Oud en Nieuw hapjes <= ideeen gevraagd!!!

16-12-2009 16:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

ik ga oud en nieuw vieren met 10-15 man.

nu hebben we afgesproken dat iedereen wat meeneemt, en ik moet ovenhapjes meenemen.

nu is mijn vraag of jullie een idee hebben.

het is bedoelt als hapje, naast oliebollen, appelflappen en chips.

de meeste die komen zijn moeilijke eters (vooral iets hartigs) dus quiche of iets dergelijk wordt niets.

en het moet koud geserveerd kunnen worden of nog even snel in een magnetron...

dus....?? iemand???
Cocktail worstjes in bladerdeeg?
Bladerdeeg(fl)hapjes

Twee rollen verse bladerdeeg van AH (is makkelijker maar kan ook met diepvries). Rol een plak uit en smeer deze licht in met losgeklopt ei. Beleg de plak met plakjes coburgerham, plak de tweede plak erop. Duw een beetje aan, bestrijk weer met ei. Daarover heen een beetje grove peper malen en dan knippen maar! In lange plakken knippen en dan in vierkantjes. Oven voorverwarmen op 220 graden en 18 minuten bakken. Lekker simpel en snel!

Succes een fijn oudjaar!
Zie het topic hieronder.................................
Je hebt geen oven tot je beschikking? Anders zou je een schotel kunnen maken met tortilla-chips, taco-saus en daar overheen geraspte kaas. Paar minuten in de over zodat de kaas smelt, lekkerrr...
ik heb wel een oven, maar ik moet 2 uur rijden naar hun toe en zij hebben alleen een kleine magnetron...
Verschillende smaken gehaktballetjes met een paar dipsausjes. Die kun je thuismakenen ter plekke opwarmen in een pan of magnetron.
balletjes gehakt

kippenpootjes

saucijzenbroodjes

plaatpizza
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Burrito insmeren met roomkaas, zalm erop, rucola, in elkaar rollen en op de avond zelf in stukjes snijden. Even een prikkertje er in en klaar.
Bladerdeegplak in 4en snijden, vullen met mengsel van blauwe kaas en spinazie, eidooier erover smeren, sesamzaadjes erop en afbakken. Kan ook koud gegeten worden.

Vulling kan je varieren. Roomkaas en zalm is lekker, of roomkaas en garnaaltjes.
quote:Max Daffie schreef op 16 december 2009 @ 18:12:

Burrito insmeren met roomkaas, zalm erop, rucola, in elkaar rollen en op de avond zelf in stukjes snijden. Even een prikkertje er in en klaar.En dan ook 1 met ruccola, roomkaas en komkommer/ rosbief/ fricandeau. Heb je ook wat voor degene die niet van zalm houden
Ovenhapjes opwarmen in de magnetron?

Nou maak dan iig niets met bladerdeeg want dat is niets meer na even opwarmen in de magnetron.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Volgensmij kunnen die bladerdeeghapjes hier geopperd prima koud gegeten worden. Als je ze nog 2 uur moet meenemen zijn ze vanuit de koelkast daarna mooi op kamertemeratuur.

bladerdeeghapje met geitenkaas en appel

dadels met monchou

rauwe ham met roomkaas

mini kipspiesjes gerold in sesamzaad (kan je opwarmen in de microwave)

gevulde eieren
quote:ieniemienie20 schreef op 16 december 2009 @ 18:54:

Als je ze nog 2 uur moet meenemen zijn ze vanuit de koelkast daarna mooi op kamertemeratuur.

Behalve als het dan nog steeds zo koud is als nu, dan komen ze bevroren aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven