Ex en onze zoon...en alle shit erbij

04-12-2009 10:08 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet me even geen raad...

Ik ben bijna een jaar of 3 weg bij mijn ex.. samen hebben wij een zoontje van nu 8.

De relatie liep moeizaam.. er was geen gelijkwaardigheid.. hij dronk en blowde zich een ongeluk en had de ballen niet om bepaalde hele normale verantwoordelijkheden te nemen naar mij en ons gezinsleven toe.

Dit koste me teveel op het end, en na veel pijn en uiteindelijk ook een deel fysiek geweld ben ik weggegaan uit mijn woning.

Dit als korte intro.

Nu wil het dat mijn ex de detox gaat doen en is vanaf half dec tot begin januari in de klinike om zo te leren van de drank en drugs af te blijven en hopelijk ook verantwoorder met zijn med om leert gaan die hij neemt tegen-voor zijn adhd.

Ik weet dus al een maandje of 1,5 dat hij weggaat even en dat komt er op neer dat onze zoon in de praktijk 1 x extra zijn vader niet ziet ( normaal 1xper 2 weken een weekend)

Officieel weet ik niets van het gebeuren af, maar mijn exschoonma die ik nog wel eens spreek heeft me dit verteld.

Hij weet dat ik het dus weet, maar rept er met geen woord over met mij en wat dit dus betekend voor zoon en de ophandezijnde feestdagen en kerstvakantie.

Zoontje wist niet beter dat hij een deel bij papa is en een deel bij mij is.. maar niet dat het erop neer komt dat hij aanstaand weekend voor het " laatst " zijn vader zal zien en dan waarschijnlijk pas weer begin januari.

Dat eerste weekend ( in jan) is zijn beurt zeg maar... weet niet eens of hij dat realiseert.. hopelijk voor zoon wel.

Ik heb hem gezegd dat papa voor zijn werk even naar het buitenland moet.. heb ik hier wel goed aangedaan.. zo heb ik ex het wel erg makkelijk gemaakt?

Ik zit hier zo mee in me maag!

Natuurlijk kan en zal onze zoon dan bij mij blijven.. ik heb alles er opgezet dat ik gewoon thuis ben die periode en of dat mijn vriend thuis is zodat hij gewoon lekker thuis is met de feestdagen.

Ik maak me druk.. ik ben boos op ex.. die mij maar niet op de hoogte houdt van zijn plannen en van mij verwacht dat ik zoon even inligt dat hij papa zowat een maand niet ziet.

Teleurgesteld.. waarom perse hij nu de papa is van onze jongen.

Ja de detox in is een dappere zet.. ik weet helaas veel meer ervan over het hoe en waarom hij dit gaat doen, en heb er dus bar weinig vertrouwen in dat het werken zal.

Persoonlijk zie ik het zo : hij kon voor mij en ons gezin niet eens de kloten opbrengen om te stoppen/minderen en/of hulp te gaan zoeken.. maar nu hij alles dreigt kwijt te raken zet meneer zijn beste beentje voor.

terwijl ik hem al die jaren gesteund heb en hem getracht heb te helpen.

Zelf ben ik er van doorgepiept.. en was zelf rijp voor de psych.

Maar dat is eigenlijk allemaal maar bijzaak wat ik ervan denk of voel.

temeer gaat het mij om onze zoon... ik kan rottig zeggen wat papa werkelijk gaat doen.

Hij weet dat papa altijd drinkt en blowt, hij weet ook uit ervaring dat als hij eens geld meeheb ( zoon) om iets te kopen als ie met papa op stap is ( want papa geeft zijn centen anders uit dan zou moeten), dat een deel van zijn centjes in papa zijn nek gegoten wordt of door zijn mond geinhaleerd wordt.

Hij praat die jongen zijn geld uit zijn zak.

Als ik hem ophaal is ie beteuterd omdat hij geen geld meer heeft er niets van heeft kunnen kopen en dat papa eigenlijk niet echt gezellig was.

Pff ik vreet me op met zo'n ex..

Soms denk ik, die man kan beter uit de ouderlijke macht ontzet worden,.. hij brengt geen goeds voor die kleine.

Anderzijds zijn ze dol op elkaar.. missen ze elkaar erg en is zoontje altijd blij als ie weer naar papa kan.

Hij doet die jongen geen kwaad, maar goed ook niet.

Snappen jullie een beetje mijn punt?

Het is natuurlijk een veel groter iets en er spelen nog tig andere zaken en bijzaken.. maar sumier is dit een beetje waar ik tegenaan loop.
Jesses meid, wat een klap in je gezicht weer. Geloof je zijn verhaal? Hoewel, eigenlijk doet het er niet toe of het waar is. Hij wordt niet opgenomen en dat is alles wat je hoeft te weten. Jij mag, zoals gebruikelijk, de rommel weer opruimen en het nieuws aan je zoon vertellen.

Als je zoon niet precies weet hoe en wat, zou ik me een beetje op de vlakte houden. Als het voor hem qua contact met zijn vader niet uitmaakt, hoeft hij niet veel te weten. Je hebt verteld dat zijn vader hulp ging zoeken: je kan vertellen dat dat voor vandaag gepland stond maar niet doorging. Ik zou geen uitleg geven, als je zoon vraagt waarom kun je naar waarheid zeggen dat je dat niet weet (want het is maar zeer de vraag of de versie van je ex de waarheid is). Ik zou zéker niet gaan zeggen dat het een maand uitgesteld is. Ook dat weet je nl. niet en bovendien bestaat de kans dat ook dat niet doorgaat.

Het beste wat je kan doen, is je nu op jezelf en je zoon richten en zorgen dat je altijd een plan B bij de hand hebt voor als dingen anders lopen dan je denkt. Baseer je plannen op jouw eigen verwachtingen en niet op de plannen van je ex, want je weet dat die onbetrouwbaar zijn. Je kent hem, gebruik die kennis om je eigen inschatting te maken van wat hij je vertelt. Bepaal op grond daarvan wat je aan je zoon vertelt en wat niet.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 11 december 2009 @ 12:06:

Jesses meid, wat een klap in je gezicht weer. Geloof je zijn verhaal? Hoewel, eigenlijk doet het er niet toe of het waar is. Hij wordt niet opgenomen en dat is alles wat je hoeft te weten. Jij mag, zoals gebruikelijk, de rommel weer opruimen en het nieuws aan je zoon vertellen.

Als je zoon niet precies weet hoe en wat, zou ik me een beetje op de vlakte houden. Als het voor hem qua contact met zijn vader niet uitmaakt, hoeft hij niet veel te weten. Je hebt verteld dat zijn vader hulp ging zoeken: je kan vertellen dat dat voor vandaag gepland stond maar niet doorging. Ik zou geen uitleg geven, als je zoon vraagt waarom kun je naar waarheid zeggen dat je dat niet weet (want het is maar zeer de vraag of de versie van je ex de waarheid is).Ik ga hem ook niets zeggen.. ik hou contact met zijn oma.. en ik vertrouw erop dat ze mij de waarheid verteld, zij zit net als ik met een dillema omdat zij zorgt voor zijn dochter en ook haar plannen voor de decembermaand nu in duigen vallen. Ik zou zéker niet gaan zeggen dat het een maand uitgesteld is. Ook dat weet je nl. niet en bovendien bestaat de kans dat ook dat niet doorgaat.Ik geloof er inderdaad niet meer in.. voel me zelfs een beetje DOM.. hoe heb ik hier nu weer in kunnen tuinen en denken dat hij NU ECHT zijn beste beentje voorgaat zetten

Het beste wat je kan doen, is je nu op jezelf en je zoon richten en zorgen dat je altijd een plan B bij de hand hebt voor als dingen anders lopen dan je denkt.Dat ga ik zeker doen.. dat onzekere gedoe en gewacht.. ik ben verdomme hartstikke zwanger ook nog.

Wordt helemaal leuk.. ik stap straks de auto niet meer in , uit eigen veiligheidsredenen voor mij en de beeb.. dit weet ex.

Ex weet dat ik de laatse maand van mijn zwangerschap de auto laat voor wat ie is.. en hij dus voor het halen én brengen moet zorgen..( hem gezegd te kosten wel te willen delen dan) ook hierover mijn twijfels,maar dít weet zoon wel.

Ik heb hem gezegd, mama rijd straks niet meer de grote weg op, mama heeft aan papa gevraagd je te halen en brengen.

Baseer je plannen op jouw eigen verwachtingen en niet op de plannen van je ex, want je weet dat die onbetrouwbaar zijn. Je kent hem, gebruik die kennis om je eigen inschatting te maken van wat hij je vertelt. Bepaal op grond daarvan wat je aan je zoon vertelt en wat niet.Toch is het wel moeilijk een plan b te hebben..

Mijn vriend zegt ook.,.... nergens op rekenen en als ie dan toch over de brug komt, ken hij passen en meten.

Maar of hij dat ook doet... en zo komt wel de ware aard van het beestje naar boven.

Of ik de voordeel van de twijfel dan nog op kan brengen is dan nog maar de vraag.

Maar dat is op de zaken vooruit lopen
Wat een hartverscheurend verhaal, zo naar voor jou en voor je zoontje (begrijp ik goed dat zijn zus een andere moeder heeft?).

Ik vind de adviezen van Dubiootje heel waardevol, het beste wat je kunt doen is er open en op zijn niveau over spreken. En hem duidelijk maken dat hij er niets aan kan doen, en misschien de verwachtingen voor een 'herboren' cleane vader een beetje temperen.

Ik hoop trouwens niet dat je ex je zoontje met de auto zal komen halen als jij niet meer kan rijden. Dat risico kan je echt niet nemen.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:Feesie schreef op 11 december 2009 @ 12:45:

Wat een hartverscheurend verhaal, zo naar voor jou en voor je zoontje (begrijp ik goed dat zijn zus een andere moeder heeft?).

Ik vind de adviezen van Dubiootje heel waardevol, het beste wat je kunt doen is er open en op zijn niveau over spreken. En hem duidelijk maken dat hij er niets aan kan doen, en misschien de verwachtingen voor een 'herboren' cleane vader een beetje temperen.

Ik hoop trouwens niet dat je ex je zoontje met de auto zal komen halen als jij niet meer kan rijden. Dat risico kan je echt niet nemen.

Ik ben ook erg blij met de feedback en inzichten van Dubiootje

Zelf rijd hij niet hoor, hij heeft geen auto ook ( heeft wel rijbewijs), maar hij komt altijd met een nuchtere niet verslavende makker van hem.

Dus goddank maar weer.

Ja temperen idd.. gelukkig heb ik het verhaal niet al te dik aangemeten bij zoontje.

er zit niet veel op dan af te wachten.

Moet eerlijkheidshalve wel zeggen/me afvragen.. kan dat zomaar dat als je een uur te laat komt voor je afspraak je er dan niet meer in mag.. en je een maand wordt opgeschoven?

Zit te denken om de kliniek weer te bellen.

Zal ik dan doen.. of zal dat de opwinding alleen maar verergeren?
Kon het niet laten zelf even te bellen met de kliniek, en idd de regels zijn dusdanig aangescherpt dat je er niet meer in mag.. en idd is er een nieuwe data geprikt.

Fijne kerst voor mijn ex.

Ik word een beetje te zwartgallig geloof ik

* roept zichzelf weer tot de orde van de dag *
En ex heeft zich nog niet gemeld...

..

Zoon vroeg om papa hij wilde hem even bellen., wat ik dus niet heb laten doen.

Ik zal hem denk even de tijd moeten geven..zodat hij zelf kan bellen.

Maar dat is wel verekte moeilijk aangezien altijd alles zijn kant op gaat en er niets normaals verloopt in zijn leven.
Waarom laat je je zoontje zijn vader niet bellen?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 14 december 2009 @ 09:59:

Waarom laat je je zoontje zijn vader niet bellen?

Inmddels iets wijzer geworden..

Hij zou dit weekeend naar zijn oma gaan dus ik legde daar contact mee en die vertelde dat vader hem zelf wil plus 1ste deel vd vakantie.

Ik stond paf...

Hij had mij hierover ingelicht middels een smsje..

Geen idee ,maar die heb ik niet gehad.

Dus ben ik maar gaan bellen voor duidelijkheid.

Ja hij is dus van plan hem gewoon te halen vrijdag a.s.

en ik kan hekm 2e kerstdag weer ophalen.

Ik heb hem gezegd dat ik het niet kon waarderen dat hij niet eerder liet weten gewoon 'thuis' te zijn..nou ja ik werd weer afgefikt zoals altijd..

Uitleg over en om hoe dit voor zoontje moet zijn kon ik dus niet aan hem kwijt.

Ik weet me af en toe geen raad met die man... maar ergens maakt hij het ervan dat ik dus de boel voor zoon steeds moet weerleggen zodat HIJ er goed vanaf komt,

Weer moet ik de koolen uit het vuur halen..

Heb zoon gezegd dat zijn weekendje oma niet doorgaat en dan papa hem komt halen want de werkvakantie is niet doorgegaanb.

Hij vrioeg meteen of hij dus ook niet daarna meteen die hulp was gaan zoeken die hij na zijn werk zou zijn gaan doen ( wijs ventje is het ook )

Ik hem verwezen naar zijn vader... ik heb gezegd dat ik dat niet heb gevraagd en hij dat maar aan papa moet vrahgen.

Hij was niet eens blij te horen dat ie naar papa ging.. hij vond het erg jammer dat het weekendje oma niet doorging.

Hij heeft ff met oma gebeld en gaat er wel logeren in de vakantie.

Pa wel op zijn hart gedrukt dat deze afspraak staat, en bij wijzigingen zijn kant het heel feest niet doorgaat en ik zoon thuis hou en hij eerst maar eens duidelijkheid moet creeeren voor hemzelf alsvorens onze zoon weer te teleurstellen
Zoontje is zojuist opgehaald door vader...

Heb het er even moeilijk mee.. dat heb ik uiteraard niet laten doorschemeren aan zoon.

Heb voor hem mooie nieuwe kleren gekocht vanmorgen zodat ie er knap uitziet met de kerst en een aantal lekkere snoepjes in de tas gemikt voor hem en zijn zus voor bij de buis ofzo.

Hij heeft geen mobiele telefoon mee.. ik heb ex gezegd dat ik later in de week wel ff bel.

Zoon een dikke knuffen gegeven en een fijne vakantie gewenst.

zit ff stuk ..maar ja dat zal deels wel aan de hormonen liggen
De vakantie bij vader zit erop.. 2e kerstdag heb ik hem bij zijn oma opgehaald waar hij en zus al verbleven vanaf woensdag.

Hij heeft het erg naar zijn zin gehad en leuke cadeuatjes gekregen van oma.

Ik had ex een paar dagen ervoor een sms gestuurd met de vraag , zie ik je nog even want dan kunnen we de dagen bespreken voor Janurari.. aangezien ikzelf niet meer de grote weg opga met de auto en hem al tijden geleden hierover inlichte ( wat hij weet want met zoon deed ik dat destijds ook niet meer)

Maar ik wilde natuurlijk ook de datum weten wanneer hij nu zijn detox ging doen... zijn moeder zegt de 10e een maat van hem de 6e en hij is weer de zwijgende in deze.

Dus in sms laten weten duidelijkheid te willen voor zoon en ja dus ook voor mij.

Afijn.. niets gehoord niemand gezien, dus ex schoonma gevraagd/gezegd wat nu te doen.

Ze zei dat de weekenden dat ie bij pa hoort te zijn hij bij haar zal zijn.. ik heb aangegeven ,zij zelf dan volledig de zorg over halen brengen opzich moest nemen.. gezien de naderende bevalling van mij ( die waarschijnlijk al met 3 weken gebeuren gaat)

Nou we zien het allemaal was het antwoord... hmmm zo moeder zo zoon... lekker alles op zn beloop en ik weer in de stress.

Ik heb bij thuiskomst ex een sms gestuurt met erin bedankt voor je openheid van zaken omwille van zoon.. fijn dat we nu beide weten waar we aan toe zijn, Ik trek me handen ervan af, je weet me huis je heb me nummer... op mij kan je niet meer rekenen DAG.

En wat denk je???

No reaction what so ever.

Ben eigenlijk niet meer verbaast.

Het kan dus een lange tijd ( weken) gaan duren eer zoon papa weer ziet.

Ditmaal niet tegen zoon gezegd dat papa weer een werkvakantie heeft en een detox eraan plakt.

AMHOELA denk!!!

HIJ regelt zijn shit nu zelf maar.. ik zorg met alle liefde en geduld voor zoon en zorg dat ik er WEL voor hem ben.

Moest ik even kwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven