Werk & Studie alle pijlers

21+toets, toelating aan de UVA

14-12-2009 03:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Is er iemand die meer weet over het cd examen op de UVA voor de opleiding Italiaanse Taal en Cultuur?

Ik probeer uit te zoeken met welke boeken ik het me het best kan voorbereiden.

Vermoedelijk moet ik Nederland, Engels en Frans afleggen.

Na een telefoongesprek met de uni ben ik nog niets wijzer geworden. Mijn belgisch diploma is voor hen een raadsel. Er zijn toch vele belgische studenten in NL? Ik snap dit niet. Zelfs op de cd site staan verwarrende dingen, dat werd toegegeven. Maar daar heb ik niets aan.

Anyway, iemand ervaring?

Heb er onwijs zin in!
Wat voor belgisch diploma heb je?

En tja, veel belgische studenten in NL, ja klopt mss wel omgekeerd ook, maar daar heb ik dan ook de ervaring mee gemaakt dat het daarmee niet persee makkelijker is.
Misschien kun je contact opnemen met de IBG groep? Die kunnen een vertaling maken van Nederlandse diploma's voor het buitenland; welicht kun zij aangeven hoe je je Belgische diploma kunt laten 'vertalen' naar een Nederlands diploma.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb aan die faculteit gestudeerd en ik waarschuw je maar vast: de UVA is niet de beste instelling als het komt op bureaucratie... Zeker die faculteit tenminste.

Als ik jou was zou ik aanhoudend bellen, des noods langs gaan als je daarvoor in de gelegenheid bent. Diploma mee en uitzoeken of je echt die toelatingstoets wel moet doen. Tegen mij zeiden ze eerst ook dat ik het moest doen omdat ze mijn diploma niet snapten (geen belgisch maar iets anders) maar uiteindelijk kreeg ik toch ergens de juiste stempel en toen was ik binnen.

Maar: aanhoudend zijn. Zij gaan het niet voor je regelen.

Wat onderwijs betreft is het wel super hoor, maar de administratieve rompslomp is om gek van te worden.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik meen dat je bij het CWI langs kunt voor een diplomawaardering. Anders even op de site van het Nuffic kijken. Van toelatingsexamens heb ik helaas geen benul.
Dank voor de reacties. grtjs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven