Gezondheid alle pijlers

Stoppen pil; tot wanneer beschermd

09-12-2009 21:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even checken of ik de gebruiksaanwijzing goed begrijp: als je stopt met de pil, ben je dan beschermd tot en met de laatste dag dat je de pil slikt? Dus als je zaterdag voor het laatst onbeschermd gemeenschap hebt; en zondag je laatste pil is en je daarna stopt met de pil (en vanaf dan extra voorbehoedsmiddelen gebruikt); heb je dan geen kans op zwangerschap?
anoniem_91375 wijzigde dit bericht op 09-12-2009 22:01
Reden: add
% gewijzigd
het gaat trouwens om de microgynon 30
volgens mij klopt dat ja... daarna word je als het goed is ongesteld en kun je niet zwanger worden. als je dan na de stopweek weer begint ben je weer beschermd...
ik ga niet meer verder slikken na de stopweek; ik wil namelijk een tijdje stoppen met de pil. Dus ik geloof dat ik dan alleen nog beschermd ben op de dag dat ik mijn laatste pil slik, daarna niet meer. Alleen vind ik dit niet precies in deze woorden terug in gebruiksaanwijzingen van de pil, maar ik denk het er wel uit op te kunnen maken.
ik zou toch de dokter maar ff vragen..

Bij het verwijderen van mijn mirena kreeg ik te horen dat zaad 4 a 5 dagen in de baarmoeder kon overleven en dat je, na het verwijderen van de mirena dus gewoon meteen zwanger kon zijn.

in de mirena zitten ook hormonen..

Ik zou het risico niet nemen, als je al bedenkt dat er veel vrouwen ondanks de pil toch zwanger zijn geworden
Ik moest een week na mijn laatste geslachtsgemeenschap nog de pil blijven slikken. Zou ik dus even rekening mee houden met wanneer je onbeschermd sex hebt. Een week voordat je stopt al met condooms beginnen.
bedankt voor jullie advies! ik dacht ook zoiets. Had gister de laatste pil van mijn strip geslikt en maandag geslachtsgemeenschap; nu slik ik vanaf vandaag maar gelijk de pil nog maar een weekje door voor de zekerheid voor ik stop.
Als je je pilstrip gewoon afmaakt (dus na drie weken stoppen) ben je zeven dagen na de laatste pil uiteraard ook nog beschermd. (Het zou immers normaal gesproken je stopweek zijn.) Vanaf dag 8 na de laatste pil ben je níet meer beschermd.

Als je je pilstrip níet afmaakt (dus halverwege of eerder stopt), is hij zowat direct niet meer betrouwbaar.
het is wel je stopweek, maar ik begreep uit de gebruiksaanwijzing dat als je vervolgens niet begint met een nieuwe strip, je in die stopweek niet meer beschermd bent: als je namelijk wel de pil weer zou verder slikken, en je vergeet de 1e pil van je nieuwe strip (week 1), en je hebt in die stopweek gemeenschap gehad is er een kans op zwangerschap.
volgens mij ben je niet meer beschermd als je stopt. als je een keer overslaat kun je nl ook al zwanger worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven