weet t niet meer

14-12-2009 20:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ben een man van 35,,en misschien raar dat ik dit onderwerp op forum zet,maar zal proberen uit te leggen waarom ik het niet meer weet..heb na een scheiding en poos alleen te zijn geweest,sinds 2 jaar een vriendin en ondanks ze op alle fronten geweldig is,lief,trouw,eerlijk,ze is mooi,intelligent,goede baan,echt alles op orde.alleen 1 ding komt steeds terug,,,om niets ruzie maken,en ik bedoel dan ook echt dat er geen aanleiding is,maar dan is ze stil,chagrijnig,maar als zedan vrienden spreekt wel heel vrolijk aan telefoon en als ze ophangt mij mededelen dat ze er geen zin in heeft om zo te leven,ze wil vrijheid(ben er niet iedere dag maar ook al zie ik haar 1 dag in week,buiten weekend om)en als er drankje in zit dan is het helemaal gebeurd,na avondje weg,niets aan hand,krijg ik thuis volle laag,ben al diverse keren straat opgezet,uitgemaakt met de ernstigste dingen en aan mijn haar getrokken(en geloof me ik ben echt wel een kerel,sla geen vrouwen laat me door een man echt niet slaan),als ik dan weg ga wordt ik gebeld en verweten dat ik opgeef,om dan bestookt te worden met smsjes,die vals beginnen en bij sms 20,staat er in dat ze niet zonder mij kan,ze niet weet wat er gebeurd met haar,en dat ik de liefste bent,alleen moet optreden tegen haar....en uiteraard ben ik zwak omdat ik zoveel voel,weet met mijn verstand dat ik dom doe terug te gaan en doe t steeds weer.en geloof er altijd in...weet alleen niet meer wat te doen,heb zoveel liefde in me,waarom wordt er misbruik van gemaakt denk ik da,weet dat zij veel geweld heeft meegemaakt tegen haar in vorige relatie,en snap daarom deze acties niet,ik ben eerlijk,trouw en zeker niet van plan zo oud te worden wat moet ik doen??praten eindigt meestal alsof dat t mijn schuld is,en dan denk ik,zal t wel goed gaan,en soms denk ik te stoppen ik wil gewoon liefde en dat is t...pffffffffffffffff
Ik denk dat ze er om "vraagt" dat je optreedt als een sterke man...niet zo'n man die dingen met geweld oplost, maar wel een VENT die niet met zich laat sollen!!

Je zou kunnen voorstellen om samen hulp te zoeken?

Want wat jij beschrijft hoe zij zich gedraagt.....dat kan écht niet door de beugel, hoor!
En dat soort gedrag, dat neem jij al twee jaar voor lief?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
als ik het zo lees heb ik het idee dat jou vriendin een probleem heeft waar ze proffecionele hulp bij nodig heeft.
op alle fronten geweldig is,lief,trouw,eerlijk,ze is mooi,intelligent,goede baan,echt alles op orde.Klinkt leuk. En dan komt het........

om niets ruzie maken,stil,chagrijnig,

mij mededelen dat ze er geen zin in heeft om zo te leven,,ze wil vrijheid,,krijg ik thuis volle laag,ben al diverse keren straat opgezet,uitgemaakt met de ernstigste dingen en aan mijn haar getrokken,om dan bestookt te worden met smsjes,die vals beginnen en bij sms 20,staat er in dat ze niet zonder mij kan,ze niet weet wat er gebeurd met haar.

Iets klopt er hier niet. Ik denk die eerste zin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou idd eens samen naar een psych gaan...en ze klinkt een beetje in de war/schizofreen dus maar eens uit laten zoeken wat er aan de hand is.
Het komt op mij over dat ze je wilt testen. Dit kan te maken hebben met haar vorige relatie, maar natuurlijk moet jij daar niet de dupe van worden.

Wat jij volgens mij moet doen? Haar eens goed duidelijk maken dat je dit niet meer pikt. En als het effectief nog eens gebeurd voet bij stuk houden. DAN gaat ze pas nadenken.

Veel succes!
Goh, wat moet je dan bang zijn om over te schieten, als je dat allemaal pikt. Of ze kan enorm leuke kunstjes....
Als zij zoals je schrijft een geweldadige relatie gewend is dan zoekt ze misschien onbewust iemand die haar kwetst. Daarom vallen vrouwen vaak in herhaling wat geweldadige relaties betreft.

Probleem voor haar is wellicht dat zij nu een heel ander type heeft aangetroffen en ze volgens mij niet weet hoe ze zich hierin in hemelsnaam moet opstellen. Misschien is ze gewend gedomineerd te worden en kan ze helemaal niets met de vrijheid die ze nu krijgt.

Als dat zo is, dan denk ik dat ze er zonder professionele hulp niet uit gaat komen.
Ik zou haar voor het blok zetten: òf we gaan dit samen oplossen ( psych, steunpunt huiselijk geweld ) òf ik trek het niet meer.

Sterkte!
Het lijkt me niet heel relevant te zijn wat haar probleem nu precies is. Ze gedraagt zich niet zoals je van een partner zou mogen verwachten en dus wordt het tijd om haar aan de dijk te zetten en op zoek te gaan naar een leuke vrouw. Misschien dat je zelf dan ook nog even kunt nagaan waarom je dit gedrag zolang hebt gepikt?
Is ze zo al vanaf het begin? Of draaide ze ineens als een blad aan een boom om toen de relatie " vaster " werd?
klinkt idd tegenstrijdig als ik zeg dat ze zooooo geweldig is,,maar snap nu wel dat er vrouwen en mannen zijn die zich laten behandelen als vuil en toch blijven bij die partner,snapte dat vroeger niet...tja hulp zoeken ze heeft mij zelfs half jaar geleden aangepraat dat t kwam omdat ik idd niet dominerend optreed en zogezegd maling aan haar hebt als ze me uit scheld of weg stuurt,tja ik zit niet zo in elkaar,ben dus mss idd wel te gevoelig en een prater en geen schreeuwer of agressief...tja overschieten zal ik wel niet ben daar ook niet echt bang voor,maar dit kan idd zo niet,dat zie ik ook wel,was alleen al benieuwd hoe anderen daar over denken,vrienden van mij waren keer getuige en snapte niet wat ze zagen,ze noemde mij zeer onderdanig,en hun gingen over zeik.en hebben haar waarheid gezegd en mij verteld dat ze mij kennen als iemand die altijd woordje klaar hebt en me niet moet laten vertrappen en ik weet ook niet waarom ik mss wel tegen beter weten in denkt,dat ze verandert omdat ik zo lief en geduldig blijf en vraag me af of hier mensen zijn die ervaring in hebben...dank jullie allemaal al voor de reacties tot nu toe
Gewoon dumpen, die trut.

Want eigenlijk is ze dat. Een trut. Zo laat je toch niet met je omgaan?
IN feite ben jij slachtoffer van huiselijk geweld
Hou oud is ze? 13?
Iemand die haren trekken normaal vindt zal daar echt niet zomaar mee stoppen omdat jij zo geduldig blijft.

Dus die hoop zou ik maar laten varen.

Als ze niet in therapie wil omdat ze niet inziet dat zij niet lekker in d'r bovenkamertje is, dan zou ik , als ik jou was , hier zo snel mogelijk mee kappen voor het van kwadd tot nóg erger wordt.
Is ze zo al vanaf het begin? Of draaide ze ineens als een blad aan een boom om toen de relatie " vaster " werd?

kijk 2 mensen,zijn verschillend en dat is aftasten en we zijn altijd heel duidelijk geweest over rugzak uit het verleden,verwerken enz...,maar lijkt wel of dingen die ze heeft meegemaakt in loop der tijd idd steeds meer af gaat rekenen op mij,maar ik heb uiteraard ook rugzak,heb daar over gehad en verwerkt,en heb daar zeker geen last van in deze relatie,denk dat ik soms tegen beter weten in probeer een stabiel iets op te bouwen
wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet

mmm grappig Bianca dat zeg ik dus altijd tegen haar.....gekke is ze heeft topfunctie in bedrijfsleven,heeft veel contacten daarin en veel vrienden en vriendinnen en zou dus denken dat ze op bijna alle vlakken in orde is,,idd bijna
De standaardreactie die langskomt als vrouwlijke forummers dit over hun vriend schrijven is:

Run forest, Run!
Het kan zijn dat ze nu in 'rustigere vaarwater" te zijn gekomen met een stabiele man, dat juist nu de dingen uit het verleden opspelen om verwerkt te worden. Daarvoor was daar misschien geen ruimte voor. Desalniettemin lijkt het mij wel verstandig om haar de keus te geven of professioneel hulp inroepen (eventuele voor jullie samen) of uit elkaar gaan, want zo gaat het duidelijk niet.
Hoe meer moeite je doet om deze vrouw te 'begrijpen', hoe moeilijker het voor jezelf wordt.

Jij moet heel hard (emotioneel) optreden. Gaat zij beginnen met dit gezeik, dan zeg jij: hier heb ik geen zin in! En je draait haar de rug toe en gaat weg. Klaar! Laat haar maar terugkomen. En als ze terug komt, heeft ze twee keuzes:

1. Of ze gaat verder zonder jou

2. Of ze gaat hulp zoeken en snel. Anders maak jij de keuze wel: juist, over en uit.

Als ze niet terug komt, weet je ook waar je aan toe bent. En jij laat niet met je sollen! Dat is namelijk geen liefde. wederzijds respect wel!
Only dead fish go with the flow
gespleten persoonlijkheid.

Run .... etc
En mocht je bang zijn geen leuke vrouw meer te ontmoeten, de markt zit zeer te wachten op een man van jouw leeftijd, Je hebt de kipjes voor het uitzoeken
quote:meds schreef op 14 december 2009 @ 21:53:

En mocht je bang zijn geen leuke vrouw meer te ontmoeten, de markt zit zeer te wachten op een man van jouw leeftijd, Je hebt de kipjes voor het uitzoekenZit ik net aan te denken. Het forum hier alleen al is te verdelen in drie categorieën: vrouwen die aan mannen blijven vastplakken die hun belazert, bedondert en bedriegt, mannen die aan vrouwen blijven vastplakken die mentaal instabiel zijn en mannen/vrouwen die single zijn en waar verder eigenlijk niet zo heel veel op aan te merken is maar die met geen goed fatsoen een soortgelijke en leuke man of vrouw kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven