Gezondheid alle pijlers

Hoe wond in mond snel laten genezen?

17-12-2009 13:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hbe 2 kiezen laten trekken en moet volgende week aan de andere kant 3 kiezen laten trekken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het snel geneest? Anders kan ik niet eten omdat ik dan zowel rechts als links wonden heb zitten. Zijn er trucjes waardoor het sneller geneest?
Nee, behalve de bekende dingen als gezond eten, genoeg rust nemen en je tanden goed poetsen(niet het gat uiteraard )

Maar waarom moet dat zo snel achter elkaar? Toen mijn verstandskiezen weggehaald moesten worden moest daar twee weken tussen zitten om de boel te laten genezen
Je mond geneest erg snel in verhouding met andere plekjes en versnellen kun je het volgens mij niet. Even doorbijten, goed slapen en vitamientjes. Succes!
Omdat ik in 2010 niet meer verzekerd ben

En gezond eten klinkt heel leuk maar ik kan mijn mond nog nauwelijks ban elkaar krijgen en alles doet nog flink pijn, kauwen lukt nog niet echt. Dus hoe kan ik dan gezond eten?
In je mond helen wonden snel. Zonder dat je er dingen extra voor moet doen.

Enige is: zo goed mogelijk schoonhouden zodat het niet gaat ontsteken. Dus veel water drinken, tandenpoetsen voorzichtig en evt mondspoelen met chloorhexidine (te koop bij apotheek, geloof dat handelsnaam cordosyl is). Dat laatste werkt ontsmettend, je kunt ook met zout water gorgelen als je dat verdraagt.

Verder gewoon gezond eten en niet roken (!!!!)

Niks bijzonders dus eigenlijk.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Even spoelen met sterke whisky
De staafmixer of blender om je eten te pureren. Of zelf soep maken met veel groente. Extra vitaminepillen.

*edit* Spoelen met chloorhexedine of waterstofperoxide mag vanaf 4 dagen na het trekken is mij verteld door de kaakchirurg.
kamillosan kopen bij de drogist en daar mee spoelen

verder is niet kunnen eten voor 'n tijdje wel erg goed voor de lijn
quote:singalala schreef op 17 december 2009 @ 13:19:

In je mond helen wonden snel. Zonder dat je er dingen extra voor moet doen.

Enige is: zo goed mogelijk schoonhouden zodat het niet gaat ontsteken. Dus veel water drinken, tandenpoetsen voorzichtig en evt mondspoelen met chloorhexidine (te koop bij apotheek, geloof dat handelsnaam cordosyl is). Dat laatste werkt ontsmettend, je kunt ook met zout water gorgelen als je dat verdraagt.

Verder gewoon gezond eten en niet roken (!!!!)

Niks bijzonders dus eigenlijk.

cordosyl ken ik wel ja, is zoutoplossing net zo goed? (is stuk goedkoper namelijk )

En niet roken doe ik braaf, al zou ik veel overhebben voor een sigaret nu.
Oh, je hebt nog veel last van de zwelling... hierbij had je het best heel veel moeten koelen. Ik heb de gehele dag na het trekken van mijn verstandskiezen met icepacks gelopen, nadat ik de eerste keer enorm opgezet en blauw was geworden. Het hielp!

Maar voor nu: Er zijn heel veel zachte dingen die nog wel naar binnen kunnen hoor. Aardappelpurree, spagetti zachtgekookt in stukjes met tomatensaus, vruchtehsapjes enz enz
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Waterstofperoxide kost ook geen drol hoor. Moet je wel eerst verdunnen.
quote:elninjoo schreef op 17 december 2009 @ 13:20:

kamillosan kopen bij de drogist en daar mee spoelen

verder is niet kunnen eten voor 'n tijdje wel erg goed voor de lijn http://www.kamillosan.nl/ ... ray/tabid/78/Default.aspx

deze?

en zo goed is dat niet voor de lijn helaas, zodra je dan weer eet vliegt het er weer aan.
quote:singalala schreef op 17 december 2009 @ 13:22:

Oh, je hebt nog veel last van de zwelling... hierbij had je het best heel veel moeten koelen. Ik heb de gehele dag na het trekken van mijn verstandskiezen met icepacks gelopen, nadat ik de eerste keer enorm opgezet en blauw was geworden. Het hielp!

Maar voor nu: Er zijn heel veel zachte dingen die nog wel naar binnen kunnen hoor. Aardappelpurree, spagetti zachtgekookt in stukjes met tomatensaus, vruchtehsapjes enz enz

Opgezet:check

Blauw: check

en groen en geel een paars: ook check!

volgende week dus icepacks op mijn wang? of echt in mijn mond...?
Mijn man kreeg na het weghalen van zijn verstandskiezen een spuit met aan het einde een soort krom 'naaldje'. Hier kon hij lauw water in doen en daarmee zijn wond schoonspoelen. Wel zo fijn, want als er wat eten in blijft zitten ga je zo ontzettend rot stinken.

Nou en sterkte, au!
Er is spoelen en spoelen: meestal wordt het afgeraden om met een spuitje te spoelen op de plek zelf na de ingreep, maar is een gewone mondspoeling met een keer of 10 je wangen raar bewegen (ja, doe maar eens een gedachten-mondspoeling ) wel ok.

En zout water is net zo goed als chloorhexidine. Bovendien hoef je er niet de deur voor uit. Gewoon een lepel zout in een beker water oplossen.
quote:Moordwijf schreef op 17 december 2009 @ 13:24:

[...]

Opgezet:check

Blauw: check

en groen en geel een paars: ook check!

volgende week dus icepacks op mijn wang? of echt in mijn mond...?

In je mond???

Als je dat voor elkaar krijgt, wil ik een foto!!! Vanaf je wangkant is goed genoeg

Zorg dat je er minimaal 2 in je vriesvak hebt liggen of anders veeel ijsklontjes. En echt de hele dag, met wat pauzes ivm lamme handen ed, koelen. Zo tof voel je je na het trekken toch meestal niet, dus het valt meestalk prima te combineren met bankhangen.
in 2007 en 2008 had ik ook geen tandartsverzekering maar mijn verstandskiezen (gaat het daar om??) zijn gewoon door de kaakchirurg getrokken, en heb daar nooit een rekening van gezien. Ging via de basisverzekering.
quote:singalala schreef op 17 december 2009 @ 13:29:

[...]

In je mond???

Als je dat voor elkaar krijgt, wil ik een foto!!! Vanaf je wangkant is goed genoeg

Zorg dat je er minimaal 2 in je vriesvak hebt liggen of anders veeel ijsklontjes. En echt de hele dag, met wat pauzes ivm lamme handen ed, koelen. Zo tof voel je je na het trekken toch meestal niet, dus het valt meestalk prima te combineren met bankhangen.ok, dan moet ik die even gaan kopen!
Pas ook 2 kiezen laten trekken, nauwelijks last van gehad gelukkig! Ik hoop dat jij net zo veel geluk hebt!

Ik weet geen trucjes om het sneller te laten genezen, maar spoelen is inderdaad erg goed. (inderdaad, gewoon een lepel zout in afgekoeld gekookt water oplossen is het goedkoopst, en werkt prima).

Niet zo smakelijk maar hier bleef af en toe wel eten zitten in de gaten, daarom heb ik (gratis) een spuitje opgehaald bij de apotheek en elke ochtend en avond daarmee zout water in het gat gespoten. Ontsteking zat ik (en jij waarschijnlijk echt niet op te wachten!

Succes ermee!
Ik gebruikte vaak Bocasan om te spoelen, dat helpt bij mij ook een beetje tegen aften.
Over kaakchirurgen ed.... ik heb mijn onderste verstandkiezen in 2 sessies verloren, net zoals vriend. Grappige is dat ik precies dezelfde artsen had, er exact dezelfde manieren van verwijderen werd gedaan (eerst in stukken boren en dan eruit wrikken)..... en ik telkens met een recept voor zakken pijnstillers wegga en hij met de mededeling: neem maar een paracetamolletje...

Verschil: ik klein meisje, hij grote gespierde man (die helemaal out gaat van de verdoving en spierschokken krijgt en niks meer ziet van de rare lichamelijke stress Daarom moet ik mee).

En vervolgens ben ik na een dag van alle pijnstillers af en loopt hij er week mee

Anyway: vraag voor de zekerheid altijd wat handig is qua pijnstilling...;-P
quote:Moordwijf schreef op 17 december 2009 @ 13:16:

Omdat ik in 2010 niet meer verzekerd ben

En gezond eten klinkt heel leuk maar ik kan mijn mond nog nauwelijks ban elkaar krijgen en alles doet nog flink pijn, kauwen lukt nog niet echt. Dus hoe kan ik dan gezond eten?Je bedoelt aanvullend verzekerd neem ik aan? Zit het trekken van kiezen niet in de basisverzekering?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik gebruik Zendium-tandpasta en bij mij is dit echt goed voor mijn tandvlees, hierdoor versnelt het heelproces ook.
Toen mijn verstandskiezen werden verwijderd heb ik arnica zuigtabletjes gebruikt. Dat zorgt ervoor dat het bloeden vrij snel stopt en bevordert de genezing. Van Vogel of VSM.
Bedankt voor all reacties! Tips blijven welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven