. Beterschap!

Voor de poule denk ik 6 januari.

Ik vind het ook zo leuk dat ze nu echt een eigen willetje beginnen te krijgen en een eigen kijk op dingen ontwikkelen.

Daan heeft ook een ontzettend goed richting gevoel;

Hier is momenteel de halve stad opgebroken (fijn!), dus ik moet regelmatig via een andere weg naar huis en hij heeft het dan meteen door en gaat dan zeggen wat we allemaal níet tegen zullen komen via deze weg (niet de trein, niet de lichten, niet het zwembad). Zo leuk vind ik dat.

Wat dat puzzelen betreft; Daan puzzelt ook heel graag, maar het lukt hem nog niet om puzzels van meer dan 10 stukjes te maken hoor. Dan wordt hij ook heel ongeduldig en dan loopt hij gewoon weg om wat anders te gaan doen.

Hm, ik wilde nog wat dingen vertellen maar ben het even kwijt; eerst maar eens wat bijslapen van afgelopen dagen.

Tot later!
Goedemorgen meiden,

Zo te lezen hebben alle kinderen genoten van sinterklaas en de vele cadeautjes.

Vincent en Feline zijn ook helemaal blij met hun cadeautjes. Vincent wilde gisteren alleen maar gaan slapen als zijn tractor met aanhanger ook in bed mocht. Feline kon vanmorgen niet kiezen wat zij vanmorgen wilde laten zien op school, het gevolg was dat ze bijna een hutkoffer nodig had. Toch maar even uitgelegd dat dat niet de bedoeling was.

Xaloy, wat een leuk initiatief van de kroeghoudster om sint en piet uit te nodigen. Wat super dat C. zoveel opdrachten heeft binnen gesleept, dat haalt bij jou een beetje druk van de ketel.

Swiss, wat spannend dat ze vandaag gaan beginnen. Waar gaan ze mee beginnen? heb je enig idee wanneer jullie over willen? Fijn trouwens dat je hoofdpijn stukken minder is.

14 januari dat wordt echt de dag dat Laar bevallen gaat.

Laar, wat een activiteiten onderneem je. Doe je nog een beetje rustig aan. Nu kan het nog!

Muis, nieuwe job, het schrijven van sollicitatie brieven. Heb je al wat gehoord op je stukje wat je naar de Prenatal hebt gestuurd?

Lievelust, wat fijn dat jullie en Daan zo hebben genoten van sinterklaas.

Leuk he die waarom vragen, maar wacht maar tot ze een jaar of acht negen zijn. Feline zit nu in de fase dat ze antwoord wil op vragen die wij ook niet weten. Gisteren bijvoorbeeld werd er een auto op de snelweg tot stoppen gemaand door een politieauto. Waarom moet hij stoppen? Nou die vraag lukt nog wel om in zijn algemeenheid te beantwoorden maar dan begint het doorvragen. Wat heeft hij dan gedaan, enz? Gisteren maar even goed uitgelegd dat wij dingen soms ook niet precies weten.....

Trouwens goede tip van dat puzzelen, dadelijk als ik de sintboeken en versierselen opruim maar even wat puzzels van zolder halen.

Swiss, een tip voor een heel eenvoudig maar heel mooi kerstboek: Kerstmis van Dick Bruna (met daarin in dick bruna stijl het originele kerstverhaal) Was bij Feline een succes.

Van de week maar even flink gruiten (groenten en fruit) na al die pepernoten en chocoladeletters.
Ik ben er ook weer! Gelukkig weer helemaal beter. De mannen zijn weg (vriend werken, Puk creche), dus ik ga eens even een kop koffie maken en de krant lezen.

Mag ik ook inzetten op de poule?

8 januari

oh ja, over die puzzels: ik vind het best moeilijk om een puzzel te kiezen die geschikt is. Die leeftijdsaanduiding klopt ook niet. Toch eens vragen welke Puk op de creche maakt.
quote:swissie schreef op 06 december 2009 @ 20:52:

Laar, ik gun je 2 Januari 2010.

Wat schattig!

Spannend dat ze vandaag in het huis gaan beginnen Swiss!
Hier ook een leuke sinterklaas gehad. Hoewel ik de aanloop leuker vind dan het moment zelf. Teveel aandacht en teveel kado's. Maar was wel gezellig. Verder vind Noah het eten steeds leuker. We hebben gegourmet en kaasfondue gedaan en meneertje blijft rustig een uur of langer aan tafel. Knabbelt gezellig wat mee. Moet ik eens proberen als we groente eten

Kids hebben lego en blokken gehad en nog wat dingen. Ik een kookschort en handdoekjes voor de wc, hoe bedoel je praktisch... :-)

Verder denk ik voor Lara 15 jan, sorry Laar!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Jeetj DN wat een praktische cadeau's...

Hier, van mij nog een blommeke erbij:
quote:Xaloy schreef op 07 december 2009 @ 10:28:

Jeetj DN wat een praktische cadeau's...

Hier, van mij nog een blommeke erbij: Thanks xaloy, dat heb je als je schoonmoeder je getrokken heeft, haha. Maar een blommetje erbij is altijd leuk, lief van je.
En een kleine primeur, Thomas kan zwaaien, wat is dat schattig zeg!!
Dat klinkt superlief Draakje!! Kan niet wachten tot het hier zover is. Ik heb nu vooral te maken met veel huilpartijen omdat meneertje alleen maar wil klimmen en klauteren en steeds overal vanaf valt, omvalt enzovoort... afgelopen weekend weer 3 tanden erbij, wat ging dat ineens snel zeg...

Ben een beetje moe van al het geklaas,maar was wel heel gezellig. Fleur wilde alleen zzelf helemaal geen cadeautjes, ze deelde liever cadeautjes uit, gek kind!!

Nu nog even een half uurtje op de bank hoop ik... Kinders slapen na veel gedoe (Fleur verzint altijd honderd dingen om maar niet in bed te komen...)
anoniem_5627 wijzigde dit bericht op 07-12-2009 13:37
Reden: hele stomme typefout
% gewijzigd
Hier is het ook even rustig. Heb Robbie vanmiddag onder luidkeels en pittig fysiek protest toch maar even in bed gelegd, hij zag wat witjes. En nu slaapt hij als een os!

Slaan jullie kindjes ook als ze boos worden? Ik moet Robbie soms echt in de houdgreep houden omdat ik weiger geslagen te worden door zo'n boze muis. En gíllen, als een varken bij de slachter, echt. Waanzinnig.
Ja, hier ook een mepper helaas.

We hebben een enorme driftkikker momenteel .

Hij heeft momenteel zo'n fase dat ie om alles en niks ineens woest wordt, en dan gaat ie dus ook om zich heen meppen op alles wat maar in de buurt staat, of dat nou de hond, een stoel, zijn zus, de bank of ikzelf ben.

Behoorlijk irritant en ik weet niet zo goed wat ik daar nou aan moet doen, want hij is echt totaal voor geen reden vatbaar.

Als hij dan zo'n bui heeft stopt hij ook niet; in de hoek helpt niet en in bed al helemaal niet. Daar klimt hij dan uit en dan gaat ie zijn speelgoed door de kamer smijten.

Volgens mijn collega moet ik hem 'uit het moment' halen door iets onverwachts te doen, maar ook dat maakt totaal geen indruk op hem, hij gaat gewoon door.

Laatst was ik het zo zat dat ik hem al krijsend buiten heb gezet en hem 1 minuut heb laten staan met de deur dicht.

Ik stond zelf achter de deur een potje mee te grienen,want dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Misschien dat hij last heeft van de spanningen die we momenteel hebben, dat lijkt me de meest voor de hand liggende reden maar ik weet niet goed wat ik er mee aan moet.

Vandaag met Sam naar het ziekenhuis geweest voor een controle bij de revalidatiearts en ze wordt nu ook ingeschreven voor logopedie, om haar mondbewegingen op gang te krijgen omdat ze zelf niets in haar mond stopt en ook geen kauwbewegingen maakt.

Ben wel benieuwd, ik denk dat ze daar best eens baat bij kan hebben.

Zo, nu even werken.
Hier een lekker druk werkdagje achter de rug.

Lievelust: Fijn dat jullie een doorverwijzing hebben gekregen voor de logepedist. Gaan jullie regelmatig met meisje naar de revalidatiearts?

Ook fijn dat jullie een leuke sinterkaas hebben gehad.

Swiss: Wat leuk dat het gaat opschieten bij jullie nieuwe huis. En hilarisch Finn zijn opmerkingen.

Xaloy: hier slaat Koen heel af en toe. Meestal als hij te moe is. Ik word wel boos en vertel dat het niet helemaal de bedoeling is. Hij is daar nog wel van onder de indruk. Dat onverwachtse wat Lievelust doet is ook wel een goede. Bij Koen wil het wel eens werken. Ik merk alleen dat ik daar niet heel goed in ben. EJ is daar beter in.

Drop en Draak: Leuk dat jullie ook een gezellige sint hebben gehad.

Hier ook een mijlpijl. Gijs gaat echt helemaal uit zichzelf staan en kan dan als hij het goede evenwicht heeft wel een halve minuut staan en tegelijk zichzelf applaus geven. De schat.

Zo, ga ff twee kindjes bedklaar maken.
Poeh ik ben me net rotgeschrokken. Ik had de dames even gedoucht en stond Yasemin af te drogen. Ik had Zahra gezegd even te wachten in de badkamer, maar ze stond ineens achter me dus ik draai me om naar haar om een handdoek om te slaan hoor ik ineens een klap: Yasemin van de commode gerold!!

Ze lag plat op haar rug op de grond en begon gelijk te huilen, toen ik haar oppakte en troostte was ze wel snel stil, maar ik loop nog te janken. man is werken en ik heb de ha post maar even gebeld voor de zekerheid. Er zal wel niks aan de hand zijn, ze is nu gewoon gezellig aan het spelen met Zahra, maar mèn, ik ben zo stom geweest! Normaal laat ik ze nooit zo liggen op de commode, het was echt in een split second gebeurd.
Fijn dat iedereen een leuke sint heeft gehad. Hier ook hoor.

Vandaag een vervelende dag gehad. Ik ging naar de therapie en daar hebben ze mijn stopdag verlengd met een week. Dit omdat ik vorige week ziek was. Daar zit iets meer achter volgens mij.
Oei Layla, dat is schrikken! Hopelijk liggen de meisjes nu lekker te slapen!

Robbie moet lachen als wij boos op hem worden... (hij moet ook lachen als we boos tegen de hond doen, vandaar denk ik) We hebben nu echter het 'arm vastpakken' ontdekt. Niet loslaten tot hij weer rustiger is. Dát maakt wel indruk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven